tankkasin bensaa diesel-autoon

idiootti

Tuli sitten tankattua diesel focukseen noin 15 litraa bensaa. Tankki oli ennen tätä miltei tyhjä, joten tankissa on nyt pääosin bensaa. Uskaltauduin ajamaan huoltoasemalta kotiin (alle 200 metriä), mutta nyt autolla ei varmaan pitäisi ajella. Eli kysymykseni kuuluu, mitä nyt tulisi tehdä ja minkähänlaisia kustannuksia mokastani on odotettavissa. Kertokaa, niin tiedän kuinka paljon tulee vitutuksen vastalääkettä nauttia näin lauantaina...

17

20548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT-Citikka

      Ei kun hinausauton kyydissä remonttimiehelle, joka tyhjentää tankin ja tekee muut mahdollisesti tarvittavat temput, kuten moottorin puhdistuksen (jos tarvitaan??). Toisen kerran (jos sattuu), niin ei kannata käynnistää autoa ollenkaan - silloin ei tarvi kuin imasta väärä polttoaine pois tankista.

      Ihan noin mielenkiinnosta, niin kerro miten viisaammat ratkaisivat ongelman - voipi olla jonain päivän meikäläisenkin edessä. Vahinkoja sattuu kaikille.

      En tiedä oisko tää auttanut, mutta jos määrä olis ollut pienempi, niin olis voinut tankata loput tankista dieseliä ja ajella sitten vain eteenpäin, määrä on tosin tähän temppuun aika iso, muutaman litran väärän polttoaineen tankkaamisesta pääsee kyllä tuolla tempulla ainakin vanhemmissa autoissa.

      Itse tankkasin ´87 Golfiin 1,5 litraa dieseliä - muuten hyvä, mutta auto käy bensalla. Ei kun täyteen bensaa ja auto toimii ihan ok. Määrä on tosin pienempi ja auton moottori vanha perinteinen kaasarivehe.

      • minä.

        noin päin kun sinulla kävi onkin pahempi juttu olen kuullut että bensakoneita on kilahdelut väärän polttoaineen takia mutta diesel ei ole ihan niin kranttu ja siitä on oma kohtaisia kokemuksia.


      • TT-Citikka
        minä. kirjoitti:

        noin päin kun sinulla kävi onkin pahempi juttu olen kuullut että bensakoneita on kilahdelut väärän polttoaineen takia mutta diesel ei ole ihan niin kranttu ja siitä on oma kohtaisia kokemuksia.

        Prosenttiosuus on aika pieni, jos 45 litran bensatankkiin tankkaa 1,5 litraa dieseliä - ei siinä tullut kuin vähän öljyä bensan sekaan. Voitelu vähän parani ja teoreettisesti vähän savutusta, ei muuta. Isompi määrä ois tietysti ollut eri asia.


    • Jussi...

      Tankkaa nyt täyteen dieseliä ja ajele rauhassa. ei tuollainen määrä haittaa mitään, kunhan ei joka tankkauksen yhteydessä käytä samaa suhdetta. Ei ole vaivan väärti tyhjentää tankkia

    • 14 litraa

      Bensiiniä Td tojotaan. Laitoin tankkiin täyteen dieseliä ja vajaa litran 2-tahtiöljyä sekaan.
      Vältin raskaalla kaasulla ajamista. Mitään oireita ei ollut, ei tuon tankillisen aikana, eikä jälkeenkään. Ajettu tapauksen jälkeen 100 th.

      Täällä on ollut jo paljon juttua tuon bensiinin haitallisuudesta dieseliin joka on nimenomaan tuo pumpun ja suutinkärkien voitelun vajavuus jos on bensiiniä seassa. Siksi tuo 2-tahtiöljy.

      En yllytä ketään ajamaan jos on vahingossa mennyt bensaa sekaan. Mutta tuo yksi kommentti koneen puhdistamisesta on kyllä jo ylimitoitettua.

      Voithan kokeilla ottaa lappoamalla tankin tyhjäksi. aika moniin autoihin ei vaan letku mene tankkiin.

      • TT-Citikka

        Hyvä niin, jos moottoria ei tarvii puhistaa. Jos luit aikaisemman kommenttini tarkkaan, niin en väittänytkää sitä tiedoksi, olipahan jostain vaan jäänyt tuollainen käsitys. Parempi vaan jos oon väärässä.


    • MB 200D

      jotkut mersut kestävät jopa 20% seoksen, jopa ohjekirjassa sanotaan niin, kovilla pakkasilla bensaa tankkiin ja homma toimii. uusista ei komusta.

      • mukaan suhdeluku

        vois olla jopa 1/3 bensaa ja loput dieseliä. Näin ainakin 80-luvulla ja 90-luvun alkupuoliskolla pidettiin Hiace liikenteessä, kun huoltoasemat eivät viitsineet myydä talvilaatua. Uusien TDI mottien tekniikkaa en tunne riittävän hyvin, jotta voisin antaa varmoja lukuja.

        Se, että tankki oli suht tyhjä ja auto käynnistettiin kuulostaa pahalta, koska silloin kaikki paikat ovat täynnä suhteellisen bensa pitoista tavaraa. Ensi kerralla tee niin kuin jo ehdotettiin: Tankki täyteen dieseliä heti perään.

        Olisi pitänyt itsekin näin tehdä, kun hiace kerra hyytyi tammikuussa 13 asteen pakkaseen, kun ei asemilla myyty kuin kesälaatua, jonka suodatettavuus piti olla miinus 17. Näin ei kyllä oikeesti ollut. No diesel satasen kanssa se ajettiin tankista läpi.


    • esa

      kysy joltain tutultasi jos löytyy sähkönen pensapumppu ei muuta kuin tankilta suodatimelle tuleva letku irti (suodatimen vierestä ) ja sähköpumppu väliin tankki tyhjäksi toisin tankinpohjalle jää parilitraa, tuskin mitään haittaa, ja tankkiin sitten naftaa tilalle ei se muutama prosentti haittaa mitään (1-10% ) mutta ehkä n.30% jo haittaa. kevät terveisin esa

      • olikin

        vm 98 dieseli golffi ja harrastin jonkun verran tota bensan kuskausta venäjältä akan jettaa.
        kävi pä kerran sitten niin et omasta golffrista rupes olee tankki tyhjä ja kippasin huomaamatta väärän jerry kannun tankkiini ja puksuttelin sillä ihan samalla lailla menee en huomannu mitää eroo koko hommassa. et en tiiä särkeekö se paikkoja mut mulla ei ainaskaan rikkonut mitää. p.s. venäjällä tankattava diesseliin puolet bensaa sekaan jos meinaa ettei talvella jäädy ei oo meinaan moneessa paikkaa mitään diesel 100 aineita


    • neuvojia!

      Kyllä bensalla voi ajaa, kun on kunnolla naftaa ja kaksitahtiöljyä seassa.

      Tämä on sellainen ikuisuuskysymys tällä palstalla ja siihen vastailevat usein ne, jotka eivät ymmärrä moottorin toiminnasta mitään.

      Bensan käyttö ei sinänsä ole dieselissä järkevää, koska se antaa vähemmän tehoa ja on kalliimpaa kuin nafta. Pumpun voitelu voi myös kärsiä.

      Jos sattuu, että kuulu jotakin nakutuksen oloista ääntä, niin se johtuu siitä, että bensa ei syty heti vaan myöhemmin. Setaaniluku liian matala.

      • kuitenkin

      • samy1

        mitä tehdä, kun on tankannut pari litraa bensaa dieselauton tankkiin? Auto on Opel Vectra 1.9 cdti -07. Vinkkejä miten/millä bansan saa tankista pois? Uskaltaako ajaa, jos vaan tankkaa dieseliä päälle?


      • volvomän
        samy1 kirjoitti:

        mitä tehdä, kun on tankannut pari litraa bensaa dieselauton tankkiin? Auto on Opel Vectra 1.9 cdti -07. Vinkkejä miten/millä bansan saa tankista pois? Uskaltaako ajaa, jos vaan tankkaa dieseliä päälle?

        mulle kävi tänään sama juttu. volvo v70 vm2008 2.4d ja 1,5 litraa bensaa lurahti tankkiin kunnes huomasin että väärä pistooli. Ei muutaku tankki täyteen naftaa (70 l) ja ajoin kotiin 15 km, nou hätä. 2% liuoksella voi ajaa hyvinkin. kai.


    • Nimismiesmerkki

      Tankkasin Tiistai iltana dieselautooni vahingossa 10 litraa 95-oktaanista. Huomasin virheen ja tankkasin tankin täyteen dieseliä.
      Koneen ääni oli vähän "traktorimaisempi" kuin yleensa.
      Tehoa tuli lisää ja kulutus laski 4.2L/100km.sta 3.9L/100km
      Eli kaikenkaikkiaan pitää ajella 1 000km että saa tankin tyhjäksi. Tosin... meinaan kyllä työntää letkun tankkiin ja imasta niin paljon kuin saan.

      Eli bensaa on tankissa noin 20%

    • Anonyymi

      9,1 litraa bensaa A6. seen. Loput dieseliä. 50km ajon jälkeen forte dieseliä pullo tankkiin. Lisätty dieseliä aina silloin tällöin Ajettu nyt n700km. Ei vielä ainakaan huomioitava

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe