Neuvokaa, please, mihin menisin kesällä leikkauttamaan roikkuvat yläluomet!
Aika suuria hinnaneroja, halvin minkä löysin Tampereen Medilaser 990 euroa ja kallein Siluetti 1475 euroa.
Onko kukaan leikkauttanut T:reella? Tai muualla?
Joudunko ensin menemään lääkärille näyttämään silmiäni erikseen, vai suoraan leikkaukseen?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Silmäluomileikkaus
12
3173
Vastaukset
- elämää nähnyt ja kokenut
Voi edes kysyä täytyykö silmiä lääkärille näyttää ennen leikkausta.
Tokkopa oot edes noin iäkäs kuin sanoit. Ei kukaan aikuinen ihminen tommosii kysy.
Voi hertsileijukkaa. Mä seuraavaksi haluan ilman lääkärin vastaanottoa tehtäväksi itselleni seuraavat toimenpiteet; peräpukamaleikkaus (lääkäri voi leikata vaikkei tiedä onko mulla pukamat), alapään kauneusleikkaukset vaikkei lääkäri tiedä olenko mies vai nainen jne. jne.
SORRY- olet
ilkeä. Kyllä täällä saa kysellä tyhmiäkin kysymyksiä ja ehkä hän tarkoitti että pääseekö samalla kertaa myös leikkaukseen.
ps. Mä varasin ajan, kävin näyttäytymässä kirurgille ja sairaala vaatteet päälle ja leikkaussaliin (kyseessä oli kyllä toinen leikkaus)
- Maya
Eräs tuttavani kävi Lahdessa Hemo Oy:n klinikalla
luomileikkauksessa. Hän oli kovin tyytyväinen, ja
hintakin oli kohtuullinen. Hän pääsi saman tien leikkaukseen, ei tarvinnut juosta montaa kertaa. - haittaa näköä
Jos luomesi roikkuu niin paljon , että se on jo näköeste, niin silloin voit saada sen keskussairaalassa. Oma tk- lääkäri tutkii asian ja lähettää lähetteen , ja silmälääkäri leikkaa hinta 22€, mutta jos se on vain pikkunen este niin hintahaitari on suuri.
- lekuurin
On hyvä keskustella ensin leikkauksesta lääkärin kanssa.
- Blondi
Heippa!
Mulla leikattiin yläluomet 3,5 vkoa sitten, Eestissä ja paranemis vaihe on menossa. Päädyin Eestiin hinnanpa takia tietenkin. Se makso siellä 650,- paikallispuudutuksessa, kevytanestesia olisi ollut 750,-, yleensä kyseinen leikkaus tehdään paikallisp. Silmiä ei tarvits näyttää etukäteen lekurille. Vaan ennen leikkausta oli ns.konsultointi. Silmäluomileikkaus on kuitenkin yleisin plastiikkakirurginen leikkaus ja suht.pieni operaatio.
Menin laivalla yli meno-paluu makso 22,- ja taksilla paikanpäälle niin koko lysti makso 700,- ja sillon kun mietin mihin menen leikkauttamaan niin seuraavaksi halvin olisi ollut Lahti, stadissa on kaikkein kalleinta joten unohda Helsinki. Palvelu Eestissä oli erinomaista ja lopputuloksesta en voi vielä sanoa mitään kun silmät on vieläkin vähän turvonneet ja "oudot" mutta ajan kanssa hyvä tulee ja nyt voi jo meikillä peittää hyvin.
Kesä ei välttämättä ole parasta aikaa tälläseen leikkaukseen koska luomet ei saa saada yhtään aurinkoa vähään aikaan. Mielestän Syksy olísi paras tai talvi?!
Käy katsomassa tän paikan sivuilla millanen paikka on osote www.arsmedica.ee- paluumatkaan?
Montako tuntia piti klinikalla levätä ennen kuin pääsit paluumatkalle? Tuntuiko paluumatka rankalta?
Kiitos, jos jaksat vastata. - Blondi
paluumatkaan? kirjoitti:
Montako tuntia piti klinikalla levätä ennen kuin pääsit paluumatkalle? Tuntuiko paluumatka rankalta?
Kiitos, jos jaksat vastata.Moi!
Klinikalla ollaan aina parituntia "jääpala pussit" silmillä jotta saa sitä turvotusta vähän laskemaan se on käytäntö kaikkialla, Suomessa ja Eestissä. Mä olin n.1,5t koska laiva lähti. Laivamatkahan kesti 3t koska noi pika-alukset ei kulje näin talvella olisin muuten menny niillä. Mulla oli onneks hytti paluumatkalla koska yks mun kaveri oli mukana Eestissä joka hoiti omia asioitansa siellä sillon kun mä olin leikattavana niin hän halusi hytin joten paluumatka oli kyllä mukavampi kun pysty hautautuu sinne hyttiin eikä joutunut katselemaan suomalaisten dokaamista. Kuljin koko matkan aurinkolasit silmillä klinikalta himaan asti. Ihmiset kyllä vähän katso mutta so what ei paljon haitannut ne varmaan luuli että mä elvistelin siellä jotain.
Seuraavana aamuna kun heräsin himassa niin waude minkä näkönen mä olin huh huh mustelmia alko tulee vähän sinne sun tänne mutta sen mä kyllä tiesin etukäteen mutta loppujen lopuksi se mustelma vaihe on n.1,5 vkoa ja mä vähän nopeutin niiden poistumista Trombosolilla. Tikkejä pidetään n.6-7 pvää ja ne otettiin pois terveyskeskuksessa. Sen jälkeen kun ne saa pois niin alkaa se todellinen paraneminen ja vähenee se kiristävä tunne silmissä. Nyt kun on kulunut se 3,5vkoa minkä aikasemmin kerroin niin joka päivä on parempi. Kun laitan esim.luomiväriä niin luomet tuntuu jotenkin hassuilta vähän niin ku tunnottomilta mutta niin kun sanoin aikasemmin niin lopputulosta en voi vielä sanoa mutta sen jo huomaan että olen paljon pirteemmän näkönen kun ennen leikkausta olin niiden luomien takia joten väsyneen ja vanhan näkönen ja huom.olen "vasta" 42v.
Tsemppiä jos meinaat mennä tekee sen leikkauksen kyllä mä ainakin olen tyytyväinen ja toivottavasti kesään mennessä olen vielä tyytyväisempi. - vastauksesta, Blondi.
Blondi kirjoitti:
Moi!
Klinikalla ollaan aina parituntia "jääpala pussit" silmillä jotta saa sitä turvotusta vähän laskemaan se on käytäntö kaikkialla, Suomessa ja Eestissä. Mä olin n.1,5t koska laiva lähti. Laivamatkahan kesti 3t koska noi pika-alukset ei kulje näin talvella olisin muuten menny niillä. Mulla oli onneks hytti paluumatkalla koska yks mun kaveri oli mukana Eestissä joka hoiti omia asioitansa siellä sillon kun mä olin leikattavana niin hän halusi hytin joten paluumatka oli kyllä mukavampi kun pysty hautautuu sinne hyttiin eikä joutunut katselemaan suomalaisten dokaamista. Kuljin koko matkan aurinkolasit silmillä klinikalta himaan asti. Ihmiset kyllä vähän katso mutta so what ei paljon haitannut ne varmaan luuli että mä elvistelin siellä jotain.
Seuraavana aamuna kun heräsin himassa niin waude minkä näkönen mä olin huh huh mustelmia alko tulee vähän sinne sun tänne mutta sen mä kyllä tiesin etukäteen mutta loppujen lopuksi se mustelma vaihe on n.1,5 vkoa ja mä vähän nopeutin niiden poistumista Trombosolilla. Tikkejä pidetään n.6-7 pvää ja ne otettiin pois terveyskeskuksessa. Sen jälkeen kun ne saa pois niin alkaa se todellinen paraneminen ja vähenee se kiristävä tunne silmissä. Nyt kun on kulunut se 3,5vkoa minkä aikasemmin kerroin niin joka päivä on parempi. Kun laitan esim.luomiväriä niin luomet tuntuu jotenkin hassuilta vähän niin ku tunnottomilta mutta niin kun sanoin aikasemmin niin lopputulosta en voi vielä sanoa mutta sen jo huomaan että olen paljon pirteemmän näkönen kun ennen leikkausta olin niiden luomien takia joten väsyneen ja vanhan näkönen ja huom.olen "vasta" 42v.
Tsemppiä jos meinaat mennä tekee sen leikkauksen kyllä mä ainakin olen tyytyväinen ja toivottavasti kesään mennessä olen vielä tyytyväisempi.Hyvä, että leikkauksesta on noin nopeasti kävelykunnossa tai tolpillaan.
Minäkin koen olevani ennen leikkausta niin väsyneen ja vanhan näköinen, että siinä ne suurimmat syyni ovat mennä leikkaukseen. - Moccis
Blondi kirjoitti:
Moi!
Tsemppiä jos meinaat mennä tekee sen leikkauksen kyllä mä ainakin olen tyytyväinen ja toivottavasti kesään mennessä olen vielä tyytyväisempi.Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi. Meitä on varmaan paljon, jotka pohdimme noita ratkaisuja. Itsekin olen vuosia harkinnut yläluomien leikkausta. Ilmeeni on aina väsynyt, vaikka tuntisin itseni miten virkeäksi tahansa.
- hmmm
Koska olet noin iäkäs, ja jos silmäluomet roikkuvat niin, että haittaavat näkemistä, saatat saada KELA-korvauksen leikkaukseen. Kannattaa siis aloittaa neuvottelulla lääkärin kanssa.
- 50 +
Olen reilusti viisikymppinen minäkin.Ei se nyt ihan iästä ole nuo korvaukset kiinni.( vaan vaivan asteesta).Itsekin leikkautin luomeni aikoinaan ihan vaan virkeyttä antamaan.Rasvaimussa on käyty ja lisää pukkaa.
Viime kesänä laitatin huuleni omasta kudoksesta fyllaten.
On vaan niin kiva kokeilla kaikkea.(nykymummot!) Tässä vaiheessa ,kun lapset eivät ole enää kotona on sitä aikaa ja rahaakin sijoittaa vähän paremmin itseensä. Nythän sitä jo tarvitaankin(nostatuksia). Ei ole kelasta hyötyä , ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362749Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122537100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511535Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351528- 381463
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 241148
- 231097