missä on kaikki 70-76 chevyt??? ei juuri myynnissä ja tarkotan nyt henkilöautoja en vaneja tai caminoita..... tai sit jos on joku kaupan niin sit pyynti on jotain 7000e tai yli. mopareita enemmän mut eihän sitä merkkiä voi kaiken tämän jälkeen vaihtaa.
70-lukuset chevyt kalliita
10
1056
Vastaukset
- Tietoa vailla
Olisikohan 70-luvun Chevyjen hinnan korkeudella mitään tekemistä sen kanssa, että ko. autot taitavat olla hyväkuntoisia ja isomoottorisia (esim. 7 litraa) ? En tiedä, tuli vain mieleeni.
Tai sitten on niin, että omistajat eivät halua/raaski luopua Chevyistään, kun sellaisen ovat kerran löytäneet ?
Toisaalta, 70-luvullahan oli ns. muskeliautoja, joten niitä varmaan arvostetaan, jos sellainen on kohdalle sattunut. Ehkä se korkeampi hinta juontuu myös muskelista ?
Minulle sanoi kerran eräs itseäni vanhempi nainen, että 70-luvun Jenkkikin on jo antiikkia !
- Onhan se noinkin, koska niitä ei enää valmisteta. Vai mitä mieltä olette ?
Huom !
Voin olla aivan väärässä ...
En siis ole perehtynyt kaikkeen, mikä mihinkin vaikuttaa, vaikka wanhat Jenkit kiinnostavatkin minua. Ja nainen ilm. ajattelee autoista hieman eri tavalla kuin mies, joka useimmien hallitsee tekniikka-asiat paremmin. Toki onhan sellaisia naisiakin, jotka ymmärtävät korjaamisen päälle.
*
Moparit lienevät yleisesti halvempia, mutta eivät kyllä ole niin hyvännäköisiäkään kuin GM:t. Mutta tämäkin on makuasia ...- mörkö
90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.
- Tietoa vailla
mörkö kirjoitti:
90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.
Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
- Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
- Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?
Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).
Mieleeni tuli myös :
- Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
- Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.
Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ... - kumma juttu
Tietoa vailla kirjoitti:
Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
- Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
- Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?
Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).
Mieleeni tuli myös :
- Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
- Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.
Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ...Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.
- Tietoa vailla
kumma juttu kirjoitti:
Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.
Tarkoitatkohan nyt nuoria ihmisiä ns. rokkareilla ? Siis parikymppisiä, joilla on vasta vähän aikaa ollut ajokortti ... vaiko vähän vanhempia henkilöitä ?
Itse en tunne henk.koht. ketään parikymppistä rokkaria, mutta olen havainnut, että jopa täällä pienellä paikkakunnalla on muutamilla em. ikäisillä vanhempi Jenkkirauta. Olen pitänyt sitä hyvänä asiana siksi, koska niinhän ko. harrastus/elämäntapa jatkuu.
- Mutta olen pohtinut myös sitä, jos kyseessä onkin monen nuoren kohdalla vain jokin muotijuttu, joka meneekin myöhemmin ohi ?
Nuorilla rokkareilla varmaan on rahanpuutekin syynä siihen, ettei ole kunnon autoja. Eihän heillä ole vielä ollut ikänsä puolesta mahdollistakaan ansaitakaan paljoa. Ellei sitten "pappa betalar" eli isä ole ostanut heille Jenkkiä ?
En ole seurannut tuning-autojen maailmaa, joten en tiedä niistä. Mutta liekö sitten ulkomailta tänne tullut sellainen ilmiö ? Vai onkohan Suomessa vain vallalla ajatus, että tuning pitää olla, eikä Jenkki ?
Piilofarmareja näyttää olevan Nettiautossa myynnissä aika lailla. Itse en diggaa, mutta varmasti sopivat joillekin muille ihmisille hyvin.
Camaro on ihan ok ! Mielestäni paremman näköinen kuin Corvette, mutta silti en Camaroakaan aio ostaa, koska se on minulle liian urheilullinen malli. - Tietoa vailla
kumma juttu kirjoitti:
Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.
Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !
Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa. - mä hoksasin
mörkö kirjoitti:
ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
Olis vaan pitänny ostaa enemmän:) - kohtuus kaikessa
mä hoksasin kirjoitti:
ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
Olis vaan pitänny ostaa enemmän:)Ei nyt sentään mennä mauttomuuksiin,tässä asiassa. T: Malibu -64
- jore
Tietoa vailla kirjoitti:
Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !
Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa.Nyt kyllä sanoit asiaa,sillä "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa."
Jos ostat halpaa joudut ostamaan kohta uudelleen
halpaa.
Kun ostaa kallista ei tarvi olla heti ostamassa uutta.
- Dart73
Mitäs hinnoilla on tapahtunut? On nousu mut ei mitään verrattuna 2001-2008.
2005 Dodge maksoi 4500€ ja nyt vois yrittää saada 5000-6000€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar741954Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671067Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331008Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60863- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788