Kysymys

Tietämätönlapsi. ;P

Antakaa anteeksi tyhmyyteni, muttakun minä olen vasta lapsi niin koittakaa ymmärtää.

Eli saakos lähetystyössä olla lävistyksiä, kertokaa miten siihen kouluttaudutaan ja saako siitä edes mitään palkkaa.

Jumalan siunausta kaikille!

3

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarnaaja

      Kyllä sinulla on valmiudet "lähetyssaarnaajaksi". Otat vain vastaan pelastuksen Jeesuksen veren ansiossa. Annat elämäsi Hänelle tehden parannuksen synneistäsi ja lähdet kasteelle Jeesuksen Nimeen.
      Ilmoittaudu näillä sivuilla:
      http://groups.msn.com/Seurakunta/shoebox.msnw

      Siunausta!

    • Mervi_

      Moi :)

      >>kertokaa miten siihen kouluttaudutaan

      Ekaksi hankit koulutuksen johonkin ammattiin,
      ja olet töissä muutaman vuoden ihan vaan normaalisti.

      Sen jälkeen haetaan lähetyskurssille, joka
      kestää 5/6 kk tai 12 kk riippuen
      lähetysjärjestöstä. Sen aikana/jälkeen
      lähetysjärjestö tekee lähettämispäätöksen,
      ja voi lähteä kielikouluun kohdemaahan.
      Kielikoulu kestää kohdemaasta (=kielen
      vaikeudesta) riippuen muutamasta kuukaudesta
      kahteen vuoteen.

      On olemassa tietty joitain tavallisia
      ammatteja lähetystyössä, eli jokin seurakuntatyö,
      (pappi, diakoni, nuorisotyöntekijä tai
      lastenohjaaja) tai terveydenhuoltoon/sosiaalialaan
      liittyvä ammatti (esim. lääkäri, sairaanhoitaja,
      sosionomi). Tai sitten johonkin
      kehitysyhteistyöhön liittyvä ammatti.
      Mutta ehkä on hyvä kuitenkin valita ammatti
      oman kiinnostuksen mukaan, ja katsoa sitten
      sopiiko se lähetystyöhön.

      >>saakos lähetystyössä olla lävistyksiä

      Saa. Paitsi jos toimii terveysalalla, ne on
      hygieniariski, joten siellä niistä joutuu
      luopumaan.

      >>ja saako siitä edes mitään palkkaa.

      Saa. Sillä tulee ihan hyvin toimeen,
      vaikka se ei yleensä ole aivan yhtä hyvä
      kuin mitä saisit kotimaassa vastaavasta työstä.

    • mietiskelijä

      Minäkin olen hieman tuota lähetystyötä miettinyt. Olen vielä alaikäinen, joten asia ei vielä ole aivan ajankohtainen, mutta kuitenkin. Se mitä olen lähetystyöstä kuullut seurakunnassamme vierailleilta lähetyöntekijöiltä, niin mitä "normaalimpi" ihminen on niin sitä parempi, eli ei siis mikään superihminen, ja itse ajattelen (tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa) että palkitsevinta työssä on se, että näkee, ku joku toinen oikeasti tajuaa, saa auttaa jonkun toisen uskoon. Lisäksi pidän paljon ulkomailla oleilusta enkä todellakaan aio viettää loppuelämääni suomessa tässä olisi tilaisuus lyödä ns kaksi kärpästi yhdellä iskulla.
      Kommentoikaa, jos olen jotenkin väärässä, mutta tämä on minun käsitykseni asiasta.

      Onko muuten jotain asiaa, joka estää lähetystyön tekemisen?? Tämä on asia, joka on ehkä eniten vaivannut minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3827
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1485
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe