Antakaa anteeksi tyhmyyteni, muttakun minä olen vasta lapsi niin koittakaa ymmärtää.
Eli saakos lähetystyössä olla lävistyksiä, kertokaa miten siihen kouluttaudutaan ja saako siitä edes mitään palkkaa.
Jumalan siunausta kaikille!
Kysymys
3
470
Vastaukset
- saarnaaja
Kyllä sinulla on valmiudet "lähetyssaarnaajaksi". Otat vain vastaan pelastuksen Jeesuksen veren ansiossa. Annat elämäsi Hänelle tehden parannuksen synneistäsi ja lähdet kasteelle Jeesuksen Nimeen.
Ilmoittaudu näillä sivuilla:
http://groups.msn.com/Seurakunta/shoebox.msnw
Siunausta! - Mervi_
Moi :)
>>kertokaa miten siihen kouluttaudutaan
Ekaksi hankit koulutuksen johonkin ammattiin,
ja olet töissä muutaman vuoden ihan vaan normaalisti.
Sen jälkeen haetaan lähetyskurssille, joka
kestää 5/6 kk tai 12 kk riippuen
lähetysjärjestöstä. Sen aikana/jälkeen
lähetysjärjestö tekee lähettämispäätöksen,
ja voi lähteä kielikouluun kohdemaahan.
Kielikoulu kestää kohdemaasta (=kielen
vaikeudesta) riippuen muutamasta kuukaudesta
kahteen vuoteen.
On olemassa tietty joitain tavallisia
ammatteja lähetystyössä, eli jokin seurakuntatyö,
(pappi, diakoni, nuorisotyöntekijä tai
lastenohjaaja) tai terveydenhuoltoon/sosiaalialaan
liittyvä ammatti (esim. lääkäri, sairaanhoitaja,
sosionomi). Tai sitten johonkin
kehitysyhteistyöhön liittyvä ammatti.
Mutta ehkä on hyvä kuitenkin valita ammatti
oman kiinnostuksen mukaan, ja katsoa sitten
sopiiko se lähetystyöhön.
>>saakos lähetystyössä olla lävistyksiä
Saa. Paitsi jos toimii terveysalalla, ne on
hygieniariski, joten siellä niistä joutuu
luopumaan.
>>ja saako siitä edes mitään palkkaa.
Saa. Sillä tulee ihan hyvin toimeen,
vaikka se ei yleensä ole aivan yhtä hyvä
kuin mitä saisit kotimaassa vastaavasta työstä. - mietiskelijä
Minäkin olen hieman tuota lähetystyötä miettinyt. Olen vielä alaikäinen, joten asia ei vielä ole aivan ajankohtainen, mutta kuitenkin. Se mitä olen lähetystyöstä kuullut seurakunnassamme vierailleilta lähetyöntekijöiltä, niin mitä "normaalimpi" ihminen on niin sitä parempi, eli ei siis mikään superihminen, ja itse ajattelen (tiedä sitten kuinka paljon pitää paikkansa) että palkitsevinta työssä on se, että näkee, ku joku toinen oikeasti tajuaa, saa auttaa jonkun toisen uskoon. Lisäksi pidän paljon ulkomailla oleilusta enkä todellakaan aio viettää loppuelämääni suomessa tässä olisi tilaisuus lyödä ns kaksi kärpästi yhdellä iskulla.
Kommentoikaa, jos olen jotenkin väärässä, mutta tämä on minun käsitykseni asiasta.
Onko muuten jotain asiaa, joka estää lähetystyön tekemisen?? Tämä on asia, joka on ehkä eniten vaivannut minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662448Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842132Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.462072Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1201899Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣311791Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901526Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2151435Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261245Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171071En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91022