Islamin todelliset kasvot

Häiskä

Oletko selvillä mitä Islamin usko todella pohjimmiltaan on?

Sanotaanko Hadifissa tai Koraanissa jossain kohtaa "Tapa juutalainen lauantaina ja kristitty sunnuntaina."?
Tarkoittaako "Allah akbar", että "Allah on suuri" vai "Allah on suurempi"?
Eikö raamatussa juuri saatana sano, että hän on Jumalaa suurempi?
Miksi koraanissa on Jeesuksen opetuksia ja Jeesus on Koraanin mukaan profeetta, mutta esimerkiksi rakkauden kaksoiskäskyä ei ole Koraanissa tai Hadifissa? Onko Islam todella rakkauden uskonto?

Olen kuullut, että muslimein Jeesus on sellainen, että kun hän tulee toisen kerran, hän tulee auttamaan tappamaan krisitityt ja juutalaiset ja muut, jotka eivät usko Muhammedin olevan profeetta.
Eikö jokaisen kunnon muslimin tulisi tappaa kristittyjä ja juutalaisia? Miksi kristittyjä ristiinnaulitaan Islamilaisissa maissa?

Mistä nousee usko martyyriuteen ja taivaaseen pääsyyn, kun tekee itsemurhaiskun ja tappaa mahdollisimman monta ei muslimia?

Mitä arabian kielinen koraani todella sanoo?
Haluaisin kuulla siitä lisää niiltä, jotka siihen uskovat.

Esitin tän kysymyksen jo toisessakin keskustelussa, mut aattelin kysyä viel joltain, joka tuntuu olevan asiansa takana. Toivottavasti osaat arabiaa voit lukea "alkukielistä" koraania.

26

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sister r'n'b

      mielenkiinnolla,kun Taha-setä vastaa näihin "uusiin" kysymyksiin...;)

      • Anonyymi

        Yleistä islamista on hölmöjen kirja ja vääräuskoisille tehty uskovat satuja. Opetetaan kakaroiden tekoa ja naisten alistamista. Muslimit levittää syyhyä ym ym näin iltalehti kertoi hehhh kyllä kaihdan muslimi paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä islamista on hölmöjen kirja ja vääräuskoisille tehty uskovat satuja. Opetetaan kakaroiden tekoa ja naisten alistamista. Muslimit levittää syyhyä ym ym näin iltalehti kertoi hehhh kyllä kaihdan muslimi paskoja.

        Moni ostaa koraanin kuntarttevat perseen pyyhintään. Tulee puhdas perse.


    • muslimi

      1. Oletko selvillä mitä Islamin usko todella pohjimmiltaan on?

      Olen.

      2.Sanotaanko Hadifissa tai Koraanissa jossain kohtaa "Tapa juutalainen lauantaina ja kristitty sunnuntaina."?

      Ei sanota. ps. se on hadith.

      3. Tarkoittaako "Allah akbar", että "Allah on suuri" vai "Allah on suurempi"?

      Allaah on suurin (Jumala on suurin)

      4.Olen kuullut, että muslimein Jeesus on sellainen, että kun hän tulee toisen kerran, hän tulee auttamaan tappamaan krisitityt ja juutalaiset ja muut, jotka eivät usko Muhammedin olevan profeetta.

      Ei pidä paikaansa. Jeesus tulee tappamaan siat maanpäältä ja kaatamaan ristit. Krisityt uskovat häneen (Jeesukseen) ja he kääntyvät islamiin.


      5. Eikö jokaisen kunnon muslimin tulisi tappaa kristittyjä ja juutalaisia? Miksi kristittyjä ristiinnaulitaan Islamilaisissa maissa?

      Ei tule. Ihmisten tappaminen ilman syytä on kielletty. Se, että toinen uskoo toisin kuin sinä, ei oikeuta hänen tappamiseen. Ellei hän sitten tietysti yritä tappaa sinua. Puolustamiseen on totta kai oikeus.

      6. Mistä nousee usko martyyriuteen ja taivaaseen pääsyyn, kun tekee itsemurhaiskun ja tappaa mahdollisimman monta ei muslimia?

      Itsemurha iskut eivät kuulu islamiin, sillä Koraanissa kielletään tappamasta naisia, lapsia, vanhuksia ja jopa kaatamasta puuta sodan aikana, joten.
      Se, mitä tuo tulee onkin sitten eri juttu. Ehkä epätoivosta, väärästä Koraanin tulkinnasta tms.

      7. Mitä arabian kielinen koraani todella sanoo?
      Haluaisin kuulla siitä lisää niiltä, jotka siihen uskovat.

      Koraani on Jumalan sanaa. Se sisältää ohjeet kuinka voittaa tässä elämässä ja tuonpuoleisessa.

      vastailin nyt näihin kysymyksiin, vaikka en olekana mikään arabiankielen taituri.

      • Häiskä

        Jos saisin vielä selvennystä siihen, mihin on jäänyt Raamatussa oleva rakkauden kaksoiskäsky "rakasta lähimäistäsi niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken..."? Vai onko se Koraanissa?

        Miksi 600-700 vuotta Raamatun kirjoittamisen jälkeen kirjoitetaan Koraani, joka muuttaa sanoman Jeesuksesta täysin erilaiseksi, kuin alkuperäinen ja tietämäni mukaan on muutenkin Raamatun kanssa ristiriidassa?

        Voisitko kertoa oman versiosi Koraanin synnystä vaikka erittäin lyhyesti?


      • Leviathan

        Minäkin haluaisin kuulla Koraanin tulkintaa joltakulta, joka osaa Koraanin alkukieltä, eli arabiaa.

        "3. Tarkoittaako "Allah akbar", että "Allah on suuri" vai "Allah on suurempi"?

        Allaah on suurin (Jumala on suurin)"

        Onko tuo varmasti alkukielellä "suurin", ei "suurempi"?

        Jumala sanoo itsestään: "Minä olen". Jeesus jatkoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä" jne. Jumalan ei tarvitse vakuutella olevansa ketään suurempi, hän yksin on.

        Väitteet siitä, että Koraanin olisi kirjoittanut juutalainen rabbi vaikuttavat päteviltä.

        Miten voi uskoa yhden miehen kirjoittamaan kirjaan Jumalan pyhänä sanana? Koraania tukee ainoastaan Mohammed itse, se ei ole sopusoinnussa historiallisten faktojen kanssa kuten Raamattu.

        Jihad on yleensä käännetty taisteluksi, mutta teurastustahan se tarkoittaa!

        "Se, että toinen uskoo toisin kuin sinä, ei oikeuta hänen tappamiseen."

        Koraanin mukaanhan toisen ihmisen nimenomaan saa tappaa, jos hän uskoo toisin kuin sinä. Pitääkö paikkansa?

        Tosi muslimi lukee Koraania ainostaan arabiaksi, ts. kaikki käännökset ovat väärennöksiä. Näin voi ajatella myös Raamatusta. Seurakunnastani ja raamattupiireistä löytyy aina joku, joka osaa kreikkaa ja hepreaa, heiltä minä kysyn kun tulee Raamatussa vaikea kohta vastaan. Eikö kukaan muslimi nyt voisi kertoa mitä arabiankielinen Koraani sanoo näistä Häiskän mainitsemista pointeista?

        "Koraani on Jumalan sanaa. Se sisältää ohjeet kuinka voittaa tässä elämässä ja tuonpuoleisessa."

        Muslimit siis ovat voittajia? He ovat voittaneet tässä elämässä?

        Jokainen joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi. Ihminen ei itse ole saavuttanut yhtään mitään, hän ei ole voittanut ainuttakaan taistelua, hänet on Jumalan armon tähden pelastettu. "Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -" EF 2:8

        Kärsikö Allah meidän syntiemme tähden? Antoiko Allah ainoan poikansa meidän vuoksi? Millainen on Allahin pelastussuunnitelma? Mekö siis Koraanin mukaan pelastumme noudatamalla Koraanin pyhiä ohjeita? Kertokaa lisää!


      • Isra
        Leviathan kirjoitti:

        Minäkin haluaisin kuulla Koraanin tulkintaa joltakulta, joka osaa Koraanin alkukieltä, eli arabiaa.

        "3. Tarkoittaako "Allah akbar", että "Allah on suuri" vai "Allah on suurempi"?

        Allaah on suurin (Jumala on suurin)"

        Onko tuo varmasti alkukielellä "suurin", ei "suurempi"?

        Jumala sanoo itsestään: "Minä olen". Jeesus jatkoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä" jne. Jumalan ei tarvitse vakuutella olevansa ketään suurempi, hän yksin on.

        Väitteet siitä, että Koraanin olisi kirjoittanut juutalainen rabbi vaikuttavat päteviltä.

        Miten voi uskoa yhden miehen kirjoittamaan kirjaan Jumalan pyhänä sanana? Koraania tukee ainoastaan Mohammed itse, se ei ole sopusoinnussa historiallisten faktojen kanssa kuten Raamattu.

        Jihad on yleensä käännetty taisteluksi, mutta teurastustahan se tarkoittaa!

        "Se, että toinen uskoo toisin kuin sinä, ei oikeuta hänen tappamiseen."

        Koraanin mukaanhan toisen ihmisen nimenomaan saa tappaa, jos hän uskoo toisin kuin sinä. Pitääkö paikkansa?

        Tosi muslimi lukee Koraania ainostaan arabiaksi, ts. kaikki käännökset ovat väärennöksiä. Näin voi ajatella myös Raamatusta. Seurakunnastani ja raamattupiireistä löytyy aina joku, joka osaa kreikkaa ja hepreaa, heiltä minä kysyn kun tulee Raamatussa vaikea kohta vastaan. Eikö kukaan muslimi nyt voisi kertoa mitä arabiankielinen Koraani sanoo näistä Häiskän mainitsemista pointeista?

        "Koraani on Jumalan sanaa. Se sisältää ohjeet kuinka voittaa tässä elämässä ja tuonpuoleisessa."

        Muslimit siis ovat voittajia? He ovat voittaneet tässä elämässä?

        Jokainen joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi. Ihminen ei itse ole saavuttanut yhtään mitään, hän ei ole voittanut ainuttakaan taistelua, hänet on Jumalan armon tähden pelastettu. "Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -" EF 2:8

        Kärsikö Allah meidän syntiemme tähden? Antoiko Allah ainoan poikansa meidän vuoksi? Millainen on Allahin pelastussuunnitelma? Mekö siis Koraanin mukaan pelastumme noudatamalla Koraanin pyhiä ohjeita? Kertokaa lisää!

        Osaan arabiaa kohtalaisesta, mutta en niin, että Koraania ymmärtäisin selittääkseni suoraan arabiasta.

        Sen sijaan pystyn kyllä vastaamaan kysymykseesi. "Allahu akbar" tarkoittaa "Jumala (Allah) on suurin". Jos lauserakenne viittaa komparatiiviin, "akbar"-sanalla on myös komparatiivinen merkitys. Mutta yksin ollessaan ja muissa superlatiivisissa yhteyksissä "akbar" tarkoittaa "suurin".
        Eikä tätä Jumala vakuuttele, me ihmiset sanomme niin mm. kunnioituksesta.

        Minulla on paljon kokemusta dialogista kristittyjen kanssa, ja minulla on kristittyjä ystäviä. Mutta koen hyödyttömäksi tämän tyylisen keskustelun, jossa voimakkaan kristillisen taustan omaava vain esittää väitteitä vailla mitään perusteluja.

        Se, että Jeesus sanoi Raamatun mukaan jotain, ei ole peruste siirtää asiaa verrannolliseksi Koraanin kanssa.

        Koraani on sekä sopusoinnussa historiallisten faktojen että tieteellisten faktojen kanssa.
        Muhammed ei kirjoittanut Koraania, se on Jumalan ilmoitus, sana.

        Väitteesi: "Koraanin mukaanhan toisen ihmisen nimenomaan saa tappaa, jos hän uskoo toisin kuin sinä. Pitääkö paikkansa?"
        ei pidä paikkaansa. Yhden ihmisen tappaminen on kuin tappaisi kaikki ihmiset. (Koraani 5:32)

        Koraanin käännökset eivät ole väärennöksiä, ne ovat ihmisen tulkintaa Jumalan sanasta. On paljon muslimeja, jotka osaavat arabiaa, sehän on miljoonien äidinkieli. Se vain ei suoraan tarkoita, että omaa Koraanin tuntemusta.
        Itse olen saanut opetusta mm. oppineilta (uskonnollisesti) muslimeilta, joiden äidinkieli on lisäksi arabia.

        Islamilaisen pelastuskäsityksen mukaan ei tarvita välittäjiä eikä sijaiskärsijöitä. Jumala antaa anteeksi suoraan ihmiselle ja ihminen pyytää Jumalalta suoraan anteeksi. Pelastus tulee Jumalalta, ei keneltäkään muulta. Tässä sinulle pätkä eräästä pitämästäni luennosta, aihe Armo islamissa. Tein luennosta myös kirjallisen version:

        Jumalan armo on siis islamissa perusta, jolta koko uskonnon ydin muodostuu. Kun Jumala loi ihmisen, Hän lupasi: ”Armoni voittaa vihani”. Hänen armonsa on toteutunut aivan ihmiskunnan historian alusta asti, Aadamin ja Eevan tarinassa (K- 2:35-39). He tekivät syntiä, mutta Jumala antoi heille anteeksi. Synti oli vain heidän, eikä sen taakka ole muiden harteilla. Jokainen on islamissa itse vastuussa Jumalalle. Tehdessään väärin (synnin määritelmä: tietoinen rikkomus Jumalan lakia vastaan) ihminen katuu, pyytää Jumalalta anteeksi ja ollessaan tässä vilpitön, hän myös saa anteeksi. Mikään synti ei ole liian suuri Jumalalle anteeksiannettavaksi. Vain sitä, että pitää Jumalan rinnalla muita (K. 4:48), ei voi saada anteeksi. Jumala on se, joka antaa anteeksi. Jos emme tekisi syntiä, Jumala lähettäisi toisen kansan, joka tekee syntiä ja pyytää Häneltä anteeksi.

        Jumalan armo syntejämme kohtaan on valtavan suurta. Vaikka syntimme ulottuisivat taivaan pilviin asti tai olisivat yhtä suuria kuin maapallo, mutta tulisimme Hänen eteensä pyytämään anteeksiantoa asettamatta ketään Hänen rinnalleen, Hän antaisi anteeksi - käyttääkseni erään profeetta Muhammedin perimätiedon, hadithin (Tirmidhin kokoelma) sanoja.

        Jumalan 99 ominaisuudesta - niistä, joiden avulla voimme ymmärtää Hänestä sen, mitä Hän haluaa meille kertoa - keskeisimpiä ovat Armelias ja Armahtaja. Nämä termit kuvaavat kahta armon ulottuvuutta, ovat sen kaksi puolta.

        Aihe on laaja, tässä näin alkuun!


      • Häiskä
        Isra kirjoitti:

        Osaan arabiaa kohtalaisesta, mutta en niin, että Koraania ymmärtäisin selittääkseni suoraan arabiasta.

        Sen sijaan pystyn kyllä vastaamaan kysymykseesi. "Allahu akbar" tarkoittaa "Jumala (Allah) on suurin". Jos lauserakenne viittaa komparatiiviin, "akbar"-sanalla on myös komparatiivinen merkitys. Mutta yksin ollessaan ja muissa superlatiivisissa yhteyksissä "akbar" tarkoittaa "suurin".
        Eikä tätä Jumala vakuuttele, me ihmiset sanomme niin mm. kunnioituksesta.

        Minulla on paljon kokemusta dialogista kristittyjen kanssa, ja minulla on kristittyjä ystäviä. Mutta koen hyödyttömäksi tämän tyylisen keskustelun, jossa voimakkaan kristillisen taustan omaava vain esittää väitteitä vailla mitään perusteluja.

        Se, että Jeesus sanoi Raamatun mukaan jotain, ei ole peruste siirtää asiaa verrannolliseksi Koraanin kanssa.

        Koraani on sekä sopusoinnussa historiallisten faktojen että tieteellisten faktojen kanssa.
        Muhammed ei kirjoittanut Koraania, se on Jumalan ilmoitus, sana.

        Väitteesi: "Koraanin mukaanhan toisen ihmisen nimenomaan saa tappaa, jos hän uskoo toisin kuin sinä. Pitääkö paikkansa?"
        ei pidä paikkaansa. Yhden ihmisen tappaminen on kuin tappaisi kaikki ihmiset. (Koraani 5:32)

        Koraanin käännökset eivät ole väärennöksiä, ne ovat ihmisen tulkintaa Jumalan sanasta. On paljon muslimeja, jotka osaavat arabiaa, sehän on miljoonien äidinkieli. Se vain ei suoraan tarkoita, että omaa Koraanin tuntemusta.
        Itse olen saanut opetusta mm. oppineilta (uskonnollisesti) muslimeilta, joiden äidinkieli on lisäksi arabia.

        Islamilaisen pelastuskäsityksen mukaan ei tarvita välittäjiä eikä sijaiskärsijöitä. Jumala antaa anteeksi suoraan ihmiselle ja ihminen pyytää Jumalalta suoraan anteeksi. Pelastus tulee Jumalalta, ei keneltäkään muulta. Tässä sinulle pätkä eräästä pitämästäni luennosta, aihe Armo islamissa. Tein luennosta myös kirjallisen version:

        Jumalan armo on siis islamissa perusta, jolta koko uskonnon ydin muodostuu. Kun Jumala loi ihmisen, Hän lupasi: ”Armoni voittaa vihani”. Hänen armonsa on toteutunut aivan ihmiskunnan historian alusta asti, Aadamin ja Eevan tarinassa (K- 2:35-39). He tekivät syntiä, mutta Jumala antoi heille anteeksi. Synti oli vain heidän, eikä sen taakka ole muiden harteilla. Jokainen on islamissa itse vastuussa Jumalalle. Tehdessään väärin (synnin määritelmä: tietoinen rikkomus Jumalan lakia vastaan) ihminen katuu, pyytää Jumalalta anteeksi ja ollessaan tässä vilpitön, hän myös saa anteeksi. Mikään synti ei ole liian suuri Jumalalle anteeksiannettavaksi. Vain sitä, että pitää Jumalan rinnalla muita (K. 4:48), ei voi saada anteeksi. Jumala on se, joka antaa anteeksi. Jos emme tekisi syntiä, Jumala lähettäisi toisen kansan, joka tekee syntiä ja pyytää Häneltä anteeksi.

        Jumalan armo syntejämme kohtaan on valtavan suurta. Vaikka syntimme ulottuisivat taivaan pilviin asti tai olisivat yhtä suuria kuin maapallo, mutta tulisimme Hänen eteensä pyytämään anteeksiantoa asettamatta ketään Hänen rinnalleen, Hän antaisi anteeksi - käyttääkseni erään profeetta Muhammedin perimätiedon, hadithin (Tirmidhin kokoelma) sanoja.

        Jumalan 99 ominaisuudesta - niistä, joiden avulla voimme ymmärtää Hänestä sen, mitä Hän haluaa meille kertoa - keskeisimpiä ovat Armelias ja Armahtaja. Nämä termit kuvaavat kahta armon ulottuvuutta, ovat sen kaksi puolta.

        Aihe on laaja, tässä näin alkuun!

        Mikä on epäjumalanpalvelusta? Voiko materia tai vaikka rakkaat ihmiset mennä Jumalan edelle? Oletko aivan varma että et ole vahingossa palvallut muita jumalia...tämän maailman jumalia?


      • leviathan
        Isra kirjoitti:

        Osaan arabiaa kohtalaisesta, mutta en niin, että Koraania ymmärtäisin selittääkseni suoraan arabiasta.

        Sen sijaan pystyn kyllä vastaamaan kysymykseesi. "Allahu akbar" tarkoittaa "Jumala (Allah) on suurin". Jos lauserakenne viittaa komparatiiviin, "akbar"-sanalla on myös komparatiivinen merkitys. Mutta yksin ollessaan ja muissa superlatiivisissa yhteyksissä "akbar" tarkoittaa "suurin".
        Eikä tätä Jumala vakuuttele, me ihmiset sanomme niin mm. kunnioituksesta.

        Minulla on paljon kokemusta dialogista kristittyjen kanssa, ja minulla on kristittyjä ystäviä. Mutta koen hyödyttömäksi tämän tyylisen keskustelun, jossa voimakkaan kristillisen taustan omaava vain esittää väitteitä vailla mitään perusteluja.

        Se, että Jeesus sanoi Raamatun mukaan jotain, ei ole peruste siirtää asiaa verrannolliseksi Koraanin kanssa.

        Koraani on sekä sopusoinnussa historiallisten faktojen että tieteellisten faktojen kanssa.
        Muhammed ei kirjoittanut Koraania, se on Jumalan ilmoitus, sana.

        Väitteesi: "Koraanin mukaanhan toisen ihmisen nimenomaan saa tappaa, jos hän uskoo toisin kuin sinä. Pitääkö paikkansa?"
        ei pidä paikkaansa. Yhden ihmisen tappaminen on kuin tappaisi kaikki ihmiset. (Koraani 5:32)

        Koraanin käännökset eivät ole väärennöksiä, ne ovat ihmisen tulkintaa Jumalan sanasta. On paljon muslimeja, jotka osaavat arabiaa, sehän on miljoonien äidinkieli. Se vain ei suoraan tarkoita, että omaa Koraanin tuntemusta.
        Itse olen saanut opetusta mm. oppineilta (uskonnollisesti) muslimeilta, joiden äidinkieli on lisäksi arabia.

        Islamilaisen pelastuskäsityksen mukaan ei tarvita välittäjiä eikä sijaiskärsijöitä. Jumala antaa anteeksi suoraan ihmiselle ja ihminen pyytää Jumalalta suoraan anteeksi. Pelastus tulee Jumalalta, ei keneltäkään muulta. Tässä sinulle pätkä eräästä pitämästäni luennosta, aihe Armo islamissa. Tein luennosta myös kirjallisen version:

        Jumalan armo on siis islamissa perusta, jolta koko uskonnon ydin muodostuu. Kun Jumala loi ihmisen, Hän lupasi: ”Armoni voittaa vihani”. Hänen armonsa on toteutunut aivan ihmiskunnan historian alusta asti, Aadamin ja Eevan tarinassa (K- 2:35-39). He tekivät syntiä, mutta Jumala antoi heille anteeksi. Synti oli vain heidän, eikä sen taakka ole muiden harteilla. Jokainen on islamissa itse vastuussa Jumalalle. Tehdessään väärin (synnin määritelmä: tietoinen rikkomus Jumalan lakia vastaan) ihminen katuu, pyytää Jumalalta anteeksi ja ollessaan tässä vilpitön, hän myös saa anteeksi. Mikään synti ei ole liian suuri Jumalalle anteeksiannettavaksi. Vain sitä, että pitää Jumalan rinnalla muita (K. 4:48), ei voi saada anteeksi. Jumala on se, joka antaa anteeksi. Jos emme tekisi syntiä, Jumala lähettäisi toisen kansan, joka tekee syntiä ja pyytää Häneltä anteeksi.

        Jumalan armo syntejämme kohtaan on valtavan suurta. Vaikka syntimme ulottuisivat taivaan pilviin asti tai olisivat yhtä suuria kuin maapallo, mutta tulisimme Hänen eteensä pyytämään anteeksiantoa asettamatta ketään Hänen rinnalleen, Hän antaisi anteeksi - käyttääkseni erään profeetta Muhammedin perimätiedon, hadithin (Tirmidhin kokoelma) sanoja.

        Jumalan 99 ominaisuudesta - niistä, joiden avulla voimme ymmärtää Hänestä sen, mitä Hän haluaa meille kertoa - keskeisimpiä ovat Armelias ja Armahtaja. Nämä termit kuvaavat kahta armon ulottuvuutta, ovat sen kaksi puolta.

        Aihe on laaja, tässä näin alkuun!

        "(synnin määritelmä: tietoinen rikkomus Jumalan lakia vastaan)"

        Jos ihminen ei siis tiedä tekevänsä väärin, se ei ole syntiä?

        Pelastuuko jokainen muslimi? Riippuuko pelastus Islamin mukaan meidän teoista (niinkuin nimim. muslimi väitti)? Pelastuuko jokainen joka pyytää Allahilta syntejä anteeksi? Vai riippuuko pelastus siitä, miten hyvin on noudattanut Koraanin ohjeita?

        Olen pahoillani jos heitän väitteitä Islamista vailla mitään perusteita. Muslimien käsityksistä kuitenkin luonnollisesti liikkuu paljon huhuja, siksipä kysyin pitävätkö ne paikkansa.

        Jos Koraani on Allahin itsensä kirjoittama, miksi se sisältää niin paljon Juutalaista numerologiaa?

        Kiva tietää että myös Allah on Armelias ;)


      • Isra
        Häiskä kirjoitti:

        Mikä on epäjumalanpalvelusta? Voiko materia tai vaikka rakkaat ihmiset mennä Jumalan edelle? Oletko aivan varma että et ole vahingossa palvallut muita jumalia...tämän maailman jumalia?

        On todellakin hyvä pohtia,mikä on epäjumalanpalvelusta ja olla tarkkana itsensä kanssa. Mm. materia voi nousta eräänlaiseksi palvonnan kohteeksi siten, että se nousee tärkeämmäksi kuin Jumala. Ja meidän aikamme epäjumalahan on raha.

        En ole sataprosenttisen varma, etten jossain vaiheessa hetkellisesti olisi palvellut jotain muuta kuin Jumalaa. Mutta pointti onkin se, että palaa äkkiä yhden Jumalan palvelemiseen, jos siitä eksyy. Ja pitää huolta, ettei näin tapahdu. Kyllä anteeksianto tulee, jos epäjumalanpalvelemiseen ei jää.


      • Isra
        leviathan kirjoitti:

        "(synnin määritelmä: tietoinen rikkomus Jumalan lakia vastaan)"

        Jos ihminen ei siis tiedä tekevänsä väärin, se ei ole syntiä?

        Pelastuuko jokainen muslimi? Riippuuko pelastus Islamin mukaan meidän teoista (niinkuin nimim. muslimi väitti)? Pelastuuko jokainen joka pyytää Allahilta syntejä anteeksi? Vai riippuuko pelastus siitä, miten hyvin on noudattanut Koraanin ohjeita?

        Olen pahoillani jos heitän väitteitä Islamista vailla mitään perusteita. Muslimien käsityksistä kuitenkin luonnollisesti liikkuu paljon huhuja, siksipä kysyin pitävätkö ne paikkansa.

        Jos Koraani on Allahin itsensä kirjoittama, miksi se sisältää niin paljon Juutalaista numerologiaa?

        Kiva tietää että myös Allah on Armelias ;)

        Hyvä nimimerkki!

        Nyt huomaan, että haluat keskustella ja kysyä. Ensin se vaikutti vain perusteettomien väitteiden heittämiseltä. Jatkan mielelläni kanssasi vastaamalla kysymyksiisi.

        Jos ihminen ei tiedä, että joku asia on syntiä, ja hän tekee sitä, se ei ole syntiä. Mutta islamia pitää opiskella, tietämättömyyteen ei saa jäädä.

        Pelastus on tietenkin asia, jonka päättää Jumala, en minä tai kukaan muu ihminen. Islamin opetusten perusteella voin kuitenkin vastata kysymyksiisi. Koraanin jae 4:48 tekee selväksi (tämä oli muistaakseni viime viestissäni), että pelastuksen ratkaisee Jumalaan uskominen ja se, ettei palvele muita Hänen rinnallaan. Jos muslimi pysyy uskossaan, Hän pelastuu. Pelastus ei riipu vain teoista, usko pelastaa. Pelastukseen vaikuttavat myös teot. Mutta pelastus kulkee myös tätä tietä: "katumus-tapojen parannus-anteeksianto Jumalalta".

        Jos pyytää syntejään anteeksi, katuu ja parantaa tapansa, saa anteeksi. Tietenkään yksilö ei tiedä mitä tekee tulevassa, ei ehkä pyydäkään, ja kuolee. Jälleen viittaan edelliseen kappaleeseen.

        Koraani ei sisällä juutalaista numerologiaa, eihän se sisällä hepreaakaan. Mielestäni tämä väite liittyy siihen, että Palestiina-Israel-konfliktin vuoksi muslimeilla ja juutalaisilla on nykyään yleisesti ottaen huonot välit. No, tämä oli kyllä kärjistys, sillä olen tavannut Interfaith-konferenssissa yhteistyötä tekeviä juutalaisia ja muslimeja. Koskettavaa oli, että juutalaisnainen, jonka poika kuoli itsemurhapommittajan iskussa, on mukana tässä rauhantyössä. Ja vain esimerkkinä!

        Jos pitäisimme tässä keskustelussa aiemmin esitettyä numerologia-teoriaa oikeana, voisimme yhtä hyvin vetää hatusta vaikka seuraavanlaisen teorian: erääseen puistoon istutettiin yksitoista puuta. Tämähän on kuin rukoushelmet, joita on 99 tai luku kolmella jaettuna (33) tai tämä kolmella jaettuna (11). Niinpä ne symboloivat Jumalan 99 nimeä.
        No, tällainen tuli äkkiä mieleeni. Kukaan ei ole näin väittänyt (tietääkseni), mutta näin voisi tehdä saman logiikan mukaan.

        On paljon sanoja, jotka toisessa kielessä samankaltaisina tai jopa samanlaisina tarkoittavat jotain muuta. Arabia ja heprea ovat sukulaiskieliä, mutta sanat eivät ole identtisiä. Arabian sanojen heprealaisen merkityksen/muodon kautta on turha tehdä mitään johtopäätöksiä.

        Ilahduin viimeisestä lauseestasi! Hyvää sunnuntaipäivää (huomista, jolloin ehkä vasta näet viestini)!


      • Naksu
        Isra kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki!

        Nyt huomaan, että haluat keskustella ja kysyä. Ensin se vaikutti vain perusteettomien väitteiden heittämiseltä. Jatkan mielelläni kanssasi vastaamalla kysymyksiisi.

        Jos ihminen ei tiedä, että joku asia on syntiä, ja hän tekee sitä, se ei ole syntiä. Mutta islamia pitää opiskella, tietämättömyyteen ei saa jäädä.

        Pelastus on tietenkin asia, jonka päättää Jumala, en minä tai kukaan muu ihminen. Islamin opetusten perusteella voin kuitenkin vastata kysymyksiisi. Koraanin jae 4:48 tekee selväksi (tämä oli muistaakseni viime viestissäni), että pelastuksen ratkaisee Jumalaan uskominen ja se, ettei palvele muita Hänen rinnallaan. Jos muslimi pysyy uskossaan, Hän pelastuu. Pelastus ei riipu vain teoista, usko pelastaa. Pelastukseen vaikuttavat myös teot. Mutta pelastus kulkee myös tätä tietä: "katumus-tapojen parannus-anteeksianto Jumalalta".

        Jos pyytää syntejään anteeksi, katuu ja parantaa tapansa, saa anteeksi. Tietenkään yksilö ei tiedä mitä tekee tulevassa, ei ehkä pyydäkään, ja kuolee. Jälleen viittaan edelliseen kappaleeseen.

        Koraani ei sisällä juutalaista numerologiaa, eihän se sisällä hepreaakaan. Mielestäni tämä väite liittyy siihen, että Palestiina-Israel-konfliktin vuoksi muslimeilla ja juutalaisilla on nykyään yleisesti ottaen huonot välit. No, tämä oli kyllä kärjistys, sillä olen tavannut Interfaith-konferenssissa yhteistyötä tekeviä juutalaisia ja muslimeja. Koskettavaa oli, että juutalaisnainen, jonka poika kuoli itsemurhapommittajan iskussa, on mukana tässä rauhantyössä. Ja vain esimerkkinä!

        Jos pitäisimme tässä keskustelussa aiemmin esitettyä numerologia-teoriaa oikeana, voisimme yhtä hyvin vetää hatusta vaikka seuraavanlaisen teorian: erääseen puistoon istutettiin yksitoista puuta. Tämähän on kuin rukoushelmet, joita on 99 tai luku kolmella jaettuna (33) tai tämä kolmella jaettuna (11). Niinpä ne symboloivat Jumalan 99 nimeä.
        No, tällainen tuli äkkiä mieleeni. Kukaan ei ole näin väittänyt (tietääkseni), mutta näin voisi tehdä saman logiikan mukaan.

        On paljon sanoja, jotka toisessa kielessä samankaltaisina tai jopa samanlaisina tarkoittavat jotain muuta. Arabia ja heprea ovat sukulaiskieliä, mutta sanat eivät ole identtisiä. Arabian sanojen heprealaisen merkityksen/muodon kautta on turha tehdä mitään johtopäätöksiä.

        Ilahduin viimeisestä lauseestasi! Hyvää sunnuntaipäivää (huomista, jolloin ehkä vasta näet viestini)!

        Tietämättömyys ei tee synnin tekemisestä synnitöntä. Jokainen ihminen on vastuussa teoistaan ja on myös vastuussa tiedon haustaan. Tietysti synti on eriarvoista siinä mielessä, onko se tehty tarkoituksellisesti vai tahattomasti, ja millaiset mahdollisuudet tiedon saantiin on ollut. Ja Allah tuomitsee jokaisen meistä Tuomiopäivänä kuten parhaaksi näkee. Ainut synti, jota ei voi saada anteeksi on epäjumalanpalvelus, jos siinä tilassa kuolee (eikä kyseinen henkilö siis pysty enää katumaan ja palaamaan islamiin).


      • Isra
        Naksu kirjoitti:

        Tietämättömyys ei tee synnin tekemisestä synnitöntä. Jokainen ihminen on vastuussa teoistaan ja on myös vastuussa tiedon haustaan. Tietysti synti on eriarvoista siinä mielessä, onko se tehty tarkoituksellisesti vai tahattomasti, ja millaiset mahdollisuudet tiedon saantiin on ollut. Ja Allah tuomitsee jokaisen meistä Tuomiopäivänä kuten parhaaksi näkee. Ainut synti, jota ei voi saada anteeksi on epäjumalanpalvelus, jos siinä tilassa kuolee (eikä kyseinen henkilö siis pysty enää katumaan ja palaamaan islamiin).

        En ihan päässyt selville mitä haluat tarkentaa, koska sanot samaa kuin minä. Tekstisi ensimmäinen lause vain eroaa minun tekstistäni. Toinen lause on totta, ehkä ei tullut selvästi esiin kirjoittamastani.

        Mutta ensimmäisestä väitteestä olen edelleen eri mieltä. Islamilaisen synti-käsityksen mukaan synnin tekeminen vaatii sitä, että tietää mikä on syntiä. Kirjoitin, että tietoa pitää etsiä ja normaalisti muslimille selviää (uudellekin) aika pian ainakin isoimmat synnit.


    • Naksu

      Toivottavasti sinä osaat lukea vanhaa testamenttia ja uutta testamenttia alkukielellä ja olet huomannut kreikan ja heprean kielen erot... *heitto* Mutta vakavammin. En ymmärrä, mitä perusteita esität väittämiisi paitsi, että olet 'kuullut'. Miksi ihmeessä muslimit vihaisivat juutalaisia ja kristittyjä? Islam tarjoaa heille täydellisen uskonnonvapauden harjoittaa uskontoaan. Jos todella haluat tietää, mitä Koraanissa sanotaan, voit toki lainata sen lähimmästä kirjastosta. suosittelen lukemaan kahta käännöstä rinnakkain, niin saat silloin lukemastasi enemmän irti. Ja näistä numerologia jutuista voisi jatkaa ikuisuuksia. Voit toki tarkistaa, kuinka monta suuraa alkaa alif laam miim- alkuisena esim. Hämeen-Anttilan käännöksestä... Joka uskoo numeroihin uskokoon ja laskekoon (matematiikka on vain yksi kieli eli tapa ajatella): minä uskon Jumalaan. ;D

      • Repe Ruutikallo

        >Miksi ihmeessä muslimit vihaisivat juutalaisia ja kristittyjä? Islam tarjoaa heille täydellisen uskonnonvapauden harjoittaa uskontoaan.

        Jaa jaa. Islamin tarjoama uskonnonvapaus on tietääkseni sellaista, että muslimi saa vapaasti käännyttää kristittyä (tai juutalaista), mutta jos kristitty koettaa käännyttää muslimia, siinä äkkiä käännyttäjän veri lentää.

        Olenko nyt ymmärtänyt oikein tämän "täydellisen uskonnonvapauden" rajoitukset?


      • Naksu
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        >Miksi ihmeessä muslimit vihaisivat juutalaisia ja kristittyjä? Islam tarjoaa heille täydellisen uskonnonvapauden harjoittaa uskontoaan.

        Jaa jaa. Islamin tarjoama uskonnonvapaus on tietääkseni sellaista, että muslimi saa vapaasti käännyttää kristittyä (tai juutalaista), mutta jos kristitty koettaa käännyttää muslimia, siinä äkkiä käännyttäjän veri lentää.

        Olenko nyt ymmärtänyt oikein tämän "täydellisen uskonnonvapauden" rajoitukset?

        Sana käännyttäminen on varsin kristillinen. Kristinuskoon kuuluu, kiitos Paavalin vai hänen seuraajiensa?, aktiivinen käännyttäminen eli lähetystyö. Juutalaisuuteen taas joidenkin ryhmittymien mukaan ei voi edes kääntyä: maltillisempien mielestä kääntymisen kuuluu olla perusteellista (useiden vuosien opiskelua oppineiden kanssa). Juutalaiset eivät tee lähetystyötä. Islamiinkaan ei kuulu lähetystyö, vaikka kääntyminen on yksinkertaista. Eivät muslimit kulje Koraani kädessä kertomassa ei-muslimeille islamista. Muslimiksi haluavan on itse hakeuduttava muslimien joukkoon. Yritäthän itsekin löytää tietoa Islam palstan kautta? Tarkoitan, etteivät muslimit sinua täällä Suomessakaan jahtaa saadakseen sinua omiin tapahtumiinsa.

        Kristittyjen lähetystyötä en itse hyväksy sen kaikissa muodoissa. En hyväksynyt edes silloin, kun en ollut vielä muslimi. Tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni. Olen keskustellut lähetystyöntekijöiden kanssa, jotka tekevät lähetystyötä muslimimaissa ja minusta heidän käytäntönsä ovat moraalisesti arveluttavia. Mutta tämä on sitten jo aivan toinen tarina.


      • Stan
        Naksu kirjoitti:

        Sana käännyttäminen on varsin kristillinen. Kristinuskoon kuuluu, kiitos Paavalin vai hänen seuraajiensa?, aktiivinen käännyttäminen eli lähetystyö. Juutalaisuuteen taas joidenkin ryhmittymien mukaan ei voi edes kääntyä: maltillisempien mielestä kääntymisen kuuluu olla perusteellista (useiden vuosien opiskelua oppineiden kanssa). Juutalaiset eivät tee lähetystyötä. Islamiinkaan ei kuulu lähetystyö, vaikka kääntyminen on yksinkertaista. Eivät muslimit kulje Koraani kädessä kertomassa ei-muslimeille islamista. Muslimiksi haluavan on itse hakeuduttava muslimien joukkoon. Yritäthän itsekin löytää tietoa Islam palstan kautta? Tarkoitan, etteivät muslimit sinua täällä Suomessakaan jahtaa saadakseen sinua omiin tapahtumiinsa.

        Kristittyjen lähetystyötä en itse hyväksy sen kaikissa muodoissa. En hyväksynyt edes silloin, kun en ollut vielä muslimi. Tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni. Olen keskustellut lähetystyöntekijöiden kanssa, jotka tekevät lähetystyötä muslimimaissa ja minusta heidän käytäntönsä ovat moraalisesti arveluttavia. Mutta tämä on sitten jo aivan toinen tarina.

        (naksu on koiran huomion saamiseksi kehitetty esine)
        MIKSI olet noin kiihkeä uskostasi? Vaikka niin jokainen käännynnäinen on, uskotellakseen itselleen olevansa oikeassa.
        Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
        Ja etpä vaan vastannut RRn kysymykseen.
        Miten käy, jos muslimia edes yritetään käännyttää?
        Minulle on kertonut monet maahanmuuttaneet ja uslkomailla tapaamani ystävät, ettei islamista voi erota. Sen on "todistanut" täälläkin Kaikki oikein tietävä Tahakin!


      • Taha Islam
        Stan kirjoitti:

        (naksu on koiran huomion saamiseksi kehitetty esine)
        MIKSI olet noin kiihkeä uskostasi? Vaikka niin jokainen käännynnäinen on, uskotellakseen itselleen olevansa oikeassa.
        Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
        Ja etpä vaan vastannut RRn kysymykseen.
        Miten käy, jos muslimia edes yritetään käännyttää?
        Minulle on kertonut monet maahanmuuttaneet ja uslkomailla tapaamani ystävät, ettei islamista voi erota. Sen on "todistanut" täälläkin Kaikki oikein tietävä Tahakin!

        >Sen on "todistanut" täälläkin Kaikki oikein tietävä Tahakin!

        Milloin olen näin sanonut?


      • Naksu
        Stan kirjoitti:

        (naksu on koiran huomion saamiseksi kehitetty esine)
        MIKSI olet noin kiihkeä uskostasi? Vaikka niin jokainen käännynnäinen on, uskotellakseen itselleen olevansa oikeassa.
        Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
        Ja etpä vaan vastannut RRn kysymykseen.
        Miten käy, jos muslimia edes yritetään käännyttää?
        Minulle on kertonut monet maahanmuuttaneet ja uslkomailla tapaamani ystävät, ettei islamista voi erota. Sen on "todistanut" täälläkin Kaikki oikein tietävä Tahakin!

        ..naksahtaa ja jatkaa matkaansa. En usko, että olet ymmärtänyt mitään kirjoittamastani. ;D


      • Häiskä
        Naksu kirjoitti:

        ..naksahtaa ja jatkaa matkaansa. En usko, että olet ymmärtänyt mitään kirjoittamastani. ;D

        Laki on kirjoitettu jokaisen ihmisen sydämelle ja siihen lakiin sinä uskot...tässä tapauksessa Islamin oppiin. Kristus on sinulle herjausta?
        Onko näin?


    • pelkkä p

      Mielenkiintoista että Raamatun mukaan:
      "Jumala on Rakkaus"...
      Rakkaus ei kuulu allahin 99-nimien luetteloon
      Nimilistassa ei ole mitään nimeä joka edes viittaisi jonkin asteiseen VÄLITTÄMISEEN...
      Allah on vain suuri, mahtava, tietävä ym... mutta ei Rakkaus.

      Itseasiassa koko sanan "rakkaus" käyttö on täysin olematonta koraanissa.
      Allah on arvonimistään päätellen orjaherra, jolle ei ihmiset merkitse muuta kuin halpoja palvelijoita.
      Tee tästä päätelmä...

      Ainoa kohta mistä olen löytänyt sanan rakkaus: niin siinä herjataan kristittyjä - koska nämä väittävät olevansa "Jumalan rakkaita" (tai siis niin kuin... muslimi tietää paremmin: jumala ei piittaa todellisuudessa ihmistä hiekan jyvänkään vertaa).

    • harrastelijateologi

      Minusta Jihadistit syyllistyvät Allahin pulkkaan. Käyttävät Koraania omiin tarkoituksiinsa.
      Kristinuskossa vastaavasta joutuisi kadotukseen. En usko että jihadistien kohtalona voisi olla mikää muu kuin Helvetti. Sellainen on Islamissakin.

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa kuin yksi oikea, luomiskertomus kertoo … alussa oli vain sana. Oli tyhjyys; jo tämä kertoo sen että ei ollut harhaoppeja joihin islam kuuluu. Ei ollut mitään.
      Raamatun uskonto on ainoa mitä tulee noudattaa, ei lisätä siihen mitään tai yrittää miellyttää kaikkia ihmisryhmiä. Raamattu kertoo myös kuinka Ismailista tuli harhaanjohtaja, josta muokkautui islam-harhaoppi.
      Tästä alku SANASTA , ovat erkaantuneet sadoiksi tai jopa tuhansiksi harha- sekä pakanaopeiksi.
      Valitettavasti kristinuskoa on myös alettu muuttaa harhaoppien suuntaan.

    • Anonyymi

      On sitä oltu vielä ymmällä 2002 tästä islamin pahuuden helvetistä, mitä pyrkivät koko ihmiskunasta kaiken jären tuhoamaan tavoilleen, mikä nyt on ilmi tullutta jo koko euroopassakin....

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon LONTOONKIELESTÄ PÄTKÄ KÄÄNNETTYNÄ
        KÄÄNTÄKÄÄS ITE LOPUT,,, ON NIIN PAHHAA JOTEN VIITI NIITÄ PISTÄÄ ESILLE SUOMEKSI MUTTA NÄIN :

        Etsitään islamilaista lakia. Muslimijohtajat julistavat avoimesti tavoitteensa ottaa käyttöön islamilainen laki, kun Tanskan muslimiväestö kasvaa tarpeeksi suureksi - ei kovin kaukainen mahdollisuus. Jos nykyinen suuntaus jatkuu, yksi sosiologi arvioi, joka kolmas tanskalainen 40 vuoteen on muslimi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe