Missä sijaitsee Springfield?

etsijä

Tämähän on kaikkien Simpsons fanien elämäntehtävä - ottaa selvälle missä Springfield sijaitsee. Kuvitteellinen kylähän se on mutta... :)

Mulla on USAn maantiekartasto ja plärään sitä aina kun saan jaksosta jonkun vinkin. Netistä olen löytänyt Springfieldin kaupungin korttelikartan, mutta se ei viittaa mihinkään todennäköiseen paikkaan.

Seikkoja mitä tiedetään:
- Springfieldin naapurikaupunki on Shelbyville.
- Springfieldistä ei ole pitkä matka vuorille tai autiomaahan.
- Bart kaivossa -jaksossa viitattiin että Louisiana olisi naapurissa (ei voi pitää paikkaansa, ilmasto aivan erilainen).
- Springfieldillä on satama.
- Capital Cityyn pääsee autolla, matka on pitkä muttei mahdoton (kyseessä lienee osavaltion pääkaupunki, ei Washington D.C.)
- Springfieldissä sataa talvella lunta.
- Jossain viimeaikojen jaksossa viitattiin että Springfield olisi valtatie 202 varrella. En ole muistanut plärätä vielä karttaa tämän seikan takia...
- Springfield on kohtuullisen kokoinen kaupunki, metroa ei ole mutta muutoin asukkaita täytyy olla 50 000 - 500 000.
- Springfieldissä tai sen läheisyydessä on lentokenttä.
- Eräässä jaksossa Marge viittasi tarjottimeen joka on osavaltion muotoinen, sellaisia on kaksi.
- Springfield-nimisiä pikkukaupunkeja on USAssa vaikka kuinka paljon.

Omat löydökseni:
- Passelilta paikalta vaikuttaisi Colorado Springs, paitsi että on sisämaassa.
- Samaisesta osavaltiosta löytyy pikkukylä nimeltään Springfield,asukkaita vain muutama tuhat.
- Suurten järvien alueelta (Chigacosta länteen) löytyy Pieni Springfield joka on isomman kaupungin sisällä (en just muista nimeä). Koko systeemillä on asukkaita about 500 000. Merkittävää on että sadan kilometrin päästä löytyy tuppukylä nimeltä Shelbyville. Homer on myös joskus koittanut pelastaa autotehtaita konkurssilta (läheisyydessä Detroit ja Chigaco, amerikan autoteollisuuden pääkaupungit).

Heittäkääs kommenttia.

11

2310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (?)

Tekijäthän laittoivat Simpsonit asustamaan Springfieldiin nimenomaan siksi, että sen nimisiä kaupunkeja/kyliä on Usa:ssa 12(muistaakseni), kuten varmaan tiesitkin. Eli tällä pyrittiin luonnollisesti välttämään jonkin tietyn paikan leimaaminen. Mielenkiintoisia huomioita toisaalta, sellaista springfieldiä, jonka rajakaupunki/kylä nimenomaan olisi shelbyville, ei ole olemassa, sitruunapuusta puhumattakaan..

• jarpinho

kyllähän käsikirjoittajatkin jossakin kaupungeissa asuneet. Varmasti tullut vaikutteita monista paikoista... eihän Springfieldiä ole olemassa sellaisena kun me sen tiedämme

• Springfield nimisiä...

...kaupunkeja USA:ssa oo joku 150. Tommosen luvun jostain Simpsons-dokkarista kuulin. (Vähän samalla meiningillä ku Suomessa on Pyhäjärviä)

• Lisa

Simpsonien Springfieldiä ei varmastikaan löydy todellisuudessa, vaikka samannimisiä kaupunkeja Yhdysvalloissa onkin. Osavaltion missä sarjan kaupunki sijaitsee voi sarjaa katsomalla päätellä. Itse en ole niitä kaikkia painanut niin tarkasti mieleen, mutta useissa jaksoissa on tullut selväksi että kaupunki sijaitsee meren rannalla.

• Tämän päivän jakson alussa oli melkoisen selvä viittaus Springfieldin sijaintiin. Kaupunki ei näytä sijaitsevan meren rannalla sen, vaan jossakin Suurten Järvien lähettyvillä, ehkä niiden rannalla. Sinne minä sen olisin muutenkin sijoittanut. Toisena vaihtoehtona pidin samalla korkeudella olevia itärannikon osavaltioita.

• huomio huomio
        haistakukka kirjoitti:

Tämän päivän jakson alussa oli melkoisen selvä viittaus Springfieldin sijaintiin. Kaupunki ei näytä sijaitsevan meren rannalla sen, vaan jossakin Suurten Järvien lähettyvillä, ehkä niiden rannalla. Sinne minä sen olisin muutenkin sijoittanut. Toisena vaihtoehtona pidin samalla korkeudella olevia itärannikon osavaltioita.

Suurilla järvillä ei ole meduusoita.

• el barto
        huomio huomio kirjoitti:

Suurilla järvillä ei ole meduusoita.

Jaksossa partiopojat hukkateillä
        partiolaiset ajoivat veneillä koskeapitkin ja päätyivät lopulta itä-amerikan puolelta mereen atlantille. jaksossa näytettiin homerin kädessä kartta jossa oli hassuburgerpaikat öljynporauslautoilla. en ukso että partiolaiset ajoivat keskeltä sisämaasta lähelle rannikkoa josta ne lähtivät veneellä laskemaan koskea. eli springfieldin kaupungin täytyy olla tosi lähellä itä-amerikkaa.

• ...

Jossain ensimmäisten tuotantokausien jaksossa, jossa perhe matkustaa Washingtoniin Lisan kirjoituskilpailun takia, näytetään Usan:n karttaa ja siellä Springfieldin osavatiossa on lyhenne MO, mikä muistaakseni viittaa Missouriin. Eli tuota selvempää vihjettä ei voi juuri olla.
      Ja Skinner sanoo, että orjuus on enää käytössä vain "täällä" ja Missisipissä, jotka lienevät naapurivaltioita....Eräässä joaksossa Lisa kyllä sanoo, että pienien vihjeiden avulla osavaltion voi selvittää, mikä viittaa siihen, ettei se olisikaan täysin kuvitteellinen kaupunki.

• Darth

Missouri vai Minnesota?

• Se edellinen
        Darth kirjoitti:

Missouri vai Minnesota?

Kyl se MO on Missourin lyhenne.
        Minnesotan lyhenne on MN.
        Mut eihän kaiken täydy olla loogista piirretyissä.

• ramboooooooooo

oon kuullu, että suomalaiset siirtolaiset on perustanut springfield nimisen kaupungin jenkkeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3698
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2760
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      262
      2631
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1865
    5. 215
      1376
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1200
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1016
    8. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      30
      953
    9. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      907
    10. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      807
    Aihe