Haatainen ja talouselämän uudet järjestelyt

Jack

Tuula Haatainen väläytteli eilisessä Hesarissa että Suomessakin voitaisiin ottaa käyttöön naiskiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksissa. Nyt pitää vetää henkeä sisään ennen kuin jatkaa... tämä on just tätä, demari ja feministi ohjaamassa talouselämää ja jälki on sen näköistä.

Markkinataloutta kannattavat politikot presidenttiä myöten ovat korostaneet miten Suomen kansainvälistä kilpailukykyä pitää parantaa. Talousihmisillä on huoli työpaikkojen säilymisestä ja toisaalta ulkomaisten investointien suuntautumisesta Suomeen. Korkea verotuksemme on jo tällä hetkellä ulosliputusta ohjaava voima. Haataisen lähtökohtana ei tietenkään ollut tehokkuus, kannattavuus, yritysten toiminnan ohjaaminen vaan pehmeiden arvojen (?) lisääminen yrítysten ohjaamiseen sekä naisten määrän lisäämisenä. Ainakin minulle tuli tunne, että hän sotkee talouselämän lait sekä julkisen suojatyöpaikkabyrokratian keskenään. Mikäli voiton tuottaminen ja selviytyminen kilpailussa eivät ohjaa yrityksen toimintaa, on se tuhoon tuomittu.

Mitäs luulette, miten kauan Nokia tai muut suurimmat kansainväliset yhtiömme säilyvät suomalaisina, jos valtiovalta alkaa määräämään niiden hallituksen kokoonpanosta? Miten korkealla arvioitte kynnyksen olevan niille muuttaa yritysystävällisempään maahan? Kysymys feministeille: Olisitko valmis ajamaan sukupuolikiintiötä pörssiyhtiöiden hallituksiin, jos sen seurauksena olisi vaikka Koneen ja Nokian uloslipustus Suomesta?

37

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorojukka-kukka

Pehmeiden arvojen mukaan tuominen talouselämään on hyvä keino lisätä kannattavuutta ja työ mielekkyyttä kaikille prosessiin osallistuneille.

Voiton tuottaminen ja selviytyminen ei tapahdu sellaisilla arvoilla, joilla ihmistä ei kunnioiteta, vaan käytetään voiton maksimoinnin välikätenä ja ajetaan loppuun ennätysajassa. Tällaisesta keitoksesta hoitaa jälkipyykin valtiovalta. Sairastaminen on nimittäin kallista, jos et sattunut tietämään.

Ei talouselämällä ole sukupuolta! Haatainen on fiksu nainen.

• Jack

"Ei talouselämällä ole sukupuolta"

Juuri niin, sitä ei toimia tehokkaasti, jos sitä tarkastellaan sukupuolten kautta. Mutta, mitä mieltä sinä olet: kannatatko Haataista, jos vaikka Nokia on sitä mieltä, että koska he kantavat vastuun tuottoa hakeville osakkeenomistajille, niin heidän pitää myös päättää kuka firmaa pyörittää ja päättävät muuttaa johonkin yritysystävällisempään maahan?

• tottakai

• sexymale

Haataisen avaus on pähkähullu ja paljastaa että
      niiden esittäjä eläää maailamssa jossa jalat eivät yletä maahan. Aika perinteinen nainen itseasiassa - Ydinosaaminen rahan kuluttamisessa sen tienaamisen sijaan.

En minä ainakaan laita lanttiakaan
      kiinni yrityksiin joiden johtamisprosessiin kuluu
      kiintiömalli. Kiintiömalli on kilpailulle vieras ajatus.

• löytyy, kun nainen valitsee seuraavan loistavan polun:
        -lue itsesi insinööriksi
        -liity demareihin
        -liity nais Unioniin
        Ammatillinen kompetenssi on toisarvoinen.

• Jack
        epikuros kirjoitti:

löytyy, kun nainen valitsee seuraavan loistavan polun:
        -lue itsesi insinööriksi
        -liity demareihin
        -liity nais Unioniin
        Ammatillinen kompetenssi on toisarvoinen.

Jep, se on naisen nopein tie huipulle. Ajattele vaikka metsäteollisuutta, kohta on huutava pula naispuolisista asiantuntijoista.

MInusta samaan hengenvetoon myös silmä-, sydän- ja aivokirurgeille pitäisi laatia kiintiöt. tärkeintä ei ole leikkauksen tulos vaan se että jompaa kumpaa sukupuolta on vähintään 40 % suorittajista.

• Pehmoisä

Pörssiyhtiön hallituksessa tarvitaan sellaisia henkilöitä, jotka pystyvät hoitamaan vaativan tehtävänsä. Viime aikoina on moni menestynyt nainen kutsuttu suuryhtiöiden hallitukseen, ei sukupuolensa, vaan osaamisensa, kokemuksensa ja suhdeverkostonsa vuoksi. Näitä taitavia naisia tulee koko ajan lisää, sillä naisten asema on viime vuosikymmenellä lähtenyt kehittymään juuri siihen suuntaan,kuin feministit ovat toivoneet.

Eivät kaikki miehet tai naiset onnistu johtajina. Joku etevä naisjohtaja on joutunut luopumaan tehtävistään, koska kovapintaisena unohti kuka firman omistaa, joku etevä, tunnepitoinen naisjohtaja taas sen vuoksi, ettei tajunnut firman taloudellista tilannetta. Miehillä sama juttu. Kaiken lisäksi mies tai nainen voi kunnioittaa pehmeitä arvoja, mutta ei osaa panna niitä oikealla tavalla täytäntöön, taikka ei kertakaikkiaan tajua epäkohtaa, vaikka se hänelle osoitettaisiin.

Pahinta mitä voin kuvitella on se, että hallituksessa istuu eri tahojen edustajia valvomassa taustaryhmänsä intressejä unohtaen hallituksen tehtävän valvoa firman menestystä. Firma joutuu silloin todellisiin vaikeuksiin, ellei kyllin lujaluontoinen toimitusjohtaja pakota hallitusta alistumaan tahtoonsa.

• Jack

vaan sukupuolikiintiöistä. Edelleen, tuskinpa Nokiaa kiinnostaa pääkonttorin sijaintina sellainen maa, joka sanelee keitä sen hallituksessa on vastaamassa osakkeen omistajien vaatimuksiin.

Naisten määrä tulee automaattisesti kasvamaan, koska heidän osuutensa keskijohdossa kasvaa kaiken aikaa.

• "Mitäs luulette, miten kauan Nokia tai muut suurimmat kansainväliset yhtiömme säilyvät suomalaisina, jos valtiovalta alkaa määräämään niiden hallituksen kokoonpanosta?"

Kaiketi valtiovalta on - taattuaan suomalaisille ilmaisen koulutuksen - todennut nyt, että päteviä naisiakin löytyy riittävästi. Niistä saa vapaasti valita kiintiöiden täyttämiseksi - ei valtiovalta sitä määrää, KUKA sinne pitää ottaa.

Varmasti löytyy yrityksiä, jotka käyttäisivät naiskiintiöitä tekosyynä ulosliputtamisilleen. Oikeasti siitä syystä tuskin mikään firma saman tien ulosliputtaa. Kokeilematta ei voi tietää.

• Jack

siis että Nokia ei voisi valita haluamiaan päteviä ihmisiä hallitukseen jos naiskiintiö on vajaa. hei, ei niitä ihmisiä pelkästään Suomesta haeta. Nokian kohdalla puhutaan nyt aivan eri luokan yrityksistä kuin vaikka Elisa. Kyllä siellä varmasti harkitaan tarkasti onko järkeä pitää pääkonttoria maassa, joka asettaa tuollaisia reunaehtoja sen toiminnalle. Nokia voi koska tahansa pakata kamansa ja muuttaa maahan, jonne on helpompi houkutella haluamiaan osaavia ihmisiä.

Niin no, sitten tienkin voisi ajatella niin, että ensin valitaan se hallitus ja sitten vielä ne lain vaatimat naiset, mutta enpä usko heidän siinäkään vaiheessa oikein taipuvan ajatukseen. Ei Suomi heille niin tärkeä ole. Pääomalla ei ole isänmaata. Suurin osa Nokian omistuksesta on ulkomailla jo nyt.

• Jack kirjoitti:

siis että Nokia ei voisi valita haluamiaan päteviä ihmisiä hallitukseen jos naiskiintiö on vajaa. hei, ei niitä ihmisiä pelkästään Suomesta haeta. Nokian kohdalla puhutaan nyt aivan eri luokan yrityksistä kuin vaikka Elisa. Kyllä siellä varmasti harkitaan tarkasti onko järkeä pitää pääkonttoria maassa, joka asettaa tuollaisia reunaehtoja sen toiminnalle. Nokia voi koska tahansa pakata kamansa ja muuttaa maahan, jonne on helpompi houkutella haluamiaan osaavia ihmisiä.

Niin no, sitten tienkin voisi ajatella niin, että ensin valitaan se hallitus ja sitten vielä ne lain vaatimat naiset, mutta enpä usko heidän siinäkään vaiheessa oikein taipuvan ajatukseen. Ei Suomi heille niin tärkeä ole. Pääomalla ei ole isänmaata. Suurin osa Nokian omistuksesta on ulkomailla jo nyt.

debiilien fraasien juhlapäivä, josta minulle ei ole tiedotettu?

• Jack
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

debiilien fraasien juhlapäivä, josta minulle ei ole tiedotettu?

Silloin ainakin kuulet niitä kaipaamiasi fraaseja, mutta se on vasta ylihuomenna.

P.S. minä ostan aina naistenpäivänä kaikille toimiston tytöille kukkia. Muillekin kuin niille suosikeilleni :)

• Jack kirjoitti:

Silloin ainakin kuulet niitä kaipaamiasi fraaseja, mutta se on vasta ylihuomenna.

P.S. minä ostan aina naistenpäivänä kaikille toimiston tytöille kukkia. Muillekin kuin niille suosikeilleni :)

Toivottavasti osaat edes ostaa jotain muitakin kuin niitä iänkaikkisia ruusuja.

• Jack

Toivottavasti osaat edes ostaa jotain muitakin kuin niitä iänkaikkisia ruusuja.

Niin, sinulle ei taitaisi ruusu tuntua missään. Jotenkin tuossa vuosien varrella on tullut vain sellainen tunne että se kukan laatu ei ole niin tärkeää kuin sen saaminen. En kerro mitä ostan tänä vuonna.

Saatko sinä muuten duunissa miehiltä kukkia? Siis ei firmaan piikkiin ostettuja?

• Jack kirjoitti:

Niin, sinulle ei taitaisi ruusu tuntua missään. Jotenkin tuossa vuosien varrella on tullut vain sellainen tunne että se kukan laatu ei ole niin tärkeää kuin sen saaminen. En kerro mitä ostan tänä vuonna.

Saatko sinä muuten duunissa miehiltä kukkia? Siis ei firmaan piikkiin ostettuja?

kyllä ruusutkin, esim. valkoiset ja vaaleanpunaiset ovat ihania. Mutta ne pitää sidotuttaa kimpuksi!!! Pitkävartiset piikikkäät ruusut, esim. 5 kappaletta, törhöttävät rumasti. Tummanpunaiset ruusut eivät ole romanttisia vaan tunkkaisia, ellei niitä sitten kevennä jollain. Siis kimppu.

Neilikat, freesiat, eustomat, anemonet, iirikset, helmililjat ja tuoksuherneet sopivat tuollaiseen kimppuun joko ruusun seuraksi tai ilman ruusuja. Kimppuja on sitten muitakin malleja kuin tiivis ja pyöreä. Saajan persoona täytyy tietysti ottaa kimppua suunniteltaessa huomioon. Kai sinulla on koko tämä iltapäivä vielä aikaa paneutua asiaan?

Mistä minä tiedän ovatko saamani kukat olleet firman piikkiin ostettuja vai omalla rahalla. Olisi epähienoa kysyä. Leivoksia tuo yksi julli välillä omalla rahalla ostelee.

• Jack

kyllä ruusutkin, esim. valkoiset ja vaaleanpunaiset ovat ihania. Mutta ne pitää sidotuttaa kimpuksi!!! Pitkävartiset piikikkäät ruusut, esim. 5 kappaletta, törhöttävät rumasti. Tummanpunaiset ruusut eivät ole romanttisia vaan tunkkaisia, ellei niitä sitten kevennä jollain. Siis kimppu.

Neilikat, freesiat, eustomat, anemonet, iirikset, helmililjat ja tuoksuherneet sopivat tuollaiseen kimppuun joko ruusun seuraksi tai ilman ruusuja. Kimppuja on sitten muitakin malleja kuin tiivis ja pyöreä. Saajan persoona täytyy tietysti ottaa kimppua suunniteltaessa huomioon. Kai sinulla on koko tämä iltapäivä vielä aikaa paneutua asiaan?

Mistä minä tiedän ovatko saamani kukat olleet firman piikkiin ostettuja vai omalla rahalla. Olisi epähienoa kysyä. Leivoksia tuo yksi julli välillä omalla rahalla ostelee.

Noh, minä ostan kukat noin 20 naiselle, joten sekin tietty panee joitakin rajoitteita peliin. mikäli alan kantamaan niitä laatikkokaupalla toimistolle, herättää se ansaittua ihmettelyä sekä duunissa että himassa. Olisi meinnan aikamoinen efortti.

Muuten, kun tarkemmin ajattelen, taidat olla ensimmäinen nainen, jonka kuulen ylenkatsovan kukkasia. En ole tähän mennessä sellaista tavannut. Vaimoni sanoo,että kukka on maailaman edullisin ja nopein faceliftaus. Noh, happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Totanoin, kyllä minä luulen, että ainakin avoimessa työympäristössä sen (nais)jäsenillä on aika selkeä käsitys siitä jakaako joku kukkasia omaan vai firman piikkiin.

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

Ei minua ainakaan yhtään lämmitäisi kukkasi, kun olen seurannut mielipiteitäsi tällä palstalle. Mieluummin antaisit kylmän vesisuihkun jokaisen naisen niskaan...kuvastaisia ajatuksiasi syvällisemmin ja rehellisemmin.

Ja ihan samaa toivon palstan muiltakin miehiltä HARVOJA poikkeuksia lukuunottamatta!

• Jack kirjoitti:

Noh, minä ostan kukat noin 20 naiselle, joten sekin tietty panee joitakin rajoitteita peliin. mikäli alan kantamaan niitä laatikkokaupalla toimistolle, herättää se ansaittua ihmettelyä sekä duunissa että himassa. Olisi meinnan aikamoinen efortti.

Muuten, kun tarkemmin ajattelen, taidat olla ensimmäinen nainen, jonka kuulen ylenkatsovan kukkasia. En ole tähän mennessä sellaista tavannut. Vaimoni sanoo,että kukka on maailaman edullisin ja nopein faceliftaus. Noh, happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Totanoin, kyllä minä luulen, että ainakin avoimessa työympäristössä sen (nais)jäsenillä on aika selkeä käsitys siitä jakaako joku kukkasia omaan vai firman piikkiin.

"Muuten, kun tarkemmin ajattelen, taidat olla ensimmäinen nainen, jonka kuulen ylenkatsovan kukkasia."

En ylenkatso kukkia vaan rutinoitunutta kukkien antamista miettimättä niiden vastaanottajaa. Vesittyy se alkuperäinen kukkien antamisen idea siinä. En nyt tarkoita sellaista tilannetta kuin sinulla tässä käsillä, vaan kun viedään yhdelle henkilölle kukkia.

Ja kysy vaikka keneltä naiselta, mieluummin paljon ruusuja kuin yksi hujoppi maljakossa kaatuilemassa. Herkälle mielelle tähänkin selvennös, että tässäkään en tarkoita sellaista tilannetta kuin sinulla huomenna.

Niin, ja en edelleenkään tiedä, en aio kysyä, eikä minua kiinnosta, ovatko saamani kukat ostettu omilla vai firman rahoilla. Sinulle tällä asialla on näköjään kovasti merkitystä. Miksi?

• jorojukka-kukka kirjoitti:

Ei minua ainakaan yhtään lämmitäisi kukkasi, kun olen seurannut mielipiteitäsi tällä palstalle. Mieluummin antaisit kylmän vesisuihkun jokaisen naisen niskaan...kuvastaisia ajatuksiasi syvällisemmin ja rehellisemmin.

Ja ihan samaa toivon palstan muiltakin miehiltä HARVOJA poikkeuksia lukuunottamatta!

mutta "toimiston tytöt" eivät tunnekaan tätä Jackin Mr. Hyde-puolta ja kihertelevät onnellisina niin kuin kilttien tyttöjen kuuluu.

Melkoinen firma.

• Jack

"Muuten, kun tarkemmin ajattelen, taidat olla ensimmäinen nainen, jonka kuulen ylenkatsovan kukkasia."

En ylenkatso kukkia vaan rutinoitunutta kukkien antamista miettimättä niiden vastaanottajaa. Vesittyy se alkuperäinen kukkien antamisen idea siinä. En nyt tarkoita sellaista tilannetta kuin sinulla tässä käsillä, vaan kun viedään yhdelle henkilölle kukkia.

Ja kysy vaikka keneltä naiselta, mieluummin paljon ruusuja kuin yksi hujoppi maljakossa kaatuilemassa. Herkälle mielelle tähänkin selvennös, että tässäkään en tarkoita sellaista tilannetta kuin sinulla huomenna.

Niin, ja en edelleenkään tiedä, en aio kysyä, eikä minua kiinnosta, ovatko saamani kukat ostettu omilla vai firman rahoilla. Sinulle tällä asialla on näköjään kovasti merkitystä. Miksi?

Miksi omalla rahalla merkitystä? Noh, kun elämme duunimaailmassa, jossa kaikki sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyvät kulut hoidetaan firman piikkiin, niin niistä puuttuu sellainen henkilökohtainen panos. On aivan eri asia tarjota kierros firman kortilla kuin maksaa se itse. En esim. muista koska olisin viimeksi juonut muuta kuin "ilmaista" viinaa paanalla.

• Jack

mutta "toimiston tytöt" eivät tunnekaan tätä Jackin Mr. Hyde-puolta ja kihertelevät onnellisina niin kuin kilttien tyttöjen kuuluu.

Melkoinen firma.

Jep, kilttejä ja tahdottomia jne. tosin kaikki seitsemästä suroasta alaisestani on akateemisia. Kahdella heistä on kaksi tutkintoa ja yhdellä opinnot kesken sekä yliopistossa ja polilla. Kolme heistä on naisia. Olen kaikista heistä erittäin ylpeä, loistava tiimi. Olet oikeassa, teemme helvetin hyvää tulosta, melkoinen firma!

Sinä ja eräs toinen henkilö samassa ketjussa näköjään sekoitat suhtautumiseni feministeihin ja normaaleihin naisiin. Ne ovat vallan kaksi eri asiaa. Enpä uskoisi toimiston tyttöjen kovin kauaa viihtyvän teidän seurassanne. Sen verran olemme sentään ROKSia sivunneet.

P.S. mitä vikaa minussa on?

• Jack kirjoitti:

Miksi omalla rahalla merkitystä? Noh, kun elämme duunimaailmassa, jossa kaikki sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyvät kulut hoidetaan firman piikkiin, niin niistä puuttuu sellainen henkilökohtainen panos. On aivan eri asia tarjota kierros firman kortilla kuin maksaa se itse. En esim. muista koska olisin viimeksi juonut muuta kuin "ilmaista" viinaa paanalla.

kaikki mikä itselle passaa, kuuluu markkinatalouden lakeihin. Työntekijät kuppaamassa firmaa=sopii hyvin markkinatalouteen, hallituspaikoille naisminimi=ei missään tapauksessa sovi markkinatalouteen.

• Jack kirjoitti:

Jep, kilttejä ja tahdottomia jne. tosin kaikki seitsemästä suroasta alaisestani on akateemisia. Kahdella heistä on kaksi tutkintoa ja yhdellä opinnot kesken sekä yliopistossa ja polilla. Kolme heistä on naisia. Olen kaikista heistä erittäin ylpeä, loistava tiimi. Olet oikeassa, teemme helvetin hyvää tulosta, melkoinen firma!

Sinä ja eräs toinen henkilö samassa ketjussa näköjään sekoitat suhtautumiseni feministeihin ja normaaleihin naisiin. Ne ovat vallan kaksi eri asiaa. Enpä uskoisi toimiston tyttöjen kovin kauaa viihtyvän teidän seurassanne. Sen verran olemme sentään ROKSia sivunneet.

että olet syvällisesti perehtynyt ROKSiin, se aihe voidaan nyt jättää.

"P.S. mitä vikaa minussa on?"

Kysy mieluummin mitä vikaa sinussa ei ole.

• jorojukka-kukka

Melkoinen firma.

Fantasiat! :)

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Miten vaimosi suhtautuu siihen että firmasi maksaa ne ruusut? Ihan mielenkiinnosta kysyn.Et olisi ostanut mitään jos olisit joutunut itse maksamaan.

Noin muuten, sinusta tulee elävästi mieleeni Amerikan Psyko kirjan Pat Bateman.

• jorojukka-kukka kirjoitti:

Fantasiat! :)

eivät kuulemma viihtyisi meidän feministien seurassa..

En yhtään ihmettele. Ilmankos ovatkin töissä Jackin firmassa.

• nnainen
        Jack kirjoitti:

Sinun mielipiteellesi minun naiseudestani ja sen normaaliudesta nostaa koira jalan.

Sinä olet sovinisti -jonkinasteine- yhtä lailla kuin minä ole feministi. Minä en ole feministi yhtään sen enempää kuin itse olet sovinisti. Yhtä hyvin voin sanoa sinulle: Et ole normaali mies. Miten voit olla normaali mies kun vietät aikaasi tällä palstalla, kun voisit sen sijaan esimerkiksi vietää laatuaikaa lastesi kanssa.
        Itseäni tämä ei koske, koska minulla ei ole lapsia.

• nnainen
        nnainen kirjoitti:

Sinun mielipiteellesi minun naiseudestani ja sen normaaliudesta nostaa koira jalan.

Sinä olet sovinisti -jonkinasteine- yhtä lailla kuin minä ole feministi. Minä en ole feministi yhtään sen enempää kuin itse olet sovinisti. Yhtä hyvin voin sanoa sinulle: Et ole normaali mies. Miten voit olla normaali mies kun vietät aikaasi tällä palstalla, kun voisit sen sijaan esimerkiksi vietää laatuaikaa lastesi kanssa.
        Itseäni tämä ei koske, koska minulla ei ole lapsia.

"Sinä olet maskulinisti -jonkinasteinen- yhtä lailla kuin minä ole feministi. Minä en ole feministi yhtään sen enempää kuin itse olet maskulinisti. "

Feminismin vastakohtahan ei ole sovinismi, vaan maskulinismi.

• Jack
        nnainen kirjoitti:

Miten vaimosi suhtautuu siihen että firmasi maksaa ne ruusut? Ihan mielenkiinnosta kysyn.Et olisi ostanut mitään jos olisit joutunut itse maksamaan.

Noin muuten, sinusta tulee elävästi mieleeni Amerikan Psyko kirjan Pat Bateman.

Siis kun kerroin että ostan ne omaan piikkiin, niin miten ihmeessä sinä voi ymmärtää, että minä ostan ne firman piikkiin? Sinun on pakka olla siis aivan taukki!

• j.pukkila

..kannatan suurimpien pörssiyhtiöiden tiukempaa kontrollia, asiantuntijavalvontaa, en mitään kiintiöitä sinällään..

..talous, mukaan lukien yritykset, kuuluu julkisen kontrollin alaisuuteen, ei päinvastoin kuten nykyään, että firmat ohjaavat valtakuntaa ja poliitikot kilvan ryömivät ökykapitalistien edessä kestityksen tai muun hyvän toivossa..

• Jack

kenties sosialismia. Onko sinulla jostakin tullut sellainen käsitys, että yritykset kilpailevat siitä, kuka saa olla Suomessa. MInä kun olen käsittänyt, että eri valtiot kilpailevat yrityksistä ja investoinneista. Heh, lisää vain sääntelyä ja rajoituksia niin nähdäänm miten pukkilan suomi jaksaa muutaman vuoden kuluttua :)

• j.pukkila
        Jack kirjoitti:

kenties sosialismia. Onko sinulla jostakin tullut sellainen käsitys, että yritykset kilpailevat siitä, kuka saa olla Suomessa. MInä kun olen käsittänyt, että eri valtiot kilpailevat yrityksistä ja investoinneista. Heh, lisää vain sääntelyä ja rajoituksia niin nähdäänm miten pukkilan suomi jaksaa muutaman vuoden kuluttua :)

..olen koko ajan puhunut asiantuntijuudesta, sitähän jopa nokian jormakin peräänkuuluttaa, hänen mukaansa korkea verotus karkottaa asiantuntijat suomesta..

..ei muuta kuin valtio panemaan asiantuntijuutta putiikkiin, nokiaankin siis, niin johan alkavat putiikit kukoistamaan, valtio voi tietenkin maksaa asiantuntijalle yhteiskunnan tukea, jotta veroja pystytään korottamaan ja hyvinvointiakin siten viemään eteenpäin..

• Jack
        j.pukkila kirjoitti:

..olen koko ajan puhunut asiantuntijuudesta, sitähän jopa nokian jormakin peräänkuuluttaa, hänen mukaansa korkea verotus karkottaa asiantuntijat suomesta..

..ei muuta kuin valtio panemaan asiantuntijuutta putiikkiin, nokiaankin siis, niin johan alkavat putiikit kukoistamaan, valtio voi tietenkin maksaa asiantuntijalle yhteiskunnan tukea, jotta veroja pystytään korottamaan ja hyvinvointiakin siten viemään eteenpäin..

Pidätkö Nokiaa suomalaisena yrityksenä, vaikka suurin osa sen omisuksesta on ulkomailla? Haluat valtion mukaan Nokiaan sijoittajana vai millaisena pelurina? Onko niin, että valito osaa jotenkin vallita nuo asiantuntijat paremmin kuin Nokia vai mistä on kyse. Johan sitä tuli harjoiteltua Soneran kohdallakin. Jotenkin saat nuo asiat kuulostamaan erittäin simppeliltä ja helpolta. Ei muuta kuin komitea pystyyn ja hankitaan ne asiantuntijat. Pitää vain muistaa, että jokaisella puolueella on oma edustajansa ja naisia riittävästi :)

Mille alueille kaipaat eniten valion apua Nokian kohdalla? Kuka olisi paras arvioimaan niitä asiantuntijoita? Mites ne EU:n säännöt mahtavatkaan sanoa valtion tuesta yrityksille? Entäs Jenkit?

• j.pukkila
        Jack kirjoitti:

Pidätkö Nokiaa suomalaisena yrityksenä, vaikka suurin osa sen omisuksesta on ulkomailla? Haluat valtion mukaan Nokiaan sijoittajana vai millaisena pelurina? Onko niin, että valito osaa jotenkin vallita nuo asiantuntijat paremmin kuin Nokia vai mistä on kyse. Johan sitä tuli harjoiteltua Soneran kohdallakin. Jotenkin saat nuo asiat kuulostamaan erittäin simppeliltä ja helpolta. Ei muuta kuin komitea pystyyn ja hankitaan ne asiantuntijat. Pitää vain muistaa, että jokaisella puolueella on oma edustajansa ja naisia riittävästi :)

Mille alueille kaipaat eniten valion apua Nokian kohdalla? Kuka olisi paras arvioimaan niitä asiantuntijoita? Mites ne EU:n säännöt mahtavatkaan sanoa valtion tuesta yrityksille? Entäs Jenkit?

..oikeastaan siksi juuri tarvitaan asiantuntijoita pörssiyhtiöihin, jotta saataisiin mm. niiden kotimaisuusaste nykyistä suuremmaksi..

..kohta käy niin, ettei suomeen jää muuta kuin tehtaan kuva tonttimaahan, koska luulen, että kyseiset firmat ulkoistavat nykyistä vauhtia talon seinät ja sokkelinkin..

..toki julkisesta hallinnosta löytyy asiantuntijoitakin, voisimme laittaa vaikka r.sailaksen kiertäväksi asiantuntijaksi firmojen hallituksiin, valituiksi voisivat tietysti tulla ansioituneet feministiset taloustieteilijätkin sikäli mikäli heillä on tuoreita ideoita vaihtoehtoisista yrityskulttuureista..

..näin menetellen ainakin julkinen talous saataisiin säilymään..

• Jack
        j.pukkila kirjoitti:

..oikeastaan siksi juuri tarvitaan asiantuntijoita pörssiyhtiöihin, jotta saataisiin mm. niiden kotimaisuusaste nykyistä suuremmaksi..

..kohta käy niin, ettei suomeen jää muuta kuin tehtaan kuva tonttimaahan, koska luulen, että kyseiset firmat ulkoistavat nykyistä vauhtia talon seinät ja sokkelinkin..

..toki julkisesta hallinnosta löytyy asiantuntijoitakin, voisimme laittaa vaikka r.sailaksen kiertäväksi asiantuntijaksi firmojen hallituksiin, valituiksi voisivat tietysti tulla ansioituneet feministiset taloustieteilijätkin sikäli mikäli heillä on tuoreita ideoita vaihtoehtoisista yrityskulttuureista..

..näin menetellen ainakin julkinen talous saataisiin säilymään..

Jos tuon kirjoittaisi joku muu kuin sinä, sille voisi nauraa vedet silmissä, mutta olosuhteet huomioon ottaen ei sille voi kuin huokaista. Talousasiat eivät selvästikään ole vahvin puolesi ja siksi uskon, että heitit kommenttisi aivan vakavissasi. En voi kuitenkaan olla välttymättä ajatukselta, että ratkaisusi kaikkiin ongelmiin on sosialismi.

Eniten minua huvittaa tuo kommenttisi siitä, miten asiantuntijoiden avulla saataisiin pörssiyhtiöiden kotimaisuusaste suuremmaksi :) Sinulla noi talousasiat niin hakosessa että ei taida edes kannattaa niitä alkaa oikomaan. Noh, ne lukijat, jotka ovat käyneet edes kauppaopiston tietävät mitä tarkoitan. Jakeletko kaikille aloille yhtä luontevasti neuvoja. Mitenköhän sinulta mahtaisi irrota neuvot vaikka sillarakennusinsinöörille tai erikoislääkärille? Vanha totuushan on, että asiantuntijan tunnistaa siitä, miten varovaisesti hän kommentoi asioita. Mitä enemmän asiasta tietää, sitä varovaisempi hän on. Sama toimii kääntäen.

• j.pukkila
        Jack kirjoitti:

Jos tuon kirjoittaisi joku muu kuin sinä, sille voisi nauraa vedet silmissä, mutta olosuhteet huomioon ottaen ei sille voi kuin huokaista. Talousasiat eivät selvästikään ole vahvin puolesi ja siksi uskon, että heitit kommenttisi aivan vakavissasi. En voi kuitenkaan olla välttymättä ajatukselta, että ratkaisusi kaikkiin ongelmiin on sosialismi.

Eniten minua huvittaa tuo kommenttisi siitä, miten asiantuntijoiden avulla saataisiin pörssiyhtiöiden kotimaisuusaste suuremmaksi :) Sinulla noi talousasiat niin hakosessa että ei taida edes kannattaa niitä alkaa oikomaan. Noh, ne lukijat, jotka ovat käyneet edes kauppaopiston tietävät mitä tarkoitan. Jakeletko kaikille aloille yhtä luontevasti neuvoja. Mitenköhän sinulta mahtaisi irrota neuvot vaikka sillarakennusinsinöörille tai erikoislääkärille? Vanha totuushan on, että asiantuntijan tunnistaa siitä, miten varovaisesti hän kommentoi asioita. Mitä enemmän asiasta tietää, sitä varovaisempi hän on. Sama toimii kääntäen.

..toivottavasti suomessa ei enää ole kauppaopistoja, koska suomella menisi taloudellisesti huomattavasti paremmin kuin nykyään, jos kauppaopistoja ei olisi ollut..

..onneksi nykyään koulutustaso on noussut ja ammattikorkeakoulutasoinen opetus valtaamassa alaa, joskin uudistuksen hedelmät pilaantuvat, koska kauppaopistolainen hapatus on vain siirtynyt tradenomikoulutukseen..

..korkeakouluissa ja yliopistoissa puolestaan professorit ovat suorassa käskytyssuhteesa valtiovarainministeriöön, joten senhän tietää, mikä hapatus siellä taas vallitsee..

..sosialismin käsitteestä kannattaisi varmaan keskustella syvemminkin, mutta toki marxilaisia periaatteita voidaan soveltaa vaikka talousjärjestelmä olisi kapitalistinenkin..

..aivan hyvin firmojen kotimaisuusastetta voidaan nostaa ihan kapitalististen periaatteiden mukaisesti, eihän se vaadi muuta kuin kotimaisen omistuksen lisäämistä, valtiohan voisi ostaa myymänsä osakkeet takaisin..

..toisekseen kotimaisuusastetta voidaan suhteellisesti lisätä pidättäytymällä markkinataloistumisesta olosuhteissa joissa muualla markkinataloistuminen kasvaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      56
      4237
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2801
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2613
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2073
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1523
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      109
      1400
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1367
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1098
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1057
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1028
    Aihe