70-lukuset chevyt kalliita

missä??

missä on kaikki 70-76 chevyt??? ei juuri myynnissä ja tarkotan nyt henkilöautoja en vaneja tai caminoita..... tai sit jos on joku kaupan niin sit pyynti on jotain 7000e tai yli. mopareita enemmän mut eihän sitä merkkiä voi kaiken tämän jälkeen vaihtaa.

10

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa vailla

      Olisikohan 70-luvun Chevyjen hinnan korkeudella mitään tekemistä sen kanssa, että ko. autot taitavat olla hyväkuntoisia ja isomoottorisia (esim. 7 litraa) ? En tiedä, tuli vain mieleeni.

      Tai sitten on niin, että omistajat eivät halua/raaski luopua Chevyistään, kun sellaisen ovat kerran löytäneet ?

      Toisaalta, 70-luvullahan oli ns. muskeliautoja, joten niitä varmaan arvostetaan, jos sellainen on kohdalle sattunut. Ehkä se korkeampi hinta juontuu myös muskelista ?

      Minulle sanoi kerran eräs itseäni vanhempi nainen, että 70-luvun Jenkkikin on jo antiikkia !
      - Onhan se noinkin, koska niitä ei enää valmisteta. Vai mitä mieltä olette ?

      Huom !
      Voin olla aivan väärässä ...
      En siis ole perehtynyt kaikkeen, mikä mihinkin vaikuttaa, vaikka wanhat Jenkit kiinnostavatkin minua. Ja nainen ilm. ajattelee autoista hieman eri tavalla kuin mies, joka useimmien hallitsee tekniikka-asiat paremmin. Toki onhan sellaisia naisiakin, jotka ymmärtävät korjaamisen päälle.

      *

      Moparit lienevät yleisesti halvempia, mutta eivät kyllä ole niin hyvännäköisiäkään kuin GM:t. Mutta tämäkin on makuasia ...

      • mörkö

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.


      • Tietoa vailla
        mörkö kirjoitti:

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.

        Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
        - Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
        - Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?

        Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).

        Mieleeni tuli myös :
        - Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
        - Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
        sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.

        Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ...


      • kumma juttu
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Tekstistäsi tuli mieleeni seuraava :
        - Mainitsemillesi autoille on tullut lisää ikää eli kai niiden hinta on siksikin kohonnut ?
        - Kaikkien tuotteiden hintataso on maassamme noussut paljon 15 vuodessa, joten kai sitten vanhojen autojenkin hinnat samassa suhteessa ?

        Eikös vanhoissa Jenkeissä ole niin, että mitä vanhempi malli, sen arvokkaampi ? Ainakin ajattelisin niin eli vanhan auton hankkiminen on tavallaan sijoitus, koska arvo/hinta nousee (siis ainakin klassikoissa). Uuden auton arvohan vain koko ajan laskee (esim. japanilaiset).

        Mieleeni tuli myös :
        - Esim. Classic Chevy (Bel Air 1955-56-57) on nykyään haluttu auto ja siksi(kin) kallis.
        - Eli aikoinaan huutokaupoissa jonkin verran kierrellessäni havaitsin, että kannattaakin huutaa sellaista (huonekalu)tyyliä, joka ei ole ns. muodissa. Siten tekemällä sai ihan hyviä huonekaluka edullisesti, koska monikaan ollut niistä ostomielessä kiinnostunut. Mutta vaikeaa toisaalta, koska pitäisi osata jo ennen jonkin asian (kuten nyt Classic Chevyt) muotiintuloa aavistaa ja ostaa se silloin. Kuten Sinäkin tote-
        sit, että laman aikaan olisi pitänyt ostaa Impala, Fury tms.

        Kallis ja kallis ... siitäkin voidaan olla montaa mieltä. Jos vertaa uusien/uudehkojen henkilöautojen hintaan vanhoja Jenkkejä, niin eiväthän ne silloin ole kalliita, em. klassikotkaan. Mutta, kun se pointti onkin aina siinä, että mihin verrataan ...

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.


      • Tietoa vailla
        kumma juttu kirjoitti:

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.

        Tarkoitatkohan nyt nuoria ihmisiä ns. rokkareilla ? Siis parikymppisiä, joilla on vasta vähän aikaa ollut ajokortti ... vaiko vähän vanhempia henkilöitä ?

        Itse en tunne henk.koht. ketään parikymppistä rokkaria, mutta olen havainnut, että jopa täällä pienellä paikkakunnalla on muutamilla em. ikäisillä vanhempi Jenkkirauta. Olen pitänyt sitä hyvänä asiana siksi, koska niinhän ko. harrastus/elämäntapa jatkuu.
        - Mutta olen pohtinut myös sitä, jos kyseessä onkin monen nuoren kohdalla vain jokin muotijuttu, joka meneekin myöhemmin ohi ?

        Nuorilla rokkareilla varmaan on rahanpuutekin syynä siihen, ettei ole kunnon autoja. Eihän heillä ole vielä ollut ikänsä puolesta mahdollistakaan ansaitakaan paljoa. Ellei sitten "pappa betalar" eli isä ole ostanut heille Jenkkiä ?

        En ole seurannut tuning-autojen maailmaa, joten en tiedä niistä. Mutta liekö sitten ulkomailta tänne tullut sellainen ilmiö ? Vai onkohan Suomessa vain vallalla ajatus, että tuning pitää olla, eikä Jenkki ?

        Piilofarmareja näyttää olevan Nettiautossa myynnissä aika lailla. Itse en diggaa, mutta varmasti sopivat joillekin muille ihmisille hyvin.

        Camaro on ihan ok ! Mielestäni paremman näköinen kuin Corvette, mutta silti en Camaroakaan aio ostaa, koska se on minulle liian urheilullinen malli.


      • Tietoa vailla
        kumma juttu kirjoitti:

        Seurannu ns rokkareita läheltä ja kaikilla tuntuu olevan toi hinta esteenä kunnon autolle. sit kuullu sanonnan et tuuninkia kaikille joten jenkkejä ei harrasteta enään niinkuin joskus 80-luvulla.... silti autojen hinnan nousee..... onneksi ns piilofarmeja saa halvalla ja 80-luvun camarot alkaa olee edullisia, ennenkuin nekin alkavat nousta.

        Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !

        Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
        Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa.


      • mä hoksasin
        mörkö kirjoitti:

        90-luvun alun lehtiä kun kattelee niin esim isokorisen moparin leimattuna sai 20000mk ja gm samaa luokkaa.nyt hinta tuplaantunut!!! siis puhun nyt vm 70-75 impaloista, furyistä. newporteista jne en harvinaisuuksista. sillon olis pitäny ostaa...... vaikka olikin lama.

        ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
        Olis vaan pitänny ostaa enemmän:)


      • kohtuus kaikessa
        mä hoksasin kirjoitti:

        ostaa silloin -90 luvun puolessa välissä ja nyt on hinta 3 kertaistunut kun nettiautosta kattelee vastaavia, että erittäin hyvä sijoituskohde!!!
        Olis vaan pitänny ostaa enemmän:)

        Ei nyt sentään mennä mauttomuuksiin,tässä asiassa. T: Malibu -64


      • jore
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Lisään vielä omalta kohdaltani sen, että olen AINA arvostanut laatua ja ajatellut, huonoa ja halpaa EI kannata ostaa !

        Koska olen kranttu, niin minulla on kallis maku.
        Mutta silti en kulje ns. merkkivaatteissa.

        Nyt kyllä sanoit asiaa,sillä "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa."
        Jos ostat halpaa joudut ostamaan kohta uudelleen
        halpaa.
        Kun ostaa kallista ei tarvi olla heti ostamassa uutta.


    • Dart73

      Mitäs hinnoilla on tapahtunut? On nousu mut ei mitään verrattuna 2001-2008.
      2005 Dodge maksoi 4500€ ja nyt vois yrittää saada 5000-6000€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      260
      14443
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      150
      3940
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      129
      3775
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

      Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1631
    5. En minä kyllä enää odota sinua

      Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      35
      1599
    6. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

      Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      392
      1587
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

      Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      49
      1306
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

      Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1091
    9. Sakin hivutus - ilmiö

      Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      47
      977
    10. Joka kolmas työtön on työkyvytön

      Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      103
      965
    Aihe