Fix Or Repair Daily (=FORD)

Mr. Big

Pienehkössä kaupungissamme olen useammaltakin alan "asiantuntijalta" kuullut jenkkifordien olevan herkempiä hajoilemaan kuin chevyjen ja mopareiden. Pitäneekö paikkaansa?

10

914

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponsu

Kaikki hajoaa, mikä ei kestä... Eiköhän se ole
      äijästä kiinni, jos auto laukeaa.

• Zspede

Nykyjään se riippuu enemmänkin käytöstä ja hoidosta, jos ajatellaan yli 25v. vanhoja autoja. Itse kannatan Chevyä vaikka Moparilla ajelenkin...

Mitä tulee uudempiin autoihin, en ota kantaa, sillä nimi "jenkkiauto" loppui full-sizejen mukana.

• impala67

kirjoittajan tarkoitus on lähinnä provosoida palstaa seuraavia naurettaviin juupas-eipäs mopar-gm-ford kinauksiin.
      vaikken fomocoja ole koskaan omistanutkaan, olen vakuuttunut päinvastoin siitä, että 80-luvun fomocot (erityisesti fullsize stw:t) menevät ainakin pienemmällä bensamäärällä mitä gm:t.

• Mr. Big

...ei ole provosointia. Minulle itse asiassa tarjottiin kohtalaisen edullisesti Fordin F-150 avopakua ja siitä syystä haluaisin tietää pitävätkö em. väitteet paikkansa. Jos näin on ettei väitteessä ole perää, on edessä reissu hattu kourassa pankinjohtajan puheille.

• Late

Mutta eiköhän totuus ole kuitenkin että kaikki autot hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Huolellinen käyttäjä tosin osaa ennakoida aika monia vikoja ja ehkäistä niiden syntyä.

Itse olen ajellut USA-Fordeilla ja mielestäni ne ovat olleet varsin toimintavarmoja kiesejä. Kulutusosien vaihtamista ei liene syytä laskea vioiksi...eihän? Nivelet, iskarit, vesipumput kuluu niin Fordista, Cadillacista, Chrysleristä, Toyotasta kuin Ladastakin.

Sen olen tosin huomannut että USA-Fordit on monille korjaamoille vaikeita paloja niiden harvinaisuuden vuoksi. Tästä saattaa monelle syntyä käsitys vikaherkkyydestä kun korjaamo ei osaa korjata niitä. Kaikki viat on korjattavissa kun vain on osaamista ja oikeat laitteet. Kannattaa katsoa minne autonsa vie ja millaiselta "asiantuntijalta" kysyy neuvoa!!

• Mr. Big

Vastaus alkuperäiseen kysymykseeni löytyikin oikeastaan tästä.

• Late
        Mr. Big kirjoitti:

Vastaus alkuperäiseen kysymykseeni löytyikin oikeastaan tästä.

Eipä muuta kuin onnea autokaupoillesi! Pidä kuitenkin pää kylmänä ja tarkasta auto huolella. F-150 on perusrakenteeltaan jämerä ja kestävä mutta tutki ihmeessä auto kunnolla niin ei harmita jälkeenpäin. Jos ei ole kunnossa niin muitakin F-150:iä on tarjolla, vertaile ihmeessä!

Seuraava hankinta onkin sitten merkkikohtainen Chiltonin/ Haynesin korjauskirja, jonka avulla pystyy itse mainiosti korjailemaan ja tarkastelemaan autoa.

• Sami

...kuin ajaisin Moparilla. Kahdesta on kokemusta ja kiitos, se riittää. Ford on ihan hyvä auto, vaikken semmoisella ajakaan. Samoin Chevrolet ja sellaisella myös ajan.

• juuh!

itse asiassa ford tarkoittaa Fuck OR Die

• juu

on todella hyvä auto. itellä on sellainen ford crown victoria. ihan hyvin kulkee ja toimii.
        niin jäi samanlainen chevy kiihdytyksessä toiseksi. en kehu mitenkään, kunnioitan kaikkia jenkki autoilijoita. sen kisan jälkeen nostettiin kättä ja mentiin juttelemaan jonnekin, se matka ajettiin peräkkäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe