Voi Pimeyttä

Luteerusfani

Nimimerkki WEHA opettaa täällä, että ehtoollinen ei ole sovintoateria.
Kamalaa on SRK:n harhaoppi.
----------
Oppi-isämme Luther kehoittaa uskomaan Jumalan sanaa joka sanoo: syntien anteeksisaamiseksi.

Me teemme sen myös muistoksi.
Mitä Kristuksen muisto on?

Se on sovinto ja rauha Isän kanssa.

Jeesuksen muisto ihana
on mieltä ilahduttava
se sydämen on lohdutus
ja sielun turva, pelastus

----------------
Tämän tahtoo vanhoillislestadiolainen harhaoppi meiltä riistää.

Valvokaa, Kristityt.

20

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöminen ja juominen ei saa sitä aikaan, vaan ne sanat jotka on lausuttu, sanoo Luther.

Toimitus ei anna syntejä anteeksi, vaan päästösana.

• Mahdollinen vieras

Niin mitä?

Toimitus se on päästösanankin sanominen!!!!!!
        -----------

Älä kuitenkaan opeta ehtoollisesta Raamatun vastaisesti.
        Jumala ei salli armolahjojaan pilkattavan

• Luteerusfani
        Mahdollinen vieras kirjoitti:

Niin mitä?

-----------

Lutherin neuvo niille, jotka vaativat ennen
        ehtoollista ripin:

Vanhimpina aikoin pidettiin kristillisissä seurakunnissa julkista rippiä, jossa jokainen, ennen pyhää ehtoolliseen osalliseksi käytyään, Jumalan ja ihmisten edessä tunnusti Kristuksen. Myöhemmin tuli tavaksi, että kaikki tekivät tämän tunnustuksen ainoastaan yhdelle hengelle. Ja viimein muuttui se niin, että tunnustettiin syntinsä papille. Tästä ripistä sanon nyt; ettemme ole velvolliset sitä tekemään.

• Mahdollinen vieras kirjoitti:

Niin mitä?

-----------

Minulla on Lutherin vanha katekismus ja uskonihan sen mukasesti. Eikö tämäkään riitä sinulle?

• tuttan

Minä olen mieltänyt sen muiston niin, että se tarkoittaa just tätä viimeistä ehtoollista, joka Jeesuksella oli opetuslasten kanssa.
      Siis me vietetään ehtoollista muistona tästä Jeesuksen ja opetuslasten viettämästä viimeisestä ateriasta.

• TaistoRa.

>>Kirjoitat-
      >>Nimimerkki WEHA opettaa täällä, että ehtoollinen ei ole sovintoateria.
      Kamalaa on SRK:n harhaoppi.

>>Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini". Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi, Matt 26:26-28.>Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni". Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan, Luuk 22:19-20.

>>Ehtoollisen lahja, syntien anteeksisaaminen, annetaan meille niissä sanoissa, jotka meille sakramentin saadessamme lausutaan:
      "sinun puolestasi annettu". Kun uskomme nämä sanat ja otamme vastaan leivän ja viinin, nautimme hengellisen aterian, joka uudistaa elämämme ja lisää meissä rakkautta lähimmäisiimme"!

• Luteerusfani

Sinun mielestäsi kristitty ei siis saa uskoa Jumalan sanaan!!!
        Se on perkele, joka opettaa niin!!!
        -------------
        Tämä on minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksi saamiseksi!

Siis HÄNEN VERENSÄ ei teille riitä, sen lisäksi täytyy vielä olla sana, jossa puhutaan"Jeesuksen nimessä ja veressä".
        Olette te pimeäksi menneet!!!

Jeesus sanoo sen itse, mitä Hänen verensä on uskovalle! Ja te haluatte sen kieltää!

• Luteerusfani kirjoitti:

-------------

Siis HÄNEN VERENSÄ ei teille riitä, sen lisäksi täytyy vielä olla sana, jossa puhutaan"Jeesuksen nimessä ja veressä".

Jeesus sanoo sen itse, mitä Hänen verensä on uskovalle! Ja te haluatte sen kieltää!

Siis, synnit sovitettiin ristillä, joka omistetaan evankeliumin sanan kautta omalle kohdalle, üskossa omistaen.

Ehtoollisessa saamme sen mitä sana lupaa, eli Kristuksen ruumiin ja veren, leivässä ja viinissä, niiden alla.

Ehtoolliselle tulisi mennä hyvällä omallatunnolla:

27. Sentähden joka kelvottomasti syö tästä leivästä ja juo Herran kalkista, se on vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Mutta koetelkaan ihminen itsiänsä, ja niin syökään tästä leivästä ja juokaan tästä kalkista.

• Luteerusfani
        weha kirjoitti:

Siis, synnit sovitettiin ristillä, joka omistetaan evankeliumin sanan kautta omalle kohdalle, üskossa omistaen.

Ehtoollisessa saamme sen mitä sana lupaa, eli Kristuksen ruumiin ja veren, leivässä ja viinissä, niiden alla.

Ehtoolliselle tulisi mennä hyvällä omallatunnolla:

27. Sentähden joka kelvottomasti syö tästä leivästä ja juo Herran kalkista, se on vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Mutta koetelkaan ihminen itsiänsä, ja niin syökään tästä leivästä ja juokaan tästä kalkista.

Weha, sinä pilkkaat pyhää sakramenttia

Ehtoollinen on evankeliumin sana!!!
        Se on saarna Kristuksen lunastustyöstä!!!

1)
        Eihän sinulla ole mitään iloa Kristuksesta,
        ellei SANA sitä sinulle vakuuta.

2)
        Tämä SANA annetaan sinulle ehtoollisessa
        A) Näkyvässä muodossa, koskettavassa muodossa
        B) Kuuluvana puheena "sinun edestäsi..."

3)
        Kuinka sinä voit väittää, ettei se todista ja anna mitä se lupaa: armoa, anteeksiantoa!!!!!

4)
        Jos sinä sen kiellät, olet antikristuksen hengessä!!!

Weha, sinä pilkkaat pyhää sakramenttia

Ehtoollinen on evankeliumin sana!!!
        Se on saarna Kristuksen lunastustyöstä!!!

1)
        Eihän sinulla ole mitään iloa Kristuksesta,
        ellei SANA sitä sinulle vakuuta.

2)
        Tämä SANA annetaan sinulle ehtoollisessa
        A) Näkyvässä muodossa, koskettavassa muodossa
        B) Kuuluvana puheena "sinun edestäsi..."

3)
        Kuinka sinä voit väittää, ettei se todista ja anna mitä se lupaa: armoa, anteeksiantoa!!!!!

4)
        Jos sinä sen kiellät, olet antikristuksen hengessä!!!

Uskon: "Tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni", siis leivässä ja viinissä on, ei muutu.

Epäuskoinenkin saa tosi Kristuksen ruumiin ja veren, mutta vahvistaa tuomioksensa", eli saa suuremman tuomion päällensä.

Mutta tämä kaikki tapahtui ristillä, ei ehtoollisaineissa. Sanat antavat myös mitä lupaavat, siis synnit anteeksi. Tätä ei tee siis ehtoollisen aineet/elementit.

Ruumis on annettu ja veri vuodatettu jo 2000 vuotta sitten syntien anteeksiantamiseksi. Niihin tuo "syntien anteeksiantamikseksi" viittaa eikä viiniin ja leipään.

Synnit saa anteeksi henkilökohtaisesti se joka uskon kautta ne tunnustaa ja hylkää. Muuta keinoa ei ole. Jeesus on se instanssi joka hoitaa anteeksiantamuksen käytännössä ja konkreettisesti sille ihmiselle joka on syntinsä tunnustanut ja hylännyt.

• weha
        weha kirjoitti:

Uskon: "Tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni", siis leivässä ja viinissä on, ei muutu.

Epäuskoinenkin saa tosi Kristuksen ruumiin ja veren, mutta vahvistaa tuomioksensa", eli saa suuremman tuomion päällensä.

Mutta tämä kaikki tapahtui ristillä, ei ehtoollisaineissa. Sanat antavat myös mitä lupaavat, siis synnit anteeksi. Tätä ei tee siis ehtoollisen aineet/elementit.

Ruumis on annettu ja veri vuodatettu jo 2000 vuotta sitten syntien anteeksiantamiseksi. Niihin tuo "syntien anteeksiantamikseksi" viittaa eikä viiniin ja leipään.

Synnit saa anteeksi henkilökohtaisesti se joka uskon kautta ne tunnustaa ja hylkää. Muuta keinoa ei ole. Jeesus on se instanssi joka hoitaa anteeksiantamuksen käytännössä ja konkreettisesti sille ihmiselle joka on syntinsä tunnustanut ja hylännyt.

että ihmisten muokkaamat katekismukset ovat aina sitä miten Luther on opettanut?
        Vanhassa suomalaisessa katekismuksessa sanotaan mm. näin:

Mitä hyvää meille Herran ehtoollisessa on?

Tulee meidän uskomme siinä vahvistetuiksi ja vakuutetuiksi syntien anteeksisaamisesta.
        Uskon tämän.

Matt.26:28: Tämä on minun vereni, sen UUDENTESTAMENTIN, joka monen tähden vuodatetaan syntien anteeksisaamiseksi.
        Uskon tämän.

• Luteerusfani
        weha kirjoitti:

että ihmisten muokkaamat katekismukset ovat aina sitä miten Luther on opettanut?
        Vanhassa suomalaisessa katekismuksessa sanotaan mm. näin:

Mitä hyvää meille Herran ehtoollisessa on?

Tulee meidän uskomme siinä vahvistetuiksi ja vakuutetuiksi syntien anteeksisaamisesta.
        Uskon tämän.

Matt.26:28: Tämä on minun vereni, sen UUDENTESTAMENTIN, joka monen tähden vuodatetaan syntien anteeksisaamiseksi.
        Uskon tämän.

Vahvistettu ja vahvistettu.

Ei mikään muu vahvista kuin Jumalan sana.
        Se sana puhuu syntien anteeksisaamisesta.

Ehtoollinen on sana näkyvässä muodossa, aivan kuten kastekin. Siinä on Kristus itse läsnä.

JOKAISELLE joka armoa kaipaa.
        JOKAINEN, joka uskoo sen, mitä se sana:
        kasteessa, ehtoollisessa sanoo:

"Minä olen sinut kutsunut, sinä olet minun..."

On se kumma uskonto Wehalla, jos tuo sana ei lupaa syntejä anteeksi!!!!!
        Pitkälle olet vuorille eksynyt.

Vahvistettu ja vahvistettu.

Ei mikään muu vahvista kuin Jumalan sana.
        Se sana puhuu syntien anteeksisaamisesta.

Ehtoollinen on sana näkyvässä muodossa, aivan kuten kastekin. Siinä on Kristus itse läsnä.

JOKAISELLE joka armoa kaipaa.
        JOKAINEN, joka uskoo sen, mitä se sana:
        kasteessa, ehtoollisessa sanoo:

"Minä olen sinut kutsunut, sinä olet minun..."

On se kumma uskonto Wehalla, jos tuo sana ei lupaa syntejä anteeksi!!!!!
        Pitkälle olet vuorille eksynyt.

Eikö tunnustukseni kelvannutkaan? Sehän on Lutherin katekismus?

• TaistoRa.
        Luteerusfani kirjoitti:

-------------

Sinä jotekin vääristelet nyt asiaa!

>>Kirjoitat-
        >>Sinun mielestäsi kristitty ei siis saa uskoa Jumalan sanaan!!!
        >> Luuk. 22:19
        "Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        >>1 Kor. 11:24
        "kiitti, mursi ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

• Luteerusfani
        weha kirjoitti:

Eikö tunnustukseni kelvannutkaan? Sehän on Lutherin katekismus?

WEHA

Sinä luet minulle katekismusta, mutta et itse usko, mitä katekismuksessa sanotaan.

Hiukka ristiriitaa!!!!
        ---------------
        "Ehtoollinen on uskon vahvistukseksi"
        Aivan!
        Niin on Jumalan sanakin!

Sanotko siitäkin, ettei Jumalan sana todista syntejä anteeksi??!!

Eihän usko mistään muusta vahvistu, kuin juuri siitä, että synnit annetaan anteeksi!
        ----------
        Huomaatko, millaiseen pussiin itsesi puhut WEHA

• Luteerusfani
        TaistoRa. kirjoitti:

Sinä jotekin vääristelet nyt asiaa!

>>Kirjoitat-
        >>Sinun mielestäsi kristitty ei siis saa uskoa Jumalan sanaan!!!
        >> Luuk. 22:19
        "Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        >>1 Kor. 11:24
        "kiitti, mursi ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".

25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

>>>Muuten kyllä puhut aivan oikein, että Jeesuksen VERI on se joka meidät puhdisti synneistämme, mutta sitä ei saa aikaiseksi - "Ehtoollinen"!
        Vaan "USKOSI" Jeesukseen ja hänen verensä sovitusvoimaan syntien anteeksi sovittajana!>>>
        ----------------

Olet todella eksynyt kristitty!!

Sanot:
        "Usko vaan pelastaa!!!"

1
        Mistä sen uskon otat? Kaupastako haet?

2
        Usko on luottamista Jumalan sanan lupauksiin.
        Siis se tarttuu Jumalan sanaan.

3
        Ilman Sanaa ei ole uskoakaan

4
        Ehtoollinen on tämä sana näkyvässä ja kuuluvassa muodossa.

5
        Olet ressukka niin harhaoppien vallassa, ettet
        edes perusasioita tunne!!!

• TaistoRa.
        Luteerusfani kirjoitti:

>>>Muuten kyllä puhut aivan oikein, että Jeesuksen VERI on se joka meidät puhdisti synneistämme, mutta sitä ei saa aikaiseksi - "Ehtoollinen"!
        Vaan "USKOSI" Jeesukseen ja hänen verensä sovitusvoimaan syntien anteeksi sovittajana!>>>
        ----------------

Olet todella eksynyt kristitty!!

Sanot:
        "Usko vaan pelastaa!!!"

1
        Mistä sen uskon otat? Kaupastako haet?

2
        Usko on luottamista Jumalan sanan lupauksiin.
        Siis se tarttuu Jumalan sanaan.

3
        Ilman Sanaa ei ole uskoakaan

4
        Ehtoollinen on tämä sana näkyvässä ja kuuluvassa muodossa.

5
        Olet ressukka niin harhaoppien vallassa, ettet
        edes perusasioita tunne!!!

Eräs olennainen asia sinulta ystävä hyvä puuttuu ja sen mukana kaikki! Se on Kristuksen sisäinen tunteminen!

Kirjoitustyylistäsi päätellen olet vielä hyvin nuori ja "potkit" vielä aitoja kuin nuori varsa!
        Rauhoitu! Hiljaa hyvä tulee!

>>Kirjoitat-
        >>1 Mistä sen uskon otat? Kaupastako haet?>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuulöeminen Kristuksen SANAN kautta">Kirjoitat-
        >>2 Usko on luottamista Jumalan sanan lupauksiin.
        Siis se tarttuu Jumalan sanaan.>Kirjoitat-
        >>3 Ilman Sanaa ei ole uskoakaan >Kirjoitat-
        >>4 Ehtoollinen on tämä sana näkyvässä ja kuuluvassa muodossa.>Kirjoitat-
        >>5 Olet ressukka niin harhaoppien vallassa, ettet edes perusasioita tunne!!!

WEHA

Sinä luet minulle katekismusta, mutta et itse usko, mitä katekismuksessa sanotaan.

Hiukka ristiriitaa!!!!
        ---------------
        "Ehtoollinen on uskon vahvistukseksi"
        Aivan!
        Niin on Jumalan sanakin!

Sanotko siitäkin, ettei Jumalan sana todista syntejä anteeksi??!!

Eihän usko mistään muusta vahvistu, kuin juuri siitä, että synnit annetaan anteeksi!
        ----------
        Huomaatko, millaiseen pussiin itsesi puhut WEHA

Avatkaamme sen tähden silmämme ja oppikaamme kiinnittämään enemmän huomiota sanaan kuin merkkiin, enemmän uskoon kuin merkin käyttämiseen. Tiedämmehän, että jumalallinen lupaus aina vaatii uskoa ja että molemmat, lupaus ja usko, ovat toisilleen välttämättömiä, mutta yksinään tehottomia. Sillä ilman lupausta on uskominen mahdotonta eikä lupaus toteudu ilman uskoa. Mutta kun molemmat ovat vuorovaikutuksessa keskenään, niin ne takaavat sakramenttien oikean ja mitä varmimman vaikutuksen. On siis turhaa ponnistelua ja kadotukseen kulkemista etsiä sakramentin voimaa sivuuttamalla lupaus ja usko. Kristushan sanoo: »Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.» Täten hän osoittaa uskon olevan sakramentissa niin välttämätöntä, että se voi pelastaa ilman sakramenttejakin, ja sen tähden hän ei tahtonut lisätä: »Joka ei usko eikä tule kastetuksi.»

• itse Taivaan

Jumala! Ei luther eikä kukaan muukaan ihminen!Niin ja tietenkin Pyhä Henki joka avaa sanan!

Kiitos, me ylistämme Isää Jumalaa, palvomme Herraa Jeesusta Kristusta sekä rukoilemme Pyhän Hengen johdatusta.

• Hedelmistä sen näkee

Ei Jumalan valtakunta ole sanoissa, se on Pyhän Hengen voimassa.

Pyhä Henki vahvistaa kirjoitukset.

Jos teillä on ylpeilemistä, miksi soditte Jumalan sanaa vastaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5180
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2377
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2352
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2349
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1624
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1448
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1038
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe