Yleensä kun nainen rakastuu, vieläpä naimisissa olevaan mieheen, on se nainen avioliiton rikkoja, huora ja ties mitä.
Kuulee tämmöistäkin kuinka se peto on miehen vieny, kytänny ja puhunut pyörryksiin.
Hei, jos tälläista tapahtuu, miehen tahi naisen puolelta, Onko "rikottu" avioliitto ollut onnellinen, ennen kolmannen osapuolen ilmaantumista?
Olen sitä mieltä, ettei kukaan lähde pettämään ja suhdetta rakentamaan jos on ONNELLISESTI naimisissa!
Mieheni petti ja löysi uuden naisen. Minä tietysti ihmeissäni. Mitä nyt? Emmekö olleet ihan onnellisia?
Kun otin järjen käteen voin posket punehtuen sanoa
etten todellakaan ollut kovin helppo vaimo!
Kätisin aika tyhjästä, enkä edes tiedostanut jatkuvaa napinaani ja riidat aloitin aina minä ja lauseella: Miksi SINÄ aina!
Ei ihme että mieheni lähti!
Yritän parantaa tapojani, vanhoista vaan on vaikea päästä eroon :o(
Olen ihmistyyppiä, kukaan ei tee paremmin kuin minä itse, nyt tiedostan sen ,onneksi ja parantuminen on lähtenyt alkuun.
Toivon Ex-miehelleni onnea ja onneksi uskalsit lähteä epätyydyttävästä liitosta! Onhan meillä vain yksi elämä.
Minulla on paljon opittavaa, toivottavasti opin!
kummastuttaa
14
2324
Vastaukset
- piti jo
silmiään hieroa, kun luin juttusi! Mukavaa, että kerrankin joku uskaltaa katsoa myös itseään peiliin ja on rehellinen. Onnea sinulle, aivan varmasti kasvat ja muutut, kun olet asian tiedostanut noin hienosti. Me naiset saisimme useammin tunnustaa virheemme. Vai pitäisikö sanoa, että MEIDÄN IHMISTEN pitäisi useammin kyetä tunnustamaan ne asiat, joissa emme ole ihan onnistuneet.
- Brunettipää
...kaltaisiasi fiksuja ihmisiä olisi useampi!
Olet selkeästi tiedostanut minuutesi, olet sinut itsesi kanssa.
Ihmiselle annetaan elämä, joka tulisi elää niin hyvin kuin taitaa. Virheet kuuluvat elämään, mutta niistä tulisi todellakin ottaa opiksi.
Toivon Sinulle onnea ja jaksamista! :) - olla sellainen
tyypillinen mies, joka ei puhu vaimolle mitään. On nimittäin niin paljon helpompaa mennä toiselle naiselle valittamaan, että vaimoni ei ymmärrä minua...näitä miehiähän riittää. Kunpa vaan olisi sellaisis toisia naisia, jotka sanoisivat näille ruikuttaville mammanpojille, että mene ensin ja selvitä asiasi vaimosi kanssa. Jos ei selvyyttä tule, ota ero ja katsotaan sitten. Noin munattomasta miehestä kannattikin päästä eroon. Opi tuntemaan itsesi ja pitämään siitä, mitä olet. Ja sitten alat katselle elämässä uusia miehiä. Onnea matkaan!
Niin on hyvä että löytää itsestään myös piirteet jotka eivät ole niitä kaikkein miellyttävämpiä, kyllä minullakin on ollut itsetutkiskelun paikka eron myötä, minulla vaimo petti ja jätti tästä on nyt neljä kuukautta eli suhteellisen tuore juttu, kun uusi suhde tulee itselleni eteen niin olisi mukava kun osaisi välttää samat sudenkuopat mihin putosi.. noh kyllä vieläkin vaimo on minulle tärkeä myönnettäköön vaikka suhde on loppu, lasten vuoksi pitää olla edes jossain väleissä ja rahastahan aina riidellään.. en tässä kerro mitkä minun huonot puoleni olivat koska ne ovat vieläkin exän ja minun asioitani, mutta kyllä se niin on että kattila ei ole täydellinen ilman kantta..olisi kovin helppoa tämä elämä jos olisi täydellinen mutta ihmisiähän me kaikki ollaan esim:olen iloinen ja hauska mutta vaimon mielestä en enää jaksanut keskustella syvällisesti? no kun olet 16 vuotta aviksessa niin vaikea on enää löytää sitä alkuaikojen silmiin tuijottelua ja meininkiä että jokainen sana on niin mielettömän syvällinen.. tämä oli vaan yksi esimerkki..
kiva kuulla että olet itsetutkikselemisen kautta löytänyt itsesi, ja osaat huomata itsestäsi kaikki puolet..- joku toinen
mun mielestä se on parempi lopettaa suhde jo silloin, jos pitää alkaa katseleen muita "sillä silmällä". se on paljon vaikeampaa ja kipeämpää tulla jätetyksi jonkun toisen takia.
itse olen jäänyt kakkoseksi jo neljä kertaa, eikä kukaan ole sanonut mitään syytä miksi ovat lähteneet, ei minussa ole kuulemma ollut mitään vikaa.
raivostuttaa ymmärtäisin jos en olisi koti hoitanut tai jos olisin ryypännyt ja ollut väkivaltainen tai ilkeä.
siksi olen tuon maksullisten "ihmissuhteiden" kannalla nykyään, kun en enää voi naisiin luottaa, aina tulee puukkoa selkään. - kakkosen kirjoittama provo
Heh, heh... Pientä viimeistelyä olisi vielä kaivannut, että olisi ollut uskottava.
- UM:)
Kirjoitit:
ei kukaan lähde pettämään ja suhdetta rakentamaan jos on ONNELLISESTI naimisissa!
Näinhän se menee. Suhteesta puuttuu jotain, jos on tarve vilkuilla sivuille.- sitä voi
pettäjä "uskotella" itselleenkin, että puoliso ei ymmärrä, tunteet ovat kuolleet ...en tunne "enää" mitään, kun huuma on haihtunut...
Se vaan on niin, että sama arki tulee vastaan kerta kerran jälkeen jokaisessa suhteessa jos metsästää ja tavoittelee "rakastumisen tunnetta"...ja pettävä ihminen hakee juuri sitä rakastumisen/ihastumisen tunnetta, kohdetta sille huumalle - ei rakkautta. Se tunne - kuin liitely puolimetriä kadunpinnan yläpuolella - haihtuu, sillä se on ohimenevä sairauteen verrattavissa oleva olotila. - kolmas osapuoli
sitä voi kirjoitti:
pettäjä "uskotella" itselleenkin, että puoliso ei ymmärrä, tunteet ovat kuolleet ...en tunne "enää" mitään, kun huuma on haihtunut...
Se vaan on niin, että sama arki tulee vastaan kerta kerran jälkeen jokaisessa suhteessa jos metsästää ja tavoittelee "rakastumisen tunnetta"...ja pettävä ihminen hakee juuri sitä rakastumisen/ihastumisen tunnetta, kohdetta sille huumalle - ei rakkautta. Se tunne - kuin liitely puolimetriä kadunpinnan yläpuolella - haihtuu, sillä se on ohimenevä sairauteen verrattavissa oleva olotila.Tottakai, molemissa vikaa. Ei ex-mieheni mikään herra täydellinen ollutkaan. Mutta hyvä mies kumminkin. Joku haukkui tossa provoksikin, mutta onko se sitten niin vaikea ,loppujen lopuksi myöntää itselle ja muille, että syitä petetyksi tulemiselle voi etsiä myös itsestään..
Itsekkin syyttelin miestäni ensin, mutta äitini sanoi hieno varaisesti, että peiliin katsominen kannattaa. Katsoin ja aloin nähdä.
Toivon mieheni löytäneen itselleen arvoisensa onnen. Se onni kohtaa toivottavasti ,minuakin joskus. Vielä kuitenkin itsensä hoitaminen kestää ja tähyilen huomista, jo paljon iloisemmin. ;o}
- näkökulmia asiaan
,,,jonka otsikko on "lukekaa".
- näinkin on käynyt
eroaa ja myöntää virheensä vaikka syytä on aina molemmisssa jos parisuhde ei toimi.Itse olin aviossa vuosikymmeniä ja pettäminen alko heti ja loppua ei näkyny kun vasta erossa.
Raitis mies ja aina piti olla joku muu eli varmaan se oli hänelle huumetta koska ei olisi minustakaan luopunut millään!
Voi olla sairauskin ja riidat tuli juuri tuosta uskottomuudesta!
- Petetyksi tullut
Moi,
multa kans mies lähti käveleen viime vuonna. Aluksi olin järkyttynyt, sitten vihainen ja katkera. Olen kuitenkin kova tyttö miettimään, joten mietin, käänsin ja väänsin tätä eroasiaa päässäni monelta kantilta. Lopulta tulin siihen tulokseen, että ei syytä olla vihainen ja katkera. Mies ei minua enää rakasta eikä ole onnellinen liitossamme. Silloin hänen ei tule siihen jäädäkään. Minä en ole enkä halua olla kenellekään niin sanottua pakkopullaa. Jos itse tuntisin samoin, haluaisin itsekin lähteä litomaan.
En ole tavannut exän uuttaa. Mutta toivon vilpittömästi, että exäni löytää sieltä sen onnen, mitä lähti hakemaan. Toivon myös, että minulle tulee vastaan jotain mukavaa. Aina hänellä on paikka minun sydämessäni, mutta paluulippua sinne ei ole. Olen tässä kuukausien aikana huomannut, että pärjään ilman häntä ja elämä on ihanaa (ei ole mulla uutta onnea). Toki vielä surettaa, että liittomme särkyi ja omalla tavalla exää edelleen rakastan.
Kaikki tämä siitä huolimatta, että mieheni käyttäytyi erovaiheessa käsittämättömällä tavalla. Luulisi vähän hävettävän, jos ei vielä niin kuitenkin joskus. - Tanja
pettämään ja suhdetta rakentamaan jos on ONNELLISESTI naimisissa!"
Ei pidä läheskään aina paikkaansa. Jokainen voi olla uskoton, muttei koska tahansa pelkästään tilaisuuden tullen. Syyt uskottomuuteen löytyy milloin missäkin järjestyksessä itsestä, kumppanista tai/ja siitä toisesta. Ja ERITTÄIN harvoin sen toisen kanssa aletaan rakentamaan mitään pysyvämpää. Kakkossuhteet ovat "tässä ja nyt" -suhteita parhaimmillaan. Viisas ihminen ymmärtää, ettei mikään suhde pysy tuoreena ja herkullisena aina ja ihan itsestään.- aina onnellinen
Ja eiköhän se ole myös niin, että siviilisäätyyn katsomatta harva voi väittää olevansa joka päivä onnellinen. Itselläni on välillä huonompia päiviä ja välillä parempia päiviä. Minulla on ollut elämässäni jopa päiviä, jotka voisin vaihtaa pois.
Parisuhteen onnen auvoisa aika kestää tutkimusten mukaan kaksi vuotta. Sen jälkeen alkaa arki ja toiset selviää siitä paremmin ja toiset huonommin. Vaikken ole koskaan miestäni pettänyt, jälkeen päin ajatellen elämässäni on ollut ajanjaksoja, jolloin olisin voinut sortua vieraaseen syliin. Se olisi ollut pakenemista arjesta unelmiin.
Jokainen voi parisuhteen mentyä pieleen katsoa peiliin. Harvoin kai joku onnistuu yksin pilaamaan kaiken. Pettäminen ei kuitenkaan auta ongelmissa ja aiheuttaa usein korjaamatonta vahinkoa kuten esimerkiksi väkivaltakin. Siinä mielessä vastuu on pettäjällä ja petetyn on ihan turha katsoa peiliin, koska hän ei päätöstä pettämisestä tehnyt. Mielestäni pettäminen on erittäin lapsellinen keino yrittää selvittää parisuhteen tilaa, koska oikeastaan siinä on kysymys vain pettäjästä itsestään ja hänen olonsa paranemisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115307Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493412Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle923262Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403146- 811857
450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271585Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311566Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1381264- 161159