Kumpi: Yamarin 4730 (47TC) vai 5010 (50SC)?

Yamaha

Olen ostamassa hyvää saaristovenettä, jolla uskaltaa ajaa vähän isommassakin aallokossa kastumatta. Hinta vaan ei saisi mennä yli 15 000€ moottorin kanssa.
Löysinkin kaksi mielesteni erittäin hyvää ehdokasta: 4730 ja 5010. Kumpikin on viimevuoden malleja, mutta se ei haitta. Lisäksi kummasakin on kone valmiina: 47:ssa Yamaha F50 ja 50:ssä Yamaha F60. Hinnat ovat myös huokuttelevat: 47 12 500€ ja 50 14 000€.
Nyt vain pitäisi päättää kumman ostaa. Minusta 50 on ainakin jykevämmän näköinen, mutta ulkonäkö ei veneestä paljon kerro jos sen näkee maalla. Varsinkin, kun veneet ovat paperilla noilla konella lähes identtiset (ainakin vauhdin puolesta).
Eli mitä mieltä asiantuntijat ovat veneistä?
Käyttö kokemuksia olisi myös kiva kuulla.

6

7158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noissa suuria

eroja tietenkään ole mutta jos on tarkoitus mennä suureen aallokkoon, on isompi vene parempi.

• Seppo

5020 on perusrungoltaan täysin sama kuin 5010, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. 5010 on toden totta jykevämpi ja siinä on ehkä parempi tuulisuoja kuin 4730:n kahdessa erillisessä tuulilasissa. Lisäksi isompi kone on vääntävämpi, jos veneellä on tarkoitus kuskata muitakin ihmisiä.

Minulla ollut useita Yamarineja, ja hyviä varmasti ovat kummatkin. Minä ottaisin kerralla tuon isomman, jottei tarvitsisi vaihtaa uuteen (ja isompaan) heti ensi kesänä.

• Vene ja moot

löytyisi Yamarin 4730 vm.2002 sekä siinä 4-tahti Yamaha 60Hp AETL samoin vm.2002.
      Mukaan traileri, GPS, kaikuluotain, paukkuliivit ja muuta sellaista. Veneessä takakuomu. Valmis paketti vailla ajoa ja on hyvässä kuosissa.

• MRAI

Onko vene vielä myynnissä?

• okkim

Löytyis Yamarin 4730 ja Yanmaha 50 vm -02
      ajettu 80tuntia.
      h9500€

• jukka

Minulla olisi myytävänä yamarin 5010 yamaha f60 4t vm.05 ajokuomu,tuplatankit,traileri.Jos kiinnostaa niin soita, Jukka 0400-821320

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe