Isäni kuoltua hänen naisystävänsä alkoi periä minulta 1800euroa, jonka isäni oli häneltä joskus lainannut ilman velkakirjaa. Voiko hän saada rahat lakiteitse?Tiliotteissa näkyy 4000e siirto isäni tilille ja 2200e takaisin maksu isältäni naisystävän tilille.
Vainajan velka.
4
1293
Vastaukset
hän voi yrittää sitä periä. Pystyykö hän näyttämään velan toteen jos perikunta sen kiistää on toinen juttu.
- täti
mutta milläs se naisystävä todistaa, ettei loppuvelkaa ole maksettu esim. käteisellä takaisin?
- tottakin
..voi olla, että naisystävä on maksanut osan käteisellä. Nimittäin itse tein sillä tavoin, kun jouduin lainaamaan mieskumppanilta rahaa.
Kumppani siirsi tililtään summan minun tilille, mutta takaisinmaksu meni niin, että
maksoin osan hänen tililleen ja osan vähitellen käteisenä. Meillä olikin puhetta siitä, että entäs jo sattuis äkkiä kuolemaan vaikka onnettomuudessa, niin sanoin miehelle, että hänen ex-vaimo jollain tapaa työntäisi päänsä exän jäämistöön ja tulisi multa vaatimaan, koska ei näy tilillä.Mies halusi osan käteisenä.
Heillä on erosta pian kymmenen vuotta ja aikuiset lapset, mutta edelleen ex-vaimo haluaa määrätä mm kuinka paljon miehen pitäisi auttaa rahallisesti aikuisia lapsia (itse on varakkaampi kuin mies) ja myös siitä, että miehen pitää "päivystää kotona" kun aikuinen yli 20 poika tulee isänsä luo viikonlopuksi. No, olen saanut lainani maksettua jo ajat sitten.
- perintöriita tulossa
jos on noinkin selkeät tilisiirrot niin asia on luultavasti tottakin. eli isäsi oli velkaa sen 1800 ja teidän sijassa kyllä maksaisin sen takaisin. jos hän riitauttaa asian niin tappelette eri oikeusasteissa ja rahaa menee moninkertaisesti lakimiehien kuluihin.....maksakaa pois ja saatte perinnön nopeasti hoidettua.
ottakaa kuitti/kuittaus maksetun summan osalta ja todistus siitä että loppuvelka on kuitattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759