Kannattaako hankkia pillerit?

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa kaksi kuukautta. Sänkypuuhat sujuvat ok, tosin ongelmia kondomin kanssa. Poikaystäväni ei pidä kondomista, seksistä tulee sen vuoksi yhtä sähellystä ja muutenkin menee hermo ja halut sen sähellyksen vuoksi. Poikaystävä on pyytänyt kerran, että mitä jos hankkisin pillerit. Itse en oikein tiedä vielä...
Tiedän, että kaksi, lähes 3kk on lyhyt aika, jonka olemme vasta olleet yhdessä, ja mistä sitä tietää, kestääkö tämä suhde edes? Eli tulisiko pillerit hankittua sitten turhaan?

Tuo kondomiongelma vain on todella hallitseva. Kondomin laiton jälkeen poikaystävälläni lakkaa seisomasta ja muutenki "tunto" kuulemma häviää. Eri merkkejä on käytetty ja kokeiltu. Muutenki kondomi tuntuu luiskahtavan usein pois ja jälkiehkäisyä on jo kahdesti jouduttu hakea, kun kondomi on päässyt luiskahtamaan sisälle jne.

Itseäni epäilyttää pillereiden aloittaminen kaikkine sivuoireineen. Kaverit ovat pillereiden aloittamisen jälkeen lihoneet väh 5kg.ja on tullut muitakin oireita, esim haluttomuutta ja mielialavaihteluita.
Olen 21v. ja tämä on kuitenkin neljäs vakavampi seurustelusuhteeni. En haluaisi, että poikaystävällä on stressiä ja hermoilua kondomin takia, eli kai ne pilleritkin on jossain vaiheessa pakko hankkia. Mietityttää vain niin paljon :(
4749
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

pillerit vaikka en silloin ollut vakavassa suhteessa. Olen ollut ihan tyytyväinen, käytän (ja olen aina käyttänyt)Yasmineja.

Paino ei noussut yhtään, olin huolissani ehkä eniten juuri tuosta painon noususta. Terkka sanoi silloin et yleensä pillerit hankitaan juuri vakavan seurustelun vuoksi ja silloin elintavat muuttuvat (liikunta jää, leffailtoja sipseineen ym.) ja tämä aiheuttaa sen painon nousun, ei pillerit. Minulle on nyt kertynyt nuo muutamat kilot kun ollaan nykyisen ukon kanssa lyöty hynttyyt yhteen =) eli elintavoista johtuvaa.

Mielialan vaihteluita ei ole ollut, ehkä pinna on pidentynyt siitä mitä se oli ennen pillereiden aloitusta (tai sitten ole vain kasvanut aikuiseksi). Finnejä tulle edelleen silloin tällöin naamaan ennen menkkoja mutta selän iho on nykyään täysin finnivapaata aluetta (josta olen erityisen onnellinen).

Jos hankit pillerit käykää molemmat tautitesteissä, ihan vain varmuuden vuoksi. On tauteja joita esiintyy oireettomina, joten varmistakaa turvallinen seksi ilman kumia! Ja keskustelkaa vielä mikä ratkaisu teille sopii, ja muista että sinä et yksin ole vastuussa ehkäisystä ja sen kustannuksista (pillerit eivät ole ilmaisia).

Äänestä

Poikakaveri valittaa samaa ettei tykkää kortsuista. Se sähellys kortsijen kanssa ei innosta, tunto katoaa ja muutenkin tapahtuu sitä nuupahtamista... Pillereitä kokeilin ja mielialat alkoivat valitettavasti vaihtelemaan. Poikakaveri sanoi minun muuttuneen toiseksi ihmiseksi. Sen jälkeen en ole käyttänyt taas pillereitä... Tekisi mieli kokeilla uudestaan, mutta hieman pelottaa. Silloin en tiennyt pillereiden vaikutuksista niin paljoa kuin tällä hetkellä kun olen lukenut toisten kokemuksia erilaisista ehkäisymuodoista. Jokainen on oma yksilö ja jokaisen on valitettavasti otettava se riski ja kokeiltava. Toiselle sopii pillerit hyvin, mutta toinen voi olla niin haluton, kiukkuinen ettei pysty itsensä/kumppania säästääkseen käyttämään pillereitä. En halua kuitenkaan pelotella tällä kirjoituksella. Toivotaan että sinun tiesi on helpomi...

Äänestä

ole, jos sopivat sinulle. Toisille tietty voi tulla sivuvaikutuksia, esim. mielialat muuttuu, seksihalut lähtee tms. mutta toisaalta saattaakin olla ainoastaan hyviä vaikutuksia, kuten rinnat kasvaa, menkat säännöllistyy jne.. Et tiedä ellet kokeile. En kuitenkaan usko että negatiiviset vaikutukset kovin yleisiä ovat. Itellä oli pelkkiä hyviä vaikutuksia; iho parani, tissit kasvoi, menkkojen tulon tiesi päivälleen..eikä tullut yhtään kiloa. Myös jos ei eka pillerimerkki sovi sinulle, toinen voi jo sopia.

Yks asia on varma: e-pillerit ovat HUOMATTAVASTI pienempi rasitus keholle (ja lisäksi niillä on myös terveydelle edullisia vaikutuksia, esim. ehkäisevät rintasyöpää) kuin jälkiehkäisyllä!!! Se on kamala hormonimyrkkypommi elimistölle kerralla vedettynä, ja jos olet 2 kuukauden aikana jo kahdesti joutunut ottamaan jälkiehkäisyä, suosittelen VAHVASTI ennemmin e-pillereitä.

Äänestä
  • mulle ei sovi mitkään pillerit. merkkejä on tullu kokeiltu monenmoista ja painoa on kertynyt huomattavasti lisää. n 15 kg ja sillon lääkäri sano et tarttee lopettaa koska tollanen on jo vaarallista kuulemma. no halut meni samantien, raivonpuuskia ja äkäsellä päällä kokoajan... ja itsetunto nollassa tän lihomisen edellytyksenä, ei viittis ees ihmisten ilmoilla paljoa liikkua:( ja tohon lisäys viellä et terkkari sano joka kerta merkkii vaihdettauessa et ei nää kerää yhtään mitään nää on iha erilaiset ku muut aiksemmat pillerit.. ärsyttää tollanen

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


wenla wee kirjoitti:

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa kaksi kuukautta. Sänkypuuhat sujuvat ok, tosin ongelmia kondomin kanssa. Poikaystäväni ei pidä kondomista, seksistä tulee sen vuoksi yhtä sähellystä ja muutenkin menee hermo ja halut sen sähellyksen vuoksi. Poikaystävä on pyytänyt kerran, että mitä jos hankkisin pillerit. Itse en oikein tiedä vielä...
Tiedän, että kaksi, lähes 3kk on lyhyt aika, jonka olemme vasta olleet yhdessä, ja mistä sitä tietää, kestääkö tämä suhde edes? Eli tulisiko pillerit hankittua sitten turhaan?

Tuo kondomiongelma vain on todella hallitseva. Kondomin laiton jälkeen poikaystävälläni lakkaa seisomasta ja muutenki "tunto" kuulemma häviää. Eri merkkejä on käytetty ja kokeiltu. Muutenki kondomi tuntuu luiskahtavan usein pois ja jälkiehkäisyä on jo kahdesti jouduttu hakea, kun kondomi on päässyt luiskahtamaan sisälle jne.

Itseäni epäilyttää pillereiden aloittaminen kaikkine sivuoireineen. Kaverit ovat pillereiden aloittamisen jälkeen lihoneet väh 5kg.ja on tullut muitakin oireita, esim haluttomuutta ja mielialavaihteluita.
Olen 21v. ja tämä on kuitenkin neljäs vakavampi seurustelusuhteeni. En haluaisi, että poikaystävällä on stressiä ja hermoilua kondomin takia, eli kai ne pilleritkin on jossain vaiheessa pakko hankkia. Mietityttää vain niin paljon :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu