kofeiinitabletit

minttu.

Jos syö liikaa kofeiinitabletteja (yhdellä kertaa), niin minkälaiset ovat reaktiot kehossa?

Ja jos taas syö vaikka 2 tbl päivässä monien vuosien ajan, niin mitkä ovat reaktiot silloin?

Kiitos. :)

56

38555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusfaktoja

      ripulia, unettomuutta, levoton olo.

      Kofeiinitabletteja saa syödä 6 kpl vuorokaudessa. Yksi kofeiinitabletti vastaa noin yhtä kuppia kahvia. Tabletissa on 100 mg ja kahvikupissa noin 120 mg.

      Kofeiini ei vaikuta keskushermostoon, jos sitä nauttii alle 50 mg.

      Kofeiini ärsyttää vatsalaukkua, eli lisää vatsahapon eritystä huomattavasti. Ärsytystä vähentää, jos juo kofeiinit aterian jälkeen.

      Jotta kofeiini ei häiritsisi nukahtamista, pitää kavhin tai muiden kofeiinituotteiden nauttiminen lopettaa jo klo 16.00


      Kofeiinia on myös teessä, koljuomissa ja kaakaossa.

      • adsda

        kofeiinitablettien suositus on oikeastaan vain 2-3 päivässä . yhessä kupissa kahvia on myös 100 mg niinkuin tabletissakin ja kaakaossa ei ole kofeiinia vaan teobromiinia joka on kofeiinin sukulainen mutta ei tosiaankaan virkistä lähellekkään yhtä paljon .ja vaikka kofeiinia nauttii yhden kupin vaikka 18-19 aikaan se ei todennäköisesti häiritse unta (useimmilla) ihmisillä


      • Anonyymi
        adsda kirjoitti:

        kofeiinitablettien suositus on oikeastaan vain 2-3 päivässä . yhessä kupissa kahvia on myös 100 mg niinkuin tabletissakin ja kaakaossa ei ole kofeiinia vaan teobromiinia joka on kofeiinin sukulainen mutta ei tosiaankaan virkistä lähellekkään yhtä paljon .ja vaikka kofeiinia nauttii yhden kupin vaikka 18-19 aikaan se ei todennäköisesti häiritse unta (useimmilla) ihmisillä

        Idiootti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti!

        "hyvin argumentoitu"


    • fze

      On myös kuvattu kofeiinin yliannostuksesta johtuvia kuolemia. Ruotsissa kofeiinitablettien myyntiä apteekista onkin tästä syystä rajoitettu. Suomen lääkärilehti 43/2004 kertoo pikku-uutisessaan tästä.

      • riippuvainen

        Onko vaarallista syödä kofeiinitabletteja joku 30 päivässä? Oon nyt syöny tänään sen verran ja nyt alkaa huimata olo on kuin ois humalassa. Pitäiskö soittaa myrkytyskeskukseen?


      • kofeiinitabletti
        riippuvainen kirjoitti:

        Onko vaarallista syödä kofeiinitabletteja joku 30 päivässä? Oon nyt syöny tänään sen verran ja nyt alkaa huimata olo on kuin ois humalassa. Pitäiskö soittaa myrkytyskeskukseen?

        söin eilen yhellä kertaa 11 kofeiinitablettia ja vielä illalla koska halusin vähän piristystä. sillon se ei oikeen vaikuttanu auttavan mutta aamulla heräsin klo 7 vaikka normaalisti oisin heränny siinä 12 maissa ja nyt olo on aika kauhee. oksettaa vähän heikottaa ja paha olo. en aio enää syödä niitä varmaan ikinä enää....ainakaa noin paljoo. oon kyllä muutenki vasta 15 että ei ollu kovin järkevää....:s


      • Nalkutinalkuti
        kofeiinitabletti kirjoitti:

        söin eilen yhellä kertaa 11 kofeiinitablettia ja vielä illalla koska halusin vähän piristystä. sillon se ei oikeen vaikuttanu auttavan mutta aamulla heräsin klo 7 vaikka normaalisti oisin heränny siinä 12 maissa ja nyt olo on aika kauhee. oksettaa vähän heikottaa ja paha olo. en aio enää syödä niitä varmaan ikinä enää....ainakaa noin paljoo. oon kyllä muutenki vasta 15 että ei ollu kovin järkevää....:s

        Kofeiininyliannos voi oikeasti tappaa ja nuo pillerit on etenkin alkoholin ja energiajuomien kanssa aika vaarallinen yhdistelmä.

        Mitä useampia kofeiinitabletteja ottaa, se ei tarkoita että olisi piristynyt samassa suhteessa. Yhden tabletin pitäisi piristää jo jos ei kahvia tai muita kofeiinijuomia usein juo. Kahta useampaa ei kannata ottaa kerrallaan, koska siitä voi oikeasti tulla todella paha olo ja vahingossa saattaa henki lähteä.

        Tässä posinovan lääkeselosteesta otettu kofeiinin yliannostuksen oireet (pätee myös kofeiinitabletteihin):

        "Kofeiinin yliannostuksen oireita ovat ylävatsakivut, oksentelu, lisääntynyt diureesi, takykardia, metabolinen asidoosi, vapina ja kouristukset."

        Et varmasti halua sydänkohtausta vain koska halusit olla vähän pirteämpi?

        Ja wikipedia tietää kertoa että " Myrkyllinen annos ihmiselle on 20mg/kg ", eli jos painat 50kg, myrkyllinen annos on 10 kofeiinitablettia. Toki tähän vaikuttaa jonkin verran toleranssi, saako säännöllisesti kofeiinia vai ei. Minulla myrkytysoireita alkaa tulla jos otan 3tbl/pv, olen herkkä kofeiinille ja oireet ovat aika pitkälle samanlaisia kuin sinulla. Joten olet saanut kofeiinimrkytyksen, toivottavasti sinulle ei käynyt kuinkaan.


        Ohjeet lääkepaketeissa ja muissa pakkauksissa ei ole vitsejä vaan ne on laitettu siihen ihan tarkoituksella. Panadolia esimerkiksi monet pitää tosi turvallisena särkylääkkeenä ja luulee että sitä voi napsia tuosta vaan. Kuitenkin se on isoina annoksina paljon haitallisempaa kuin Burana, sillä se on todella myrkyllistä maksalle.


      • kahvikaisa
        kofeiinitabletti kirjoitti:

        söin eilen yhellä kertaa 11 kofeiinitablettia ja vielä illalla koska halusin vähän piristystä. sillon se ei oikeen vaikuttanu auttavan mutta aamulla heräsin klo 7 vaikka normaalisti oisin heränny siinä 12 maissa ja nyt olo on aika kauhee. oksettaa vähän heikottaa ja paha olo. en aio enää syödä niitä varmaan ikinä enää....ainakaa noin paljoo. oon kyllä muutenki vasta 15 että ei ollu kovin järkevää....:s

        Purkin kyljessä lukee 1 tabl tarvittaessa.
        Sama jos ostat jotain vahvaa reseptilääkettä ja paosit niitä kuin karkkeja.
        Käyttöohjeet ovat noudattamista varten


      • huamionkip33
        kofeiinitabletti kirjoitti:

        söin eilen yhellä kertaa 11 kofeiinitablettia ja vielä illalla koska halusin vähän piristystä. sillon se ei oikeen vaikuttanu auttavan mutta aamulla heräsin klo 7 vaikka normaalisti oisin heränny siinä 12 maissa ja nyt olo on aika kauhee. oksettaa vähän heikottaa ja paha olo. en aio enää syödä niitä varmaan ikinä enää....ainakaa noin paljoo. oon kyllä muutenki vasta 15 että ei ollu kovin järkevää....:s

        RAAAH, vittu vähä hurjaa, mä vedin just äske vittu 70 kofeiinitablettii, oon viistoist ja saan huomioo täälä suomi24:ssa tolla tiedolla, mut ei niinQ ollu kovin järkevää, eivittu!!!
        En vittu ikinä enää ota kofeiinitabletteja!!
        LOL


      • sadsdw23
        Nalkutinalkuti kirjoitti:

        Kofeiininyliannos voi oikeasti tappaa ja nuo pillerit on etenkin alkoholin ja energiajuomien kanssa aika vaarallinen yhdistelmä.

        Mitä useampia kofeiinitabletteja ottaa, se ei tarkoita että olisi piristynyt samassa suhteessa. Yhden tabletin pitäisi piristää jo jos ei kahvia tai muita kofeiinijuomia usein juo. Kahta useampaa ei kannata ottaa kerrallaan, koska siitä voi oikeasti tulla todella paha olo ja vahingossa saattaa henki lähteä.

        Tässä posinovan lääkeselosteesta otettu kofeiinin yliannostuksen oireet (pätee myös kofeiinitabletteihin):

        "Kofeiinin yliannostuksen oireita ovat ylävatsakivut, oksentelu, lisääntynyt diureesi, takykardia, metabolinen asidoosi, vapina ja kouristukset."

        Et varmasti halua sydänkohtausta vain koska halusit olla vähän pirteämpi?

        Ja wikipedia tietää kertoa että " Myrkyllinen annos ihmiselle on 20mg/kg ", eli jos painat 50kg, myrkyllinen annos on 10 kofeiinitablettia. Toki tähän vaikuttaa jonkin verran toleranssi, saako säännöllisesti kofeiinia vai ei. Minulla myrkytysoireita alkaa tulla jos otan 3tbl/pv, olen herkkä kofeiinille ja oireet ovat aika pitkälle samanlaisia kuin sinulla. Joten olet saanut kofeiinimrkytyksen, toivottavasti sinulle ei käynyt kuinkaan.


        Ohjeet lääkepaketeissa ja muissa pakkauksissa ei ole vitsejä vaan ne on laitettu siihen ihan tarkoituksella. Panadolia esimerkiksi monet pitää tosi turvallisena särkylääkkeenä ja luulee että sitä voi napsia tuosta vaan. Kuitenkin se on isoina annoksina paljon haitallisempaa kuin Burana, sillä se on todella myrkyllistä maksalle.

        mitä järkeä noita es ois ottaa alkoholin kanssa koska kofeiini vähentää alkoholin vaikutusta ?


      • ╔×»
        Nalkutinalkuti kirjoitti:

        Kofeiininyliannos voi oikeasti tappaa ja nuo pillerit on etenkin alkoholin ja energiajuomien kanssa aika vaarallinen yhdistelmä.

        Mitä useampia kofeiinitabletteja ottaa, se ei tarkoita että olisi piristynyt samassa suhteessa. Yhden tabletin pitäisi piristää jo jos ei kahvia tai muita kofeiinijuomia usein juo. Kahta useampaa ei kannata ottaa kerrallaan, koska siitä voi oikeasti tulla todella paha olo ja vahingossa saattaa henki lähteä.

        Tässä posinovan lääkeselosteesta otettu kofeiinin yliannostuksen oireet (pätee myös kofeiinitabletteihin):

        "Kofeiinin yliannostuksen oireita ovat ylävatsakivut, oksentelu, lisääntynyt diureesi, takykardia, metabolinen asidoosi, vapina ja kouristukset."

        Et varmasti halua sydänkohtausta vain koska halusit olla vähän pirteämpi?

        Ja wikipedia tietää kertoa että " Myrkyllinen annos ihmiselle on 20mg/kg ", eli jos painat 50kg, myrkyllinen annos on 10 kofeiinitablettia. Toki tähän vaikuttaa jonkin verran toleranssi, saako säännöllisesti kofeiinia vai ei. Minulla myrkytysoireita alkaa tulla jos otan 3tbl/pv, olen herkkä kofeiinille ja oireet ovat aika pitkälle samanlaisia kuin sinulla. Joten olet saanut kofeiinimrkytyksen, toivottavasti sinulle ei käynyt kuinkaan.


        Ohjeet lääkepaketeissa ja muissa pakkauksissa ei ole vitsejä vaan ne on laitettu siihen ihan tarkoituksella. Panadolia esimerkiksi monet pitää tosi turvallisena särkylääkkeenä ja luulee että sitä voi napsia tuosta vaan. Kuitenkin se on isoina annoksina paljon haitallisempaa kuin Burana, sillä se on todella myrkyllistä maksalle.

        > Ja wikipedia tietää kertoa että " Myrkyllinen annos ihmiselle on 20mg/kg ", eli jos painat 50kg, myrkyllinen annos on 10 kofeiinitablettia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine#Caffeine_intoxication

        The LD50 of caffeine in humans is dependent on individual sensitivity, but is estimated to be about 150 to 200 milligrams per kilogram of body mass or roughly 80 to 100 cups of coffee for an average adult.

        Wikipedian mukaan 50 kg henkilö saa myrkytyksen 75 - 100 tabletista. Ei kannata kirjoitella tänne ihan omakeksimiään "faktoja".


      • Anonyymi
        ╔×» kirjoitti:

        > Ja wikipedia tietää kertoa että " Myrkyllinen annos ihmiselle on 20mg/kg ", eli jos painat 50kg, myrkyllinen annos on 10 kofeiinitablettia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine#Caffeine_intoxication

        The LD50 of caffeine in humans is dependent on individual sensitivity, but is estimated to be about 150 to 200 milligrams per kilogram of body mass or roughly 80 to 100 cups of coffee for an average adult.

        Wikipedian mukaan 50 kg henkilö saa myrkytyksen 75 - 100 tabletista. Ei kannata kirjoitella tänne ihan omakeksimiään "faktoja".

        Pierettää


      • Anonyymi
        sadsdw23 kirjoitti:

        mitä järkeä noita es ois ottaa alkoholin kanssa koska kofeiini vähentää alkoholin vaikutusta ?

        alkoholi väsyttää....kofeiini piristää eli jaksaa bilettää pidempää.
        max annos on 4 pilleriä kerralla...riippuu ihmisestä 3 pilleriä joillakin.
        itse olen vuosia käyttänyt joinakin päivinä en yhtään toisina kaksi kertaa ton 4-3 pilleriä....esim töissä otan ruokiksen jälkeen 3 et jaksaa painaa loppu päivän hommia.
        klo 17 jos meen salille tai urheilemaan esim juoksemaan niin otan 4 pilleriä niin antaa vähän energiaa.


    • parappa

      Auttaako kofeiinitabletit laihtumaan?

      Mä oon aattellu että niistä vois vähän apua olla.

      • ei kannata

        Apu kofeiinitabuista laihtumisessa on vain marginaalinen. Eivät ole sen arvoisia.


      • ....
        ei kannata kirjoitti:

        Apu kofeiinitabuista laihtumisessa on vain marginaalinen. Eivät ole sen arvoisia.

        ai voiko niistä laihtua? :o

        Miten niin? En ymmärrä :D


      • Koska
        .... kirjoitti:

        ai voiko niistä laihtua? :o

        Miten niin? En ymmärrä :D

        EI VOI!


      • hattarasieni

        Kuulemma ne vie ruokahalua pois.


      • -Codename47-
        hattarasieni kirjoitti:

        Kuulemma ne vie ruokahalua pois.

        Ne kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja sen lisäksi kofeiini on diureetti, eli se poistaa nestettä elimistöstä. Paino putoaa hetkellisesti varmaan joitain grammoja kofeiinilla.


      • minä, moi vaan

        jos olet nälässä ja sehän luonnollisesti väsyttää, ja sitten vedät kofeiinitabletin ja olet pirteämpi, niin sun ei tartte syödä


      • Voi hellanlettas

        Laihtuu ainoastaan ja vain mikäli syö vähemmän kun kuluttaa.


      • dauno
        Voi hellanlettas kirjoitti:

        Laihtuu ainoastaan ja vain mikäli syö vähemmän kun kuluttaa.

        jos pitää kokeilla ottaa kymmenen pilleriä kerralla,jos ohjeessa lukee,että 1! Ei käy täysillä ihminen joka näin tekee ja lisää hölmöilyä ja huolenaiheita läheisille luvassa tulevaisuudessakin. Ja tähän ei vaikuta vaikka olisikin selvinnyt hengissä.


      • rauhaton ja nälkäine
        minä, moi vaan kirjoitti:

        jos olet nälässä ja sehän luonnollisesti väsyttää, ja sitten vedät kofeiinitabletin ja olet pirteämpi, niin sun ei tartte syödä

        Jaa, eikös nälkäisenä tule ennemminkin levottomaksi kuin väsyneeksi? Minä ainakin.


      • laihdutus

        Ne vie ruokahalun se vaikutus kestä, kun n. 3-4 h, mut siit määrästä joka vie ruokahalun niin siitä voi tulla myös paha olo. Se riippu ihmisestä. Ite kyllä varmaaan mielummin söisin kofeiinitabletteja, kun jtn laihdutustabletteja.

        Ja kofeiinin yliannostus ei ole kovinkaan mukava tila, ihan näin vinkkinä.


    • caffeineoverdose

      joo ite otin eilen 10 tablettia (alkoholin kanssa) illan aikana kun olin väsynyt ja kipeä ja halusin silti lähteä juhlimaan ja pysyä hereillä. ehkä tyhmintä mitä olen koskaan tehnyt. loppujen lopuksi olin yöllä ihan kuoleman väsynyt mutta kroppa oli niin sekaisin etten saanut unta kuin vasta joskus kymmeneltä seuraavana aamuna. tuli huonovointisuutta, vatsakipuja, pään jomotusta. sydän tykytti pelottavan nopeasti, kädet tärisi ja pelotti että kuolen. älkää kokeilko. todellakaan. ei piristä tai pärise siinä määrin että kokeilusta olisi oikeastaan jäänyt mitään positiivista käteen.

    • kofeiinikoffi

      Alaikäisetkin noita kai pystyvät ostamaan...? Ainakin jotkut ovat ostaneet. Koska mä en jaksa yleensä aamuisin juoda kahvia ja joskus on vain liian väsynyt tekemään mitään.

    • jokaaamu

      Taitaa tulla aika huono olo, jos 10 kerralla ottaa.. Kuten joku kirjoittikin jo, voi tulla sydänkohtaus/rytmihäiriöitä.

      Itse olen syönyt jo usean vuoden ajan joka aamu 2 kofeiinitablettia ja litran vettä. Maha ei kestä kahvia, mutta kofeiinitabletteja kyllä. Tulee kiva, rivakka mutta silti lempeä herätys ja mahakin toimii hyvin. Muulloin en yleensä ota kofeiinitabletteja, vain poikkeustapauksissa, kuten jos olen nukkunut huonosti ja iltapäivällä väsyttää eikä työt siksi suju.

      • Kahviµ

        Minäkin syön 2 tablettia aamuisin, silloin kun kahvia ei huvita juoda tai maha ei sitä kestä. Yleensä olen tottunut juomaan 2 isoa mukia kahvia aamuisin. Ja joskus tulee kiire töihin, ettei ehtisi keittää kahvia kun koiratkin pitää käyttää.
        Ostin kofeiinipurkin (ensimmäisen) viime vuoden toukokuussa. Purkissa oli 100 tablettia. Tänään otin 2. Purkissa on vielä 25 tabl, eli neljännes.
        Alkoholia en käytä, eikä ole käytössä lääkkeitä joita söisin jatkuvasti.

        Kofeiinitableteilla korvaan vain kahvin ja aina aamukahvin. Jos kahvia ei ole, niin kofeiinitabletit estävät päänsäryn, joka kahvinpuutteesta seuraa aina minulla. Kauhee tressi, jos kahvia ei muista ostaa ja jos ei ole kofeiinitabletteja.

        Tänään oli niin kuuma, että ei huvittanut kahvi, joten otin kofeiinitabletit. Kahvista olisi tullut kuumempi olo. Tabletissa on kofeiinia, mutta kahvissa on 200 haitallista aineosaa! Ja kuka tietää, mitä niihin kahvipensaisiin on osunut tai millä niitä kastellaan jne. Tabletit ovat puhtaampia.

        Kahvintuoksu kuitenkin koukuttaa siihen kahviin. Eroon en ole kahvista silti päässyt.


    • Valvonut

      Itse oltin tänä aamuna yön valvottua 4 kofeiinitablettia ja nyt on heiko olo ja paikoittain paikkoja särkee ja vapisuttaa ja kuumottaa et jotain käy :S

    • Valvonut

      ... Kyllä se nukkumalla meni ohi :D

    • pharmazzizt

      Kofeiinin hyvät vaikutukset tulevat sopivalla annostuksella esiin. Tämä riippuu toleranssista. Puhutaan terapeuttisesta annoksesta. On turha ottaa enempää lääkettä, kuin millä saavutetaan haluttu vaikutus (piristys). Silloin korostuvat vain haittavaikutukset, jotka kofeiinin kohdalla ovat keskushermoston kiihtymiseen liittyviä eli juuri sydämen tykytykstä, lihasvärinää, kuivaa suuta jne.

      t. farmasian opiskelija

    • jeesuksetti

      itse luulin että kofeiinitabletit ovat vaarattomia, ja niitä voi napsia naamariin ihan niin monta kun huvittaa. olin humalassa enkä lukenut paketin kyljestä mitään ohjeita (olin todella tyhmä) ja menin sitten idioottina vetämään niitä tabletteja varmaan 20.. voin kertoa että jos sen menet tekemään et nuku ens yönä ollenkaan, ja oksentelet ja maha on todella kipeä. olo sekava koko ajan ( ei humalaisen sekava, vaan huonolla tavalla sekava, et tiedä nauraakko vai itkeäkkö ) että voin kertoo kaikille jotka suunnittelee tollasta idioottimaista kofeiinipillereiden vetämistä laihtumisen tai päihtymisen kannalta NIIN UNOHTAKAA KOKO JUTTU. yritin nukkua mutta siitä ei tullut mitään kun silmissä vilisi ja luulin kokoajan että vieressäni nukkui joku 20 ihmistä vaikka tosiasiassa siinä nukkui vaan paras ystäväni. ANTAISIN MITÄ VAAN KUNHAN EN OIS SYÖNY NOITA!!!! siinä ois vähän informaatioo, toivottavasti kaikki tajus pointin.. ______EI SAATANA_______

    • ei kannata

      söin eilen yöl ja nyt vielki ihan sika paha olo söin jtn 9 ja painan alle 50kg et toivottavasti ei oo mikää myrkytys mut en ukso ei oo enää nii paha olo ku makaan seistessä kyllä paha! otin myös vähän jtn alkoholia ja voin sanoo ettei noista tullu mitää pirteitä vaikutuksia mulle ainakaa-.-

    • wqdasdw

      Minne se kohtuus on karrannut?

      Paljon muuten maksaa paketti?

    • Kerosyanidi

      Mikä teitä ihmisiä vaivaa?
      Lopettakaa se paskan jauhaminen.
      Ensinnäkin kofeiiniin kasvaa fyysinen toleranssi, joka tarkoittaa sitä että aamukahvit eivät enää "virkistä" vaan yrität saavuttaa normaalia virkeystasoa kofeiinin avulla. Kärsit siis vieroitusoireita kofeiinista, joka aiheuttaa väsymystä, ärtyneisyyttä, ruokahalun muutoksia, mielialanvaihteluita jne.

      Nämä ihmiset jotka selittävät vatsan menneen sekaisin kofeiinitableteista eivät todellakaan tabletteja tarvitse. Kofeiinitabletit sisältävät muitakin ainesosia kuin kofeiinia, kuten kaikki muutkin tabletit. Kalkkia sekä muita lisäaineita, kofeiinitabletit eivät todellakaan ole "puhtaampi" vaihtoehto verrattuna kahviin. Lääkkeet eivät ole ikinä täysin "puhtaita".

      Jos oikeasti haluat ostaa kofeiinitabletteja koska kärsit yleisen virkeystason laskemisesta, 100kpl purkki maksaa n.6e apteekissa. Lisäksi mainittakoon että vatsan pitää olla tottunut runsaaseen määrään kofeiinia jos haluat näillä nostaa virkeystasoa. Lähtökohtaisesti kahvinjuojat eivät "piristy" kahvillaan vaan yksinkertaisesti nostavat virkeystasoaan normaaliin. Tietenkin virkeystason nousu tuntuu tällöin selvemmin, joka taas edistää sitä uskomusta että kofeiini "virkistää".

      • Kerosyanidi

        Itsen nappailen tabletteja 4-6 aamuisin silloin kun jaksan. Älkää tulko itkemään niistä vatsavaivoista jos ette oikeasti kofeiinia siedä. Totta helvetissä sitä ripulia lentää jos haette "pärinöitä" kofeiinitableteilla. Kofeiinitabletit myös lisäävät mahahappojen voimakkuutta joten jos vatsaa alkaa polttelemaan, kyseessä on luultavasti vain närästystä ja siitä pääsee ohi Renniellä tai lusikallisella perunajauhoja jos ei muuta löydy.

        Teille "pärinähakuisille" kofeiininkäyttäjille (kyllä, tarkoitan teitä rakkaat alle 15-vuotiaat nassukat joiden ikä ei riitä alkoholin/tupakan ostamiseen) suosittelen energiajuomia, ihan vain siitä syystä että 1 0.5L Euroshopper vastaa 5 kofeiinitablettia ja sisältää lisäksi niasaania, tauriinia ja muita vitamiineja jotka nostavat virkeystasoa ja aiheuttavat mm. jalan pakonomaisen tärisemisen. Kofeiinitableteista ette saa kuin huonoa oloa.
        Siinä vaiheessa kun olette kasvaneet tuosta "pärinähakuisuudestanne" yli ja oikeasti virkeystasoa pitää nostaa, kofeiinitabletit ovat silti huono vaihtoehto. Kahvi sisältää antioksidantteja ja (yllätys) nestettä, jota kofeiini poistaa. Yhden kofeiinitabletin mukana sinun pitäisi muutenkin juoda n. 5dl vettä ettet kärsi nestehukasta. Huonovointisuus "ryyppyillan" jälkeen kuten yllämainituissa tarinoissa johtuu yksinkertaisesti nestehukasta. Vaikka et olisikaan käynyt kusella kuin sen 2 kertaa, kofeiini silti SITOO nestettä elimistöstä. Ajattele asiaa vesi-ilmapalloina jotka ovat kehossasi, eikö elimistö voi hyödyntää sitä nestettä. Tämän takia kärsitte näistä raskaista päänsäryistä, pahoinvoinneista ja huimauksista. JUOKAA SITÄ NESTETTÄ.


      • Kerosyanidi
        Kerosyanidi kirjoitti:

        Itsen nappailen tabletteja 4-6 aamuisin silloin kun jaksan. Älkää tulko itkemään niistä vatsavaivoista jos ette oikeasti kofeiinia siedä. Totta helvetissä sitä ripulia lentää jos haette "pärinöitä" kofeiinitableteilla. Kofeiinitabletit myös lisäävät mahahappojen voimakkuutta joten jos vatsaa alkaa polttelemaan, kyseessä on luultavasti vain närästystä ja siitä pääsee ohi Renniellä tai lusikallisella perunajauhoja jos ei muuta löydy.

        Teille "pärinähakuisille" kofeiininkäyttäjille (kyllä, tarkoitan teitä rakkaat alle 15-vuotiaat nassukat joiden ikä ei riitä alkoholin/tupakan ostamiseen) suosittelen energiajuomia, ihan vain siitä syystä että 1 0.5L Euroshopper vastaa 5 kofeiinitablettia ja sisältää lisäksi niasaania, tauriinia ja muita vitamiineja jotka nostavat virkeystasoa ja aiheuttavat mm. jalan pakonomaisen tärisemisen. Kofeiinitableteista ette saa kuin huonoa oloa.
        Siinä vaiheessa kun olette kasvaneet tuosta "pärinähakuisuudestanne" yli ja oikeasti virkeystasoa pitää nostaa, kofeiinitabletit ovat silti huono vaihtoehto. Kahvi sisältää antioksidantteja ja (yllätys) nestettä, jota kofeiini poistaa. Yhden kofeiinitabletin mukana sinun pitäisi muutenkin juoda n. 5dl vettä ettet kärsi nestehukasta. Huonovointisuus "ryyppyillan" jälkeen kuten yllämainituissa tarinoissa johtuu yksinkertaisesti nestehukasta. Vaikka et olisikaan käynyt kusella kuin sen 2 kertaa, kofeiini silti SITOO nestettä elimistöstä. Ajattele asiaa vesi-ilmapalloina jotka ovat kehossasi, eikö elimistö voi hyödyntää sitä nestettä. Tämän takia kärsitte näistä raskaista päänsäryistä, pahoinvoinneista ja huimauksista. JUOKAA SITÄ NESTETTÄ.

        Kukkahattutädit ja nämä ihmiset jotka "taivastelevat" tätä 'lääkeaineiden väärinkäyttöä', katsokaa peiliin. Jokainen käsittelee tunteita omalla tavallaan. Uskon ettei suurin osa teistä "jeesustelijoista" ole edes ikinä ollut tekemisissä oikean narkkarin kanssa. Se, että lähisukulaisesi käyttää huumausaineita tai juo runsaasti alkoholia ei tee hänestä narkkaria. Narkkarit ovat ihmisiä, jotka eivät selviä ilman huumausaineita. Kyllä, eivät selviä, he kuolevat vieroitusoireisiin eivätkä teidänkaltaistenne jeesustelijoiden takia voi hakea hoitoa/apua koska siitä seuraisia sosiaalinen itsemurha.

        Unohtakaa ne saatanan "suomalaiset arvot", me elämme globaalissa maailmassa ja tällainen "päihdevastainen" ajattelu edistää materialismia ja sitä, että tarvitset enemmän tilaa ympärillesi. En ole mikään hippi tai muutenkaan "vihreä" ihminen, mutta vanhemman sukupolven pitäisi pikkuhiljaa alkaa ymmärtää että tuleva sukupolvi kasvaa täyttyvässä maailmassa jossa kansallisuus on vain sana ja lippu. Nuoret omaksuvat muutoksen aikuisia paremmin, ja sen takia jokainen "uusi" sukupolvi on aina ollut perseestä.


    • asddsa324

      Melko typerää haukkua kofeiinitabletteja siitä syystä, että on tullut huono olo vedettyään 10 kerralla. Tottakaihan siitä tulee huono olo jos vetäsee ihan överiksi. Ei kukaan varmaan 10 kahvikuppiakaan juo kerralla.
      Pidän yleensä purkkia mukana väsymyksien varalta, en ole kertaakaan ottanut edes kolmea kerralla, 2 tabletilla saa ihan hyvän virkeystilan reiluksi tunniksi.

      • Kerosyanidi

        Kofeiinitablettien imeytymisen alkamiseen menee se 10min, kofeiinia kiertää elimistössä vielä kolmenkin tunnin jälkeen. "Virkeystila" on parhaimmillaan n. tunti kofeiinitablettien nauttimisen jälkeen.


    • sellerihilma

      Itse käytän kofeiinitabletteja silloin tällöin, jos esim. luennoilla rupeaa väsyttämään. Halvempaa kuin yliopiston kahvi ja vaikutus kutakuinkin sama.

      Myös viihteelle lähtiessä on lähes aina purkki mukana. 2-3 kofeiinitablettia on monesti pelastanut hauskan illan, jos on alkanut väsyttämään jo joskus puolenyön aikoihin.

      Hyvä keksintö, jos malttaa käyttää näitä oikein. On sanomattakin selvää, että 10 tabletista tulee huono olo ja masu pipiksi. Luulisi 15-vuotiaankin ymmärtävän.

    • huolissaan

      saako alaikäset ostaa niit noin vaan kun menee apteekkiin ja ostaa ilman syytä?

    • ROTFLOLNEWBYEBYE

      Rullaan lattialla ja nauran ulos ja kovaa sittenkin.

    • heippaM

      kun otin 4 sydän alkoi tykittää tosin kovin, enää en ikinä ota niin monta kerralla.

      mutta siis ku otan nykyään 2, niin alkaa ihan pirusti pieruttaa. Mistä tää mahtais johtua?
      Siis jos juon kahvia sama vaikutus pieruttaa koko päivän ajattelin et otan niitä tabuja niin pääsen pierustakin pois mut ei. mitä niis tabuissa voi olla et ne saa mut pieruttamaan?

      • 50192

        Kofeiini ärsyttää vatsaa. Tuottaa virtsahappoja elimistöön. Aiheuttaa skitsofreniaa ym. Mukavaa. 'Mistähän johtuu ettäkun otan 100 alkaa heikottaa? Kertokaa koska en tiedä :/'. No, jokainen tyylillään.


    • e5346serye4yerf

      Kannattaa erotella se kofeiini niistä tableteista 96% etanolilla. Vetäsee pikku viivan nenään niin rupee prkle piristää, eikä vaikutusta tarvitse odottaa tuntia.

      • +0um8u2n98vtu5t9u

        Kofutabletit ovat lähes puhdasta kofeiinia. Aika turhaa sitä on erotella millää pirtulla. Jauhat jauhoksi ja nokitat. Itse laitan kielen alle ja vaikutus alkaa muutamassa sekunnissa. Pienemmällä määrällä saa paremmat vaikutukset.

        Kymmenien tabujen ottaminen on älytöntä pelleilyä.


    • Farmastudent

      Kofutabletit on 2/3 kofeiinia.
      Se 1/3 on mikrokiteistä selluloosaa, magnesiumsteariinia (sideaine) ym. aineita, joilla se saadaan tablettimuotoon. Puhdistukseen riittää kiehuva vesi ja suodatin pussi.

    • Alpo5

      Itse otin 2 kofeiinitabettia ja valvoin 3 vuorokautta putkeen, sydän hakkasi jne. en meinaa enää kokeilla

    • 12+12

      Olen nauttinut 100 mg:n kofeiinitabletteja 3-4 tab päivässä kahvin tilalla

      Vaikutus on tuntunut lievemmältä kuin kahvia nautittaessa.

      Myös haittavakutukset ovat olleet pinemmät. Riippuvuus tuntuu vähäisemmältä. Kahvia nauttiessa alko vähän väliä "kahvihammasta kolottamaan".

    • Melkein kofeiiniton

      Minulla on aina muutama kofeiinitabletti mukana. En juo kahvia, teetä enkä kokista, joten kofeiinitoleranssini on hyvin matala, ja sellaisena haluan sen myös pitää.

      Jos minua alkaa väsyttää tilanteessa, jossa väsymys haittaa, otan 1/4-1/2 kofeiinitabletin. Yleensä se on riittänyt. Joskus tosi harvoin, esim. huonosti nukkuneena pitkää matkaa ajaessa, joutuu ottamaan vielä toisen, ja äärimmäisessä tapauksessa kolmannenkin, puolikkaan. Enempään en suostu. Jos se ei auta, pitää ottaa vaikka nokoset, vaikka olisi kuinka kiire päämäärään.

      Joskus otan 1/4-tabletin, kun pää alkaa tuntua "painostavalta". Usein se auttaa, eikä särkylääkettä tarvitse ottaa.

      • Melkein kofeiiniton

        Aiemmin join kahvia (1-2 kuppia päivässä). Jos en saanut päivittäistä kupillistani kahvia, sain kahvinpuutospäänsäryn joka eteni aina migreeniksi. En halua samanlaiseen tilanteeseen enää.


    • Jjkhgfgbnnn

      Kumpi on vaarallisempi kahvi vai kofeiinitabletti.

    • Örmas

      Söin kolme, mutta kuoleeko kissani tämän johdosta?

    • Anonyymi

      Mietinpähän vaan tässä kun unirytmi vähän vituillaan ja heräsin 18 aikaan päivällä ja työt alkaa 8 aamulla enkä unta saanut niin päätin valvoa kokoyön ja kello nyt 7 ja väsyttää niin birusti et jos otan pari kolme tabua niin auttaako? nopeita vastauksia????

    • Anonyymi

      Olen syönyt 8 tablettia päivässä jo ainakin 5-vuotta. 2 aamulla, 2 kun muut on ensimmäisellä tauolla kahvia lipittämässä, 2 lounaalla ja 2 päivällisellä. Nukkumaan mennessä kiskaisen pari shottia viskiä ja melatoniinia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe