>Propagandaväitös nro 3.

Jumalan rauhaa

Menemme seuraavaan väitökseen:

>"Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten vääristä näyistä ja profetioista:
Seitsemännen päivän adventistit kertovat sinulle, että Ellen Whitella oli enemmän kuin 2000 profeetallista unta ja näkyä (vaikka kenelläkään Raamatun profeetoista ei ollut enempää kuin 7, elinaikanansa). Seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle, että useimmat EGW:n profetiat eivät täyttyneet. Esimerkiksi, EGW sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319, Arvo W. Arasolan kirja: Maailman kohtalon tie, sivut 233-234 ja Alfa ja Omega, osa 7, sivut 290-292 ). Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63). Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132). Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259). Ellen White epäonnistui uudelleen, kun hän ennusti, ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennettaisi (Early Writings, s. 75). Vielä eräs hänen vääristä profetioista oli, että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon (9T, p. 93). Ja vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649). Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!"<

Vastaus:
- Kukahan on kertonut Raamatun profeettojen näkyjen määrän? Eiköhän liene määrät tässä mielikuvitusta.
Jeesuksen teot eivät mahtuisi kirjoihin ja kansiin jos ne kaikki olisivat kirjoitettu.
Profeettojen näyt, on selvää etteivät ne ole kaikki Raamatussa mainittu.

"Turkin kansakuntien loppuminen:"
- EGW ei ole nähnyt Turkkia koskevaa asiaa, vaan
Josiah Litch, josta EGW mainitsee Suuri Taistelu kirjassa (s.318-319) EGW ei ottanut kantaa asian luotettavuuteen. Hän on kertonut Litcin näystä, mutta ei opettanut että se olisi profetia ja toteutuisi.

"Opetti ettei 1844 jälkeen voi pelastua?"
- Ei toki. Väite on mielikuvitusta.
1844 päättyy 2300 vuoden aikaprofetia.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto: "profetiat"

Jos hetkenkin lukee EGW kirjallisuutta voi lukea esim. lopun ajan seurakunnan työn merkityksen miten se pelastaa sieluja Kristukselle.
Tuohon aikaan alkoivat lopun ajat, kun noihin aikoihin "ajan merkit" alkoivat toteutua, ja ymmärrettiin Danielin profetia. Matt 24: 32-33, 12:9-10.

"Että 7 viimeistä vitsausta tapahtuu 1850?"
- Sama juttu kuin edellisen kappaleen väite!
Kriitikoiden mainitsemat lähteet eivät sisällä mitään tällaista, vaikka kuinka etsisi?!

"Leirikokoukseen osallistuvat 1856 ovat elossa Jeesuksen tullessa?"
- Tässä on kysymyksessä näky 27.5.1856 Battle Creekissä pidetun konfrenssin aikana. EGW kirjoitti siitä näin:
"Minulle näytettiin konfrenssissa läsnä ollut joukko. Enkeli sanoi: "Jotkut matojen ruokana, jotkut 7 viimeisen vitsauksen kohteina, jotkut elossa, ja jäävät maan päälle tullakseen muutetuiksi kun Jeesus tulee takaisin."
Eikös tässä puhutakin ainakin kolmesta erilaisesta ajasta ihmiskunnan historiassa?

Ps.
>

"Että Englanti valloittaisi Yhdysvallat 1860 luvulla sisällissodassa?"
- EGW käsittelee kirjoituksessaan tilannetta, jossa Yhdysvallat jakautuu etelä- ja pohjoisvaltioihin. Hän puolusti etälävaltioiden orjien oikeutta vapauteen, ja tuomitsi orjiin kohdistuvat sortotoimet.
Loppuosassa kirjoitusta hän valittaa jakaantuneen Yhdysvaltojen heikkoutta, ja pohtii mitä tapahtuisi siten jos Englanti julistaisi sodan Yhdysvaltoja vastaan?
Mikään ennustus tämä ei ole, vaan pohdintaa miten kansakunnan kävisi jos...ja jos...

"Ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennetaisi?"
- Tämä liittyy käsityksiin, joiden mukaan Jerusalem jälleenrakennetteisiin VT:n ennustusten mukaisesti uudistetun Israelin pääkaupungiksi.
Tässä on käsitys tuhatvuotisesta valtakunnasta näin tapahtuvaksi.
Kuitenkaan Raamatun profeettojen ennustukset eivät tapahdu siten että vanha Jerusalem jälleenrakennetaan, vaan siten, että Jumalan rakentama uusi Jerusalem laskeutuu maan päälle. (Ilm 21:9-27)
Huom myös 1000 v aikajakso
Http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto 14: Opetuskirje:"Tuhatvuotiskausi ja synnin loppu"
Kts. Ilm 20 tässä.

"Että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon?"
- EGW ei ennustanut että San Fransisco tuhoutuisi näin enkelien toimesta!
Hän kertoi olleensa lomalla Loma Lindassa Kaliforniassa, kun enkeli näytti hänelle yöllä näyssä miten Jumalan rangaistustuomiot kohtaavat suuria kaupunkeja. Kaksi päivää myöhemmin (18:4.1906) toisessa paikassa hän luki sanómalehdistä: "Maanjäristys tuhonnut San Fransiscon."

"Että 1851 ennusti olevansa yksi joka näkee Jeesuksen tulon?"
- On huomoitava tässä mahdollisuus, että Jumala herättää sanansaattajiaan katsomaan Jeesuksen tuloa, jonka monet näkevät.

Eikö olekin mielenkiintoista havaita miten propagandasivujen tekijät vääristävät totuutta, ja valehtelevat?

Jumalan siunausta
jari laurila

19

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanot: "Turkin kansakuntien loppuminen:" - EGW ei ole nähnyt Turkkia koskevaa asiaa, vaan
      Josiah Litch, josta EGW mainitsee Suuri Taistelu kirjassa (s.318-319) EGW ei ottanut kantaa asian luotettavuuteen. Hän on kertonut Litcin näystä, mutta ei opettanut että se olisi profetia ja toteutuisi."

Olen tästä kirjoittanut:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000011977762#22000000011977762

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000011988443

• Rauhaa

Väitteesi ovat ihan samanlaista propagandaa kuin mitä selvitän parhaillaan.

Kuten olen jo aiemmin sanonut, menen pätkän kerrallaan propagandasivuja, ja aikani ja voimani ovat rajalliset selvittämään uusia propagandakirjeitä.

Mainitsin myös jo, että vastaan kerran asiaan, ja minun on turha vastata moneen kertaan.

Sait JO Turkkia koskevan vastauksen.

Herran palvelijana oppii säästämään aikaa, ja käyttämään sen järkevästi.

Siispä, olen jo vastannut, enkä mene tässä yhteydessä uusille propagadasivuille.
        Niitä on turha lähettää.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• jarlau kirjoitti:

Rauhaa

Väitteesi ovat ihan samanlaista propagandaa kuin mitä selvitän parhaillaan.

Kuten olen jo aiemmin sanonut, menen pätkän kerrallaan propagandasivuja, ja aikani ja voimani ovat rajalliset selvittämään uusia propagandakirjeitä.

Mainitsin myös jo, että vastaan kerran asiaan, ja minun on turha vastata moneen kertaan.

Sait JO Turkkia koskevan vastauksen.

Herran palvelijana oppii säästämään aikaa, ja käyttämään sen järkevästi.

Siispä, olen jo vastannut, enkä mene tässä yhteydessä uusille propagadasivuille.
        Niitä on turha lähettää.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Et siis pystynyt vastaamaam ja perustelemaan.

Kirjoitukseni oli:

Sanot: "Turkin kansakuntien loppuminen:" - EGW ei ole nähnyt Turkkia koskevaa asiaa, vaan
        Josiah Litch, josta EGW mainitsee Suuri Taistelu kirjassa (s.318-319) EGW ei ottanut kantaa asian luotettavuuteen. Hän on kertonut Litcin näystä, mutta ei opettanut että se olisi profetia ja toteutuisi."

Olen tästä kirjoittanut:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000011977762#22000000011977762

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000011988443

• Sanot: ""Opetti ettei 1844 jälkeen voi pelastua?" - Ei toki. Väite on mielikuvitusta.
      1844 päättyy 2300 vuoden aikaprofetia."

Ellen todella näki näkyjä ja opetti, että taivaan ovi oli suljettu (= Suljetun oven oppi) kaikilta muilta maailman ihmisiltä kuin 22.10.1844 joukossa olleilta, jotka suostuivat pysymään tuossa vuosiluvussa ja ottamaan vastaan Ellenin "uuden valon". Olen tuosta kirjoittanut metreittäin, tässä muutama kirjoitus:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014136654

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014150323#22000000014150323

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014165786

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014165878

• Sanoin jo että Sinun kirjoituksesi muös ovat propagandaa, ja tähänkin kysymykseen tullaan kun on sen aika.'

Onko tämä nyt niin vaiketa ymmärtää, että en vastaa Sinulle erikseen?

Tuo mitä väität "metreittäin kirjoitaneesi" ei pidä paikkaansa lainkaan.
        Merkillistä miten ihminen viitsii kuluttaa aikaansa tuollaiseen.

Siunausta
        jari laurila

• Mustasukkainen
        jarlau kirjoitti:

Sanoin jo että Sinun kirjoituksesi muös ovat propagandaa, ja tähänkin kysymykseen tullaan kun on sen aika.'

Onko tämä nyt niin vaiketa ymmärtää, että en vastaa Sinulle erikseen?

Tuo mitä väität "metreittäin kirjoitaneesi" ei pidä paikkaansa lainkaan.
        Merkillistä miten ihminen viitsii kuluttaa aikaansa tuollaiseen.

Siunausta
        jari laurila

Kiitos Herralle sinusta,Olet todella tarmokas.
        Mutta kannattaako tuo?
        "uskova1"(eli tuo Ramu)hän tulee aina väittämään
        vastaan,vaikka mikä olisi,anna hänen olla.

• Mustasukkainen kirjoitti:

Mutta kannattaako tuo?

Rauhanheippa Herrassa

En halua lyödä ketään.
        Kuitenkin minun tekee pahaa kun joku eksyttää valheillaan.

Minä en sanoisi että Ramu ja Uskova 1 ovat samoja henkilöitä.
        Tyyli on kovin erilainen, eivät ole sama henkilö.

Ramu saattaa olla jopa ihan vilpitön, ja luulla tosissaan että prpagandasivut ovat totta?

Uskova 1 taas kaiketi on perehtynyt asiaan, ja haluaa julistaa propagandaa tietoisesti uskoisin?
        Hänkin voi toki itse uskoa jossakin määrin joihinkin noihin väitteisiin, mutta on kääntänyt katseensa pois totuudesta.
        Koska melkolailla turhaa vastailla hänelle.

Kyllä tämä järkevää on, että monet saavat oikean tiedon.

En ole lyömässä ketään, enkä kahta erikseen, vaan kysymys on laajemmasta sivujen lukijajoukosta.

Siunausta paljon
        jari laurila

• Mustasukkainen kirjoitti:

Mutta kannattaako tuo?

Kaipaan naisia jotka olisivat minusta mustasukkaisia, eli hiukan tykkäisivät minusta?!

Sähköpostiini voi kirjoittaa [email protected]
        sellaisessa tarkoituksessa.

Otsikkosi oli "mustasukkainen", mutta ei liene kyse tällaisesta mustasukkaisuudesta kuitenkaan.

Olen yksin, ja tahtoisin toisin.
        Jos tunnet 30-45 vee naisia vapaita vonkailemassa miestä (47) neuvo postiini kirjeenvaihtoa varten.

Siunausta
        jari

• tilastoija
        jarlau kirjoitti:

Rauhanheippa Herrassa

En halua lyödä ketään.
        Kuitenkin minun tekee pahaa kun joku eksyttää valheillaan.

Minä en sanoisi että Ramu ja Uskova 1 ovat samoja henkilöitä.
        Tyyli on kovin erilainen, eivät ole sama henkilö.

Ramu saattaa olla jopa ihan vilpitön, ja luulla tosissaan että prpagandasivut ovat totta?

Uskova 1 taas kaiketi on perehtynyt asiaan, ja haluaa julistaa propagandaa tietoisesti uskoisin?
        Hänkin voi toki itse uskoa jossakin määrin joihinkin noihin väitteisiin, mutta on kääntänyt katseensa pois totuudesta.
        Koska melkolailla turhaa vastailla hänelle.

Kyllä tämä järkevää on, että monet saavat oikean tiedon.

En ole lyömässä ketään, enkä kahta erikseen, vaan kysymys on laajemmasta sivujen lukijajoukosta.

Siunausta paljon
        jari laurila

Mitkä ovat mahdollisuudet käännyttää adventistiksi? Arvioni:

kasi 99 %
        tero-tapio 90 %
        Eija_Moilanen 80 %
        Kulkija 123 60 %
        JoikaM40 60 %
        Voitto Ramu 50 %
        TaistoRa 10 %
        uskova_1 1 %

muut:
        sini-silmäinen ?
        Nerre ?
        Nasse ?
        Jokke Rauste ?
        lukijana ?
        Trubaduuri ?
        äimän käkenä ?
        jne.

• tilastoija kirjoitti:

Mitkä ovat mahdollisuudet käännyttää adventistiksi? Arvioni:

kasi 99 %
        tero-tapio 90 %
        Eija_Moilanen 80 %
        Kulkija 123 60 %
        JoikaM40 60 %
        Voitto Ramu 50 %
        TaistoRa 10 %
        uskova_1 1 %

muut:
        sini-silmäinen ?
        Nerre ?
        Nasse ?
        Jokke Rauste ?
        lukijana ?
        Trubaduuri ?
        äimän käkenä ?
        jne.

Rauhanhei

Hassua, vaikka teen suhteellisen paljon evankeliumin työtä, ei minun päässäni tao että minun pitäisi käännyttää ihminen.

Kyllä ihan avunanto, teologian tiedon välitys ja
        seurakuntani opetuksen väärinymmäryksien poisto ovat mielessäni täällä.

Jumalan Henki puhuttelee aina ihmistä, ja se ei ole minun huoleni siten.

Vilpittömät ovat Jumalan kansaa kaikissa piireissä ja siitä olen iloinen.
        Minullahan olisi kauhea paniikki ihmisten puolesta, jos luulisin että vain minun käännyttämänäni he voivat pelastua.

Kovista vastustajista on tullut joskus evankeliumin ystäviä.

Mielenkiintoinen oli Sinun tilastointi.
        En ota siihen kantaa, en ole noin arvionut ketään, enkä kenenkään noiden käännytystä ole ajatellutkaan koskaan.

Uskon että Raamattuopetukseni auttaa, ja Jumalan Henki puhuttelee kääntymyksen ja oikean puolesta.

Olen myös kysymyksiä varten olemassa.

Olen myös auttanut joitakin kun he apua pyytävät käytännön asioissa.

Hoidan armolahjojeni ja talenttieni hoitoa antamalla Raamatusta tietoa. Jumala huolehtii loput.
        Olen vain tässä välillä.

Ei ihminen voi käännyttää ketään.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• syntinen armahdettu.

Miksi sinä aina puhut pahaa lähimäisistäsi,miksi Kristuksen omat ovat erikoisesti sinun vainosi kohteena?Kenen asiaa ajat,sinä TÄYDELLINEN,"uskova"1?

• Kyti: "Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259)."

Sanot: "EGW käsittelee kirjoituksessaan tilannetta, jossa Yhdysvallat jakautuu etelä- ja pohjoisvaltioihin. Hän puolusti etälävaltioiden orjien oikeutta vapauteen, ja tuomitsi orjiin kohdistuvat sortotoimet. Loppuosassa kirjoitusta hän valittaa jakaantuneen Yhdysvaltojen heikkoutta, ja pohtii mitä tapahtuisi siten jos Englanti julistaisi sodan Yhdysvaltoja vastaan?
      Mikään ennustus tämä ei ole, vaan pohdintaa miten kansakunnan kävisi jos...ja jos..."

Tässä koko teksti:
      Said the angel: "Hear, O heavens, the cry of the oppressed, and reward the oppressors double
      according to their deeds." This nation will yet be humbled into the dust. England is studying whether it is best to take advantage of the present weak condition of our nation, and venture to make war upon her. She is weighing the matter, and trying to sound other nations. She fears, if she should commence war abroad, that she would be weak at home, and that other nations would take
      advantage of her weakness. Other nations are making quiet yet active preparations for war, and are
      hoping that England will make war with our nation, for then they would improve the opportunity to
      be revenged on her for the advantage she has taken of them in the past and the injustice done them.
      A portion of the queen's subjects are waiting a favorable opportunity to break their yoke; but if
      England thinks it will pay, she will not hesitate a moment to improve her opportunities to exercise her power and humble our nation. When England does declare war, all nations will have an interest of their own to serve, and there will be general war, general confusion.England is acquainted with the diversity of feeling among those who are seeking to quell the rebellion. She well knows the perplexed condition of our Government; she has looked with astonishment at the prosecution of this war--the slow, inefficient moves, the inactivity of our armies, and the ruinous expenses of our nation. The weakness of our Government is fully open before other nations, and they now conclude that it is because it was not a monarchial government, and they admire their own government, and look down, some with pity, others with contempt, upon our nation, which they have regarded as the most powerful upon the globe. Had our nation remained united it would have had strength, but divided it must fall. (BOOKS/1T - Testimonies For The Church Volume One (1855-1868)/Number Seven Testimony for the Church - Chapter 53 - The North and the South
      http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=te mplates$fn=default.htm$vid=default)

When = kun Eli "KUN Englanti julistaa sodan..."
      "but divided it must fall" eli jakaantuneena maa ei kestä Englannin hyökkäystä, vaan kaatuu.

Väität, ettei tämä ole mikään ennustus, mutta Ellen sanoo viestin tulleen Jumalalta vakuuttaesaan "Said the angel" eli "enkeli sanoi". Tämä oli siis samanlainen "profetia" kuin muutkin Ellenin valkeuden enkeliksi pukeutuneelta pahalta hengeltä saamat. Se oli tuttuun tyyliin väärä profetia, koska ei käynyt toteen.

• Englanti

ei julistanut sotaa, joten asia raukesi, vai miten on?

• Voitto Ramu

Kiitos Sinulle kirjoituksistasi.

Voinet ystävällisesti vastailla tuolle jarille- en itse ole tilaisuudessa olla netissä noin viikkoon.

Sinua siunaten
        voitto ramu

• Englanti kirjoitti:

ei julistanut sotaa, joten asia raukesi, vai miten on?

Niin, Ellen profetoi, että Englanti julistaa sodan, mutta Englanti ei julistanut sotaa.

Ja Ellen profetoi, että jakautuneena maa ei kestä Englannin hyökkäystä, vaan kaatuu - mutta Englanti ei hyökännyt eikä maa kaatunut.

• Voitto Ramu kirjoitti:

Kiitos Sinulle kirjoituksistasi.

Voinet ystävällisesti vastailla tuolle jarille- en itse ole tilaisuudessa olla netissä noin viikkoon.

Sinua siunaten
        voitto ramu

Jatketaan harjoituksia.

• Voitto Ramu

EGW:n valhenäkyjä. Kuka tahansa pystyy kertomaan "näyistään" jos viitsii valehdella.

"Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille."

"Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä,"

EGW:n saairaus aiheutti hänelle näkyjä.

• Rauhaa

Syytätä valehtelusta.
        Etkö ole seurannut sarjaa, ja nähnyt kuka valehtelee?

Tullaan kunkeritään terveysasioihinkin.

Ole vilpitön. Hylkää ennakkoluulosi ja vihasi.
        Se on kristillistä.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• John

Kukaan täysijärkinen, ei-aivopesty henkilö ei voi väittää näiden Ellenin profetioden toteutuneen.

Tässä englanninkielistä alkuperäislainausta osoitteesta

http://members.tripod.com/~Help_for_SDAs/egwindex1.htm

Predictions of Ellen G. White
      Mrs. White claimed that future events were revealed to her. "As the Spirit of God has opened to my mind the great truths of His word, and the scenes of the past and the future, I have been bidden to make known to others that which has thus been revealed..." The Great Controversy, p. xi.

Mrs. White made the following predictions during her ministry in the Seventh-day Adventist church. They must be tested and honestly faced in the light of God's Word.

--------------------------------------------------------------------------------

JERUSALEM'S FUTURE
      An interesting prophecy of Mrs. White's was that "Old Jerusalem never would be built up". In Early Writings p 75, she said, "Then I was pointed to some who are in the great error of believing that it is their duty to go to Old Jerusalem, and think they have a work to do there before the Lord comes .... I saw that Satan had greatly deceived some in this thing, .... I ALSO SAW THAT OLD JERUSALEM NEVER WOULD BE BUILT UP; and that Satan was doing his utmost to lead the minds of the children of the Lord into these things now, in the gathering time" (emphasis added).

This prophecy did not come true. Since the nation of Israel's rebirth in 1948, "old Jerusalem" has been greatly built up.

--------------------------------------------------------------------------------

MRS. WHITE ALIVE WHEN JESUS RETURNS
      Mrs. White predicted that she would be among "the living saints" when Jesus returned.

"Soon our eyes were drawn to the east, for a small black cloud had appeared, about half as large as a man's hand, which we all knew was the sign of Son of man.... Then there was a mighty earthquake. The graves opened, and the dead came up clothed with immortality. The 144,000 shouted, "Alleluia!" as they recognized their friends who had been torn from them by death, and in the same moment WE WERE CHANGED AND CAUGHT UP TOGETHER WITH THEM to meet the Lord in the air". Early Writings, pp 15-16 (emphasis added).

ENGLAND WILL ATTACK THE UNITED STATES
      In 1862 she predicted that "when England does declare war [against the North, during the civil war]. all nations will have an interest of their own to serve, and there will be general war, general confusion." The result will be that "this nation [the United States] will...be humbled into the dust". Testimonies for the Church, vol. 1, p. 259.

American history clearly shows that England did not "declare war" against the United States during the Civil War, and the United States was not "humbled into the dust".

THE CIVIL WAR IS A SIGN THAT JESUS IS ABOUT TO RETURN
      "I saw greater distress in the land than we have yet witnessed. I heard groans and cries of distress, and saw large companies in active battle. I heard the booming of the cannon, the clash of arms, the hand-to-hand fight, and the groans and prayers of the dying....God's people must take warning and discern the signs of the times. The signs of Christ's coming are too plain to be doubted, and in view of these things everyone who professes the truth should be a living preacher....All heaven is astir. THE SCENES OF EARTH'S HISTORY ARE FAST CLOSING. We are amid the perils of the last days". Testimonies for the Church, vol. 1, p. 260 (emphasis added)

IN THE 1850'S MRS. WHITE SAID JESUS WAS TO RETURN "IN A FEW MONTHS"
      "Some are looking too far off for the coming of the Lord. Time has continued a few years longer than they expected; therefore they think it may continue a few years more, and in this way their minds are being led from present truth, out after the world.... I saw that the time for Jesus to be in the most holy place was nearly finished and that TIME CAN LAST BUT A VERY LITTLE LONGER". Early Writings, p. 58 (emphasis added).

"In a view given June 27, 1850, my accompanying angel said, "TIME IS ALMOST FINISHED....Said the angel, "Get ready, get ready, get ready...." I saw that there was a great work to do for them and but LITTLE TIME in which to do it....Then I saw that THE SEVEN LAST PLAGUES WERE SOON TO BE POURED OUT upon those who have no shelter...."

Early Writings, p 64 (emphasis added).

Mrs. White continues to relate her vision and makes a startling prediction that only a few months are left before the Lord will return. "But NOW TIME IS ALMOST FINISHED and what we have been years learning, they will have to learn in a FEW MONTHS. They will also have much to unlearn and much to learn again." Early Writings, p 67 (emphasis added).

ADVENTISTS LIVING IN 1856 WILL BE ALIVE TO SEE JESUS RETURN
      Over 135 years ago, Mrs. White made another fascinating prophecy during a meeting in Battle Creek, Michigan in May of 1856. She declared that some of those who were at the meeting would die, and become "food for worms," and that some of them would live on and become "subjects of the seven last plagues," while still others would "remain upon the earth to be translated at the coming of Jesus". Testimonies for the Church, vol. 1, pp. 131-132.

CHRIST WOULD RETURN BEFORE SLAVERY WAS ABOLISHED
      "I saw the pious slave rise in triumph and victory and shake off the chains that bound him, while his wicked master was in confusion and knew not what to do; for the wicked could not understand the words of the voice of God. Soon appeared the great white cloud ....On it sat the Son of man." Early Writings, pp 35

"I saw that the slave master will have to answer for the soul of his slave whom he has kept in ignorance; and the sins of the slave will be visited on the master. God cannot take to heaven the slave who has been kept in ignorance and degradation, knowing nothing of God and the Bible, fearing nothing but his master's lash, and holding a lower position than the brutes. But he does the best thing for him that a compassionate God can do. He permits him to be as if he had not been, while the master must endure the seven last plagues and then come up in the second resurrection and suffer the second, most awful death. Then the justice of God will be satisfied."

Early Writings, pp 276

Slavery was not abolished for another 6 years after these statements, and the Lord hadn't yet returned.

MRS. WHITE SAW ENOCH ON JUPITER OR SATURN
      "The Lord has given me a view of other worlds. Wings were given me, and an angel attended me from the city to a place that was bright and glorious. THE GRASS OF THE PLACE WAS LIVING GREEN, AND THE BIRDS THERE WARBLED A SWEET SONG. THE INHABITANTS OF THE PLACE WERE OF ALL SIZES; THEY WERE NOBLE, MAJESTIC, AND LOVELY....I asked on of them why they were so much more lovely than those on earth....Then I WAS TAKEN TO A WORLD WHICH HAD SEVEN MOONS. There I saw good old Enoch, who had been translated". Early Writings, pp. 39-40 (emphasis added)

Ellen's husband, James White verified her vision. He wrote, "At our conference in Topsham, Maine, last Nov., Ellen has a vision of the handy works of God. SHE WAS GUIDED TO THE PLANETS JUPITER, SATURN, AND I THINK ONE MORE. After she came out of vision, she could give a clear description of their Moons, etc... It is well known that she knew nothing of astronomy, and could not answer one question in relation to the planets, before she had this vision." A Word to the "Little Flock", p. 22 (emphasis added).

Excellent satellite pictures of Jupiter and Saturn have not revealed any life forms.

MRS. WHITE SAID THAT WE HAVE ANIMAL ORGANS IN OUR BRAINS AND THE WEARING OF WIGS WOULD CAUSE INSANITY
      Mrs. White said:

"Fashion loads the heads of women with artificial braids and pads, which do not add to their beauty, but give an unnatural shape to the head. The hair is strained and forced into unnatural positions, and it is not possible for the heads of these fashionable ladies to be comfortable. The artificial hair and pads covering the base of the brain, heat and excite the spinal nerves centering in the brain. The head should ever be kept cool. The heat caused by these artificials induces the blood to the brain. The action of the blood upon the lower or animal organs of the brain, causes unnatural activity, tends to recklessness in morals, and the mind and heart is in danger of being corrupted. As the animal organs are excited and strengthened, the moral are enfeebled. The moral and intellectual powers of the mind become servants to the animal. In consequence of the brain being congested its nerves lose their healthy action, and take on morbid conditions, making it almost impossible to arouse the moral sensibilities. Such lose their power to discern sacred things. The unnatural heat caused by these artificial deformities about the head, induces the blood to the brain, producing congestion, and causing the natural hair to fall off, producing baldness. Thus the natural is sacrificed to the artificial.

"Many have lost their reason, and become hopelessly insane, by following this deforming fashion. Yet the slaves to fashion will continue to thus dress their heads, and suffer horrible disease and premature death, rather than be out of fashion."

- The Health Reformer, October 1, 1871

- Second Advent Review and Sabbath Herald, October 17, 1871

A SCRIPTURAL WARNING!!!

"But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die. And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken? WHEN A PROPHET SPEAKETH IN THE NAME OF THE LORD, IF THE THING FOLLOW NOT, NOR COME TO PASS, THAT IS THE THING WHICH THE LORD HATH NOT SPOKEN, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him." Deuteronomy 18:20-22 (emphasis added)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2958
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      22
      2867
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2673
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      55
      2522
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2438
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      46
      2408
    7. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    8. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2121
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2028
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2022
    Aihe