Totuus Hesburgerista

Kassatyöntekijä

Olin töissä Hesburgerissa.Sain potkut sieltä, koska en tunnistanut paikallista ALUEPÄÄLLIKKÖÄ. Eräänä aamuna siististi pukeutunut herra saapui ravintolaamme ja vaatimalla vaati päästä ravintolamme toimistotiloihin.Hän ei esittäytynyt itseään.
Pyysin häntä odottamaan vuoropäällikköa, kunnes hän saapuisi paikalle.Tästä kyseinen aluepäällikkö otti ilmeisesti herneen nenäänsä ja kysyi kovalla äänellä, ettenkö tiedä kukä HÄN oli.
Vastasin, että en ja pyysin häntä odottamaan vuoropäällikköä.
Aluepäälikön kasvot muuttuivat vihasta punaiseksi ja hän alkoi huutaa minulle täyttä kurkkua, että jollei tämä pelleily lopu, saatte potkut!
Pysyin kannassani ja ilmoitin, että niin kauan kun herra ei esittele itseään, toimin ohjeiden mukaisesti ja en päästä ketään toimistotiloihin.
Juuri sillä hetkellä vuoropäällikkö tuli paikalle.
Kaiken ensimmäiseksi hän pahoitteli kovasti aluepäälikölle tapahtunutta ja hänen edessään alkoi soimata minua moneen kertaan.Kaiken lisäksi hän vaati, että pyytäisin aluepääliköltä anteeksi.En tietenkään suostunut tähän vaan yritin selittää, että toimin annettujen ohjeiden mukaisesti(Ketään ei saa päästä toimistotiloihin ilman lupaa)ja että pyynnöistäni huolimatta aluepäällikkö ei a) esittänyt itseään ja b) kertonut ylipäätänsä millä asialla oli.Mitään ymmärrystä en saanut osakseni vaan noin parin vkon kuluttua tapahtumasta sain irtisanomisilmoituksen tuotannollisista- ja taloudellisista syistä.
Kiitos Hesburger, todella hienoa ja ymmärtäväistä kohtelua työntekijöitä kohtaan.Jatkakaa vaan samaan malliin ...

143

32093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      No voi juma!! mä kun pidin Keskoa pikku-Hitlereiden turvapaikkana, ovat näköjään levinneet heseenki.

      • motivaatio

        Hiljakseen alkaa opettelemaan tulemaan toimeen tuollaisen American mallin omaksuneen työnjohdon kanssa, käytäntö on näköjään leviämässä sivistyneisiinkin maihin tämän globalisaation mukana. Omistajathan ovat jo usein, jos ei muuta niin liikeidean omistavia "American omistajia". Eli pellepalkat, pokkurointi ja ruskeakielisyys kunniaan:)


      •  

        No sieltä Keskoltahan sekin on kuitenkin kotoisin. Tuli Carrolsin mukana, kun Kesko myi sen Heselle.


    • tomppa

      paska säkä. et olisi voinut toimia toisin.Mutta ne ei voi palkata ketään sun tilalle tarjoamatta työtä ensin sinulle uudestaan. jos ne esim kahden kuukauden päästä ottaa jonkun töihin eikä kysy sun kiinnostusta ne rikkoo lakia.

    • Ari

      niin voitat varmasti.
      Voi se Hese yrittää keksiä tekosyitä, mutta
      toivottavasti sinulle löytyy todistajia.
      Varsinki sellainen työkaveri, joka muutenkin ei kauaa viihtyisi siellä, voi varmaan auttaa.

      terv.
      Ari

      • a

        työkaverin pitää olla sellanen jolla asia ei ole rahasta kiinni.
        hese taasen voi leimata sut narkkariksi juopoksi.


    • tj

      Jos näin "mahtava" homma kuin hesen aluepäällikkyys on kihahtanut noin pahasti hattuun, niin ei voi kuin onnitella! Olen kuullut aikaisemminkin juttuja kusipäisistä hampurilaishidalgoista, jotka mm. ahdistelevat työläisiään. Löydät varmasti paremmankin työpaikan. Tsemiä!

      • Kassalla ryöstetty

        Ei siinä jos työntekijät raatavat surkealla palkalla jne. mutta kun asiakkaat vielä ryöstetään repimällä törkeää hintaa aterioista, annosten koko hintaan nähden on suorastaan naurettavaa!!


    • Valdemar

      Eipä voi muuta sanoa kun että teit ihan oikein. Sen tajuaa luultavasti jopa entinen esimiehesi. Tässä mättää nyt joku... Et kai esim. kiroillut väittelyssä tyyliin "haista sinä vttu!" ?

      Olen itse ollut töissä mäkkärissä ja sielläkin käytettiin sumeilematta hyväksi nuorten hyväuskoisuutta ja tietämättömyytä. Koeajalla ollut nainen esim sanoi olevansa raskaana ni potkut tuli seuraavana päivänä... jne. Kortit pitäisi työsuhteessa kuin työsuhteessa pyrkiä pelaamaan oikein, omaksi edukseen. Päälliköihin pitää pyrkiä pitämään hyvät välit niin ei säästöjen kohdalla joudu heti maalitauluksi. Niin se vaan menee. Itse esim olen dokaillut johtoportaan kanssa yökerhoissa ja saunailloissa. Sillä sai anteeksi monta töppäystä. Ja kerro se mikä edistää ja hautaa se mikä haittaa...

      Äh, ei tästä nyt irtoo parempaa, mä meen radalle,kun on perjantaikin :)

      • Valdemar

        Tsemppiä!


      • a

        jonkun aikaa vielä, mutta pitempää aikaa ei, mistä on haittaa esim. työttömänä ollessa - soppalassa kun haukkuvat ties monetta tuntia muutaman kk sisään ja erehtyy avaamaan suunsa, ei sitten tulekaan mitään (paperit muka katoaa jne. jos asiaa kyselee-- kiva odotella rahatta kuukauden pari)
        en tarkoita sitä ettei (tai siis etten) tulisi toimeen tavallisten porukoitten kanssa, vaan näitä kusta liiaksi päähänsä keränneitä


      • mäkin kassa

        mä olen myös itse mäkisäs töissä ja tiedän et ne kul tekee mitä ne haluu ku ne tietää et me ollaa nuorii jotka ei tiedä oikeuksistaa mitää.
        me ollaan viel yksityinen mäkki.ja se meidä pomo ei muuta ajattele ku rahaa.
        ja jos haluu päästä eteenpäi ees vähä urallaa ni sitä ei pääse muuten ku olemal kaveri pääliköide kans.ite ku en oo,ja ollu jo vuoden töissä,huomaan vaa mite uudemmist työntekijöist tulee kouluttajii enne mua,vaik mult ei oo ees kysytty.saatika muilt jotka ei oo pääliköide kavereit ja tullu muaki enne.
        kerran vaa ruvettii työporukan kans miettii et mitä oikeesti meil kuuluis olla,ja mitä meil ei sais olla.niinku joku sano et alle 4h työpäivät ois laittomii,mut sellasii meil o.ja jos sä teet käytettävyyt ilmotuksen(jonka mukaa pitäis tehdä työvuorot)ni ei sitä noudateta.ja palkka pitää joka kerta tarvistaa ite et ootko varmasti saanu kaikist ylimääräsist kerroist mitä oot ollu töissä ni palkkaa.
        muutenki,meil ei oo asiat oikee kohallaa...
        muuten kyl hyvä työpaikka,kivat työkaverit ja muuta.


      • Tämä on käsky
        mäkin kassa kirjoitti:

        mä olen myös itse mäkisäs töissä ja tiedän et ne kul tekee mitä ne haluu ku ne tietää et me ollaa nuorii jotka ei tiedä oikeuksistaa mitää.
        me ollaan viel yksityinen mäkki.ja se meidä pomo ei muuta ajattele ku rahaa.
        ja jos haluu päästä eteenpäi ees vähä urallaa ni sitä ei pääse muuten ku olemal kaveri pääliköide kans.ite ku en oo,ja ollu jo vuoden töissä,huomaan vaa mite uudemmist työntekijöist tulee kouluttajii enne mua,vaik mult ei oo ees kysytty.saatika muilt jotka ei oo pääliköide kavereit ja tullu muaki enne.
        kerran vaa ruvettii työporukan kans miettii et mitä oikeesti meil kuuluis olla,ja mitä meil ei sais olla.niinku joku sano et alle 4h työpäivät ois laittomii,mut sellasii meil o.ja jos sä teet käytettävyyt ilmotuksen(jonka mukaa pitäis tehdä työvuorot)ni ei sitä noudateta.ja palkka pitää joka kerta tarvistaa ite et ootko varmasti saanu kaikist ylimääräsist kerroist mitä oot ollu töissä ni palkkaa.
        muutenki,meil ei oo asiat oikee kohallaa...
        muuten kyl hyvä työpaikka,kivat työkaverit ja muuta.

        mäkin kassa: Olet liian kanssa leikkinyt textiviestien kanssa kun et osaa kirjoittaa. Mene kouluun uudelleen.


      • Kimmo
        mäkin kassa kirjoitti:

        mä olen myös itse mäkisäs töissä ja tiedän et ne kul tekee mitä ne haluu ku ne tietää et me ollaa nuorii jotka ei tiedä oikeuksistaa mitää.
        me ollaan viel yksityinen mäkki.ja se meidä pomo ei muuta ajattele ku rahaa.
        ja jos haluu päästä eteenpäi ees vähä urallaa ni sitä ei pääse muuten ku olemal kaveri pääliköide kans.ite ku en oo,ja ollu jo vuoden töissä,huomaan vaa mite uudemmist työntekijöist tulee kouluttajii enne mua,vaik mult ei oo ees kysytty.saatika muilt jotka ei oo pääliköide kavereit ja tullu muaki enne.
        kerran vaa ruvettii työporukan kans miettii et mitä oikeesti meil kuuluis olla,ja mitä meil ei sais olla.niinku joku sano et alle 4h työpäivät ois laittomii,mut sellasii meil o.ja jos sä teet käytettävyyt ilmotuksen(jonka mukaa pitäis tehdä työvuorot)ni ei sitä noudateta.ja palkka pitää joka kerta tarvistaa ite et ootko varmasti saanu kaikist ylimääräsist kerroist mitä oot ollu töissä ni palkkaa.
        muutenki,meil ei oo asiat oikee kohallaa...
        muuten kyl hyvä työpaikka,kivat työkaverit ja muuta.

        Mutta totta, kaipa ne tekevät kouluttajia tms. mieluummin ihmisistä, jotka osaavat kunnolla lukea ja kirjoittaa.


      • Pilkku
        Tämä on käsky kirjoitti:

        mäkin kassa: Olet liian kanssa leikkinyt textiviestien kanssa kun et osaa kirjoittaa. Mene kouluun uudelleen.

        > textiviestien

        kirjoitetaan muuten ks:llä, eikä x:llä


      • iloinen asiakasemäntä
        mäkin kassa kirjoitti:

        mä olen myös itse mäkisäs töissä ja tiedän et ne kul tekee mitä ne haluu ku ne tietää et me ollaa nuorii jotka ei tiedä oikeuksistaa mitää.
        me ollaan viel yksityinen mäkki.ja se meidä pomo ei muuta ajattele ku rahaa.
        ja jos haluu päästä eteenpäi ees vähä urallaa ni sitä ei pääse muuten ku olemal kaveri pääliköide kans.ite ku en oo,ja ollu jo vuoden töissä,huomaan vaa mite uudemmist työntekijöist tulee kouluttajii enne mua,vaik mult ei oo ees kysytty.saatika muilt jotka ei oo pääliköide kavereit ja tullu muaki enne.
        kerran vaa ruvettii työporukan kans miettii et mitä oikeesti meil kuuluis olla,ja mitä meil ei sais olla.niinku joku sano et alle 4h työpäivät ois laittomii,mut sellasii meil o.ja jos sä teet käytettävyyt ilmotuksen(jonka mukaa pitäis tehdä työvuorot)ni ei sitä noudateta.ja palkka pitää joka kerta tarvistaa ite et ootko varmasti saanu kaikist ylimääräsist kerroist mitä oot ollu töissä ni palkkaa.
        muutenki,meil ei oo asiat oikee kohallaa...
        muuten kyl hyvä työpaikka,kivat työkaverit ja muuta.

        tuo kirjoituksesi.Olen huomannut sen omassa työpaikassani että asiat ovat meilläkin aikastalailla juuri noin kuin kirjoitit.Itse olen kuten jo mainitsinkin asiakasemäntä ja sen lisäksi myös kouluttaja.
        Itse en ymmärrä millä perusteilla otetaan duuniin mäkkiin.....kaikkiko kelpaa???ja sit valitetaan kun toi on niin hidas vaikka on ollut kuinka kauan duunissa tai muuta vastaavaa....Kiva sitten siinä muistuttaa että itsekkin on ollut tuollainen joskus alussa joten annetaan toiselle mahdollisuus....yms.
        Ja se et välillä tuntuu et asiakkaat ei ollenkaan arvosta sitä mitä me tehdään vaan antavat paskaa käteen oikein lapioimalla.Ei tää oo mitään paska/luusereiden duuni vaan ihan kunnollista ja rehellistä ja erittäin raskastakin aika-ajoin...
        No mut lyhyesti oli tarkoitus vain sanoa että olisi kannattanut ottaa esim. liittoon yhteyttä tuollaisissa asioissa kuin "laittomassa" irtisanomisessa tai ainakin ottaa selvää oman duunin luottamusmiehestä.Ja siinä päällikkö teki suuren virheen että ei kunnioittanut/arvostanut työpanostasi vaan nuoleskeli mielummin ylemmän persettä ettei saa itse paskaa niskaansa.....tai jotain....toivottavasti joku ymmärsi jotain koska oo aika kuumeinen ja pistänkin kaiken sen piikkiin....mukavia yön jatkoja!!!


    • Entinen asiakas

      Ainakun syötte tälläisen firman tuotteita, niin kannatatte tällaista työntekijän kohtelua. Kannattaa kiertää kaukaa ja näin antaa kassatyöntekijälle tukenne.

      • r.

        enpä olekaan hesessä syönyt sen jälkeen kun löytyi jauhokuoriainen hampurilaisesta.


      • Heselle, kiitos ei!

        Olen kahdesti lähiaikoina saanut "mustaksi poltetun" pihvin hampurilaisen välissä, henkilökunta antoi molemmilla kerroilla uuden mutta kiukutellen, ikään kuin vika olisi ollut minun.

        Enää en tässä rasvanpolttajassa käy, miksi muuten hesen ranskalaiset ovat niin huonoja? Muualla en ole saanut näitä "mustaläiskäisiä" perunoita?!?!?


      • minä
        Heselle, kiitos ei! kirjoitti:

        Olen kahdesti lähiaikoina saanut "mustaksi poltetun" pihvin hampurilaisen välissä, henkilökunta antoi molemmilla kerroilla uuden mutta kiukutellen, ikään kuin vika olisi ollut minun.

        Enää en tässä rasvanpolttajassa käy, miksi muuten hesen ranskalaiset ovat niin huonoja? Muualla en ole saanut näitä "mustaläiskäisiä" perunoita?!?!?

        Olen itsekin ihmetellyt, että miksi hesen ranskalaiset on niin huonoja..huonon makusia ja kamalan rasvasia ..hyhhy...olen varmaan käynyt pari kertaa vaan hesessä enkä tosellakaan ole tykännyt edes hampurilaisistakaan tai light kokiksesta. Suosin mäkkiä ja carrolssia, turun hese on paska.


      • jep jep
        minä kirjoitti:

        Olen itsekin ihmetellyt, että miksi hesen ranskalaiset on niin huonoja..huonon makusia ja kamalan rasvasia ..hyhhy...olen varmaan käynyt pari kertaa vaan hesessä enkä tosellakaan ole tykännyt edes hampurilaisistakaan tai light kokiksesta. Suosin mäkkiä ja carrolssia, turun hese on paska.

        Niin se on, halpaa paskaa käyttävät, repivät törkeän katteen aterioista, työntekijöiden kustannuksella.


      • minä
        jep jep kirjoitti:

        Niin se on, halpaa paskaa käyttävät, repivät törkeän katteen aterioista, työntekijöiden kustannuksella.

        Pitää paikkansa, paskaa sapuskaa saa kalliilla hinnoilla. Tulee edullisemmaksi ostaa isommat ja paremmat ateriat mäkistä tai rollssista. Carrolissista oon tykännyt aina ja tulen tykkäämään :) Harmi että niitä ei enää juuri ole kuin muutama hassu. Onneksi mäkki jäi.


      • L.V.
        minä kirjoitti:

        Pitää paikkansa, paskaa sapuskaa saa kalliilla hinnoilla. Tulee edullisemmaksi ostaa isommat ja paremmat ateriat mäkistä tai rollssista. Carrolissista oon tykännyt aina ja tulen tykkäämään :) Harmi että niitä ei enää juuri ole kuin muutama hassu. Onneksi mäkki jäi.

        Itsekin suosin mäkkiä, mielummin kannattaisin kotimaista, mutta tällä kertaa laatu ratkaisee, ei niinkään hinta vaikka sekin on perseestä.


    • viikinki

      oisit tintannu kuonoon sitä mikki hiirtä
      perkele että tollaset pellet osaa vituttaa

    • sonja

      Olisi ehkä kannattanut liittyä ammattiliittoon. Ei olisi työnantaja kyennyt potkimaan noilla perusteilla pihalle tai ainakaan ei voisi ketään tilallesi palkata.

      Kannattaisi katsoa ensin ja varmistaa selustansa... Liitossa on kuitenkin voimaa enemmän kuin yksinäisessä työntekijässä, jota sitten pompotellaan miten sattuu.

      • ex vuoropäällikkö

        Olet toiminut oikein ja annettujen ohjeiden mukaisesti. Kuuluit liittoon tai et niin kyseinen tapaus on oikeustoimiasia mielestäni. Kehoitan sinua ehdottomasti ottamaan yhteyttä lakimieheen johonkin toimistoon tai oikeusaputoimistoon mikäli sinulla ei ole tuloja. Irtisanomisen perustelut ovat erittäin heikot. Irtisanominen vaikuttaa laittomalta. Arvaan kuitenkin, että muista työntekijöistä on vaikeata saada todistajia. Kuitenkin aluepäällikkö ja vuoropäällikkö ovat toimineet vääriin. Työnantaja ei saa ketään julkisesti moittia työpaikalla.
        Siis ota yhteyttä ehdottomasti lakimieheen/naiseen.

        TSEMPPIÄ JATKOSSA!


      • sonja
        ex vuoropäällikkö kirjoitti:

        Olet toiminut oikein ja annettujen ohjeiden mukaisesti. Kuuluit liittoon tai et niin kyseinen tapaus on oikeustoimiasia mielestäni. Kehoitan sinua ehdottomasti ottamaan yhteyttä lakimieheen johonkin toimistoon tai oikeusaputoimistoon mikäli sinulla ei ole tuloja. Irtisanomisen perustelut ovat erittäin heikot. Irtisanominen vaikuttaa laittomalta. Arvaan kuitenkin, että muista työntekijöistä on vaikeata saada todistajia. Kuitenkin aluepäällikkö ja vuoropäällikkö ovat toimineet vääriin. Työnantaja ei saa ketään julkisesti moittia työpaikalla.
        Siis ota yhteyttä ehdottomasti lakimieheen/naiseen.

        TSEMPPIÄ JATKOSSA!

        Kovin on heikoilla työtuomiosituimessa, jos ei ole liittoa takana. Tokkopa sinne asti edes on varaa mennä ilman ammattiliiton tukea. Enpä oikein usko oikeusaputoimistolta tulevan työsuhdeasioissa isoa apua. Oikeusaputoimistolta voi saada neuvoa, mutta en usko sen ottavan asiaa ajettavakseeen, kuten ammattiliitto tekisi.

        Jos henkilö on aikaisemmin hankkinut elantonasa Hessburgerista, taitaa asianajopalkkioiden maksaminen yksityisille lakimiehille pelkkää haavetta.

        Mitä tästä opimme? Kannattaa liittyä liittoon jo ennen kuin joutuu vaikeuksiin, sillä sieltä sen avun saa, kun työnantaja alkaa pottuilemaan.

        Jos on vahva ammattiliitto takana, ei työnantaja edes alunperinkään uskaltaisi tehdä tuollaista. Sen verran rahan päälle nekin ymmärtävät, etteivät lähde ehdoin tahdoin häviämään juttua.


      • oho
        sonja kirjoitti:

        Kovin on heikoilla työtuomiosituimessa, jos ei ole liittoa takana. Tokkopa sinne asti edes on varaa mennä ilman ammattiliiton tukea. Enpä oikein usko oikeusaputoimistolta tulevan työsuhdeasioissa isoa apua. Oikeusaputoimistolta voi saada neuvoa, mutta en usko sen ottavan asiaa ajettavakseeen, kuten ammattiliitto tekisi.

        Jos henkilö on aikaisemmin hankkinut elantonasa Hessburgerista, taitaa asianajopalkkioiden maksaminen yksityisille lakimiehille pelkkää haavetta.

        Mitä tästä opimme? Kannattaa liittyä liittoon jo ennen kuin joutuu vaikeuksiin, sillä sieltä sen avun saa, kun työnantaja alkaa pottuilemaan.

        Jos on vahva ammattiliitto takana, ei työnantaja edes alunperinkään uskaltaisi tehdä tuollaista. Sen verran rahan päälle nekin ymmärtävät, etteivät lähde ehdoin tahdoin häviämään juttua.

        Ei käsittele työtuomioistuin noita, vaan alioikeus.

        Häviäjä maksaa vastapuolen oikeuskulut.

        Juuri sitä varten kannattaa liittoon kuulua, että saa ilmaista oikeusapua tarvittaessa.


      • lm
        oho kirjoitti:

        Ei käsittele työtuomioistuin noita, vaan alioikeus.

        Häviäjä maksaa vastapuolen oikeuskulut.

        Juuri sitä varten kannattaa liittoon kuulua, että saa ilmaista oikeusapua tarvittaessa.

        Riippuu alan työehtosopimuksesta.

        Jos työehtosopimuksessa on maininta työsuhteen irtisanomisperusteista ja työnantaja on niitä rikkonut, käsitellään asia työtuomioistuimessa.


      • Matts
        oho kirjoitti:

        Ei käsittele työtuomioistuin noita, vaan alioikeus.

        Häviäjä maksaa vastapuolen oikeuskulut.

        Juuri sitä varten kannattaa liittoon kuulua, että saa ilmaista oikeusapua tarvittaessa.

        Työtuomioistuin on erityistuomioistuin jossa käsitellään nimenomaan työsuhdeasioita. Alioikeudet tekevät ratkaisujaan, mutta ne ovat väistyviä ja alisteisia työtuomioistuimen ratkaisuille.

        Tässä se ero onkin. Jos lähdet yksin niin vastaat kuluista ja käyt läpi linjan ketjussa alioikeus jne.. Ketjusta jää pois neuvottelut luottamusmiestasolta aina liittotasolle saakka. Moni riita on ratkennut siinä vaiheessa kun työnantajaliitto on laittanut työnantajalle ohjeen vetäytymisestä ja sovittelusta.

        Liiton ollessa osapuoli käydään läpi neuvotteluketju aina liittotasolle asti ja jos sopua ei muuten synny käydään läpi oikeusketju työtuomioistuimesta korkeimpaan oikeuteen. Liitot eivät lähde häviämään riitoja, mutta joskus käydään läpi ketju aina korkeimpaa oikeuteen saakka kun haetaan ennakkopäätöstä.


      • oho
        oho kirjoitti:

        Ei käsittele työtuomioistuin noita, vaan alioikeus.

        Häviäjä maksaa vastapuolen oikeuskulut.

        Juuri sitä varten kannattaa liittoon kuulua, että saa ilmaista oikeusapua tarvittaessa.

        Olen ollut käsityksessä, että työtuomioistuimeen voi mennä vain järjestöt. Tällöin kummankin osapuolen on oltava liittonsa jäseniä.
        Ja työnantaja- ja työntekijäliitöt vievät asian työtuomioistuimeen, ei työntekijä tai -antaja.
        Joten jos jompi kumpi osapuoli ei kuulu liittoon, asia menee aina alioikeuteen, vai?


      • tyypillistä uskovaista
        ex vuoropäällikkö kirjoitti:

        Olet toiminut oikein ja annettujen ohjeiden mukaisesti. Kuuluit liittoon tai et niin kyseinen tapaus on oikeustoimiasia mielestäni. Kehoitan sinua ehdottomasti ottamaan yhteyttä lakimieheen johonkin toimistoon tai oikeusaputoimistoon mikäli sinulla ei ole tuloja. Irtisanomisen perustelut ovat erittäin heikot. Irtisanominen vaikuttaa laittomalta. Arvaan kuitenkin, että muista työntekijöistä on vaikeata saada todistajia. Kuitenkin aluepäällikkö ja vuoropäällikkö ovat toimineet vääriin. Työnantaja ei saa ketään julkisesti moittia työpaikalla.
        Siis ota yhteyttä ehdottomasti lakimieheen/naiseen.

        TSEMPPIÄ JATKOSSA!

        tämähän on tyypillistä uskovaisten yritystoimintaa.

        ollaan niin uskovaista (tarkoitan firman omista-
        jia) ja sitten kuitenkin toiminta on mahdollisim-
        man härskiä.

        mutta sehän riittää kun illalla katuu, niin jopa
        Jumala anteeksi antaa ja aamulla taas saa alkaa
        saman toiminnan


      • Temppeli
        tyypillistä uskovaista kirjoitti:

        tämähän on tyypillistä uskovaisten yritystoimintaa.

        ollaan niin uskovaista (tarkoitan firman omista-
        jia) ja sitten kuitenkin toiminta on mahdollisim-
        man härskiä.

        mutta sehän riittää kun illalla katuu, niin jopa
        Jumala anteeksi antaa ja aamulla taas saa alkaa
        saman toiminnan

        Heh, surullista mutta totta!


      • oo
        oho kirjoitti:

        Ei käsittele työtuomioistuin noita, vaan alioikeus.

        Häviäjä maksaa vastapuolen oikeuskulut.

        Juuri sitä varten kannattaa liittoon kuulua, että saa ilmaista oikeusapua tarvittaessa.

        Työtuomioistuin käsittelee työehto- ja virkaehtosopimusten soveltamisesta ja tulkinnasta johtuvat riita-asiat ja työrauharikkomukset. Jos riita sen sijaan koskee sitä, mitä on sovittu yksittäisen työnantajan ja työntekijän välillä, asian käsitteleminen ei kuulu työtuomioistuimen toimivaltaan.

        Työtuomioistuimen tehtävänä on käsitellä ja ratkaista erikoistuomioistuimena työehto- ja virkaehtosopimuksia koskevat riita-asiat samoin kuin työehto- ja virkaehtosopimuslakeihin perustuvat, työtuomioistuimesta annetussa laissa tarkemmin määritellyt riita-asiat. Useimmiten kysymys on mainittujen sopimusten oikeasta sisällöstä tai tulkinnasta, sopimusten tai lakien rikkomisista ja niistä aiheutuvista seuraamuksista.


    • Piru

      Keskusvaraston tatuoitu naistekijä varastelee työpaikaltaan .

    • Pikku-Pirkko

      MUN mielestä työskemtely hampurilaisketjuissa on huonoimpaa duunia mitä voi kuvitella. olin itse aikoinaan töissä Mäckärillä ja en ikuna päivänä mene takas! Sua kohdeltiin todella huonosti vaikka teit aivan oikein. Alalla palkat on p:stä ja pomot pompottelee miten lysää, EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!! P-P

      • samalla palkalla

        vielä kamalampi olisi olla raflassa tupakansavussa.


      • miljoonan euron snakari

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta kyllä esim. Mäkki on hoitanut työntekijöiden asian paremmin kuin kotikutoinen hese. Mäkki on kansainvälisyytensä vuoksi joutunut silmätikuksi ja on joutunut hoitamaan asiansa kunnolla, hesellä vallitsee näköjään vielä vanha grillikioski -asenne, joka valitettavasti näkyy mm. huonona palveluna.


      • näemmä
        miljoonan euron snakari kirjoitti:

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta kyllä esim. Mäkki on hoitanut työntekijöiden asian paremmin kuin kotikutoinen hese. Mäkki on kansainvälisyytensä vuoksi joutunut silmätikuksi ja on joutunut hoitamaan asiansa kunnolla, hesellä vallitsee näköjään vielä vanha grillikioski -asenne, joka valitettavasti näkyy mm. huonona palveluna.

        Työkkärissä ottivat näemmä mcdonaldsille työntekijöitä "harjoittelemaan" työmarkkinatuella. Eli: valtio maksaa isolle firmalle että se ottaa työntekijän, joka saa palkkaa niin vähän ettei sillä elä.
        Siinä sitä oikein yritysmaailman malli yritys.


      • motivaatio
        näemmä kirjoitti:

        Työkkärissä ottivat näemmä mcdonaldsille työntekijöitä "harjoittelemaan" työmarkkinatuella. Eli: valtio maksaa isolle firmalle että se ottaa työntekijän, joka saa palkkaa niin vähän ettei sillä elä.
        Siinä sitä oikein yritysmaailman malli yritys.

        Hölmöt Suomalaiset vielä tukevat:) No antoihan firma pörssissä tulosvaroituksen äskettäin, kaipa sitä on nähty tarpeelliseksi tukea globaaleja rahamarkkinoita.

        Nämä taas, nämä harjoittelupaikathan ovat olleet hieman tapetilla, kun vievät töitä kokoaikaisilta jne. Mutta siihen ei ole älytty kehittää mitään todellista valvontaa(todellisuudesta vieraantuneet päättäjät uskoivat, että työnantajat ovat aina ihan kivoja heppuja), jolla asiaan voisi puuttua nopeasti.

        Ja onhan se niinkin, että on ihan hyvä tutustuttaa nuoret tulevaan palkkatasoonsa, kun kunnon töitä ei kuitenkaan tulevaisuudessa riitä kaikille. Ei varsinkaan huonosti koulutetuille. Haetaan maailmalta mallia niistä hommista, mitkä ovat siellä suunnassa huonopalkkaisia...


    • Nakit &muusi

      niin ei Hesellä ainakaan kovin älykästä ainesta ole esimies tehtävissä.

    • justice

      Säästä irisanomisdokumentti ja pyydä jääneiden
      ilmoittamaan jos lafka palkkaa jonkun tilallesi.
      Jos näin tapahtuu ilmoita asiasta liittoon !

      • sonja

        Liitto ottaa asiakseen vain jos ko. ihminen on kuulunut siihen, mitä epäilen, koska se tuskin olisi edes mennyt irtisanomiseen asti, jos hän PAM:iin olisi kuulunut. Muussa tapauksessa taitaapi olla turha liitolta apua pyydellä. Sillä on riittävästi töitä maksavien jäsentensä asioiden hoidossa.

        Ammattiliittoon kannattaa siis liittyä!


      • siv.seur.
        sonja kirjoitti:

        Liitto ottaa asiakseen vain jos ko. ihminen on kuulunut siihen, mitä epäilen, koska se tuskin olisi edes mennyt irtisanomiseen asti, jos hän PAM:iin olisi kuulunut. Muussa tapauksessa taitaapi olla turha liitolta apua pyydellä. Sillä on riittävästi töitä maksavien jäsentensä asioiden hoidossa.

        Ammattiliittoon kannattaa siis liittyä!

        Tulee mieleen eräs tapaus jossa Hese kieltäytyi ottamasta töihin liittoon kuuluvaa, tiettävästi vieläkin kysyvät työhaastattelussa halua kuulua liittoon!?!?!


      • sonja
        siv.seur. kirjoitti:

        Tulee mieleen eräs tapaus jossa Hese kieltäytyi ottamasta töihin liittoon kuuluvaa, tiettävästi vieläkin kysyvät työhaastattelussa halua kuulua liittoon!?!?!

        Mahtaakohan Hese kuulua työnantajaliittoon? Silloin varsinkin ja muutenkin on tuollainen toiminta erittäin kyseenalaista. Liittoon kuuluminen ja halukkuus kuulua siihen kun ei kuulu työnantajalle!

        Toinen vaihtoehto on kuulua liittoon itsemaksavana jäsenenä. Ei tarvitse työnantajan tietää asiasta mitään ja turva on takana kun tuollaista sattuu. Joka tapauksessa suosittelen kaikille liittymistä tavalla tai toisella.


      • Repe Ruutikallo
        sonja kirjoitti:

        Mahtaakohan Hese kuulua työnantajaliittoon? Silloin varsinkin ja muutenkin on tuollainen toiminta erittäin kyseenalaista. Liittoon kuuluminen ja halukkuus kuulua siihen kun ei kuulu työnantajalle!

        Toinen vaihtoehto on kuulua liittoon itsemaksavana jäsenenä. Ei tarvitse työnantajan tietää asiasta mitään ja turva on takana kun tuollaista sattuu. Joka tapauksessa suosittelen kaikille liittymistä tavalla tai toisella.

        tuo itse maksaminen, sopii tällaisten ketkufirmojen tapauksiin hyvin. Voikohan työnantaja (ennen mahdollista konfliktia siis) saada mistään tietoonsa, kuuluuko itse maksava työntekijä liittoon vai ei?


    • 1X

      Niin tietää välttää sitä Heseä ja eipä tarvii paljoa muissakaan heseissä käydä.
      Harvoin tulee hampurilaispaikoissa käytyä mutta viikonloppuna tuli käytyä Hesessä. Törkeen hintasia musta nuo hampurilaisateriat. Samalla rahalla tai jopa halvemmalla syö lounaspaikoissa seisovasta pöydästä. Ja voin kertoa että on parempaa & täyttävänpää kuin Hampurker&Ranut.

      Kuvittelin että tuollaisia pikkupomoja ei ole edes olemassa mutta näköjään ON!? Kyllä minulla Ei nousisi pissi päähän jos olisin jonkun Hesen Johtaja. Ei_Hyvää päivää! Naarmuta sen paskahousun Autoa jos tulee tilaisuus.:) Olisi Aivan oikein sile.

      • oikeasti

        Hinnat ovat nousseet, kun muut ovat laskeneet hintojaan, törkeitä hintoja kun ottaa huomioon että hesen safka on melko huonoa, mikä tahansa kuiva limppu menee alas kunhan vaan majoneesia on runsaasti.


    • pavel

      Olin aikanaan 6,5 vuotta Carrolsissa, jonka Hese siis nykyisin omistaa. Yrittivät hyppyyttää työtekijöitä miten sattuu (noin 92-93), mutta otin yhteyttä HRHL:ään (silloinen liitto, nykyisin PAM) ja monien käänteiden jälkeen hommat alkoivat sujua ihan uudella mallilla. Minusta tuli työpisteen luottamusmies, eikä ylitöitä toisaalta enää saanut tehdä, mutta olipa taatut tuntimäärät, eikä tarvinnut pelätä kenenkään mielivaltaa.
      Lopetettuani siellä järjestin liiton avulla minulta puuttuvat 18000mk ylityökorvauksia. Maksoivat yllättävän helposti. Kuulin myöhemmin muualta, ettei minulla enää olisi asiaa Carrolsin palkkalistoille. Eipä ole ollut hinkuakaan.
      HA HA HA!!

    • pastamaakari

      Hampurilaispaikat kuolisivat alta aikayksikön
      jos nuoret työntekijät todellakin tajuaisivat että heitä käytetään vain hyväksi.
      Kysymys: KUKA TARVITSEE HAMPURILAISIA?
      Vastaus: EI TODELLAKAAN KUKAAN. Ihmisten pitäisi
      järkiintyä niin koko hampuraisilmiö katoaisi
      maapallolta.

    • Yrittäjä

      ..haukkuessasi entistä työnantajaasi julkisesti.
      Jos tietäisin kuka olet, en ottaisi Sinua töihin jatkossakaan. En työskentele ravitsemus-alalla, vaan tietotekniikan parissa.

      Kunhan kasvat, opit myös ymmärtämään enemmän sitä, kuinka tulee käyttäytyä yritys- ja työmaailmassa. Tärkeintä ei ole aina pitää omaa kantaansa, vaan viisautta on osata joustaa ja tulla vastaan oikeissa tilanteissa. Viittaan tällä siihen, ettet suostunut pyytämään anteeksi tuolta aluepäälliköltä.
      Olisithan voinut heti kysyä, KUKA hän on, ystävällisesti ja vilpittömästi. Sanoa, että OLET PAHOILLASI ettet tunne häntä, ja kysyisitkin asian selventämiseksi henkilön nimen! Myös sinä käyttäydyit ehkä väärin alusta alkaen.

      Tuntuu kuitenkin pieneltä syyltä irtisanomiseen. Onko luonteessasi kenties muutoinkin asiakaspalvelulle liian suoraa käyttäytymistä, ei tarpeeksi joustoa tms??

      Kyllä peiliinkin on usein hyvä katsoa.
      Tsemppiä sinulle, ja vinkiksi tosiaan: entisiä työnantajia EI KOSKAAN kannata mollata yksipuolisesti tällaisissa foorumeissa.

      • nyt alkaa naama punottaa

        YRITTÄJÄLLE: Miten niin käyttäytyi typerästi?
        Eikö kuulu alkeellisiin käytöstapoihin,
        että HERRA ALUEPÄÄLLIKKÖ (isolla, huom)
        esittäytyy ITSE jos alainen ei häntä tunne????
        Mutta onhan ALUEPÄÄLLIKKÖ niin suuri jumala
        ettei hänen tietenkään tarvitse moiseen alentua.
        Hänethän tuntevat kaikki, paitsi tietysti
        tässä tapauksessa kyseinen asiakaspalvelija.


      • E.T.
        nyt alkaa naama punottaa kirjoitti:

        YRITTÄJÄLLE: Miten niin käyttäytyi typerästi?
        Eikö kuulu alkeellisiin käytöstapoihin,
        että HERRA ALUEPÄÄLLIKKÖ (isolla, huom)
        esittäytyy ITSE jos alainen ei häntä tunne????
        Mutta onhan ALUEPÄÄLLIKKÖ niin suuri jumala
        ettei hänen tietenkään tarvitse moiseen alentua.
        Hänethän tuntevat kaikki, paitsi tietysti
        tässä tapauksessa kyseinen asiakaspalvelija.

        täysin, työntekijä käyttäytyi asianmukaisesti ja juttu oikeuteen vaan!


      • toinen yrittäjä

        "Tsemppiä sinulle, ja vinkiksi tosiaan: entisiä työnantajia EI KOSKAAN kannata mollata yksipuolisesti tällaisissa foorumeissa."

        Aha? Minä olen yrittäjä ja pyrin toimimaan niin, ettei yritystäni työnantajana koskaan tarvitsisi kenenkään mollata julkisesti tällaisissa foorumeissa. Jos niin kävisikin, se ei varmasti jäisi yksipuoliseksi vaan asia puitaisiin sitten kaikkien kannalta julkisesti.

        Tuollainen julkisen arvostelun kieltäminen on jo puoliksi sen myöntämistä, että omasta firmasta on jollakin jotain hampaan kolossa. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että tervetuloa minun yritykseeni töihin. Sinunlaistesi ansiosta meille ei pääsisi pesiytymään aluepäällikön kaltaisia pikkunilkkejä ja vuoropäällikön kaltaisia perseen nuolijoita.


      • Yksipuolista

        Tarina tuntuu hieman uskomattomalta! Tuolla perusteella ei todellakaan voi erottaa, takana on muutakin. Mielenkiintoista olisi kuulla työnantajan kuvaus asiasta?

        Epäilen aiheellista irtisanomista, josta ärsyyntyneenä työntekijä pyrkii näin lapsellisesti kostamaan...


      • höpö höpö

        Sinun IT-firmasi lienee työpaikkakiusaamisen kärjessä? Varmistat sen parhaiten ryhtymällä aktiivisesti kiistämään tätä väitettä.

        Viittaat myös siihen, että työntekijä olisi luonnevikainen, eikä näin ollen sovellu kenties asiakaspalvelutehtäviin. Suora käyttäytymen voikin pitää paikkansa, jolloin kaveri pärjäisi mainiosti siellä takana, missä pinotaan niitä pihvejä ja sämpylöitä. Kysymys kuuluu, mitä tekemistä aluepäällikön henkilötietojen ja asian tiedustelemisella on asiakaspalvelun kanssa? Kaveri on toiminut oikein ja hänet kuuluisi palkita siitä.

        Kirjoitelmistasi näkee, että pidät suoraa luonnetta suurempana syynä irtisanomiseen kuin tuota tapausta. Luepa uudestaan oma kirjoituksesi:"Tuntuu kuitenkin pieneltä syyltä irtisanomiseen. Onko luonteessasi kenties muutoinkin asiakaspalvelulle liian suoraa käyttäytymistä, ei tarpeeksi joustoa tms??"

        Kysyn nyt sinulta suoraan: Onko ihmisen vittumaisuus tai luonne syy irtisanomiseen? Kyllä kai sitä tuollaisessa työympäristössä vittumaiseksi tuleekin, kun vuoropäällikkö kiusaa aluepäällikön ja koko muun henkilöstön silmien alla. Kuinka usein kiusatusta tulee lopulta "se hankala tyyppi", joka saa lähteä, ellei itse älyä niin tehdä.

        Olen kuullut tapauksia, joissa Nokian johtaja on kävellyt johonkin Nokian labraan ja kantanut ulos laitteita kenenkään välittämättä, koska duunarit ovat katsoneet, että siinä joku johtaja kantaa ulos laitteita. Jälkikäteen henkilöstö on sitten haukuttu välinpitämättömäksi, kun kuka tahansa voi puku päällä kävellä sisään ja varastaa liikesalaisuudet ja puolen miljoonan laitteet.


      • Toinen Yrittäjä

        Toi on just paskan yritysjohtajan mielipide! Itse olen ollut aikaisemmin työntekijänä ja nyt yrittäjänä ja yksi tärkeimmistä persuteeseistämme on, että työntekijöillä pitää olla oma tahto ja järki ja sitä pitää arvostaa. Meillä on ollut töissä esimiehiä, joilla on ollut duunareita kohtaa juuri vastaavanlainen asenne ja ovat saaneet lähteä jotta ilmapiiri säilyy hyvänä ja usko oikeudenmukaisuuteen pysyy.

        Yksi tapa on tietysti vetää työntekijää aina turpiin, maksaa minimipalkkaa, tarjota järjettömiä työaikoja jne. Mutta niin monta kertaa nähneenä sille tulee aina paskainen loppu.


      • Ikinä

        Mollaa nörttejä, sillä jonain päivänä joku heistä on esimiehesi:) ole hyvä:D


      • pavel

        Eipä ihme, että ´yrittäjältä´ löytyy ymmärrystä työnantajapuolelle.. pakkohan se vika on olla työntekijässä.
        En ota kantaa potkujen laillisuuteen (koska syitähän emme koskaan saa tietää), mutta olin itse vuosia sitten pitkään Carrolsissa (nykyinen Hesburger) ja voin kertoa, että siellä kyllä potkittiin päähän niin huolella kuin vaan viitsi ottaa. Itse en loputtomiin viitsinyt ja siksi järjestin ensin itseni, sitten melkein koko työpisteeni henkilökunnan liittoon niin johan rupesi tahti muuttumaan. Ja kylläpä yrittäjää kyrpi kun ei voinut enää tehdä mitä huvittaa.. ja yllätys yllätys, ilmapiiri parani ajan myötä huomattavasti, kun oli puolin ja toisin selkeät pelisäännöt. Mutta sellaisestahan te YRITTÄJÄT harvemmin tiedätte mitään!

        T: ex- luottamusmies


      • Yrittäjä
        nyt alkaa naama punottaa kirjoitti:

        YRITTÄJÄLLE: Miten niin käyttäytyi typerästi?
        Eikö kuulu alkeellisiin käytöstapoihin,
        että HERRA ALUEPÄÄLLIKKÖ (isolla, huom)
        esittäytyy ITSE jos alainen ei häntä tunne????
        Mutta onhan ALUEPÄÄLLIKKÖ niin suuri jumala
        ettei hänen tietenkään tarvitse moiseen alentua.
        Hänethän tuntevat kaikki, paitsi tietysti
        tässä tapauksessa kyseinen asiakaspalvelija.

        Jos joku hyppää katolta, hyppäisitkö perässä siksi että hänkin hyppäsi?

        Eli vaikka joku ei ymmärrä esittäytyä, voin HÄNTÄ PYYTÄÄ esittäytymään. Jos työntekijä pyytää henkilöä esittäytymään ihan ystävällisesti jne, niin luultavasti tulos on kysyjän kannalta toivottu. Eli saadaan selville kenen kanssa puhutaan.


      • ahma

        kyllä tossa tapauksessa on jo aihetta haukkua julkisestikin!

        EIHÄN EDES SUOMEN ARMEIJASSA TARVITSE OSATA TEHÄ SEMMOSTA MITÄ EI OLE ENSIN OPETETTU! (tuntea ihmistä ketä ei ole ennen nähnyt)

        kyllä sille ihmeen aluepäälliköllekin on noussu kusi hattuun jos se luulee että joka ainua uuskin työntekijä tuntee hänen pärstänsä! eikä kunnia anna myöten sanoa että millä asialla ja kuka on !!!

        ja minkähän takia EI KOSKAAN kannata haukkua
        ketään foorumeissa? KATO KYLLÄ TERVEJÄRKINEN IHMINEN HAUKKUU MISSÄ VAAN JOS ON AIHETTA!

        kyllä sinä olet tekstistäsi päätellen varmaan kylmä ihminen!

        POMOJA EI NUOLLA JA PISTE


      • Kimmo

        >..haukkuessasi entistä työnantajaasi julkisesti.
        >Jos tietäisin kuka olet, en ottaisi Sinua töihin >jatkossakaan. En työskentele ravitsemus-alalla,
        >vaan tietotekniikan parissa.

        Tuskin haittaa häntä se, ettet palkkaisi, koska kirjoituksestasi päätellen firmasi on kyllä totaalisen perseestä työpaikkana. Tuskimpa hän sinne tulisikaan ja toivon ettei itsekään tarvitse koskaan oveasi kolistella. :) Toisekseen nuo tietotekniikkalafkat tuntuu jymähtelevän konkurssiin sitä tahtia, että varmaan kaikki pääsevät kuin koirat veräjästä...


      • Repe Ruutikallo
        Yrittäjä kirjoitti:

        Jos joku hyppää katolta, hyppäisitkö perässä siksi että hänkin hyppäsi?

        Eli vaikka joku ei ymmärrä esittäytyä, voin HÄNTÄ PYYTÄÄ esittäytymään. Jos työntekijä pyytää henkilöä esittäytymään ihan ystävällisesti jne, niin luultavasti tulos on kysyjän kannalta toivottu. Eli saadaan selville kenen kanssa puhutaan.

        Kyllähän sinä tiedät, etkös tiedäkin, että joillekin, onneksi sentään harvahkoille, nousee päällikköyden kusi hattuun ilman mitään rajoja. Usein tähän liittyy korostunut nöyryys ja lipevyys päällikön esimiesten suuntaan.

        Opetit kirjoittajalle ansiokkaasti kapitalismia eli sitä, että heikompi on aina väärässä sekä ylemmilleen anteeksipyyntö- ja suunkiinnipitovelvollinen riippumatta siitä mitä on tapahtunut ja kuka loukannut ketä. Mutta ottaisitko tällaisen päällikön sitten hommiisi, jos hän sellaisia sinulta hakisi?


      • Repe Ruutikallo
        toinen yrittäjä kirjoitti:

        "Tsemppiä sinulle, ja vinkiksi tosiaan: entisiä työnantajia EI KOSKAAN kannata mollata yksipuolisesti tällaisissa foorumeissa."

        Aha? Minä olen yrittäjä ja pyrin toimimaan niin, ettei yritystäni työnantajana koskaan tarvitsisi kenenkään mollata julkisesti tällaisissa foorumeissa. Jos niin kävisikin, se ei varmasti jäisi yksipuoliseksi vaan asia puitaisiin sitten kaikkien kannalta julkisesti.

        Tuollainen julkisen arvostelun kieltäminen on jo puoliksi sen myöntämistä, että omasta firmasta on jollakin jotain hampaan kolossa. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että tervetuloa minun yritykseeni töihin. Sinunlaistesi ansiosta meille ei pääsisi pesiytymään aluepäällikön kaltaisia pikkunilkkejä ja vuoropäällikön kaltaisia perseen nuolijoita.

        hänen ottavan yhteyttä yritykseesi? Telepatialla?


      • Yrittäjä
        toinen yrittäjä kirjoitti:

        "Tsemppiä sinulle, ja vinkiksi tosiaan: entisiä työnantajia EI KOSKAAN kannata mollata yksipuolisesti tällaisissa foorumeissa."

        Aha? Minä olen yrittäjä ja pyrin toimimaan niin, ettei yritystäni työnantajana koskaan tarvitsisi kenenkään mollata julkisesti tällaisissa foorumeissa. Jos niin kävisikin, se ei varmasti jäisi yksipuoliseksi vaan asia puitaisiin sitten kaikkien kannalta julkisesti.

        Tuollainen julkisen arvostelun kieltäminen on jo puoliksi sen myöntämistä, että omasta firmasta on jollakin jotain hampaan kolossa. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että tervetuloa minun yritykseeni töihin. Sinunlaistesi ansiosta meille ei pääsisi pesiytymään aluepäällikön kaltaisia pikkunilkkejä ja vuoropäällikön kaltaisia perseen nuolijoita.

        -- Tuollainen julkisen arvostelun kieltäminen on jo puoliksi sen myöntämistä, että omasta firmasta on jollakin jotain hampaan kolossa. --

        Miten ihmeessä näin on?
        Puhuin näiden keskustelufoorumeiden käyttämisestä työnantajan mollaamiseen. SE ei minusta ole suoraselkäistä toimintaa. Mielummin tekee asian asiallisesti: tekee valituksen niille joille asia kuuluu ja antaa rakentavaa ja asiallista palautetta. En kieltänyt palautteen antamista, reklamointi yms yms.

        Alkup. viestin aihe on: TOTUUS Hesburgerista
        Mikäköhän totuus? Ei luultavasti edes puolet totuudesta.
        Toki palautetta kuuluu antaa. Sen voi vain tehdä niin monella tavalla.

        Mistä sinä muuten tiedät, että kirjoittaja on kunnon työntekijä joka kannattaa ottaa töihin? Ethän tiedä hänestä mitään. Sekö, että hän kehtaa mollata työnantajaansa "selän takana", tekee hänestä hyvän/ rohkean työntekijän?

        Kielenkäyttösi myös todistaa jostakin muusta kuin menestyvän yrityksen toiminnasta.


      • Polvillesi moukka siitä!

        Typerästi, typerästi käyttäytyi totta tosiaan...

        Kun näköjään valtaosa esimiehistä, jopa yrittäjistäkin sitten näköjään kuitenkin on pikkusieluisia napo-hitlereitä, ainoa oikea tapa suhtautua kaikkiin ihmisiin onkin näköjään ruskea kieli ja pitkä mieli. Toivon että olen yleistyksessäni totaalisesti väärässä!!!

        On äärimmäisen valitettavaa, suorastaan resurssien suurtuhlausta, että tällaiseen itseään hyödyttävään ruskeakielisten ritareiden jaloon veljeskuntaan päästäkseen normaali suomalaisen yhteiskunnan kasvatin on osallistuttava vuosikausia kestävään (ja usein sangen kalliiseen) koulutukseen, mistä useimmiten pääsevät osallisiksi ainoastaan puolueiden sekä eräiden yritysten johtopaikoille mielivät. Me tavalliset rehelliset suomalaiset metsästä repäistyt tollot opiskelemme näköjään ihan toisarvoisia asioita ja olemme näköjään karkean sivistymättömiä ja tyhmiä kömpelössä rehellisyydessämme.

        Oikein surettaa kuulla varmaankin ihan ammattitaitoisen nörtin huulilta tämmöistä "viisautta", josta aivan varmaan on hyötyä politiikan, diplomatian ym.ym. kiemuroissa - mutta jota en nyt vaan valitettavasti osaa arvostaa pätkääkään rakennettaessa suoraselkäistä, rehellistä suomalaista yhteiskuntaamme....


      • Yrittäjä
        pavel kirjoitti:

        Eipä ihme, että ´yrittäjältä´ löytyy ymmärrystä työnantajapuolelle.. pakkohan se vika on olla työntekijässä.
        En ota kantaa potkujen laillisuuteen (koska syitähän emme koskaan saa tietää), mutta olin itse vuosia sitten pitkään Carrolsissa (nykyinen Hesburger) ja voin kertoa, että siellä kyllä potkittiin päähän niin huolella kuin vaan viitsi ottaa. Itse en loputtomiin viitsinyt ja siksi järjestin ensin itseni, sitten melkein koko työpisteeni henkilökunnan liittoon niin johan rupesi tahti muuttumaan. Ja kylläpä yrittäjää kyrpi kun ei voinut enää tehdä mitä huvittaa.. ja yllätys yllätys, ilmapiiri parani ajan myötä huomattavasti, kun oli puolin ja toisin selkeät pelisäännöt. Mutta sellaisestahan te YRITTÄJÄT harvemmin tiedätte mitään!

        T: ex- luottamusmies

        --Itse en loputtomiin viitsinyt ja siksi järjestin ensin itseni, sitten melkein koko työpisteeni henkilökunnan liittoon niin johan rupesi tahti muuttumaan. --

        HYVÄ juttu :-) Tuo oli jo paljon rakentavampaa toimintaa. Mitäpä olisi sinunkaan asiaasi auttanut, jos olisit vain tyytynyt haukkumaan työnantajaasi selän takana julkisissa foorumeissa! Pisteet sulle!

        -- yllätys yllätys, ilmapiiri parani ajan myötä huomattavasti, kun oli puolin ja toisin selkeät pelisäännöt. Mutta sellaisestahan te YRITTÄJÄT harvemmin tiedätte mitään! --
        Tuo väite taas vetää naurettavuudellan pohjan itseltään.


      • ARVO
        toinen yrittäjä kirjoitti:

        "Tsemppiä sinulle, ja vinkiksi tosiaan: entisiä työnantajia EI KOSKAAN kannata mollata yksipuolisesti tällaisissa foorumeissa."

        Aha? Minä olen yrittäjä ja pyrin toimimaan niin, ettei yritystäni työnantajana koskaan tarvitsisi kenenkään mollata julkisesti tällaisissa foorumeissa. Jos niin kävisikin, se ei varmasti jäisi yksipuoliseksi vaan asia puitaisiin sitten kaikkien kannalta julkisesti.

        Tuollainen julkisen arvostelun kieltäminen on jo puoliksi sen myöntämistä, että omasta firmasta on jollakin jotain hampaan kolossa. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että tervetuloa minun yritykseeni töihin. Sinunlaistesi ansiosta meille ei pääsisi pesiytymään aluepäällikön kaltaisia pikkunilkkejä ja vuoropäällikön kaltaisia perseen nuolijoita.

        10 pinnaa ja papukaijamerkki!!!!

        Ihan kliffaa havaita että pessimistinen näkemykseni siitä, että valtaosa ihmisistä on pikkusieluisia herkillä liikavarpailla varustettuja napoleon-hitlereitä, joihin ei tehoa mikään muu kuin ruskea kieli ja pitkä mieli, ei pidäkään paikkansa.

        Olet enemmän kuin 100%:sesti oikeassa siinä, että organisaatio tarvitsee selkärangalla varustettuja rehellisiä ihmisiä jotka pystyvät tiukassakin paikassa toimimaan organisaation (lue: ei pikkupomon tai muunkaan suuremmankaan POMON tahdon mukaisesti). Kuinka monta firmaa onkaan viety konkurssiin kun ollaan unohdettu firman etu ja ruvettu työskentelemään "ruskean kielen" kanssa jonkun henkilökohtaisten intressien vauhdittamana - muista pienemmistä ja vaatimattomammista jutuista nyt sitten puhumattakaan.


      • Yrittäjä taas.. hoh hoijaa..
        ahma kirjoitti:

        kyllä tossa tapauksessa on jo aihetta haukkua julkisestikin!

        EIHÄN EDES SUOMEN ARMEIJASSA TARVITSE OSATA TEHÄ SEMMOSTA MITÄ EI OLE ENSIN OPETETTU! (tuntea ihmistä ketä ei ole ennen nähnyt)

        kyllä sille ihmeen aluepäälliköllekin on noussu kusi hattuun jos se luulee että joka ainua uuskin työntekijä tuntee hänen pärstänsä! eikä kunnia anna myöten sanoa että millä asialla ja kuka on !!!

        ja minkähän takia EI KOSKAAN kannata haukkua
        ketään foorumeissa? KATO KYLLÄ TERVEJÄRKINEN IHMINEN HAUKKUU MISSÄ VAAN JOS ON AIHETTA!

        kyllä sinä olet tekstistäsi päätellen varmaan kylmä ihminen!

        POMOJA EI NUOLLA JA PISTE

        .. huhhuijaa..
        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Kirjoitit:
        KATO KYLLÄ TERVEJÄRKINEN IHMINEN HAUKKUU MISSÄ VAAN JOS ON AIHETTA!

        ..just joo.


      • Yritystä juu
        Kimmo kirjoitti:

        >..haukkuessasi entistä työnantajaasi julkisesti.
        >Jos tietäisin kuka olet, en ottaisi Sinua töihin >jatkossakaan. En työskentele ravitsemus-alalla,
        >vaan tietotekniikan parissa.

        Tuskin haittaa häntä se, ettet palkkaisi, koska kirjoituksestasi päätellen firmasi on kyllä totaalisen perseestä työpaikkana. Tuskimpa hän sinne tulisikaan ja toivon ettei itsekään tarvitse koskaan oveasi kolistella. :) Toisekseen nuo tietotekniikkalafkat tuntuu jymähtelevän konkurssiin sitä tahtia, että varmaan kaikki pääsevät kuin koirat veräjästä...

        ..ylempää löytyvän kantani:

        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Ja toisekseen, mitäs sinä luulet minun yrityksestäni tietävän? Et yhtään mitään. Toimialakin tuntuu menevän vähän väärin koska en sitä tässä tarkemmin kertonut.


      • Yritystä taas
        Polvillesi moukka siitä! kirjoitti:

        Typerästi, typerästi käyttäytyi totta tosiaan...

        Kun näköjään valtaosa esimiehistä, jopa yrittäjistäkin sitten näköjään kuitenkin on pikkusieluisia napo-hitlereitä, ainoa oikea tapa suhtautua kaikkiin ihmisiin onkin näköjään ruskea kieli ja pitkä mieli. Toivon että olen yleistyksessäni totaalisesti väärässä!!!

        On äärimmäisen valitettavaa, suorastaan resurssien suurtuhlausta, että tällaiseen itseään hyödyttävään ruskeakielisten ritareiden jaloon veljeskuntaan päästäkseen normaali suomalaisen yhteiskunnan kasvatin on osallistuttava vuosikausia kestävään (ja usein sangen kalliiseen) koulutukseen, mistä useimmiten pääsevät osallisiksi ainoastaan puolueiden sekä eräiden yritysten johtopaikoille mielivät. Me tavalliset rehelliset suomalaiset metsästä repäistyt tollot opiskelemme näköjään ihan toisarvoisia asioita ja olemme näköjään karkean sivistymättömiä ja tyhmiä kömpelössä rehellisyydessämme.

        Oikein surettaa kuulla varmaankin ihan ammattitaitoisen nörtin huulilta tämmöistä "viisautta", josta aivan varmaan on hyötyä politiikan, diplomatian ym.ym. kiemuroissa - mutta jota en nyt vaan valitettavasti osaa arvostaa pätkääkään rakennettaessa suoraselkäistä, rehellistä suomalaista yhteiskuntaamme....

        .. sinullekin:

        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Ja sinäkään et arvannut toimialaani oikein, koska en sitä tässä tarkemmin kertonut.
        Yleistät ja oletat, ja väärin menee koko ajan.


      • Tzemppii!!!!
        Yritystä taas kirjoitti:

        .. sinullekin:

        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Ja sinäkään et arvannut toimialaani oikein, koska en sitä tässä tarkemmin kertonut.
        Yleistät ja oletat, ja väärin menee koko ajan.

        Ensiksikin pyydän anteeksi jos olen liikavarpaillesi tallannut - ANTEEKSI.

        Toiseksi kerron, että tämä ei ole tuomioistuin vaan keskustelufoorumi.

        Kolmanneksi mielipiteelläni ei ole tuomarin antaman tuomion - onko sitten edes minkäänmoista arvoa.

        Se mitä minä olen raapustuksissani pyrkinyt ilmaisemaan, on kantani kahdella eri tavalla käyttäytyvän ihmisen käyttäytymiseen sekä pyrkimukseni pohdiskella kummankin käyttäytymismallin "hyvyyttä" ja/tai "huonoutta"; sen enempää en riipustuksillani tavoittele.

        Edellisen lisäksi en edes hoksannut osallistuneeni jonkin toimialakilpakysymyksen vastaamiseen - en toki muista mitään palkintoakaan po. vastauksesta tarjotun...


      • Kimmo
        Yritystä juu kirjoitti:

        ..ylempää löytyvän kantani:

        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Ja toisekseen, mitäs sinä luulet minun yrityksestäni tietävän? Et yhtään mitään. Toimialakin tuntuu menevän vähän väärin koska en sitä tässä tarkemmin kertonut.

        toimialasi. Sanoit työskenteleväsi tietotekniikan parissa.

        >Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä >asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella >puolueellisen kannan. En ole väittänyt että >päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa >on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME >tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on >typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex->työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin >jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen >ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi >ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Tuo tietenkin on totta. Kyllä sinä aivan oikeassa olet. Vastineestasi sai vaan sen kuvan että olet itse syyllistämässä hänet valehtelijaksi ja öykkäriki. Voihan hän sitä ollakin mutta et ITSEKÄÄN tiedä asiasta sen enempää. Olisit valinnut sanasi huolellisemmin.

        >Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen >aika!!

        Monta kertaa se yksinkertaisin ratkaisumalli on myös se oikea / paras.

        >Ja toisekseen, mitäs sinä luulet minun >yrityksestäni tietävän? Et yhtään mitään. >Toimialakin tuntuu menevän vähän väärin koska en >sitä tässä tarkemmin kertonut.

        No tuo asenne, mikä henkii tuosta kirjoituksestasi, kertoo kyllä jotain myös yrityksestä. Siis mielikuva syntyy, ei faktatietoa. Valitettavasti se ensivaikutelma on 99%:ssa tapauksista myös se oikea. Ja yritystä / pomoa pitää kyllä voida arvostella, myös julkisesti. Sitähän olit tuossa kieltämässä.


      • Yrittäjä
        Kimmo kirjoitti:

        toimialasi. Sanoit työskenteleväsi tietotekniikan parissa.

        >Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä >asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella >puolueellisen kannan. En ole väittänyt että >päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa >on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME >tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on >typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex->työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin >jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen >ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi >ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Tuo tietenkin on totta. Kyllä sinä aivan oikeassa olet. Vastineestasi sai vaan sen kuvan että olet itse syyllistämässä hänet valehtelijaksi ja öykkäriki. Voihan hän sitä ollakin mutta et ITSEKÄÄN tiedä asiasta sen enempää. Olisit valinnut sanasi huolellisemmin.

        >Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen >aika!!

        Monta kertaa se yksinkertaisin ratkaisumalli on myös se oikea / paras.

        >Ja toisekseen, mitäs sinä luulet minun >yrityksestäni tietävän? Et yhtään mitään. >Toimialakin tuntuu menevän vähän väärin koska en >sitä tässä tarkemmin kertonut.

        No tuo asenne, mikä henkii tuosta kirjoituksestasi, kertoo kyllä jotain myös yrityksestä. Siis mielikuva syntyy, ei faktatietoa. Valitettavasti se ensivaikutelma on 99%:ssa tapauksista myös se oikea. Ja yritystä / pomoa pitää kyllä voida arvostella, myös julkisesti. Sitähän olit tuossa kieltämässä.

        -- Monta kertaa se yksinkertaisin ratkaisumalli on myös se oikea / paras. --

        Mielestäni noin ei ole varsinkaan silloin, kun on kyse ihmisten tuomitsemisesta tai arvostelusta.

        En maininnut toimialaani tarkemmin, kuten sanoinkin. Sanoin vain työskenteleväni tietotekniikan parissa, ja sitähän tekevät nykyään VARSIN monet ;-).

        Tuo on kylläkin hyvä esimerkki siitä, kuinka hatarin perustein ihmiset saattavat luokitella jonkun johonkin kastiin, syyllistää tahi nostaa korokkeelle. Minutkin nimettiin jo nörtiksi ym. vaikken tosiaan sitä ole, enkä ole ot-firman omistaja. Siinäs sen näitte.

        Otetaas nyt jo vähän rennommin :)


      • Repe Ruutikallo
        Yritystä juu kirjoitti:

        ..ylempää löytyvän kantani:

        Ajatteles nyt vähän mitä lopulta tiedät tästä asiasta! Yhden ihmisen suppean ja todella puolueellisen kannan. En ole väittänyt että päällikkö olisi toiminut oikein, vaan että vikaa on luultavasti useammassa ihmisessä kuin ME tiedämme! Emme me tiedä mikä totuus on, siksi on typerää täällä liitoutua kannustamaan tuota ex-työntekijää ihan kritiikittömästi. Ihan kuin jokainen jota täällä haukutaan olisi syyllinen ennen kuin joku viitsii toisin todistaa tahi ajatella asioita hiukan laajemmalti.

        Eivät asiat ole noin mustavalkoisia, hyvänen aika!!

        Ja toisekseen, mitäs sinä luulet minun yrityksestäni tietävän? Et yhtään mitään. Toimialakin tuntuu menevän vähän väärin koska en sitä tässä tarkemmin kertonut.

        >mitäs sinä luulet minun yrityksestäni tietävän?

        Siis tuo lause tarkoittaa ihan kirjaimellisesti, että vihjaat että et tiedä juuri mitään omasta yrityksestäsi! Voiko moinen olla mahdollistakaan?


      • Repe Ruutikallo
        Tzemppii!!!! kirjoitti:

        Ensiksikin pyydän anteeksi jos olen liikavarpaillesi tallannut - ANTEEKSI.

        Toiseksi kerron, että tämä ei ole tuomioistuin vaan keskustelufoorumi.

        Kolmanneksi mielipiteelläni ei ole tuomarin antaman tuomion - onko sitten edes minkäänmoista arvoa.

        Se mitä minä olen raapustuksissani pyrkinyt ilmaisemaan, on kantani kahdella eri tavalla käyttäytyvän ihmisen käyttäytymiseen sekä pyrkimukseni pohdiskella kummankin käyttäytymismallin "hyvyyttä" ja/tai "huonoutta"; sen enempää en riipustuksillani tavoittele.

        Edellisen lisäksi en edes hoksannut osallistuneeni jonkin toimialakilpakysymyksen vastaamiseen - en toki muista mitään palkintoakaan po. vastauksesta tarjotun...

        Eihän nimimerkki Tzemppii!!!! ole kirjoittanut tänne aiemmin yhtikäs mitään. Tämä on ensimmäinen kommenttisi. En ymmärrä tekstiäsi, ellet sitten vaihtele nikkiä kesken keskustelun, missä taas ei ole meidän muiden keskustelua seuraaavien kannalta vähintäkään järkeä.


      • pavel
        Yrittäjä kirjoitti:

        --Itse en loputtomiin viitsinyt ja siksi järjestin ensin itseni, sitten melkein koko työpisteeni henkilökunnan liittoon niin johan rupesi tahti muuttumaan. --

        HYVÄ juttu :-) Tuo oli jo paljon rakentavampaa toimintaa. Mitäpä olisi sinunkaan asiaasi auttanut, jos olisit vain tyytynyt haukkumaan työnantajaasi selän takana julkisissa foorumeissa! Pisteet sulle!

        -- yllätys yllätys, ilmapiiri parani ajan myötä huomattavasti, kun oli puolin ja toisin selkeät pelisäännöt. Mutta sellaisestahan te YRITTÄJÄT harvemmin tiedätte mitään! --
        Tuo väite taas vetää naurettavuudellan pohjan itseltään.

        --Tuo väite taas vetää naurettavuudellan pohjan itseltään.

        Kuinka niin? En oikein ymmärrä, miksi sinä vedät porot sieraimiisi siitä, että joku uskaltaa ottaa asian puheeksi näin julkisesti. Ei ne tuollaisella liittoon kuulumattomalla, tietämättömällä nuorella vaikutuskanavat niin monenmoiset ole. En tiedä tapahtumien taustoja, mutta voin hyvin uskoa, että vikaa löytyy ainakin Hesburgerista, lienevät sitäpaitsi perineet ex-Carrolsin päälliköitä, joista osan tiedän olevan totaalisia ääliöitä. Siinä firmassa ´lojaalisuus´ oli tuntematon käsite. Juuri siksi järjestinkin työt lopetettuani kaikki 6,5 vuoden aikana kertyneet maksamattomat ylityöt (18000mk) viimeiseen penniin. Se oli kenties hieman "epälojaalia", mutta tulipa puntit edes vähän paremmin tasoihin!

        Lopuksi suomalaisia sananlaskuja:
        "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".


      • Yrittäjä täällä moi
        pavel kirjoitti:

        --Tuo väite taas vetää naurettavuudellan pohjan itseltään.

        Kuinka niin? En oikein ymmärrä, miksi sinä vedät porot sieraimiisi siitä, että joku uskaltaa ottaa asian puheeksi näin julkisesti. Ei ne tuollaisella liittoon kuulumattomalla, tietämättömällä nuorella vaikutuskanavat niin monenmoiset ole. En tiedä tapahtumien taustoja, mutta voin hyvin uskoa, että vikaa löytyy ainakin Hesburgerista, lienevät sitäpaitsi perineet ex-Carrolsin päälliköitä, joista osan tiedän olevan totaalisia ääliöitä. Siinä firmassa ´lojaalisuus´ oli tuntematon käsite. Juuri siksi järjestinkin työt lopetettuani kaikki 6,5 vuoden aikana kertyneet maksamattomat ylityöt (18000mk) viimeiseen penniin. Se oli kenties hieman "epälojaalia", mutta tulipa puntit edes vähän paremmin tasoihin!

        Lopuksi suomalaisia sananlaskuja:
        "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".

        Siksi niin (viitaten naurettaviin väitteisiin), että:
        tuskin sinä tunnet tarpeeksi yrittäjiä tarpeeksi hyvin, voidaksesi sanoa että yrittäjät harvemmin tietävät MITÄÄN pelisäännöistä.
        Rohkenen myös epäillä että sinulla myöskään olisi kovin laaja-alaista kokemusta erityyppisistä ja monista työpaikoista. Tarpeeksi laajaa asiantuntemusta, että voisit kokemuksella ja perustellusti noin väittää.

        Tuo on yleistystä ja kovin mustavalkoista ajattelua - ilman riittäviä perusteluita.


      • Yrit.. jne
        pavel kirjoitti:

        --Tuo väite taas vetää naurettavuudellan pohjan itseltään.

        Kuinka niin? En oikein ymmärrä, miksi sinä vedät porot sieraimiisi siitä, että joku uskaltaa ottaa asian puheeksi näin julkisesti. Ei ne tuollaisella liittoon kuulumattomalla, tietämättömällä nuorella vaikutuskanavat niin monenmoiset ole. En tiedä tapahtumien taustoja, mutta voin hyvin uskoa, että vikaa löytyy ainakin Hesburgerista, lienevät sitäpaitsi perineet ex-Carrolsin päälliköitä, joista osan tiedän olevan totaalisia ääliöitä. Siinä firmassa ´lojaalisuus´ oli tuntematon käsite. Juuri siksi järjestinkin työt lopetettuani kaikki 6,5 vuoden aikana kertyneet maksamattomat ylityöt (18000mk) viimeiseen penniin. Se oli kenties hieman "epälojaalia", mutta tulipa puntit edes vähän paremmin tasoihin!

        Lopuksi suomalaisia sananlaskuja:
        "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".

        Myönnät ettet tiedä tapahtumien taustoja, mutta silti kommentoit kovin itsevarmasti yksipuolisesti työntekijän puolesta.

        Uskon voima on suuri, niin niin.


      • pavel
        Yrittäjä täällä moi kirjoitti:

        Siksi niin (viitaten naurettaviin väitteisiin), että:
        tuskin sinä tunnet tarpeeksi yrittäjiä tarpeeksi hyvin, voidaksesi sanoa että yrittäjät harvemmin tietävät MITÄÄN pelisäännöistä.
        Rohkenen myös epäillä että sinulla myöskään olisi kovin laaja-alaista kokemusta erityyppisistä ja monista työpaikoista. Tarpeeksi laajaa asiantuntemusta, että voisit kokemuksella ja perustellusti noin väittää.

        Tuo on yleistystä ja kovin mustavalkoista ajattelua - ilman riittäviä perusteluita.

        jaa, tiedä mikä sitten olisi riittävä määrä kokemusta? sitä kuitenkin on useammista paikoista ja vaikka aivan oikein totesit, ettei pidä yleistää, oma kokemukseni valitettavasti on se, ettei työvoimaa oikein osata arvostaa.
        Otetaanpa esimerkiksi vaikka entinen Carrolsin- pestini (lopetin -94). Kerran firma ´palkkasi´ ensin muutaman koululais- TET (työelämään tutustuja)- harjoittelijan, ja kun äkkäsi, ettei heille tarvitse maksaa palkkaa, riittää kun tarjoaa sapuskat ja lämmintä kättä, arvaa oliko heitä pian kymmenen keittiössä ja 20 kassalla. Sivuseikka oli, ettei kellään heistä ollut (voinut mitenkään ollakaan) aavistustakaan hommista, jokainen oli siellä muistaakseni kahden viikon pestillä. Mikään ei sujunut; sakkia kyllä oli kuin meren mutaa, mutta kaikki piti neuvoa kädestä pitäen - eikä putiikki varmasti myynyt niin paljon kuin olisi asiansa osaavilla (mutta palkallisilla!) duunareilla voinut. Asiakkaatkin valittivat jatkuvasti kun palvelu oli hidasta ja perseestä ja safkat huonoja.
        Minusta ainakin tuossa tapauksessa yrittäjä teki virhearvioinnin, että 3-4kpl ilmaisia harjoittelijoita korvaisi yhden osaavan palkallisen. Lopulta saivat sen mahtumaan kaaliinsa, muutamaa vakioasiakasta köyhempinä.


      • opiskelija
        Yrittäjä kirjoitti:

        Jos joku hyppää katolta, hyppäisitkö perässä siksi että hänkin hyppäsi?

        Eli vaikka joku ei ymmärrä esittäytyä, voin HÄNTÄ PYYTÄÄ esittäytymään. Jos työntekijä pyytää henkilöä esittäytymään ihan ystävällisesti jne, niin luultavasti tulos on kysyjän kannalta toivottu. Eli saadaan selville kenen kanssa puhutaan.

        Opiskelen tietotekniikkaa. Sinun sanomisesi perusteella en tule koskaan sinun yritykseesi töihin. Tuntuu että sinullakin on asenne, että olet kaikkien yläpuolella.

        Mielestäni kummatkin, sekä työn tekijä ja pomo ovat ihmisiä ja molempien tulisi osata käyttäytyä. Kuulosti siltä, että hesen pomolla oli noussut kusi päähän. Ei pomolla ole käyttäytymisessä mitään eri oikeuksia. Toki työntekijänkin tulee osata käyttäytyä oikein.


      • Yrittäjä
        pavel kirjoitti:

        jaa, tiedä mikä sitten olisi riittävä määrä kokemusta? sitä kuitenkin on useammista paikoista ja vaikka aivan oikein totesit, ettei pidä yleistää, oma kokemukseni valitettavasti on se, ettei työvoimaa oikein osata arvostaa.
        Otetaanpa esimerkiksi vaikka entinen Carrolsin- pestini (lopetin -94). Kerran firma ´palkkasi´ ensin muutaman koululais- TET (työelämään tutustuja)- harjoittelijan, ja kun äkkäsi, ettei heille tarvitse maksaa palkkaa, riittää kun tarjoaa sapuskat ja lämmintä kättä, arvaa oliko heitä pian kymmenen keittiössä ja 20 kassalla. Sivuseikka oli, ettei kellään heistä ollut (voinut mitenkään ollakaan) aavistustakaan hommista, jokainen oli siellä muistaakseni kahden viikon pestillä. Mikään ei sujunut; sakkia kyllä oli kuin meren mutaa, mutta kaikki piti neuvoa kädestä pitäen - eikä putiikki varmasti myynyt niin paljon kuin olisi asiansa osaavilla (mutta palkallisilla!) duunareilla voinut. Asiakkaatkin valittivat jatkuvasti kun palvelu oli hidasta ja perseestä ja safkat huonoja.
        Minusta ainakin tuossa tapauksessa yrittäjä teki virhearvioinnin, että 3-4kpl ilmaisia harjoittelijoita korvaisi yhden osaavan palkallisen. Lopulta saivat sen mahtumaan kaaliinsa, muutamaa vakioasiakasta köyhempinä.

        Tarkoitin nimenomaan sitä, että olisi hyvä tuntea yrittäjiä/työnantajia usemmalta toimialalta ja pidemmistäkin työsuhteista. Jos sinulla on lyhyitä työsuhteita (esim. alle 5 vuotta) paikoista, jotka eivät edes vaadi varsinaista koulutusta kuten burgerlandiat, ei se anna minkäänlaista kuvaa siitä, että työnantajat eivät muka YLEISESTI OTTAEN arvostaisi työvoimaansa.

        Kyllä työnantajat päinvastoin arvostavat paljonkin työntekijöiden osaamista. Erityisesti ne alat, jotka hakevat todellista ammattitaitoa, innovatiivista väkeä, ja antavat tekijöilleen vastuuta ja tehtäviä joissa tarvitaan myös pitkän linjan ammattitaitoa, uusia ideoita, sitoutumista yms.
        En todellakaan piuhu hampurilaislafkoista, vaan esim. biotekniikka-alan yrityksistä, markkinointiin suuntautuneista yrityksistä, mainostoimistoista, it-alan firmoista ..... ym ym....


      • Yrittäjä
        opiskelija kirjoitti:

        Opiskelen tietotekniikkaa. Sinun sanomisesi perusteella en tule koskaan sinun yritykseesi töihin. Tuntuu että sinullakin on asenne, että olet kaikkien yläpuolella.

        Mielestäni kummatkin, sekä työn tekijä ja pomo ovat ihmisiä ja molempien tulisi osata käyttäytyä. Kuulosti siltä, että hesen pomolla oli noussut kusi päähän. Ei pomolla ole käyttäytymisessä mitään eri oikeuksia. Toki työntekijänkin tulee osata käyttäytyä oikein.

        ettei kannata tuomita toista ellei tosellakaan tiedä koko totuutta.

        En omista tietotekniikka-alan firmaa, vaan toimialani liippaa sitä. Et myöskään tiedä, vaikka joskus olisit firmassani hommissa - et näiden viestieni perusteella ole kyennyt muodostamaan minusta niin laaja-alaista ja osuvaa kuvaa, että tunnistaisit minut työhaastattelussa. Et myöskään tiedä, todellakaan, millaiset olot työntekijöilläni on, jos minulla sellaisia on. Veikkaaminen on turhaa.

        SITÄ koitan sanoa, myös tuon ex-työntekijän puolelle kritiikittömästi asettautuneille kirjoittajille. Asiat eivät ole mustavalkoisia. En tuomitse ketään, vaan koitan sanoa, että vikaa on luultavasti laajemmalla kuin tiedämme. Olemme siis tietämättömiä tuomitsemaan.


      • Timbe
        Yrittäjä kirjoitti:

        ettei kannata tuomita toista ellei tosellakaan tiedä koko totuutta.

        En omista tietotekniikka-alan firmaa, vaan toimialani liippaa sitä. Et myöskään tiedä, vaikka joskus olisit firmassani hommissa - et näiden viestieni perusteella ole kyennyt muodostamaan minusta niin laaja-alaista ja osuvaa kuvaa, että tunnistaisit minut työhaastattelussa. Et myöskään tiedä, todellakaan, millaiset olot työntekijöilläni on, jos minulla sellaisia on. Veikkaaminen on turhaa.

        SITÄ koitan sanoa, myös tuon ex-työntekijän puolelle kritiikittömästi asettautuneille kirjoittajille. Asiat eivät ole mustavalkoisia. En tuomitse ketään, vaan koitan sanoa, että vikaa on luultavasti laajemmalla kuin tiedämme. Olemme siis tietämättömiä tuomitsemaan.

        Itse uhosit, että et ottaisi alkuperäisen viestin kirjoittanutta henkilöä töihin. Mistä mahdollisesti sinä puolestasi tunnistaisit hänet työhaastattelutilanteessa?
        Tuollaisella lapsella uholla aloittaminen vei heti pohjan pois mahdollisesti järkeviltäkin argumentoinneilla. Koet että sinulla on valtaa ja haluat kertoa sen myös tänne kirjoitellessasi. Omasta mielestäni on tärkeämpää tiedostaa vastuu kuin valta. (Pieni rekrytointivinkki: kannattaa unohtaa ne sokeasti pokkuruivat ja kuunnella niitä, joilla on omia ajatuksia ja mielipiteitä;)
        Jos tarkemmin luet aiemman kirjoituksen, siitä ei ole mitään mahdollisuutta tunnistaa kyseisen henkilön esimiehiä Hesburgerissa. Kirjoituksessa kerrottiin yhden ihmisen kokemus työskentelystä ko. yrityksessä, ei sen kummempaa.
        Ja viimeiseksi: pointtisi siitä että ei voi tuomita vain toisen osapuolen kertomuken perusteella on harvinaisen oikea. Huvittavaa vaan, että koitat kertoa sitä näille kaikille tänne kirjoitteleville:)


      • Yrittäjää
        Timbe kirjoitti:

        Itse uhosit, että et ottaisi alkuperäisen viestin kirjoittanutta henkilöä töihin. Mistä mahdollisesti sinä puolestasi tunnistaisit hänet työhaastattelutilanteessa?
        Tuollaisella lapsella uholla aloittaminen vei heti pohjan pois mahdollisesti järkeviltäkin argumentoinneilla. Koet että sinulla on valtaa ja haluat kertoa sen myös tänne kirjoitellessasi. Omasta mielestäni on tärkeämpää tiedostaa vastuu kuin valta. (Pieni rekrytointivinkki: kannattaa unohtaa ne sokeasti pokkuruivat ja kuunnella niitä, joilla on omia ajatuksia ja mielipiteitä;)
        Jos tarkemmin luet aiemman kirjoituksen, siitä ei ole mitään mahdollisuutta tunnistaa kyseisen henkilön esimiehiä Hesburgerissa. Kirjoituksessa kerrottiin yhden ihmisen kokemus työskentelystä ko. yrityksessä, ei sen kummempaa.
        Ja viimeiseksi: pointtisi siitä että ei voi tuomita vain toisen osapuolen kertomuken perusteella on harvinaisen oikea. Huvittavaa vaan, että koitat kertoa sitä näille kaikille tänne kirjoitteleville:)

        Tunnistin viestistäsi omia sanamuotojani :-)

        Vinkkisi olivat hassuja. Ihan kuin tietäisit kuinka rekrytoin, jos rekrytoin :-)

        1. kappaleessasi olit oikeassa. En varmaan tunnistaisi, tuli sanottua huolimattomasti.

        Huvittavaa jatkoa sinulle :-D


      • Tzemppii!!!!
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        Eihän nimimerkki Tzemppii!!!! ole kirjoittanut tänne aiemmin yhtikäs mitään. Tämä on ensimmäinen kommenttisi. En ymmärrä tekstiäsi, ellet sitten vaihtele nikkiä kesken keskustelun, missä taas ei ole meidän muiden keskustelua seuraaavien kannalta vähintäkään järkeä.

        Katzopas hiukka tuonne alemmas. Sen olen kirjoittanut juuri tällä nimimerkillä. Tämä alemmalle tasolle päätynyt oli ensimmäinen kirjoitelmani, toinen oli otsikolla "Onpas moukkamaista käytöstä" jolloin kylläkin vaihdoin nimimerkkiä ja kolmas olikin sitten tätä edeltävä.


      • -
        Tzemppii!!!! kirjoitti:

        Katzopas hiukka tuonne alemmas. Sen olen kirjoittanut juuri tällä nimimerkillä. Tämä alemmalle tasolle päätynyt oli ensimmäinen kirjoitelmani, toinen oli otsikolla "Onpas moukkamaista käytöstä" jolloin kylläkin vaihdoin nimimerkkiä ja kolmas olikin sitten tätä edeltävä.

        .. elkää hyvät immeiset kaikesta vetäskö hernettä nenuun. tai edes sinne päin

        :-D


      • pavel
        Yrittäjä kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan sitä, että olisi hyvä tuntea yrittäjiä/työnantajia usemmalta toimialalta ja pidemmistäkin työsuhteista. Jos sinulla on lyhyitä työsuhteita (esim. alle 5 vuotta) paikoista, jotka eivät edes vaadi varsinaista koulutusta kuten burgerlandiat, ei se anna minkäänlaista kuvaa siitä, että työnantajat eivät muka YLEISESTI OTTAEN arvostaisi työvoimaansa.

        Kyllä työnantajat päinvastoin arvostavat paljonkin työntekijöiden osaamista. Erityisesti ne alat, jotka hakevat todellista ammattitaitoa, innovatiivista väkeä, ja antavat tekijöilleen vastuuta ja tehtäviä joissa tarvitaan myös pitkän linjan ammattitaitoa, uusia ideoita, sitoutumista yms.
        En todellakaan piuhu hampurilaislafkoista, vaan esim. biotekniikka-alan yrityksistä, markkinointiin suuntautuneista yrityksistä, mainostoimistoista, it-alan firmoista ..... ym ym....

        Tiedän toki, että on aloja, joissa työnantaja arvostaa työntekijää - juuri tällä hetkelläkin teen semmoista hommaa, jossa uskon olevani kutakuinkin korvaamaton ja pomo tietää sen.

        Vaan tässä löpinässähän oli kyse nimenomaan burger- keitaiden / vastaavien vähäistä koulutusta ja kokemusta omaavien työntekijöiden kohtelusta. Ota huomioon, että valtaosa nuorista joutuu työskentelemään juuri kyseisenlaisissa paikoissa. Väitän edelleen, että siellä työnantajapuoli voisi vähemmällä päähän potkimisella saada aikaan paitsi paremman ilmapiirin, myös pitkässä juoksussa enemmän tulosta. Sen ymmärtäminen vain on heille pirun hankalaa.
        Minkä verran itselläsi on kokemusta spudari-hommista??


      • make tuomi

        Jos työnantaja latoo noin typeriä kommentteja rehdin ja kuuliaisen työntekijän asiasta.tervetuloa kerhoon,!!!
        Et ole kauan aikaa työnantaja ainakaan Hesassa.
        Sillä hyvä työntekijä on kalliimpi kuin palanen kultaa.Yhtä vaikeaa löytää.ESIM:Hain varastoon saapuvien oikealle paikalle järjestelijää. "voisitko kirjottaa lapun etten kelpaa kun mulla on toi hivi".VASTAUS:Meilläkin on täällä työmaalla stereot,joten tervetuloa vaan,hommat alkavat ma klo 10.00,ilmoitan ettei muiden tartte turhaan juosta.VASTAUS. Saatanan kusipää.Mä teen susta verotarkkailijoille ilmoituksen,oot kusessa koko loppu ikäsi.tuut vielä kuulemaan minusta,sun laisesi kusipää kyllä tunnetaan .KAPITALISTI:ja meni ovesta ulos.
        Jotta sillai...........


      • Yrittäjä
        pavel kirjoitti:

        Tiedän toki, että on aloja, joissa työnantaja arvostaa työntekijää - juuri tällä hetkelläkin teen semmoista hommaa, jossa uskon olevani kutakuinkin korvaamaton ja pomo tietää sen.

        Vaan tässä löpinässähän oli kyse nimenomaan burger- keitaiden / vastaavien vähäistä koulutusta ja kokemusta omaavien työntekijöiden kohtelusta. Ota huomioon, että valtaosa nuorista joutuu työskentelemään juuri kyseisenlaisissa paikoissa. Väitän edelleen, että siellä työnantajapuoli voisi vähemmällä päähän potkimisella saada aikaan paitsi paremman ilmapiirin, myös pitkässä juoksussa enemmän tulosta. Sen ymmärtäminen vain on heille pirun hankalaa.
        Minkä verran itselläsi on kokemusta spudari-hommista??

        Olen sen verran "paska akka", etten ole antanut pomojen käsitellä itseäni kovin paskamaisesti.

        Erästä pomoani tämä otti ajoittain pahastikin päähän, minulle ei voinut lähettää edes vihjaavaa mailia ilman, etten olisi mennyt siitä henk. koht' pomon kanssa keskustelemaan. Tämä aiheutti pikkuhiljaa sen, että typerimmät kommentit pomon taholta vähenivät. Toki kaikki eivät sitä tee tahi eivät pysty tekemään, eivät siis pidä puoliaan.

        Asiaani ei olisi auttanut se, että olisin repostellut asiaa julki keskustelupalstoilla, vaan nimenomaan se auttoi, että menin kyselemään syytä törkeään käytökseen siltä, jolle asia kuuluu. Sitä suosittelen kaikille.


    • Sain kiitosta

      ravintolaansa. Tämä tapahtui joskus 1972 Tampereella ravintola Koskipuistossa. Olin juuri aloittanut portsarin hommat ko paikassa ja yksi ilta ovelle marssi partasuinen mies. Ilmoitin hänelle että täytyy odottaa jonkin aikaa että koska ravintola oli täynnä. Hän ei jääny odottelemaan, vaan kohta koputteli minua olkapäästa ja esitteli itsensä ravintolan omistajaksi. Samalla hän kiitti minua siitä, että olin noudattanut asiakaspaikkakiintiön noudattamista, koska juuri tuohon aikaan pinnalla oli Alkon tarkastajien intoilu siitä, että ravintoloihin otettiin liikaa väkeä. Tämän tapauksen jälkeen tunsinkin työnantajani, enkä jättänyt häntä oven ulkopuolelle.

      Kirjoituksen aloittajan esimiehet ovat niin " syvältä ", että tuskin etenevät urallaan noilla menetelmillä. Aloittajaa kehoitan kääntymään asianajajan puoleen.

    • säännöt koskee kaikkia

      Muistuu mieleeni tositapaus armeija-ajoistani, kun eräs poika oli vartiossa kiinni ottanut päivystävän upseerin. Hän veti liikkuvat taakse eli panoksen lippaasta piippuun ja varmistimen pois päältä. PU makasi äksänä lumihangessa ja heitti kuvallisen korttinsa viiden metrin päähän, josta poika tenttasi tarvittavat tiedot osoittaen ukkoa ladatulla ja varmistamattomalla aseella.

      Seuraavan viikon aikana tämä upseeri palkitsi kaverin näyttävästi yhden vuorokauden kuntoisuuslomalla ja pullakahvikupongilla. Tässä esimerkki siitä, että koskee ne säännöt isompiakin herroja, jos sellasia kerran laaditaan.

      Mainittakoon, että varuskunta oli upseerin työpaikka.
      Varusmies oli siellä muista syistä.

      • Res.jääk

        Taitaapa olla tuossa hiukan legendaa mukana, vaikka asia jääkin hiukan epäselväksi (missä ottanut kiinni, miksi...)

        "PU makasi äksänä lumihangessa ja heitti kuvallisen korttinsa viiden metrin päähän, josta poika tenttasi tarvittavat tiedot osoittaen ukkoa ladatulla ja varmistamattomalla aseella.
        "
        Tai sitten asevaromääräykset ovat jonkin verran muuttuneet armeija-aikojemme välillä.

        Kuulinpa itsekin inttiaikanani jutun (upseerismies kertoi vartio-oppitunnilla tms.): Aikana, jolloin ammusvarasto oli vielä varusmiesvartioinnissa (nykyään SPOL hoitaa käsittääkseni), oli varusmiehillä tapana nukkua vartiossa, koska varasto oli syrjässä asutuksesta/kasarmialueesta. Eräs ltn sai asiasta vihiä ja päätti yllättää vartiomiehet nukkumisesta. Ltn hiipi illan pimeydessä varastolle ja ylitti verkkoaidan olettaen miesten nukkuvan. Toisin oli. Varusmies yllätti tunkeutujan puun takaa ja löi tätä aseen perällä leukaan. Tuloksena uusi hammaskalusto ja muutama ruuvi alaleukaan. varusmiehelle aikanaan ylennys ja muutama kl.....

        Eli ainakin armeijassa ohjeiden noudattaminen palkitaan vastaavissa tilanteissa.


      • jep
        Res.jääk kirjoitti:

        Taitaapa olla tuossa hiukan legendaa mukana, vaikka asia jääkin hiukan epäselväksi (missä ottanut kiinni, miksi...)

        "PU makasi äksänä lumihangessa ja heitti kuvallisen korttinsa viiden metrin päähän, josta poika tenttasi tarvittavat tiedot osoittaen ukkoa ladatulla ja varmistamattomalla aseella.
        "
        Tai sitten asevaromääräykset ovat jonkin verran muuttuneet armeija-aikojemme välillä.

        Kuulinpa itsekin inttiaikanani jutun (upseerismies kertoi vartio-oppitunnilla tms.): Aikana, jolloin ammusvarasto oli vielä varusmiesvartioinnissa (nykyään SPOL hoitaa käsittääkseni), oli varusmiehillä tapana nukkua vartiossa, koska varasto oli syrjässä asutuksesta/kasarmialueesta. Eräs ltn sai asiasta vihiä ja päätti yllättää vartiomiehet nukkumisesta. Ltn hiipi illan pimeydessä varastolle ja ylitti verkkoaidan olettaen miesten nukkuvan. Toisin oli. Varusmies yllätti tunkeutujan puun takaa ja löi tätä aseen perällä leukaan. Tuloksena uusi hammaskalusto ja muutama ruuvi alaleukaan. varusmiehelle aikanaan ylennys ja muutama kl.....

        Eli ainakin armeijassa ohjeiden noudattaminen palkitaan vastaavissa tilanteissa.

        Itsekin ihmettelin tuota, että pitääkö se panos vetää piippuun ja varmistin pois. Eikö olisi riittänyt, että vetää vaikka panoksen piippuun ja pitää varmistimen päällä. En uskalla mainita paikkaa ja vuosilukua, koska siitä voi jonkun lain nojalla seurata sanktioita. Kyllä sen ainakin kaikki tuolloin kyseisessä varuskunnassa palvelleet muistavat.

        Ja kerroithan tuossa juuri itsekin, että ohjeiden noudattamisesta palkittiin. Legendoja toki on varmasti enemmän kuin tosi tarinoita, mutta armeija on toisinaan hyvä esimerkki siitä, että säännöt koskevat myös johtavassa asemassa olevia.


    • "

      KERTOKAA ETEEENPÄIN/BOIKOTOIKAA

      Mitä vittua ne sääntöjä keksii, jos niitä noudattamalla saa fudut???

    • "

      Että olistko saanut siinäkintapauksessa potkut, jos et olisi sääntöjä noudattanut???

    • Grenoblen Paroni

      Aiheen otsikko viittaa yleisesti Hesburger-ketjuun, mutta kertomasi tapahtuma olisi voinut tapahtua ihan missa tahansa. Kyseiset henkilot toimivat kaikinpuolin vaarin, mutta se ei tarkoita sita, etta Hesburger olisi toiminut vaarin. En tieda yksityiskohdista sen enempaa, enka muutenkaan kyseisen yrityksen toimintatavoista. Haluan kuitenkin painottaa sita, etta yleistaminen on tassakin asiassa turhaa ilman painavia perusteluja faktoineen!

    • fakkiintunut

      1. juttele koko tarina hesen toimitusjohtajalle

      2. käy morottamassa aluepäällikköä pesismailalla. tai jos tiedät hänen auton, tunge koiranpaskaa tikulla ilmanottoaukkoihin ym.

      • Justiin(s)a

        useimpien vastausten tässä säikeessä olevan. Phöh.


    • Jabu

      ketään töihin ilman, että sulta kysytään ensin. Tämän määrää laki, ei Hesburger. Kannattaa myös ilmoittaa, että teet asiasta tutkintapyynnön työtuomioistuimeen. Saavat sitten maistaa omaa lääkettään... Todennäköisesti tarjoavat sulle korvausta väärästä irtisanomisesta.

    • Hepskukkuu

      Pistä Salmelalle postia ja kerro tapahtuneesta. Luulis asian järjestyvän. Jos olet ihan varma, että sait fudut kyseisestä syystä, niin voit varmaan hakea apua liitolta (Kuulutko ?) tai työtuomioistuimesta. Tollasen toteen-näyttäminen vaan tahtoo olla hankalaa.

      • toimitusjohtaja / Hesburger

        Saatuani tänään tietooni tämän internetissä käytävän keskustelun ja luettuani näitä kommentteja haluan myös tuoda esille Hesburger ketjun näkemyksen tähän irtisanomisasiaan, josta keskustelu on lähtenyt liikkeelle.
        Olemme tänään yrityksen sisällä yrittäneet selvittäneet missä irtisanominen olisi suoritettu ja kuka miespuolisista kenttäpäälliköistämme, joita on seitsemän, olisi irtisanomisen suorittanut. Kukaan ei tunnistanut eikä tunnustanut tätä tapausta omakseen. Siksi toivoisin nimimerkin " kassatyöntekijä " ottavan minuun yhteyden esim. sähköpostilla osoitteeseen [email protected], jotta voimme selvittää asiaa,sillä nimimerkin kuvaama esimiehen käytös ei ole Hesburger-ketjun toimintatapojen mukaista.


      • Hepskukkuu
        toimitusjohtaja / Hesburger kirjoitti:

        Saatuani tänään tietooni tämän internetissä käytävän keskustelun ja luettuani näitä kommentteja haluan myös tuoda esille Hesburger ketjun näkemyksen tähän irtisanomisasiaan, josta keskustelu on lähtenyt liikkeelle.
        Olemme tänään yrityksen sisällä yrittäneet selvittäneet missä irtisanominen olisi suoritettu ja kuka miespuolisista kenttäpäälliköistämme, joita on seitsemän, olisi irtisanomisen suorittanut. Kukaan ei tunnistanut eikä tunnustanut tätä tapausta omakseen. Siksi toivoisin nimimerkin " kassatyöntekijä " ottavan minuun yhteyden esim. sähköpostilla osoitteeseen [email protected], jotta voimme selvittää asiaa,sillä nimimerkin kuvaama esimiehen käytös ei ole Hesburger-ketjun toimintatapojen mukaista.

        Jos oikeasti olet se joksi itseäsi väität, niin ryhdikäs ilmoitus.


      • oo
        Hepskukkuu kirjoitti:

        Jos oikeasti olet se joksi itseäsi väität, niin ryhdikäs ilmoitus.

        Jonkunhan näistä työntekijöiden / pikkupomojen munauksista on vastuu kannettava. Toimitusjohtaja on sitä varten.

        Tästähän muutenkin seuraa monen ansioton työttömyys, kun asiakkaat katoaa ja työntekijöitä on sen vuoksi vähennettävä.


    • Iron Mike

      Eiköhän se ole kuitenkin niin, että heität täyttä legendaa ja satuilet. Aluepäälliköksi ei palkata isossa firmassa noin typerää miestä joka toimii kertomallasi tavalla.

      Olet jostain syytä katkera ja kateellinen ja kehittelet keksittyjä juttuja tänne ja hyväsuskoiset hölmöt uskovat sinua täyttä häkää ja jakelevat neuvojaan. Sinulla on varmaankin hauskaa itsesi kanssa, mutta koita rajoitta satujasi, ettet joudu leivättömän pöydän ääreen paskajutustasi.

      Mikset anna ko. aluepäällikön nimeä tänne julki, jos kerran puhut totta. Totuuden voi aina kertoa myös julkisesti, sitä ei yksityisyyden suojakaan estä. Nimi esiin, tai turpa tukkoon.

      Jos sinua kohtaan olisi toimittu kuten kerrot, niin et kai sinä sitä täällä sitä valittelisi, vaan olisit alkanut toimiin, sillä sinulle olisi rahaa tulossa aiheettomasta irtisanomisesta.

      • Repe Ruutikallo

        se siinä piirtää ja kertoo...

        Siihen en ota tiukkaa kantaa, onko juttu tosi vai keksitty. Ilmeisesti totta, kun kerran Iron Mike väittää sitä keksityksi. Muuten olisin jo eppäillyt jonniin verran.


      • Iron Mike
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        se siinä piirtää ja kertoo...

        Siihen en ota tiukkaa kantaa, onko juttu tosi vai keksitty. Ilmeisesti totta, kun kerran Iron Mike väittää sitä keksityksi. Muuten olisin jo eppäillyt jonniin verran.

        Olet tosiaan ruutikallo, mutta ruutisi on yleensä aika märkää. Usko sinä vain kaikki mitä netissä kerrotaan. Minä en kylläkään satuile, sillä siihen ei ole syytä. Painahan sen onteloosi. Anna esimerkki, jos kerran jotain olet tietävinäsi, tai pidä suuri suusi ummessa.


    • Tj

      Nenäkkäät ja itseään paisuttelevat pikkupomot, niitä on tässä maassa liikaa. En antaisi tippaakaan periksi sovituista säännöistä ja yleisistä toimintamalleista aluepäällikkönatsin takia.

      Enkä tietenkään osta roskaruokaa muutenkaan.

    • Viisaus on valttia

      .. repostelemalla tätä asiaa näin julkisesti.
      Jos potkusi ja nuo tapahtumat ovat totta, on henkilöllisyytesi pian tiedossa niin monella ravitsemus-alan työntekijällä että on turha koittaa töihin jatkossa vaikka haluaisi. Yrittäjien suhteet ovat laajat, ihmiset tuntevat toisiaan ammattialojen ylitsekin. Kun teet hallaa täällä entiselle työnantajallesi, teet sitä myös itsellesi.

      Kasva.

      • Parilan ääreltäkö eläkkeelle?

        " on henkilöllisyytesi pian tiedossa niin monella ravitsemus-alan työntekijällä että on turha koittaa töihin jatkossa vaikka haluaisi"

        Kuka helvetti haluisi olla koko ikänsä hesellä töissä? Eihän noita hommia tee kun koululaiset ja opiskelijat pakon edessä, jenkeissä mäkkärissä on töissä alin yhteiskuntaluokka, joten lopettakaa jo se ininä.


      • Karvas totuus

        Puhut valitettavasti totta. Pikkusieluisuus ja napoleus / hitlerismi ovat sangen yleisiä sairauksia ja ne ilmenevät aikaan, paikkaan, yhtiöön ja asemaan katsomatta harmittavan yleisenä vitsauksena ihmisessä. Suurimmankin pääjohtajan liikavarpaat ovat hämmästyttävän arat. Se että tämänkaltaisia kirjoituksia pitäisi mielestäni olla enemmänkin, koska työnantajalle tällainen kirjoittelu ei suinkaan tee "hallaa", päinvastoin. "Hallaa" ruvetaan sensijaan tekemään, jos kaikista epäkohdista ruvetaan vaikenemaan ja joa asioita ryhdytään "hyssyttelemään"


      • Viisaus jne
        Parilan ääreltäkö eläkkeelle? kirjoitti:

        " on henkilöllisyytesi pian tiedossa niin monella ravitsemus-alan työntekijällä että on turha koittaa töihin jatkossa vaikka haluaisi"

        Kuka helvetti haluisi olla koko ikänsä hesellä töissä? Eihän noita hommia tee kun koululaiset ja opiskelijat pakon edessä, jenkeissä mäkkärissä on töissä alin yhteiskuntaluokka, joten lopettakaa jo se ininä.

        eli jos haluaa opiskeluaikana (tai milloin vain) tehdä helppoja hommia jotka ei vaadi koulutusta, on tuo yksi keino.
        Alkup. kirjoittaja vesittää ainakin sitä mahdollisuuttaan, mutta jutuista päätellen ei enää vastaaviin ketjuihin töihin haluaisikaan/ sopisikaan/ pääsisikään.


      • Yritä sinäkin
        Karvas totuus kirjoitti:

        Puhut valitettavasti totta. Pikkusieluisuus ja napoleus / hitlerismi ovat sangen yleisiä sairauksia ja ne ilmenevät aikaan, paikkaan, yhtiöön ja asemaan katsomatta harmittavan yleisenä vitsauksena ihmisessä. Suurimmankin pääjohtajan liikavarpaat ovat hämmästyttävän arat. Se että tämänkaltaisia kirjoituksia pitäisi mielestäni olla enemmänkin, koska työnantajalle tällainen kirjoittelu ei suinkaan tee "hallaa", päinvastoin. "Hallaa" ruvetaan sensijaan tekemään, jos kaikista epäkohdista ruvetaan vaikenemaan ja joa asioita ryhdytään "hyssyttelemään"

        että se hyödyttää jotakin.
        Ei asioista saakaan vaieta, ne voi tehdä äänekkäästi, mutta tyylikkäästi ja niin, että arvostelu osuu OIKEAAN paikkaan.


    • HEMO ateria

      Eikös HES burger ollut Lahden mm-hiihtojen sponsoreita? Olisivat vaan ottaneet välittömästi valikoimiinsa mauttoman Hemo-aterian. Se olisi myynyt aivan nautana ja olisihan sen myynnin voinut sitten lopettaa, kun joku helkkarin markkinatuomioistuin olisi sen markkinoinnin kieltänyt uhkasakolla.

    • Tzemppii!!!!!!!!!

      Jos asia on täsmälleen niin kuin olet kertonut, sinä olet tehnyt aivan oikein ja sinulle olisi kuulunut vähintään palkankorotus.

      Laiminlyönti on tapahtunut siinä, että oma esimiehesi ei ole hoksannut tehdä tunnetuksi yhtiössä työskentelevää pikkusieluista ja tärkeilevää aluepäällikköä. Mikäli hän tiesi etukäteen kyseisen aluepäällikön luonteen laiminlyöntiä voidaan pitää lähes anteeksiantamattomana - siitä omalle esimiehellesi vähintään muistutus.

      Se aluepäällikkö sinällään lienee aivan oma luku sinällään. Valitettavasti lähes jokaisessa organisaatiossa on omat "pikkunapoleoninsa" tai "pikkuhitlerinsä", joista tulee ihan totaalisia idiootteja sen jälkeen kun ovat saaneet kymmenen euron palkankorotuksen ja firman kinnerin käyttöönsä.

      Valitettavaa on myös se että poikkeuksetta lähes jokaisessa firmassa esimiehet eivät oikeasti pätkääkään välitä yhtiön TODELLA TÄRKEISTÄ ihmisistä paskaakaan, vaan käyttävät tehokkaan työaikansa oman egonsa ja omien henkilökohtaisten taloudellisten etujensa ajamiseen. Tämä näkyy siinä että varsin usein heillä ei ole hajuakaan siitä kenelle asiat todella kuuluvat, kuinka ihmisiä pitää motivoida - siitä huolimatta että he juuri koko edellisen viikon ovat käyttäneet liikkeenjohdon kursseilla juhlimiseen.

      On valitettavaa, että kohdallasi on käynyt näin. Toivottavasti saat pian uutta työtä. Älä kuitenkaan lannistu tai muuta tyyliäsi - olet ihan oikealla polulla. Ongelmana on ainoastaan, että löytäisit oikean organisaation joka osaa arvostaa sinua ja periaatteitasi...

    • Repe Ruutikallo

      Kassatyöntekijä ei ole osallistunut keskusteluun avauksen jälkeen. Panee miettimään, onko tarina tosi. Se voi olla myös vuosien takaa, mutta vasta nyt purettu. Uskottavuuden vuoksi aloittajan pitäisi nyt tulla ulos kaapistaan ja tarkentaa tapausta. Muuten pisteet uhkaavat mennä Heselle.

      Muuten olen sitä mieltä, että ammattiliittoon kannattaa liittyä.

    • Puppua

      Kuka tahansa voi nimettömänä sepittää tällaista tarinaa. Eikä mahdotonta ole että olisi jonkun kilpailevan firman tekosia. Mutta turhaa spekuloida tällaisella. Mikään fiksu firma ei kohtele kerrotulla tavalla arvokkainta resurssiaan (tyontekijät) kohtaan. Sikäli kun näin tapahtuu oikeasti leviää juttu välittomästi ja saattaa ajan myotä johtaa oikeasti ao. organisaation tuhoon.

      Kateutta Suomessa riittää menestyviä yrityksiä kohtaan. On myös tietenkin mahdollista että jostain syystä ex-työntekijäkin koittaa mustamaalata ex-firmaansa ties mistä syystä.

      Jos oikeasti on tullut kohdelluksi kaltoin niin ei muuta kuin selvittämään mahdollisuutta viedä firma raastupaan. Siihen asti homma on puhdasta tarinointia.

      (Joo. En kiellä tosin sitäkään mahdollisuutta että juttu olisi tosi. Mutta sitähän ei tällaisella juorupalstalla selvitä kukaan.)

      • Hepskukkuu

        Totta tuokin.


      • Vastaa

        Kuten olemme huomanneet, on tällä keskustelupalstalla ollut aikaisemmin yritysten vastauksia/puolustuksia, joten luulisi keskustelu olevan jo asianomaisen yrityksen tiedossa. Kaikkia kunnia näille yrityksille.

        Mutta miksi Hesburger vaikenee asiasta ilman mitään puolustusta? Ei vaatisi tosiaankaan suurtaa vaivaa kumota esitettyjä väitteitä, tai edes ilmoittaa, että keskustelu on noteerattu firmassa.

        R.I.P. Carrols


      • Huuhaa palsta
        Vastaa kirjoitti:

        Kuten olemme huomanneet, on tällä keskustelupalstalla ollut aikaisemmin yritysten vastauksia/puolustuksia, joten luulisi keskustelu olevan jo asianomaisen yrityksen tiedossa. Kaikkia kunnia näille yrityksille.

        Mutta miksi Hesburger vaikenee asiasta ilman mitään puolustusta? Ei vaatisi tosiaankaan suurtaa vaivaa kumota esitettyjä väitteitä, tai edes ilmoittaa, että keskustelu on noteerattu firmassa.

        R.I.P. Carrols

        Kuka nyt tällaisella palstalla ryhtyy itseään oikeasti puolustamaan. Nimettömiä tarinoita turha kommentoida vakavissaan.

        No niin, voisinhan minäkin väittää olevani ties kuka ja siten puolustaa vaikkapa Suomen Pankkia.

        Millä perusteella uskot että aikasemmat yritysten vastaukset ovat autenttisia. En tiennytkään että täällä voi rekisteröityä niin että palstan ylläpitäjät vahvistavat henkilollisyyteni.

        Hey. Haloo, onko ketään kotona! Kyllä täällä asiaakin on, mutta syytä pitää kritiikki mukana.


      • Sittenkään?
        Huuhaa palsta kirjoitti:

        Kuka nyt tällaisella palstalla ryhtyy itseään oikeasti puolustamaan. Nimettömiä tarinoita turha kommentoida vakavissaan.

        No niin, voisinhan minäkin väittää olevani ties kuka ja siten puolustaa vaikkapa Suomen Pankkia.

        Millä perusteella uskot että aikasemmat yritysten vastaukset ovat autenttisia. En tiennytkään että täällä voi rekisteröityä niin että palstan ylläpitäjät vahvistavat henkilollisyyteni.

        Hey. Haloo, onko ketään kotona! Kyllä täällä asiaakin on, mutta syytä pitää kritiikki mukana.

        "Kuka nyt tällaisella palstalla ryhtyy itseään oikeasti puolustamaan. Nimettömiä tarinoita turha kommentoida vakavissaan."

        Niinhän se on. Suomessa kun ei ole kilpailua, ei yrityksen tarvitse panostaa julkisuuskuvaansa. Ylikansallisiin yrityksiin, esim. McDonald's ja Nike, vaikuttaa enemmän julkisuuskuva USA:ssa ja Keski-Europoossa, ei se mitä täällä pohjolassa tapahtuu. Sen sijaan turkulaisen Hesen ei näemmä tarvitse panostaa siihen, koska aitoa kilpailua ei täällä ole (oikeastaan vain yksi merkittävä kilpailija enää).

        "No niin, voisinhan minäkin väittää olevani ties kuka ja siten puolustaa vaikkapa Suomen Pankkia."

        Luulisin, että SP olisi kyseisessä tapauksessa hyvinkin kiinnostunut sinusta, jos esiinnyt palstalla heidän edustajanaan.

        "Millä perusteella uskot että aikasemmat yritysten vastaukset ovat autenttisia. En tiennytkään että täällä voi rekisteröityä niin että palstan ylläpitäjät vahvistavat henkilollisyyteni."

        Luulenpa, että yritykset eivät katsoisi hyvällä, jos heidän nimissään esiinnytään. Ja ainakaan toistaiseksi en ole nähnyt kommenttia, joka kyseenalaistaisi näiden henkilöllisyyden. Mutta koska tunnut tietävän asian paremmin, kertoisitko meille muillekin sen linkin!

        "Hey. Haloo, onko ketään kotona! Kyllä täällä asiaakin on, mutta syytä pitää kritiikki mukana."

        Olen aina ihmetellyt Hesen huonoa asiakaspalvelua, mutta kiitos sinun, taisin ymmärtää syyn.


    • Korkki

      No, minäkin menin joskus lähes kymmenen vuotta sitten töihin Porin McDonaldsiin jonne haettiin uusia työntekijöitä. Työt alkoivat marraskuun lopussa, joulukuussa oli kovastikin töitä mutta tammikuun alussa vuorot menivät lähes nolliin. No sitten hiukan ennen kuin kolmen kuukauden koeaikani oli loppu, minut pyydettiin ravintolapäällikön luo ja hän joutui pahoittelemaan että joutuu lopettamaan työsuhteeni koeajan puitteissa. Mitään perusteluja en muuten saanut mutta veikkaan että joulukuuksi tarvittiin kiireapulaisia, mutta se olisi voitu sanoa heti alkuun että töitä on vain joulukuuksi. Toinen syy saattoi olla se että kerran tulin ulos kilpailijan Hesburgerin ravintolasta samaan aikaan kun eräs vuoropäällikkö kulki ohi. Olin tyttöystävän kanssa syömässä Hesessä koska hän ei pitänyt Macin ruuasta.

      Että silleen. Suurin osa tällaisista kaupan alan työpaikoista on mätiä (mm. pikaruokapaikat, videovuokraamot ja erityisesti raviradat).

    • heicci

      oon samaa mieltä, että oli sitten kuka tahansa niin ei niillä oo oikeutta olla KUSIPÄITÄ

    • EROS

      Keskustelupalstalla, jotkut ovat väläytelleet mahdollisuutta, että kassatyöntekijä ilmottautuisi.Ihmettelen vaan, että mitä järkeä siinä olisi?Mitä yksi työntekijä mahtaisi suurelle yritykselle?Pahimmassa tapauksessa Hesburger vie asian oikeusistuimeen ja työntekijäressukka joutuisi maksamaan korvauksia julkisesta herjasta.Kyllä Hesburger aivan varmasti rankaisisi tätä henkilöä jollain tavalla, vaikka julkisesti antaisivat ymmärtää toista.Niiltä löytyy ihan varmasti sellaisia juristeja ja suhteita, jotka kääntävät jutun päälaelleen ja saavat näyttämään työntekijän syylliseltä ja Hesburgerin syyttömältä.

      • Frank

        Siis selität, että jos tämä juttu on tosi, niin kyseisen henkilön kannattaa vaan pysyä hiljaa ettei tule vaikeuksia. Mitä vaikeuksia? Hän on jo saanut kenkää. Ja vielä hampurilaispaikasta. On siinä elämä kertakaikkiaan menetetty - parempi onni seuraavassa...

        Jos tälläinen tarina on tosi niin kehoittaisin henkilöä vetämään tämän oikeuteen. En oikein usko, että tälläisessä tapauksessa Hesburgerilla tai millään muullakaan niin voimakkaasti mielikuvien varassa toimivalla yrityksellä on varaa antaa tälläisen todella mennä oikeuteen. Todennäköisesti pyrkisivät sovittelemaan tapauksen kaikessa hiljaisuudessa, eikä suinkaa rankaisemaan henkilöä.

        Tuskin kuule Hesburger haluaa välittää julkisuuteen kuvaa isosta duunaria nujertavasta yrityksestä. Siis vaikka sellainen olisikin.
        En käsitä näitä "suuri iso paha yritys" juttuja. Olisikohan vähän liikaa amerikkalaisia elokuvia tullut katsottua...


    • HAH HAAA !

      Pyhä yksinkertaisuus. Tulipa ainakin juttua ja boikottia!

      Kivaa . . .

      • Kaisa

        Kun ei ole päässyt koskaan niin hyviin lukijamääriin tai sitten se on joku Hesen kätyri, joka yrittää vesittää koko jutun.Voi pientä ajaako katkeruus siihen, että pitää mitätöidä toisen tärkeää sanomaa?


      • Boy

        HaHaa, vaikka sä kuinka yrittäisit, et sä saa enää sanottua sanomattomaksi.Joku on kärsinyt vääryttä ja sun typerät kommentit, ei tule ikinä muuttamaan sitä tosiasiaa.Ai niin, jos olet joku Hesburgerin salainen kätyri, niin aika alhaista, et pitää tekaistun nimimerkin turvin keksiä jotain tuollaista!


      • HAH HAAA

        Anteeksi Kaisa.Olet oikeassa.Yritin vesittää tätä juttua tahallani, koska olen Hesen puolella.Ei ollut tarkoitus loukata :(


      • Kaisa

        Luuletsä, et nyt kun sä pyysit anteeksi, saisit multa anteeksianto-pillua?Unohda sellaiset jutut alkuunsa.


      • YLIJUMALA
        Kaisa kirjoitti:

        Luuletsä, et nyt kun sä pyysit anteeksi, saisit multa anteeksianto-pillua?Unohda sellaiset jutut alkuunsa.

        Mutta en ole HAH HAAA !


    • ahma

      hesen mega-ateriassa on taivaallisen hyvä hampurilainen mutta siihen se jääkin! meinaan ranskalaisia on ihan liian vähän ja nekin on perseestä ja juoma ankea

      • jätteiden ystäville

        Ja aivan pielessä laatuun nähden, ranskikset ovat todellakin perseestä, huonompia saa hakea. Hese on megaluokan grillikioski jossa safkat tehdään vähän niin ja näin, eipähän ole asiaa enää näiden jätteiden ääreen.


    • HAH HAAA !

      Mutta en ole Hesen kätyri.Yritin vain vesittää jutun ja katsoa onnistuunko siinä.Pieleen taisi mennä ...

    • Kaisa

      Se feikkasi mun nimellä noi askeiset Kaisa-jutut.Älkää uskoko sitä!Se on sairas perverssi, joka saa tyydytystä moisesta.

    • Mulder

      HAH HAAA!-nimimerkki on ilmiselvästi Hesburgerin organisoima salaliitto, jolla se pyrkii sekoittamaan ihmisten ajatuksia ja saada alkuperäinen asia unohtumaan.
      Älkää ihmiset menkö siiheen halpaan.Suuryritykseltä on näköjään loppunut keinot hoitaa asian maan alle, jolloin ainoa vaihtoehto on mitätöidä juttu sellaisten tekaistujen nimimerkkien kuten HAH HAAA! turvin.Onneksi ihmiset eivät ole idiootteja.
      Hyvä yritys Salmela, mutta liian läpinäkyvä, jotta menisi läpi.
      THE TRUTH IS OUT THERE ...

    • niskalaukaus
      • turhaa

        Olen monesti lähettänyt palautetta tms. kertaakaan ei ole vastauta tullut!


    • F

      Taitaa olla taas stadilaisten kademieltä tai Mäkkärin likaista peliä. Kostatko katkerana sitä kun sinut erotettiin kun et osannut tehdä töitä.


      Jos sinun kertomuksesi olisi totta, niin sinähän voittaisit asian ilman muuta työtuomioistuimessa. Sillä tapaushan olisi ilman muuta laiton erottaminen.

      Hampurilaisravintolat ovat oikeasti aika kovia paikkoja tehdä hommia. Siellä moni nuori oppii tekemään töitä. Kumarrus niille jotka siellä jaksavat vapaa-aikanaan ahertaa.

      • Repe Ruutikallo

        >Kumarrus niille jotka siellä jaksavat vapaa-aikanaan ahertaa.

        ..olematon palkka tosiaan viittaa siihen, että hamppareissa vietetään koko porukalla *vapaa-aikaa*... nyt ymmärrän ne onnettomat liksat...


    • jusa

      Jos erotetaan taloudellisista ja tuotannollisista syistä, joutuu ko. yritys vuodeksi rekrytointikieltoon. Olisko Hesburgerin purilaispaikka nyt siis päättänyt tehdä vuoden töitä vajaamiehityksellä, koska joku ei tunnistanut aluepäällikköä?? Ei kai sentään. Jos joku halutaan palkata, pitää lain mukaan aina kysyä ensin tälätä irtisanotulta henkilöltä. Ja tätä sääntöä on vaikea kiertää.

      Potkut voi aina antaa, jos ei työntekijä osaa kohdella esimiehiään, mutta syy on silloin varmasti toinen.

      Hyvä neuvo muuten on, että esimiehistä kannattaa ottaa selvää etukäteen, jotta ei tarvitse esittää pilkkua hinkkaavaa idioottia, kun pomo tulee käymään.

    • jusa

      Jos erotetaan taloudellisista ja tuotannolisista syistä, joutuu ko. yritys vuodeksi rekrytointikieltoon. Olisko Hesburgerin purilaispaikka nyt siis päättänyt tehdä vuoden töitä vajaamiehityksellä, koska joku ei tunnistanut aluepäällikköä?? Ei kai sentään.

      Potkut voi aina antaa, jos ei työntekijä osaa kohdella esimiehiään, mutta syy on silloin varmasti toinen.

      Hyvä neuvo muuten on, että esimiehistä kannattaa ottaa selvää etukäteen, jotta ei tarvitse esittää pilkkua hinkkaavaa idioottia, kun pomo tulee käymään.

    • Anonyymi

      MIKÄLI JOKU ON HESELLÄ DUUNISSA JA KOKEE ETTEI ASIAT OLE MENNEET IHAN TYÖEHTOLAIN MUKAISESTI NIIN NYT ON AIKA VALITTAA! KERRO TARINASI JA SAAT APUA WWW.PAM.FI TAI ILTALEHTI.FI

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe