Miksi USA pelkää Irania!

Kysymys on naiivi, kuten tässä esittäjäkin.

Ala-asteen oppilaskin pystyy tuohon vastaamaan.
Iranin ydinasepelote teoreettisenakin tekisi siitä Lähi-Idän alueella liian vahvan.

Miksi liian vahvan? Koska se on Irakin rajanaapuri.
Irakin, jossa lähdettiin toteuttamaan 20.3 2003 "operaatio edullinen lännen energia".

Myös Britannia on innolla ollut toteuttamassa 200v. vanhaa USA:n republikaanien
suunnitelmaa ym. energiansaantosyistä.

8

476

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

Miksi USA pelkäisi Irania? Jos USA haluaisi tuhota Iranin,niin se olisi sellainen kahden viikon juttu.Tuhoamisessa ei käytettäisi täsmäpommeja niinkuin Irakissa,vaan rautaa sataisi Iraniin taivaantäydeltä.

USA olisi jo hyökännyt Iraniin jos EU olisi tukenut hyökkäystä.Nyt USA on mukana EUn ja Iranin höpöttely neuvotteluissa vain siitä syystä
      etteivät menetä Eurooppalaisten arvostusta.

• kasitysta

"Tuhoamisessa ei käytettäisi täsmäpommeja niinkuin Irakissa,vaan rautaa sataisi Iraniin taivaantäydeltä. "

Just joo. Eiko Irakiin satanut rautaa taivaan taydelta? Irakia pommitettiin 12 vuoden ajan lahes jatkuvasti.

• Herää ihminen
        kasitysta kirjoitti:

"Tuhoamisessa ei käytettäisi täsmäpommeja niinkuin Irakissa,vaan rautaa sataisi Iraniin taivaantäydeltä. "

Just joo. Eiko Irakiin satanut rautaa taivaan taydelta? Irakia pommitettiin 12 vuoden ajan lahes jatkuvasti.

"Irakia pommitettiin 12 vuoden ajan lähes jatkuvasti"??? Mitä uutiskanavaa seuraat Al Sasheraan (vai miten se kirjoitetaan)?

Jos Iranin kiihkoilijat saavat ydinpommin, niin tällöin mikään maa ei voi olla missään päin maailmassa rauhassa. Ajatelkaa nyt TAnskankin tapausta, tyhjänpäiväisestä piirroksesta nousi uskomaton älämölö islamilaisten kiihkoilijoiden kiihotuksen johdosta. Mistä sitä tietää, että jos vastaavasta syystä käytettäisiin ydin pommia jatkossa.

Yhtä suuri vaara on Pakistan. Jos kiihkoislamilaiset saavat siellä vallan, niin heillä on jo ydinpommi. Ensin pamautetaan Intia ja se vastaa omalla pommillaan, sen jälkeen, on parasta muuttaa jo pois rannikoilta.

Koko maapallo ydinaseettomaksi.

• URHEILU-TIETÄJÄ

ISRAEL PELKÄÄ IRANIN YDINASEVALTAA JA NÄIN OLLEN ON PITÄNYT KUTSUA ISRAELIN VAHTIKOIRA U.S.A. APUUN UHITTELEMAAN.. JUUTALAISET VIE JENKKEJÄ 100-0..

• Tyhmyydestä pitäisi sakottaa

Ekkönä ole vieläkään saanut caps lockia pois päältä? Oleko kommunisti vai arabi vai natsi? Kaikki nämä kokevat "pyhäksi" kutsumuksekseen vastustaa juutalaisia. Kumma ismi?

Öljy-gangsteri arabit vievät kokomaa maailmaa miten tahtovat, ainakin Suomen pääministeriä.

Ps. Olen suomalainen en juutalainen.

• G.oldman

Missä järjestyksessä haluaisit ydinaseita käytettäväksi, jos se tilanne on jonakin päivänä edessä:

Ensimmäisenä Iran?

Ensimmäisenä USA?

Ensimmäisenä Israel?

Pohdi kysymystä ihan rauhassa ennen kuin vastaat.

• Vastuuta

Jos Iranin kiihkoilijat saavat ydinpommin, niin tällöin mikään maa ei voi olla missään päin maailmassa rauhassa. Ajatelkaa nyt TAnskankin tapausta, tyhjänpäiväisestä piirroksesta nousi uskomaton älämölö islamilaisten kiihkoilijoiden kiihotuksen johdosta. Mistä sitä tietää, että jos vastaavasta syystä käytettäisiin ydin pommia jatkossa.

Yhtä suuri vaara on Pakistan. Jos kiihkoislamilaiset saavat siellä vallan, niin heillä on jo ydinpommi. Ensin pamautetaan Intia ja se vastaa omalla pommillaan, sen jälkeen, on parasta muuttaa jo pois rannikoilta.

Koko maapallo ydinaseettomaksi.

• G.oldman

Toivon, ettei esittäjä sentään ole yhtä naiivi.

Eihän USA toki pelkää Irania sen enempää kuin vaikka Suomeakaan, mutta kuunneltuaan Iranin presidentin verenhimoisia uhkauksia pyyhkiä Israel pois maailmankartalta USA on ruvennut miettimään, josko tuollaisia uhkauksia esittävän valtion käsiin uskaltaa mitään ydinpommia antaa.

Tuntuuko sinusta, että jokin muslimimaa olisi kypsä ydinasevaltioksi?

Terve järjenkäyttö on tälläkin palstalla täysin luvallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6014
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      318
      5096
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1471
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1392
    Aihe