70-lukuset chevyt kalliita

missä??

missä on kaikki 70-76 chevyt??? ei juuri myynnissä ja tarkotan nyt henkilöautoja en vaneja tai caminoita..... tai sit jos on joku kaupan niin sit pyynti on jotain 7000e tai yli. mopareita enemmän mut eihän sitä merkkiä voi kaiken tämän jälkeen vaihtaa.

10

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa vailla

      Olisikohan 70-luvun Chevyjen hinnan korkeudella mitään tekemistä sen kanssa, että ko. autot taitavat olla hyväkuntoisia ja isomoottorisia (esim. 7 litraa) ? En tiedä, tuli vain mieleeni.

      Tai sitten on niin, että omistajat eivät halua/raaski luopua Chevyistään, kun sellaisen ovat kerran löytäneet ?

      Toisaalta, 70-luvullahan oli ns. muskeliautoja, joten niitä varmaan arvostetaan, jos sellainen on kohdalle sattunut. Ehkä se korkeampi hinta juontuu myös muskelista ?

      Minulle sanoi kerran eräs itseäni vanhempi nainen, että 70-luvun Jenkkikin on jo antiikkia !
      - Onhan se noinkin, koska niitä ei enää valmisteta. Vai mitä mieltä olette ?

      Huom !
      Voin olla aivan väärässä ...
      En siis ole perehtynyt kaikkeen, mikä mihinkin vaikuttaa, vaikka wanhat Jenkit kiinnostavatkin minua. Ja nainen ilm. ajattelee autoista hieman eri tavalla kuin mies, joka useimmien hallitsee tekniikka-asiat paremmin. Toki onhan sellaisia naisiakin, jotka ymmärtävät korjaamisen päälle.

      *

      Moparit lienevät yleisesti halvempia, mutta eivät kyllä ole niin hyvännäköisiäkään kuin GM:t. Mutta tämäkin on makuasia ...

      • mörkö

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.


      • Tietoa vailla
        mörkö kirjoitti:

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.

        Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
        - Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
        - Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?

        Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).

        Mieleeni tuli myös :
        - Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
        - Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
        sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.

        Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ...


      • kumma juttu
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
        - Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
        - Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?

        Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).

        Mieleeni tuli myös :
        - Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
        - Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
        sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.

        Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ...

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.


      • Tietoa vailla
        kumma juttu kirjoitti:

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.

        Tarkoitatkohan nyt nuoria ihmisiä ns. rokkareilla ? Siis parikymppisiä, joilla on vasta vähän aikaa ollut ajokortti ... vaiko vähän vanhempia henkilöitä ?

        Itse en tunne henk.koht. ketään parikymppistä rokkaria, mutta olen havainnut, että jopa täällä pienellä paikkakunnalla on muutamilla em. ikäisillä vanhempi Jenkkirauta. Olen pitänyt sitä hyvänä asiana siksi, koska niinhän ko. harrastus/elämäntapa jatkuu.
        - Mutta olen pohtinut myös sitä, jos kyseessä onkin monen nuoren kohdalla vain jokin muotijuttu, joka meneekin myöhemmin ohi ?

        Nuorilla rokkareilla varmaan on rahanpuutekin syynä siihen, ettei ole kunnon autoja. Eihän heillä ole vielä ollut ikänsä puolesta mahdollistakaan ansaitakaan paljoa. Ellei sitten "pappa betalar" eli isä ole ostanut heille Jenkkiä ?

        En ole seurannut tuning-autojen maailmaa, joten en tiedä niistä. Mutta liekö sitten ulkomailta tänne tullut sellainen ilmiö ? Vai onkohan Suomessa vain vallalla ajatus, että tuning pitää olla, eikä Jenkki ?

        Piilofarmareja näyttää olevan Nettiautossa myynnissä aika lailla. Itse en diggaa, mutta varmasti sopivat joillekin muille ihmisille hyvin.

        Camaro on ihan ok ! Mielestäni paremman näköinen kuin Corvette, mutta silti en Camaroakaan aio ostaa, koska se on minulle liian urheilullinen malli.


      • Tietoa vailla
        kumma juttu kirjoitti:

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.

        Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !

        Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
        Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa.


      • mä hoksasin
        mörkö kirjoitti:

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.

        ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
        Olis vaan pitänny ostaa enemmän:)


      • kohtuus kaikessa
        mä hoksasin kirjoitti:

        ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
        Olis vaan pitänny ostaa enemmän:)

        Ei nyt sentään mennä mauttomuuksiin,tässä asiassa. T: Malibu -64


      • jore
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !

        Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
        Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa.

        Nyt kyllä sanoit asiaa,sillä "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa."
        Jos ostat halpaa joudut ostamaan kohta uudelleen
        halpaa.
        Kun ostaa kallista ei tarvi olla heti ostamassa uutta.


    • Dart73

      Mitäs hinnoilla on tapahtunut? On nousu mut ei mitään verrattuna 2001-2008.
      2005 Dodge maksoi 4500€ ja nyt vois yrittää saada 5000-6000€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe