Ostin juuri ihan uuden dieselin ja siinä on "polttoaineitoiminen lisälämmitin". Ohjekirjassa on tosi suppeesti kerrottu miten tuo teknisesti toimii. Ymmärsin, että sillä saadaan sisätilan puhaltimiin lisätehoa lämmitykseen, silloin kun on kylmä ja auton moottori ei ole vielä ehtinyt täysin lämmetä ajoon lähdön jälkeen.
Toyotaan on ainakin saatavana joku kellosarja, jolla sen vois ajastaa, jolloin se toimis samaan tapaan niin kuin lohkolämmitin sisätilanpuhaltimella, vai olenko ymmärtänyt asian?
Mulla on lohkolämppäri sisätilan puhaltimella kotona, mutta ei tolppaa työpaikalla ja olen miettinyt jotain webaston tapasta, mutta eikös juuri toi mainitsemani lisälämmitin toimi kuin webasto? Toi lisälämmitin on vakiona Avensiksessa, mutta sen kellosarjan asennus on vaan sikakallista, noin tuhannen euron listahinnalla. Mutta eikös webastotkin maksa asenuksineen 1000-2000 euroo?
Polttoaineitoiminen lisälämmitin
21
25465
Vastaukset
- keskusteltu
eli käytä haku-toimintoa. Löydät kymmeniä keskusteluketjuja aiheeseen liittyen.
Joka tapauksessa lisälämmitin maksaa asennuksineen noin 2000eur ja se ajastin on ehdoton. - käypä hinta
eber mulla maksoi ton 2tuhatta hyvä peli
- eberi-webasto
eberi/webasto, ainoastaan tuo ajastin puuttuu. Jos koko roska (lämmitin ja kello-ohjaus) maksaa asennettuna pari tonnia,niin ei sen pelkän kellon laito voi hetikään niin paljon maksaa. Ei muuta kuin etsimään tietoa asiasta, kyllä netistä löytyy.
Muuten, olet ilmeisesti ymmärtänyt sen toimintaperiaatteen ihan oikein.- pekka.p
maksaa sillä eihän siinä pelkkää kelloa asenneta,sinne laitetaan samalla vesipumppu kierrättämään vettä silloin kun kone ei käy,releitä,ilmastoinnin ohjausta ym.
Citroenin dieseliin maksaa veholla webaston ajastinkello asennuksineen 650€
- autosi hinnasto
Osoitteesta Toyota.fi
Yariksessa, Corollassa, Avensiksessa ja Ravissa on dieseleissä tuo lämmitin vakiona.
Kello maksaa mallista riippuen tuon 750-900 erkkiä.
Saman verran maksoit kyllä lohkolämppäristä ja sisäpistokkeesta ja täysin turhaan mikäli asennutat tuon kellon polttoainelämppäriisi mutta elämä on...- kldfjhhf
Webastolla/Eberillä on ikävä tapa kuivata akku, jos kotona on tolppa saatavilla, niin kätevämmin ja halvemmalla sillä lämmittää kuin polttoainelämmittimellä.
Säästää sitten Webaston käytön sinne missä ei ole tolppaa.
Muuten kyllä Webasto on kiva peli, ja kannattaa asentaa lisäkamat joilla siitä saa itsenäisen lämmittimen (eli kaukosäädin tai ajastin, sähköinen vesipumppu ja lämmityslaitteen puhaltimen rele).
Ja ei kait lohkiksen ja sisäjohtosarjan asennuksen nyt sentään Tojoonkaan 750-900 erkkiä maksa? Olisko puolet tosta pikemminkin... - ile
kldfjhhf kirjoitti:
Webastolla/Eberillä on ikävä tapa kuivata akku, jos kotona on tolppa saatavilla, niin kätevämmin ja halvemmalla sillä lämmittää kuin polttoainelämmittimellä.
Säästää sitten Webaston käytön sinne missä ei ole tolppaa.
Muuten kyllä Webasto on kiva peli, ja kannattaa asentaa lisäkamat joilla siitä saa itsenäisen lämmittimen (eli kaukosäädin tai ajastin, sähköinen vesipumppu ja lämmityslaitteen puhaltimen rele).
Ja ei kait lohkiksen ja sisäjohtosarjan asennuksen nyt sentään Tojoonkaan 750-900 erkkiä maksa? Olisko puolet tosta pikemminkin...Esim. Defan laturilla lataat akkua aina samalla kun lohko on päällä. Moninkertaistaa akun kestoiän eikä eberikään pätki vähävirtaisuuttaan.
- Webasto
kldfjhhf kirjoitti:
Webastolla/Eberillä on ikävä tapa kuivata akku, jos kotona on tolppa saatavilla, niin kätevämmin ja halvemmalla sillä lämmittää kuin polttoainelämmittimellä.
Säästää sitten Webaston käytön sinne missä ei ole tolppaa.
Muuten kyllä Webasto on kiva peli, ja kannattaa asentaa lisäkamat joilla siitä saa itsenäisen lämmittimen (eli kaukosäädin tai ajastin, sähköinen vesipumppu ja lämmityslaitteen puhaltimen rele).
Ja ei kait lohkiksen ja sisäjohtosarjan asennuksen nyt sentään Tojoonkaan 750-900 erkkiä maksa? Olisko puolet tosta pikemminkin...Miten muka halvemmaksi tulee lämmittään lohkolla ja sisätilanlämmittimellä kotona?
2,3kW tehon (300W 2kW) käyttö kolmen tunnin ajan maksaa 0,05€/kWh hinnalla (alakanttiin arvioitu hinta) laskettuna 0,35€.
30 minuutin lämmitys Webastolla kuluttaa keskimäärin 0,25l polttoainetta, joka 1€/l hinnalla kustantaaisi siis 0,25€.
Miten siis sähkönkäyttö tuli halvemmaksi?
Ja kätevyyteen, niin miten 3h odotus ennen kuin voi lähteä ajoon on jotenkin kätevää? Nykyisillä säteilylämmittimillähän suositellaan lämmitysajaksi 3h.
Webaston käytössä 10-15min riittää ja moottori on jo ihan sopivan lämmin ja loppu tuosta 30min on vain sisätilojen lämmitykseen. - fklöfjkgj
Webasto kirjoitti:
Miten muka halvemmaksi tulee lämmittään lohkolla ja sisätilanlämmittimellä kotona?
2,3kW tehon (300W 2kW) käyttö kolmen tunnin ajan maksaa 0,05€/kWh hinnalla (alakanttiin arvioitu hinta) laskettuna 0,35€.
30 minuutin lämmitys Webastolla kuluttaa keskimäärin 0,25l polttoainetta, joka 1€/l hinnalla kustantaaisi siis 0,25€.
Miten siis sähkönkäyttö tuli halvemmaksi?
Ja kätevyyteen, niin miten 3h odotus ennen kuin voi lähteä ajoon on jotenkin kätevää? Nykyisillä säteilylämmittimillähän suositellaan lämmitysajaksi 3h.
Webaston käytössä 10-15min riittää ja moottori on jo ihan sopivan lämmin ja loppu tuosta 30min on vain sisätilojen lämmitykseen.Moottori on takuulla jo tunnissakin lämmennyt, samoin sisätilat.
Tietenkin oletten että autoon saa kunnnon lohkiksen eikä mitään öljypohjan lämmitintä.
Omassa autossani on Webasto, ja en suinkaan dissaa sitä mitenkään, päinvastoin.
Mutta lohkiksellekin on käyttönsä, varsinkin kun se ei ole Webastoon verrattuna paljoa minkään hintainen.
Tuo ylempänä mainittu Defan automaatinen akkulaturi on muuten tietenkin näppärä peli Webaston yhteydessä. Sikahintainen vaan.
Ctekin 3600 malli tekee saman tai enemmän noin 60-70 euron hintaan. - Eeberi
ile kirjoitti:
Esim. Defan laturilla lataat akkua aina samalla kun lohko on päällä. Moninkertaistaa akun kestoiän eikä eberikään pätki vähävirtaisuuttaan.
sentään, on tässä nyt kolme vuotta käytellyt eberiä eikä mitään ongelmaa ole ollut akussa eikä eberissä! Aina lähtee nöyrästi suhistelemaan!
- Webasto
fklöfjkgj kirjoitti:
Moottori on takuulla jo tunnissakin lämmennyt, samoin sisätilat.
Tietenkin oletten että autoon saa kunnnon lohkiksen eikä mitään öljypohjan lämmitintä.
Omassa autossani on Webasto, ja en suinkaan dissaa sitä mitenkään, päinvastoin.
Mutta lohkiksellekin on käyttönsä, varsinkin kun se ei ole Webastoon verrattuna paljoa minkään hintainen.
Tuo ylempänä mainittu Defan automaatinen akkulaturi on muuten tietenkin näppärä peli Webaston yhteydessä. Sikahintainen vaan.
Ctekin 3600 malli tekee saman tai enemmän noin 60-70 euron hintaan.3h on Defan suositus säteilylämmittimen käyttöajaksi. Uusiin autoihin ei oikein enää saa muita kuin säteilylämmittimiä.
2h lämmitykselläkin 600W lohkolämmitin ja 2000W sisätilanlämmitin kuluttavat sähköä niin paljon, että kalliimmaksi niiden käyttö tulee vieläkin verrattuna polttoainekäyttöiseen.
1h lämmitystä taas voisi verrata Webastolla pikaiseen 10-15min lämmitykseen, jolloin edelleenkin Webastolla lämmitys tulee halvemmaksi ja on kätevämpi kuin lohko/sisätilalämmitin.
Kun ajat vain suhteutetaan toisiinsa (eli ns. lämmitystulos) niin Webastolla tulee diesel käyttöisen auton lämmitys halvemmaksi, puhumattakaan kätevämin kun ei tarvitse tunteja odotella auton lämpiämistä.
Defan laturi on kätevä, eikä senkään hintaa kannata pelätä siinä mielessä, että laite on helppo siirtää uuteen autoon vaikka itse. - oivallisesti valittu
Webasto kirjoitti:
3h on Defan suositus säteilylämmittimen käyttöajaksi. Uusiin autoihin ei oikein enää saa muita kuin säteilylämmittimiä.
2h lämmitykselläkin 600W lohkolämmitin ja 2000W sisätilanlämmitin kuluttavat sähköä niin paljon, että kalliimmaksi niiden käyttö tulee vieläkin verrattuna polttoainekäyttöiseen.
1h lämmitystä taas voisi verrata Webastolla pikaiseen 10-15min lämmitykseen, jolloin edelleenkin Webastolla lämmitys tulee halvemmaksi ja on kätevämpi kuin lohko/sisätilalämmitin.
Kun ajat vain suhteutetaan toisiinsa (eli ns. lämmitystulos) niin Webastolla tulee diesel käyttöisen auton lämmitys halvemmaksi, puhumattakaan kätevämin kun ei tarvitse tunteja odotella auton lämpiämistä.
Defan laturi on kätevä, eikä senkään hintaa kannata pelätä siinä mielessä, että laite on helppo siirtää uuteen autoon vaikka itse.että olet saanut valituksi sekä loholämppärin käyttöajat että tehot reilusti yläkanttiin - ainakin tuplaksi molemmat. Ei kai vain tarkoituksella, että vertailusi tulos olisi toivomasi kaltainen!
Sekä weba/eberillä että lohkolämppärillä on puolensa, mutta ei niiden käyttökustannusten erolla ole mitään merkitystä kun pidetään mielessä mitä autolla liikkuminen kaikkiaan maksaa. - Webasto
oivallisesti valittu kirjoitti:
että olet saanut valituksi sekä loholämppärin käyttöajat että tehot reilusti yläkanttiin - ainakin tuplaksi molemmat. Ei kai vain tarkoituksella, että vertailusi tulos olisi toivomasi kaltainen!
Sekä weba/eberillä että lohkolämppärillä on puolensa, mutta ei niiden käyttökustannusten erolla ole mitään merkitystä kun pidetään mielessä mitä autolla liikkuminen kaikkiaan maksaa.Pointtini oli vastata kirjoittajan väitteeseen, että sähköllä lämmittäminen tulisi halvemmaksi ja olisi jotenkin kätevämpää.
Tehot on ne mitä suurehkossa autossa tarvitaan. Eli 2kW sisätilalämmitin ja 300W säteilylämmitin tai 600W lohkolämmitin. Ajat ovat valmistajan suosittelemia ja itse olen mitannut todellisia aikoja esim. säteilylämmittimellä, jotka ovat osoittautuneet vielä pidemmiksi kuin valmistajan suosittelemat - vasta 6h säteilylämmittimen käytöllä auto käynnistyi yhtä miellyttävästi kuin Webastolla 10min lämmityksellä (lämmitetty pelkkää moottoria). Joten missä on se kätevyys?
Sisätilojen lämpöä saa toki aikaan pienemmälläkin teholla, mutta sitten taas Webasto lämmittää vieläkin pienemmässä ajassa sisätilat vastaavan lämpöisiksi. Käytin noita arvoja, kun niillä päästää vertailukelpoisiin tuloksiin lämmitystuloksen suhteen.
Ja mitä tuli vielä kustannuksiin niin polttoaineen hinta oli yläkanttiin 1€/l (tällä hetkellä maksan alennuskorteilla luokkaa 0,90€/l) ja sähkönhinta alakanttiin 0,05€/kWh, kun todellinen on luokkaa 0,07-0,10€/kWh.
Kustannukset eivät olleet absoluuttisia, vaan suuntaa-antavia. - ile
Eeberi kirjoitti:
sentään, on tässä nyt kolme vuotta käytellyt eberiä eikä mitään ongelmaa ole ollut akussa eikä eberissä! Aina lähtee nöyrästi suhistelemaan!
jos olet jo kolme talvea selvinnyt samalla akulla. Minulta meni alkuperäinen akku toisen talven alussa ja yli 25 asteen pakkasilla kävi niin, että eberi toimi hienosti, mutta virta riitti kiikunkaakun startin pyöritykseen.
Nyt lohkon ja Defan laturin kanssa neljäs talvi menossa ilman ongelmia. Latausta 3h päivä ja eberiä tunti päivässä eli aamu ja iltapäiväkäynnistys. - Eeberi
ile kirjoitti:
jos olet jo kolme talvea selvinnyt samalla akulla. Minulta meni alkuperäinen akku toisen talven alussa ja yli 25 asteen pakkasilla kävi niin, että eberi toimi hienosti, mutta virta riitti kiikunkaakun startin pyöritykseen.
Nyt lohkon ja Defan laturin kanssa neljäs talvi menossa ilman ongelmia. Latausta 3h päivä ja eberiä tunti päivässä eli aamu ja iltapäiväkäynnistys.akku vielä! Olen kyllä huolehtinut "perussäännöstä": Aja aina vähintään sama aika mitä käytät lämmittämiseen! Kovemmilla pakkasilla on riittänyt 20min lämmitys.
- kun noudattaa
Eeberi kirjoitti:
akku vielä! Olen kyllä huolehtinut "perussäännöstä": Aja aina vähintään sama aika mitä käytät lämmittämiseen! Kovemmilla pakkasilla on riittänyt 20min lämmitys.
niin ongelmia ei tulekaan. Hölmöläiset vaan tapaavat laittaa pöhinäkoneen päälle kahdeksi tunniksi ennen kuin starttaavat 15 min työmatkalleen. Akku tyhjenee muutamassa päivässä jo pikkupakkasillakin.
- Sähköinssi
Webasto kirjoitti:
Miten muka halvemmaksi tulee lämmittään lohkolla ja sisätilanlämmittimellä kotona?
2,3kW tehon (300W 2kW) käyttö kolmen tunnin ajan maksaa 0,05€/kWh hinnalla (alakanttiin arvioitu hinta) laskettuna 0,35€.
30 minuutin lämmitys Webastolla kuluttaa keskimäärin 0,25l polttoainetta, joka 1€/l hinnalla kustantaaisi siis 0,25€.
Miten siis sähkönkäyttö tuli halvemmaksi?
Ja kätevyyteen, niin miten 3h odotus ennen kuin voi lähteä ajoon on jotenkin kätevää? Nykyisillä säteilylämmittimillähän suositellaan lämmitysajaksi 3h.
Webaston käytössä 10-15min riittää ja moottori on jo ihan sopivan lämmin ja loppu tuosta 30min on vain sisätilojen lämmitykseen.Siis jos laskette 2kw sisätilalämppärin tehoksi niin ei se ota tuota 2kw 5min kauempaa ja vasta
15 pakkasasteessa ja kuinka kauan oletatte, että sisätilat on pakkasen puolella kun lämmitetään 2kw:lla??
Lämmittimissä on PTC vastus, joka antaa täydet läpi siis vasta 15 asteen pakkasessa, että nyt meni laskut uusiksi ja voitto sähkölle! - Tour
Sähköinssi kirjoitti:
Siis jos laskette 2kw sisätilalämppärin tehoksi niin ei se ota tuota 2kw 5min kauempaa ja vasta
15 pakkasasteessa ja kuinka kauan oletatte, että sisätilat on pakkasen puolella kun lämmitetään 2kw:lla??
Lämmittimissä on PTC vastus, joka antaa täydet läpi siis vasta 15 asteen pakkasessa, että nyt meni laskut uusiksi ja voitto sähkölle!eihä lohkolämmittimissä oo ees mitää tehoa verrattuna kunnon eberiin. Lämmittää auton moottorin normaalilämpöön noin 30min. Eli voit lähtee suoraan täysillä vaikka ajamaan. Tosin noitakin on eritehoisia 2-8 kilowattia taitaa olla...itellä on 5kw niin kyllä lämpiää ja äkkiä. Ohjaamokin on ku kesällä autoon menis :)
- Eeberi
ja tässäkin eberi vakiona. Laitatin kellon ja kauko-ohjaimen heti uutena! Maksoi muistaakseni jotain 500€ paikkeilla. On huva peli ;-) Sun eberi toimii nyt vain siitä kytkimestä! Kellon asennuksen jälkeen voit ajastaa sen esilämmittämään.
- saatavissa
kaukosäätö. Eli kotoa napsautat lämmityksen päälle tai ajastuksen. Kun lämmitin on vastaanottanut signaalin, se kuittaa takaisin. Eli ei tarvii mennä "varmuuden vuoksi" katsomaan onnistuiko kaukosäätö. Kaukosäädön kantama on satoja metrejä.
- EsaV72
saatavissa kirjoitti:
kaukosäätö. Eli kotoa napsautat lämmityksen päälle tai ajastuksen. Kun lämmitin on vastaanottanut signaalin, se kuittaa takaisin. Eli ei tarvii mennä "varmuuden vuoksi" katsomaan onnistuiko kaukosäätö. Kaukosäädön kantama on satoja metrejä.
Juu,näin on...kyselin kans omaan uuteen dieseli tojoon kellosarjaa..olis maksanu karvan alta 500€ asennettuna,kaukosäätömalli,mut en sit laittanu kun vähä tarvetta..varmasti mukava peli jos ei tolppaa lähellä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849