paljon tulisi olla aamuvirtsan ph??
itselläni se oli idikaattoripaperilla mitattuna vain n.5,5 vaikka olen kuullut että sen pitäisi olla n 7,5 ...olenko vahvasti hapan???
Virtsan ph??
6
9831
Vastaukset
- tulisi olla
5-7, eli jos 7,5 on liian korkea pH. Katso vaikka tämä linkki, sieltä löydät oikeat viitearvot virtsan pH:lle
http://www.laboratoriokeskus.fi/ohjekirja_nayta.tmpl?id=557;talleta_url=1 - täysin normaalia
Virtsan pH voi vaidella paljonkin ja se on aivan normaalia. Happamuus jutuilla ei ole mitään tieteellistä pohjaa.
- tieteellinen
Tarkoititko ettei ole mitään tieteellistä pohjaa kasvistensyönnin positiivisista terveysvaikutuksista? Kasvikset nostaa virtsan pH:ta.
Kasvisten runsas käyttö:
- alentaa verenpainetta
- helpottaa painonhallintaa
- tasoittaa verensokeria
- helpottaa veren kolesterolitason normaalina pitämistä
- auttaa suoliston toimintaa pysymään hyvänä
- auttaa sydän- ja verisuonisairauksien ehkäisemisessä ja hoidossa
- vähentää riskiä sairastua tiettyihin syöpätyyppeihin. mm. paksunsuolen syöpään, mahasyöpään ja keuhkosyöpään. Runsas kasvisten käyttö saattaa suojata myös rintasyövältä
- parantaa elimistön puolustuskykyä
- osallistua elimistön entsyymitoimintojen säätelyyn
- vaikuttaa solukalvojen tarrautumiseen tai niiden hapettumisherkkyyteen
- omata antibioottien kaltaisia vaikutuksia
- sitoa itseensä ravinnossa esiintyviä haitallisia yhdisteitä ja ehkäistä siten niiden imeytymistä ruoansulatuskanavasta elimistöön jne.
Lähde: http://www.kotimaisetkasvikset.fi/ - terveydestä kysymys
...> Happamuus jutuilla ei ole mitään tieteellistä pohjaa.
Niistä tieteellisisistä pohjista viis, mutta onko TERVEYTEEN vaikuttavaa pohjaa? - on..
Virtsan pH:n vaihtelu riippuu siitä millaisia aineita elimistö erittää tai menettää virtsaan. Itse terveen elimistön pH vaihtelee vain vähän, toiminalleen elintärkeää sopivaa pH:ta elimistö säätelee erittämällä sopivassa määrin happamia ja emäksisiä aineita. Joten luonnollisesti yhtälailla virtan pH vaihtelee niin kuin sen määräkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351