Että kun ottaa päähän kun joka puolella toitotetaan että kyllä niitä töitä saa kun oikein ahkerasti vain hakee ja etsii. Selailen päivittäin mol.fi:n sivuja, olen lähetellyt hakemuksia ympäriinsä ja soitellutkin vaan eipä vaan tunnu mihinkään kelpaavan. Itse täytettäviä hakemuksia, jotka tallentuvat johonkin sivulle (tyyliin varamiespalvelu, Postin rekrytointi) on aivan turha laittaa hakemuksia, mahtaako niitä kukaan edes koskaan oikeasti katsoa?
Millainen ihmemies oikein pitää olla että edes johonkin kelpaisi? Minulla ei yksinkertaisesti voi olla paljon työkokemusta mistään koska vasta opiskelen.
Ja niin onnekkaana kun olen tänne maailmaan syntynyt, minulla ei myöskään näy olevan yhtäkään tuttua jonka kautta saisi töitä.
Elämä on paskaa. Helvetin helvetti että ottaa päähän!!!
Töitä EI saa mistään.
12
2735
Vastaukset
- Jukka
Joo työnsaanti on nykyään kiven alla. Itse valmistuin muutama viikko sitten, ja työkokemustakin löytyy jonkin verran, mutta alan paikat ei tahdo aueta. Toisaalta hakua on takana vasta aika vähän aikaa, joten täytyy vaan tsempata itsensä ja uskoa, et paikka jostain liikenee. Fiilis on kyllä välillä aika p..ka. Muutaman vuoden päästä povataan olevan kova työvoimapula lähes alalla kuin alalla, mut eipä se tässä tilanteessa paljon helpota..
- sekin vielä
niin ja kahden vuoden päästä on jo todella pitkäaikaistyötön eikä mitään toivoa hakea noihin paljon luvattuihin työpaikkoihin. Joten eipä todellakaan tulevasta työvoimapulasta ole iloa.
Et ole yksin. Johonkun rupuseen Siwaan pääsee aina siivoomaan hammasharjalla... mut ei.
- utelen vaan
En tiedä onko sinulla liian tiukat kriteerit sen työpaikan suhteen, jatkuvasti on paikkoja asiakaspalvelutehtävissä telemarkkina-alalla, raskasta teollisuussiivousta, lemppareita, sanomalehden jakajia sekä tietysti mainosten jakajia. Osa-aikatöitäkin on vaikka kuinka tarjolla! Kyllä noista luulisi opiskelijalle löytyvän vai minkälainen sen työpaikan pitää olla?
- haistakaa paska!
Siivouspaikkoihin olen lähetellyt eniten hakemuksia mutta en edes niihin kelpaa. Postin sanomalehden varhaisjakeluun olen myös laittanut kaksi kertaa hakemuksen. Muutoin lehden- tai mainoksien jakamisesta ei saa tarpeeksi palkkaa niin etten kuolisi nälkään. Palkkaa tosiaan olisi kiva saada, en saa opintotukea koska olen iltaopiskelija.
- auttaako?
mikset kokeile oppisopimuskoulutusta siinä saa ammatin ja työkokemuksen kaupan päälle ja tienaat noin 1000€/kk itse meinasin mennä mut sain töitä ja 5kk jälkeen poltkut nyt maanatainan menen koulutukseen
- haistakaa paska!
Olen miettinyt sitä moneen otteeseen, mutta ainakin mitä olen oppisopimuksen nettisivuja lueskellut ei siellä tunnu olevan mitään sellaista mikä edes vähän kiinnostaisi. Toisaalta tällä menolla sitä voisi kyllä opiskella jotain mikä ei edes kiinnosta, ottaa niin päähän asua vanhempien kanssa.
- kokemusta on
kuule kyllä siihen oppisopimukseenkin tarvitaan se työpaikka! Ja samanlailla ne paikat on kiven alla. Itse olen etsiskellyt nyt kolme kuukautta todella aktiivisesti joko työ- tai oppisopimuspaikkaa ja ei ainakaan vielä ole mitään löytynyt. Ei omalta alalta eikä minua kiinnostavalta oppisopimusalalta.
- -ei vielä
kokemusta on kirjoitti:
kuule kyllä siihen oppisopimukseenkin tarvitaan se työpaikka! Ja samanlailla ne paikat on kiven alla. Itse olen etsiskellyt nyt kolme kuukautta todella aktiivisesti joko työ- tai oppisopimuspaikkaa ja ei ainakaan vielä ole mitään löytynyt. Ei omalta alalta eikä minua kiinnostavalta oppisopimusalalta.
Kyllä ne työllistyy pitkäaikaistyöttömätkin, minutkin vielä huolittiin kahden vuoden "lusmuilun" jälkeen ja ihan hyviin hommiin..
- sinulle!!
-ei vielä kirjoitti:
Kyllä ne työllistyy pitkäaikaistyöttömätkin, minutkin vielä huolittiin kahden vuoden "lusmuilun" jälkeen ja ihan hyviin hommiin..
Hienoa, että joku on löytänyt työpaikan! Itse olen ollut jo 1.5 vuotta työttömänä. Ammattiopintoja on kertynyt 9 vuotta ja 3 eri tutkintoa, mutta silti en pääse tekemään yhtään mitään. Kyllä se sapettaa kun aikainen mies tököttää kämpässä päivästä toiseen, tekemättä yhtikäs mitään. Opintovelat painaa päälle, joten olisi mukava päästä niitäkin makselemaan pois, mutta minkäs teet, kun en kelpaa mihinkään.
Luonteeltani olen kaikesta huolimatta edelleen reipas, oppimishaluinen, ahkera, luotettava ja mahottoman sitkeä. Tuo ei riitä siltikään, kun viimeisessä paperissa lukee tutkintonimikkeenä AMK INSINÖÖRI.
Olisin valmis vaikka mihin liukuhihnatyöhön, mutta kun en kelpaa niin en kelpaa. Joku päivä vois vetää kunnon lärvät ja hypätä parvekkeelta alas, niin pääsispäs Suomi yhdestä elätistä eroon..
- lomakollikomo
no ei kai niitä töitä nyt prkle työkkärin kautta saa, mitä nä oikein kuvittelet? työkkäri on kursseja ja työharjoittelu varten ja työttömyyskorvausta varten
- etsijälle
Kyllä niitä nettihakemuksiakin kannattaa haittaa. Niin postiin kuin varamiespalveluun. Minulle on ainakin soitettu kummastakin paikasta. Turhaan vedät pulttia mol.fi:n työpaikkailmotuksista. Niihin on pirusti hakijoita. Soita suoraan yrityksiin tai mee käymään, jos ihan perusduunia oot hakemassa. Esim. johonkin kauppaan tai kuljetusyritykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu553892- 1382553
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182551Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151993- 161456
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1541057- 931037
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988