Karvakieli

meise

Onko kenelläkään muulla vaivana karvakieli ? Kieli on sammaksen peitossa ja kipeä. Ei ole kuulema mitään hoitoa. Ikävä vaiva.

18

19009

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyyli

      Moi,

      tuliko sulle oireet ihan äskettäin? Mulla on nimittäin ollut nyt marraskuusta asti suu /kieli enemmän tai vähemmän kipeä ja sammasta löytyy. Multa otettiin hiivaviljelmä, herpestesti ja streptokokki, kaikki negatiivisia. AAttelin mennä lääkäriin ja kysyä mikä ihme mun suuta vaivaa, mutta oliskohan se sitten toi kyseinen karvakieli?Musta tuntuu, että happamat ruoat auttaa vähän, mutta kuten sanoit tosi kurja vaiva.

      • muuten kaikki ok

        Itselläni on ollut hankala olo suussa jo n. 3kk ajan. Suuta kuivaa n. pingispallon kokoiselta alueelta suun takaosassa, kieli tuntuu kuivalta ja ehkä vähän kipeältäkin. Kitalaki tuntuu epätasaiselta ja erilaiselta kuin ennen.

        en tupakoi, viiniä juon kerran/kaksi viikossa ruuan yhteydessä.. muuten olen terve.

        Kävin lääkärillä, kahdellakin, eivätkä he nähneet suussa mitään poikkeavaa. Toinen antoi refluksi-vaivoihin tarkoitettua lääkettä, kun epäili että yöllä mahahapot pääsevät virtaamaan takaisin suuonteloon... ei ole auttanut. Molemmat kehoittivat tulemaan takaisin vastaanotolleen ellei tilanne muutu.

        Ikävä vaiva. Leukoplakia on käynyt mielessä,,, ja syöpä. kurjaa miettiä yksin, kun ajatukset tekevät asiasta varmasti vielä suuremman.

        Josko jollain on tällainen vaiva, mitä muut helposti vähättelevät tai pitävät jotenkin luulotautisena - sitä se ei vaan valitettavasti ole.. olisin kiitollinen ja kiinnostunut tietämään tilanteistanne.


    • mä vain

      niin mulla on myös tollainen ärsyttävä kieli eli karvaisen tuntuinen. Oletko ollut lääkekuurilla? tupakoitko? mulla oli helikobakteeri ja tupakoin ja ton lääkekuurin jälkeen oireet alkoi ja on nyt kestäny aika kauan. Lekuri sanoi että ei ole mitään erikoista lääkettä tähän vaivaan. Jos suu on kuiva niin sitrushedelmiä on välteltävä ne kuivattavat suuta entisestään. tietysti tupakointi olisi lopetettava niin voisi edes vähän helpottaa...

      • meise

        Mulla oireet alkoi noin vuosi sitten. Antibioottikuurin jälkeen kieli meni tuollaiseksi. En tupakoi, sehän tässä ihmeellistä onkin, kun karvakieli on kuulema tupakoivien riesa. Kuulema jos tupakoi kieli olisi ihan ruskea/musta. Multa on otettu kans hiiva moneen kertaan ja viimeksi sieniviljely ja ne oli kans negatiivisia. Juu, olen huomannut, että happamat juomat esim: sokeriton puolukkamehu ja karpalomehu auttavat hieman ja sokerittomien puolukoiden syönti hieman puhdistaa kieltä, mutta kohta se on taas samanlainen. Niin mullekkin sanottiin, ettei oo mitään lääkettä kielen parantamiseen. Inhottava todella.


    • nou rööki nou hätä

      karvakieli on tupakoitsijoiden ongelma lähinnä googleta karvakieli kuvikin löytyy..

      • esiintyy röökittäkin

    • halitoosi-harakka

      Hei! Toi kuulostaa ennemminkin suun hiivasienitulehdukselta, joka osittain on varmaan aiheutunut tuosta karvakielestä, hiivaan on hoito!! Menkää lääkäriin, ja saatte Daktarinia suun geelinä!!! Auttaa ;)

      • Miten tuota

        Daktarinia käytetään? Eikö saa ilman reseptiä?

        Itse harjaan hammasharjalla aina kun pesen hampaat ja kurlaan/purskuttelen Listerinellä. Pysyy kurissa, mutta ei häviä koskaan kokonaan.


    • UniMonsteri

      Minulla oli oikein musta kieli, en tiedä kauanko oli, kun vain yhtäkkiä sen olemassaolon huomasin. Juuri tuollainen kuin kamalimmissa netin kuvissa. Etsin kaikkia mahdollisia hoitokeinoja (olin todella järkyttynyt ja häpeissäni sen ulkonäöstä :) ). Onnekseni kotiniksit yhdistettyäni pääsin reilussa kahdessa viikossa tästä kokonaan eroon, eikä ole vielä parin kuukauden jälkeen tullut ollenkaan takaisin :
      suhteessa 50/50 kivennäisvettä ja karpalomehua yhteensä juotuna päivässä n. litran verran. Lisäksi joka ilta ja aamu hampaiden pesun yhteydessä kielen hinkkausta n. puoli minuuttia. Toivottavasti toimii muillakin!

    • karvainen kieli

      Kannattaa hampaita pestessä harjata harjalla kieltä harjalla ainoastaan ulos päin itsellä ainakin on osasta kohtaa jo lähtenyt :D muita neuvoja ei taida :/

    • kokeilenyt

      tea tree öljystä suuvesi...

    • Huom.

      Jos on suussa muutoksia, pitää mennä hammaslääkäriin ei yleislääkärille...

    • ,plpåkpå

      muista kammata kielesi

    • Anonyymi

      Antibiootti V-Pen Megan vähemmän mainostettu mahdollinen haittavaikutus. Orion Pharman pakkausselosteen mukaan.

      • Anonyymi

        Karvainen😂🤣😃😄😅😆😁😀


    • Anonyymi

      Useimmiten kieli mustuu jonkun tietyn suuveden liian pitkästä käytöstä.
      Erikoisesti voimakkaat bakteerintappajat Corsodyl ja Paroex liuokset aihettavat tumman/mustan kielen.
      Karvakieli on harvinainen, mutta sitä muistuttava suuveden käytöstä johtuva musta kieli yleisempi.

    • Anonyymi

      Minulle annettiin diagnoosi Karvakieli , puolivuotta sitten. Haittaa koska makuaisti kokonaan poissa . Kipeä se ei ole eikä niin sammaltakaan .
      Hoidan hampaitani hyvin joten se ei ole syy tähän.
      Olisi kivaa tietää onko joku saanut tähän apua.
      Olen harjannut kieltä noin kahdesti päivässä..ei apua siitä ole tullut. Ostin jo suu vettäkin mutta tukoksetta.
      Melkein kaikki maistuu suussani hiivalta / saippualta ,,,! Ikävä vaiva lääkäri ei osanut sanoa oikein mitään .?
      Mistä apu tähän .?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe