Asuinpaikkana Kerava?

Millainen?

Ollaan etsimässä kämppää Helsingistä/ympäristöstä. Keravalla tuntuu silloin tällöin olevan ihan mukavia kämppiä myynnissä. Mutta mitään kokemusta ko. kaupungista ei ole eikä edes ketään tuttua, joka asuisi siellä juuri nyt. Ja ihmisten mielipiteet tuntuvat menevän kovasti ristiin.

Eli millainen kaupunki asuinpaikkana? Entä onko jotain alueita, minne ette muuttaisi? Ts. paljon levottomuuksia ts. muuta sellaista?

16

13123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwww.www

      Älä helvetissä nyt vain mene Keravalle muuttamaan,varsinkin jos voit vielä valita muiltakin paikkakunnilta.Tässä pari miinuspuolta Keravasta.
      1.Pieni paikka
      2.Ei tapahdu mitään
      3.Lyhyt kävelykatu
      4.Ei hyviä kauppoja
      5.Juopot naapurit
      6.Huumehörhöt
      7.Liian kaukana
      8.Valkosipuli
      9.Junat keskellä kaupunkia
      10.Vanha asemarakennus
      11.Ei ruokapaikkoja
      12.Pyörätiet huonoja
      13.Ei liikuntasaleja
      14.Korkea vero
      15.Koulut kaukana
      16.Ei uimapaikkaa
      17.Asukkaat mulkkuja
      18.Ei työpaikkoja
      19.Ei kunnollista lentokenttää
      20.Ei oikeata apinalinnaa
      Tässä muutama esimerkki.

      • Hämeen hitain

        En minäkään Keravaa oikein digannut, mutta tuossa oli sitä "kotiseuturakkautta" - ei kait se ihan noin surkea, vaikka ei paljon puutu:)))


      • duuduu

        Muutamasta kohdasta olen eri mieltä..

        3.Lyhyt kävelykatu? Keravan kävelykatu on Suomen pisin, (850 m).

        10.Vanha asemarakennus. Kyllä, mutta ainakin minusta se on hieno. Kunhan saa lippuja ja on kahvila, niin se riittää.

        11.Ei ruokapaikkoja. Onhan. Muutama ravintola, pari hampurilaispaikkaa, ties kuinka monta pizzeriaa, muutama kahvila..

        12.Pyörätiet huonoja. Ei kaikki.

        15.Koulut kaukana. Eiköhän se riipu ihan siitä, missä päin Keravaa asuu.

        16.Ei uimapaikkaa. Keravalla on oma uimahalli, terveyskeskuksen vieressä.

        Mutta muissa olen aika samaa mieltä, kerrassaan aika kauhia paikka tämä on..


      • Erimieltä

        1. On niitä pienempiäkin paikkojahttp://www.kerava.fi/infopiste_sijainti.asp
        2. Pitääkö aina jotain tapahtua?http://www.kerava.fi/infopiste_sijainti.asp
        3. Toisessa vastauksessa oli, että 850 m pitkä kävelykatu..http://www.kerava.fi/infopiste_kavelykatu.asp
        4. Aiemmin joku kotkalainen kyseli tällä sivulla ja sai mielestäni koko Keravan kattavan kauppojen listan
        5. Kaipa niitä juoppoja naapureita löytyy joka kaupungista ja varsinkin kaupungin vuokra helvetistä.
        6. Kaipa niitä huumehörhöjä löytyy kaupungista kuin kaupungista (stakesin sivuilta löytää faktaa)
        7.liian kaukana??? Mistä? Jos Helsinkiä ajattellen niin mitä vastaisisit niille jotka käyvät esim. Kotkasta, Lahdesta, Tampereelta tai Turusta duunissa. Keravalta Eduskunnan eteen 30 km.http://www.kerava.fi/infopiste_sijainti.asp
        8. Keravan erikoisuus. En itsekkään pidä, mutta eipä haittaakkaan.
        9. Eipä oikeastaan haittaa, kun nykyään niin hiljaisia. (asun 80 m päässä radasta enkä havaitse edes juna liikennettä). Entäs junat esim. Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Järvenpäässä, Riihimäellä, Hyvinkää, Tampere, Turku?
        10. Idyllinen asemarakennus (vuoden asema nimitys joko 2004 tai 2005)
        11. Jos verrataan Pariisiin, Berliiniin, Lontooseen, New Yorkkiin onko koko suomessa ruokapaikkoja?
        12. Pyörätiet huonoja, mutta silti paras kulkuväline Keravalla. Mm. havaittavissa asemalla olevista pyörä määrästä!
        13. siis kuntosaleja vai liikuntasaleja... Anyway molempiä löytyy.
        14.Veroäyri Keravalla 17,5 ja verrataanpas naapureihin Tuusula 18,0; Järvenpää 18,25 ja Vantaa 18,5... Olikohan Kerava taaskin 5. vähiten verottavan paikan joukossa?
        15. kuten edellisen vastauksessa...
        16. Kuten edellisen vastauksessa...
        17. Jos ei samanlaisia mulkkuja löydy paikasta kuin paikasta niin on oletettava olevansa hautausmaalla.
        18. Laskin että yli vuoden hakuja n.50 http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=kerava&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=#resultList.
        19. Ei ole lentokenttää ei, mutta kuka kaipaisikaan, koska Suomen johtavin lentoasema on 20 km päässä?
        20. Eipä monessa muussakaan paikassa ole apinalinnaa ja Suomen ainoa taitaa löytyä Helsingistä.

        wwww.www oli täysin unohtanut pois listastaan Sirkuksen...


      • muutama korjaus listaasi

        Keravalla tapahtuu kaikenlaista mukavaa,ihmisiä puukotellaan,hyrylän natsit uhkailee aseilla ja veitsillä yms...Ravintoloita on,seireeni,provencale,kaks uutta ravintolaa asemalla,McDonald's,hesburger....Kuntosaleja on ainaki 5 kappaletta,verot ei oo sen korkeemmat ku muuallakaan...koulutki on lähellä jos et nyt vaan satu asumaan liian kaukana.Uimahalliki löytyy,millos oot viimeks ulkona käyny...Rakennappa sinä tänne lentokenttä jos sen puuttuminen niin kovasti häiritsee....Mut ei keravalle siltikään kannata muuttaa...


    • Tomi-Antti

      Plussapuolia:
      kivan kokoinen kaupunki
      palvelut lähellä, autoa ei välttämättä tarvitse
      uusi kirjasto
      22 minuuttia junalla Helsinkiin
      uimahalli ja maauimala
      sähkön hinta edullinen, koska kaupunki omistaa energialaitoksen
      teatteri
      paljon yhdistystoimintaa
      paljon urheilupaikkoja
      kansalaisopistossa laaja tarjonta
      seutulippu
      sirkusmarkkinat
      valkosipulimarkkinat
      kävelykatu
      aurinkomäellä ilmaisia konsertteja
      taidemuseo
      ruokaravintoloita moneen makuun
      valaistuja pururatoja
      ammattiopisto
      musiikkiopisto
      Kerava Jazz
      Koff
      pyöräteitä joka paikkaan
      bensiinin hinta usein halvempi kuin naapurikunnissa

      Miinuspuolena elokuvateatterin puute

    • Olen asunut Keravalla nyt abouttia nelisen vuotta. Olen viihtynyt tosi hyvin. Itse asiassa niin hyvin, että en edes suostu ajattelemaan pois muuttamista.
      Mukavan hiljainen pikkukaupunki, ja kuitenkin kaikki tarvittavat palvelut löytyy. Henk. koht. en ymmärrä mistä tämän paikan kakka maine on peräisin. Myönnettäköön että itsekin alunperin olin tosi epäileväinen, suurimmaksi osaksi juuri ihmisten valitusten takia. Tulin kuitenkin, ja ihastuin.

      Asuinalueista en juurikaan osaa sanoa. Itse asun Ahjossa, joka yleisesti ottaen rankataan juoppojen ja narkkareiden alueeksi. Itse en kuitenkaan ole täällä juurikaan mitään häiriöitä kokenut muutamia yksittäisiä naapureiden perheriitoja lukuunottamatta. Ahjossa voisin sanoa huonoksi puoleksi palvelujen vähäisyyden; täällä on kauppa, grilli ja kapakka. Ja siinä se melkein olikin. Luulisin kuitenkin että tuokin tilanne paranee, kun tännekin rakennetaan uusia asuntoja hirmuista vauhtia. Ja eipä täältä ole kuin muutama kilometri Keravan keskustaan, josta sitten löytyy kaikki tarvittava.
      Toinen alue mitä kovasti arvostellaan on Kilta. Siitä en sen tarkemmin juurikaan tiedä, kun en ole siellä asunut. Haaveissa kylläkin sinne muuttaa.

      Yksi huono puoli Keravalla on se, että terveyskeskus sulkeutuu klo 22. Eli jos sen jälkeen tulee tarve lääkäriin, joutuu menemään Peijakseen.

      Mitäköhän muuta...
      Löytyy pururadat, maauimalat, vaatekaupat, elektroniikka-liikkeet, ravintolat, keilahallit, bilissalit jne. jne.
      Itse en ainakaan keksi mitään palveluja mitä tänne haluaisin lisää. Monet vinkuvat elokuvateatterin puuttumisesta. Itse en siinä mitään järkeä nää, koska kuitenkin Järvenpäästä moinen löytyy, ja sinne nyt junalla hurauttaa muutamassa minuutissa.

      Kaiken kaikkiaan tykkään paikasta tosi paljon. Täällä asuvana tuntuu, että ihmiset jotka Keravaa haukkuvat, eivät ole täällä käyneetkään. Niin ihme juttua sitä välillä kuulee. No, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, oli se kuinka väärä tahansa ;)
      Minä kuitenkin viihdyn.

    • UM:)

      on liialliset liikennevalot. Joku päättäjätasolla on hurahtanut niihin, joten niitä on autoilijoiden kiusana ihan liikaa Keravan kokoiseen kaupunkiin. Samaan aikaan kun Helsingin pääväylillä palaa keltaiset, Keravalla seistään punaisissa (esim. sunnuntai-iltana). Kyllä ne kaks autoa, jotka risteykseen yhtä aikaa osuvat, osaavat toisiaan väistää. Ihan on naurettavaksi mennyt tuo liikennevalojen määrä. Tästä syystä itse autoilijana en haluaisi asua Keravalla.

      Muuten Kerava on aivan kelpo paikka asua. En ymmärrä, mistä nuo pahat puheet ovat peräisin.

    • alkup.

      Muutama kenen kanssa olen jutellut, on vain todennut, että ihan p**sessetä. Kysyessäni tarkempaa syytä ei ole tullut muuta kuin se, että 'niin siitä nyt vaan kaikki sanoo'.

      Tosin yhtä moni on ollut sitä mieltä, että ihan mukava paikka. Ja niinhän se täälläkin näytti menevän. Ainahan ihmisillä on omat mielipiteet ja pitääkin olla. Harvemmin vain kukaan sanoo mitään negatiivista, jos ei ole painavia syitä. Siksi olen vähän kuulemiani kommentteja ihmetellyt. Että mikä iso paha siellä sitten mättää, kun monella on pahaa sanottavaa vaikkei ole koskaan edes paikan päällä asunut tai edes käynyt.

      No - me jatkamme asunnon etsintää. Ja saatammepa hyvinkin päätyä Keravalle. :)

    • kervolainen

      Lapilaa suosittelen...puistoista aluetta. Varsinkin lapsiperheille hyvää aluetta. Rauhallista. Keskustaan/asemalle lyhyt matka.

    • en kerro!

      Entisenä helsinkiläisenä voin todeta keravan olevan mukava paikka asua.Kaikki kaupat ovat kävelymatkan päässä ja on niissä kaupoissakin valinnanvaraa.Junalla pääsee nopeasti tikkurilaan tai esim hesaan, jos jotain roinaa ei heti täältä löydy.Mutta junalippu on mielestäni kallis!Ravintola elämä on tosin ainakin näin 37v hiukan olematonta.Muita tapahtumia on ihan kiitettävästi (festareita jne) kunhan ei nuku niiden ohi krapula päissään.Jos on esim muksuja on mielestäni kouluja vähän joka puolella ja paljon turvallisia pyöräteitä.Esim rullaluisteluun jne..

      • titta

        Viisi vuotta sitten perheemme muutti Keravalle ja mainiosti olemme viihtyneet. Keravalla on todella hyvät harrastusmahdollisuudet lapsille. On kuvataidekoulu, musiikkiopisto, tanssiopisto, aktiivisia urheiluseuroja. Aikuisillekin on tarjontaa. Yksityisiä liikuntamestoja ja naisvoimistelijoilla hyviä tunteja ympäri kaupunkia. Talvisin voi hiihdellä hyvin hoidetuilla laduilla. Uusi kirjasto on viihtyisä. Uimarantaa ei kaupungissa ole, mutta maauimalassakin voi polskutella. Koulut on jees, ainoastaan suuret luokkakoot harmittavat. Mutta ainakin meidän muksujen opettajat ovet olleet ammattitaitoisia ihmisiä ja ovat hyvin toimineet 28-31 oppilaan kanssa. (4- ja 5-luokkalaisia)
        Naapurissamme ei asu yhtään hörhöä tai muuta vastaavaa. Hörhöihin tietysti törmää joka puolella nykyään... Meilläkin oli ennakkoluulomme, mutta turhia olivat.


    • ...

      no minä olen ainakin viihtynyt. kaikki peruspalvelut löytyy, mutta jos tarvitset jotakin vähänkin erikoisempaa, joudut hakemaan sen muualta.

      Kurkela ja kaleva on rauhallista ja hyvässä maineessa olevaa aluetta keravalla. killasta olen kuullut muuta...

    • Iso Å

      Paljasjalkaisena porvoolaisena ei ole kuin positiivista sanottavaa. Lisättäköön vielä, että hyvien yhteyksien avulla pääsee helposti vapaa-ajalla muuallekin.

      • MM..

        Itse olen asunut Kaivarissa, Espoon Suvelassa ja Tikkurilassa.

        Keravalla on kauppoja, Iso Prisma ja ihan uusi Citymarket. Ei täällä mitään natseja liiku ainakaa enää. Jos asuntoa ostaa niin ei sitä varmaa niistä huumehörhö/juoppo mestoista osta kuten Ahjo/Kilta, Sompio on ihan järjettömän rauhallinen paikka 5 min keskustasta. Liike yhteyksiä todellakin on. Jos nyt sanoisin niin Kerava on aika lailla samanlainen paikka kuin Tikkurila, ilman sellasta hälinää. Ja Suvelassa on eniten väkivalta rikoksia koko maassa. Joten itse ainakin todella tyytyväinen.


      • Anonyymi
        MM.. kirjoitti:

        Itse olen asunut Kaivarissa, Espoon Suvelassa ja Tikkurilassa.

        Keravalla on kauppoja, Iso Prisma ja ihan uusi Citymarket. Ei täällä mitään natseja liiku ainakaa enää. Jos asuntoa ostaa niin ei sitä varmaa niistä huumehörhö/juoppo mestoista osta kuten Ahjo/Kilta, Sompio on ihan järjettömän rauhallinen paikka 5 min keskustasta. Liike yhteyksiä todellakin on. Jos nyt sanoisin niin Kerava on aika lailla samanlainen paikka kuin Tikkurila, ilman sellasta hälinää. Ja Suvelassa on eniten väkivalta rikoksia koko maassa. Joten itse ainakin todella tyytyväinen.

        Keravalla tehdään murtoja asuinkerrostaloihin säänöllisesti. Häkkivarastot ovat suosittuja murtojen kohteita. Kaupunki on kuin Lieksa ei ketään ei mitään. Maalta tulleet tollukat yhdessä huumehöröjen kanssa asuttavat kylän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7991
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      89
      4113
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1343
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1105
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1062
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      127
      869
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      738
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      735
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      40
      699
    Aihe