Osaisiko joku suositella sopivaa vyötä punttien nosteluun eli penkkiin, kyykkyyn ja yleiseen bodailuun myös.
Mitä eroa on ns. voimannostovyöllä ja bodausvyöllä?
Vöitä olen katsonut esim voimaharjoittelu.net:stä jossa "aito USA-vyö" irtoaa 140 eurolla ja GoMetal.com:sta vyö lähtisi 130 eurolla. Kokemuksia?
Voimanostovyö?
11
3572
Vastaukset
- Viikinki
On aika vaikea sanoa tarkkaa eroa, mutta pääsääntöisesti ns. bodausvyö on kapeampi kuin voimanostovyö. Eli bodausvyössä on usein vain yhdet reiät kun voimanostossa on kahdet päällekäin. Lisäksi käytännön erona on se että bodausvyötä on helpompi pitää koko treenin ajan kun voimanostovyötä lähinnä vain kovissa liikkeissä kuten maastavedossa. Muut korjatkoon jos olen väärässä.
- treenaaja
Mul on voimanostovyö itelläni. Ja sitä on ihan yhtä helppo käyttää koko treenin ajan kun bodausvyötä. kun sen vaan laitta oikein eli pikkusen ylemmäs, sillen et vyön keskikohta on navav tietämillä.
- Aloittelija
Juu vähän tällaista ajattelinkin että erot voisi olla...
Sääli että ainakaan täältä turusta en ole löytänyt liikettä missä olisi voimailijat otettu huomioon kun nuo postitilaukset on aina pientä hakuammuntaa.
Ehkä voisi ottaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja mennä hesaan katsomaan kisoja ja samalla Metalin liikkeeseen?
- Stone Cold
...useimmisssa liikkeissä! Älä opettele tyhmää tapaa pitää treenivyötä kaikissa mahdollisissa liikkeissä, sitä tarvitsee ainoastaa (kovassa) kyykyssä ja vedossa (johonkin pystypunnerruksiin sitä voi ehkä vielä harkita). Mitä etua luulet saavasi vyöstä esim penkkipunnerruksessa? Treenaaja, jolla on aina kaikki mahdolliset vyöt ja remmit & remileet sidottuna kiinni, näyttää asiaa tuntevan silmissä UUNOLTA! Sitähän et sinäkään varmasti halua, ethän? Ja mitä itse vyöhön tulee, älä edes harkitse muun laista vyötä kuin leveä "voimanostovyö", joka on myös jäykkä ja kova. Muunsorttiset ovat lähinnä asusteita ja turhaa kosmetiikkaa. Jep, hyviä treenejä!
- Aloittelija
Olen kyllä osittain samaa mieltä mutta olen kyllä ainakin rannesiteiden kohdalla ollut erittäin tyytyväinen ja pidän niitä lähes kaikissa vapaapainoilla tehtävissä liikkeissä. Enää ei ranteet ole kipeät.
Ja eihän siellä salilla olla muita kuin itseä varten...yleensä ne jotka siellä pelleilee ylisuurilla painoilla aivan naurettavalla liikeradalla ja ei edes lämmittele/verryttele ovat kyllä suurimpia UUNOJA salilla!
Ja hyviä treenejä myös sinulle! :-) - Austin
Jutustasi paistaa kirkkaasti läpi, että et itse taida tietää paljoakaan puntinnostosta. Esim. penkkipunnerruksessa oikealla tekniikallakin eli perse ja hartiat pää liikkumattomana penkissä ja selkä kaarella, on olemassa isoilla painoilla treenatessa välilevyn pullistuman vaara. Lisäksi treenivyöllä on erinomainen selän lihaksia lämmittävä vaikutus... Hyviä treenejä!
- kipi
Austin kirjoitti:
Jutustasi paistaa kirkkaasti läpi, että et itse taida tietää paljoakaan puntinnostosta. Esim. penkkipunnerruksessa oikealla tekniikallakin eli perse ja hartiat pää liikkumattomana penkissä ja selkä kaarella, on olemassa isoilla painoilla treenatessa välilevyn pullistuman vaara. Lisäksi treenivyöllä on erinomainen selän lihaksia lämmittävä vaikutus... Hyviä treenejä!
tottakai vyöstä on apua penkissä,itekin viimeks punnasin viimestä toistoa ja selkä meni kait luonnottomaan asentoon,niin kyllä se sitte jälkeenpäin tuntuu ikävältä!!(oli pelkkä bodausvyö josta ei ollut apua).
- Stone Cold
Austin kirjoitti:
Vai että selkää lämmittelet nostovyöllä? Saanen hirnahtaa !!! Itse taidat laittaa rannesiteet vetäviin liikkeisiin ja mankkua otsaan penkatessa ? Ja kyllä on suoranaista hevonpaskaa että välilevyt pullistuu penkissä tai että sen voi välttää nostovyöllä. Kattele joskus tekijämiesten treenejä ennekuin rupeat moista paskaa länkyttämään...on nyt sentään punttitouhuista sen verran kokemusta (yli 15 vuotta) että ei tarvi itse lätistä ihan skeidaa.
- kipi
voimannostovyön saa 30-40 eurolla esim.wrangelta!
- Aloittelija
Juu noita Wrangen vöitä olen katsellut stokkalla mutta ne on mielestäni kyllä hivenen "heppoisen" oloisia...onhan siinä kyllä hintaeroakin. Ehkä se vaan on pientä "välineurheilua" tässäkohtaa ja ennemin mä kannatan Selkäinahon tai Turtiaisen puljua kuin Wrangea. :-)
Niin ja kun nyt tuli Turtiainen mainittua niin toivotaan että hän tekee uuden ME:n hesan kisoissa!
- idsyua
Tuolta löytyy vöitä ja varusteita vielä Wrangea edullisemmin:
http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/urheilijoiden-varusteet/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219