Eduskunnan naiset ovat jopa yli-innokkaasti sorvaamassa uusia lakeja ja tiukentamassa vanhoja (onko muut tehnyt vastaavaa huomiota?). Monissa esityksissä ei ole päätä eikä häntää. Logiikka ja mahd. hyödyt ovat jääneet selvittämättä tai niitä ei ole. Sormenjälki pitää jättää, makso mitä makso. Lisäksi monissa tapauksissa sanktiot kohdistuvat enemmän miehiin. Naisille taas ollaan määrittelemässä lisää oikeuksia. Tätäkö on kansanedustajanaisten (lienevätkö naisasianaisia) käsitys sukupuolten tasa-arvosta.
Naiset haluavat vaikuttaa
3
293
Vastaukset
- Antsu
Oliko tuo viittaus pyöräilykypäräehdotukseen? Liikenneministerinä todellakin toimii tällä hetkellä nainen.
Pyöräilijällä on jo nyt lakisääteinen velvollisuus kypärän käyttämiseen, mutta rangaistusta kypärättä ajamisesta ei toistaiseksi ole säädetty. Jos nyt aletaan pipopäitä ja avopäin ajavia sakotella, niin kohdistuisiko rankaiseminen enemmän naisiin vai miehiin?
ERITTÄIN kiinnostava tasa-arvopoliittinen kysymys.- päätelty ;)
Tarkennan kuitenkin. Viittaan MM. seksin ostokielto- ja hedelmöityshoitolakeihin. Aika onnetonta sähläystä on myös alkoholi ja tupakkalainsäädännön tempoilu. Osoittaa ministeriltä todellista ammattitaitoa. Pyöräilykypäräehdotus kulkee myös samoilla linjoilla, joskaan siinä ei ole sukupuoliaspektia. Seuraavana pakolliseksi liukuesteet kenkiin ja jalankulkijoille kypärä. Sääntöjä ja lakeja on kiva sorvailla. Mitä enemmän niitä on ja mitä enemmän ihmisten elämään näin vaikutetaan, sitä mukavampi täällä on elää.
päätelty ;) kirjoitti:
Tarkennan kuitenkin. Viittaan MM. seksin ostokielto- ja hedelmöityshoitolakeihin. Aika onnetonta sähläystä on myös alkoholi ja tupakkalainsäädännön tempoilu. Osoittaa ministeriltä todellista ammattitaitoa. Pyöräilykypäräehdotus kulkee myös samoilla linjoilla, joskaan siinä ei ole sukupuoliaspektia. Seuraavana pakolliseksi liukuesteet kenkiin ja jalankulkijoille kypärä. Sääntöjä ja lakeja on kiva sorvailla. Mitä enemmän niitä on ja mitä enemmän ihmisten elämään näin vaikutetaan, sitä mukavampi täällä on elää.
Jos kaikesta vastuksesta huolimatta seksin ostolaki ei toteutusi, niin meneteltäisiinkö ALV:n kanssa seuraavasti. Parturit ja kampaajat maksavat ALV:tä 22% mutta hierojat (nyt ei mitään likaisia ajatuksia)eivät maksa alvia koska se on hoitotyötä.
Eikö silloinseksin myyjä saa tehdä sitä ammattiaan nolla alvilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001003
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25917Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat298798- 95758
- 34658
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140599