10 Sinä panet heidät kuin tuliseen pätsiin,
kun he joutuvat sinun eteesi, herra.
Sinä hävität heidät vihassasi,
ja tuli tuhoaa heidät.
Heidän lapsensa sinä hävität maan päältä,
heidän jälkeläisensä ihmisten joukosta.
He suunnittelevat pahaa,
he punovat juoniaan sinua vastaan,
mutta heidän aikeensa eivät onnistu.
Sinä jännität jousesi suoraan heitä kohti ja ajat heidät pakoon.
Nouse, herra, osoita voimasi! Laulaen ja soittaen me ylistämme sinun suuria tekojasi. Psalmien kirja 21 10-15
Heidän lapsensa sinä hävität maan päältä.
13
340
Vastaukset
9. Sinun kätes löytää kaikki vihollises: sinun oikia kätes löytää ne, jotka sinua kadehtivat.
Sovituksen lähtökohtana on lupaus: "Vaimon siemenestä, joka on rikkipolkeva käärmeen pään" (1.Moos.3:15).
Ei silloin enään pidä sanottaman: isät ovat happamia viinamarjoja syöneet, ja lasten hampaat ovat huoltuneet.
Vaan jokaisen pitää pahan tekonsa tähden kuoleman, ja kuka ihminen syö happamia viinamarjoja, hänen hampaansa pitää huoltuman.
Katso, se aika tulee, sanoo Herra, että minä teen uuden liiton Israelin huoneen kanssa ja Juudan huoneen kanssa.
En senkaltaista kuin entinen liitto oli, jonka minä heidän isäinsä kanssa tein, kun minä heidän käteensä rupesin, heitä Egyptin maalta johdattaakseni; jota liittoa ei he pitäneet,
Mutta tämän pitää sen liiton (Uusi liitto Kristuksen veressä) oleman: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja sen heidän mieliinsä kirjoitan.--heidän pitää kaikkein minun tunteman, sekä pienten että suurten, sanoo Herra; sillä minä tahdon heidän pahat tekonsa antaa anteeksi, ja en ikinä enään muista heidän syntejänsä. (Jer.31:29-34).- toinen mooses
weha kirjoitti:
Sovituksen lähtökohtana on lupaus: "Vaimon siemenestä, joka on rikkipolkeva käärmeen pään" (1.Moos.3:15).
Ei silloin enään pidä sanottaman: isät ovat happamia viinamarjoja syöneet, ja lasten hampaat ovat huoltuneet.
Vaan jokaisen pitää pahan tekonsa tähden kuoleman, ja kuka ihminen syö happamia viinamarjoja, hänen hampaansa pitää huoltuman.
Katso, se aika tulee, sanoo Herra, että minä teen uuden liiton Israelin huoneen kanssa ja Juudan huoneen kanssa.
En senkaltaista kuin entinen liitto oli, jonka minä heidän isäinsä kanssa tein, kun minä heidän käteensä rupesin, heitä Egyptin maalta johdattaakseni; jota liittoa ei he pitäneet,
Mutta tämän pitää sen liiton (Uusi liitto Kristuksen veressä) oleman: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja sen heidän mieliinsä kirjoitan.--heidän pitää kaikkein minun tunteman, sekä pienten että suurten, sanoo Herra; sillä minä tahdon heidän pahat tekonsa antaa anteeksi, ja en ikinä enään muista heidän syntejänsä. (Jer.31:29-34)."Heidän lapsensa sinä hävität maan päältä,
heidän jälkeläisensä ihmisten joukosta." Mitä tällä lauseella on sovituksen kanssa tekemistä? toinen mooses kirjoitti:
"Heidän lapsensa sinä hävität maan päältä,
heidän jälkeläisensä ihmisten joukosta." Mitä tällä lauseella on sovituksen kanssa tekemistä?kaikkia vastasyntyneitä lapsia: Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
Matt.18:1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.- toinen mooses
weha kirjoitti:
kaikkia vastasyntyneitä lapsia: Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
Matt.18:1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.jeesukselle, ei jumallalle.
- toinen mooses
weha kirjoitti:
Jeesus on Jumala.
12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen jumalani nimen ja jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta jumalani luota, ja oman uuden nimeni. Johanneksen ilmestys 3 12
- Luteerusfani
weha kirjoitti:
kaikkia vastasyntyneitä lapsia: Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 muistaakseni). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.Sovitus koskee koko maailmaa, koska Jumala Kristuksessa sovitti maailman itsensä kanssa.
Lapsille ei ole eri pelastustietä Raamatun mukaan. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, sanoo synnitön suu. Luteerusfani kirjoitti:
Sovitus koskee koko maailmaa, koska Jumala Kristuksessa sovitti maailman itsensä kanssa.
Lapsille ei ole eri pelastustietä Raamatun mukaan. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, sanoo synnitön suu.ei ole eri pelastustietä, todellakaan, vaan uskon kautta. Usko on tärkeämpi kuin kaste, koska uskon kautta tullaan vanhurskaaksi.
Lapset ovat toki lihasta syntyneitä ja syntisiä , mutta yleisesti kun (peri)synti syntyi, niin yleisesti myös (peri)synti sovitettiin:
Room.5:18. Niinkuin siis yhden synnin kautta on kadotus tullut kaikkein ihmisten päälle, niin on myös yhden vanhurskauden kautta elämän vanhurskaus tullut kaikkein ihmisten päälle. "Joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hän upotettaisiin meren syvyyteen" (Matt.18:6.)
Toki aikuisenkin kaikki synnit sovitettiin, mutta parannusta tehdään omista tekosynneistä, uskon ja ymmärryksen kautta.
Kaste on siunattu armoliitto Jumalan kanssa. Lapset kastetaan, että he säilyisivät autuaina. Se on hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä (1.Piet.3:21). Jumalan valtakunnan arkki kulkee perille liiton veden varassa. Hyvää omaatuntoa säilytetään Jumalan valtakunnan hoidossa. Sieltä ihminen löytää elämän veden, josta ulkonainen kasteen vesi todistaa. Sen avulla säilyy sydän puhtaana, ja sen voimalla painetaan alas turmeltuneesta ihmisestä eli vanhasta ihmisestä nousevat synnin voimat.toinen mooses kirjoitti:
12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen jumalani nimen ja jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta jumalani luota, ja oman uuden nimeni. Johanneksen ilmestys 3 12
Jumala oli se Sana. (Joh.1:1).
- toinen mooses
weha kirjoitti:
Jumala oli se Sana. (Joh.1:1).
6 herra on sanallaan luonut taivaat,
suunsa henkäyksellä tähtien joukot. Psalmien kirja 33 6. Sana tulee herrasta. Sana ei ole herra. - Luteerusfani
weha kirjoitti:
ei ole eri pelastustietä, todellakaan, vaan uskon kautta. Usko on tärkeämpi kuin kaste, koska uskon kautta tullaan vanhurskaaksi.
Lapset ovat toki lihasta syntyneitä ja syntisiä , mutta yleisesti kun (peri)synti syntyi, niin yleisesti myös (peri)synti sovitettiin:
Room.5:18. Niinkuin siis yhden synnin kautta on kadotus tullut kaikkein ihmisten päälle, niin on myös yhden vanhurskauden kautta elämän vanhurskaus tullut kaikkein ihmisten päälle. "Joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hän upotettaisiin meren syvyyteen" (Matt.18:6.)
Toki aikuisenkin kaikki synnit sovitettiin, mutta parannusta tehdään omista tekosynneistä, uskon ja ymmärryksen kautta.
Kaste on siunattu armoliitto Jumalan kanssa. Lapset kastetaan, että he säilyisivät autuaina. Se on hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä (1.Piet.3:21). Jumalan valtakunnan arkki kulkee perille liiton veden varassa. Hyvää omaatuntoa säilytetään Jumalan valtakunnan hoidossa. Sieltä ihminen löytää elämän veden, josta ulkonainen kasteen vesi todistaa. Sen avulla säilyy sydän puhtaana, ja sen voimalla painetaan alas turmeltuneesta ihmisestä eli vanhasta ihmisestä nousevat synnin voimat.Joo, kaikki synnit on sovitettu, mutta ei perisynnistäkään saa anteeksiantoa muuten kuin uskomalla evankeliumi.
Siksi lapset on vietävä kasteelle.
Kun syntikäsitys on vääristynyt, tehdään sunnuntaisin tekemisistä "parannusta" nostamalla käsi pystyyn.
Suurin syntihän on perisynti.
Jos se olisi kuitattu tuolla tavalla kuin sanot, mihin sitten enää uskoa tarvittaisiin?
Mutta, 100 vuoden tradition painaa tässäkin enemmän kuin Raamattu.
Harva sieltä tekojen puolelta valoon löytää.
Kaikki on Jumalan kädessä.
- joopa joo
Toivottavasti olet jo saanut joutua tähän tuliseen pätsiin.
- Se polttaa kaiken oman hurskauden, epäraamatulliset ymmärrykset.
- Ennen muuta se tuhoaa väärän luulon päästä
taivaaseen ilman katumusta ja uskoa.
Jos niin on käynyt, on tuli nämä tuhonnut,
valheen, synnin vallan ja voiman - itse olet pelastuva kuin tulen kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661