Tiedustelin tänään jos muuttaisin hiacen retkeily autoksi. Sain eri konttoreilla vähän ristiriitaista tietoa mutta kaksi kolmesta kertoi että Nukkuma "laverit" pitää olla kiinteästi asennettu, esim saranalla seinään ym. Ei käy että on vaneri minkä nostaa penkkien päälle. Lisäksi tuo liesi?? Yhdessä paikassa kerrottiin että olisi pakko toimia auton "omilla varusteilla" eli esim 230v sähkö liesi ei käy, paitsi tietenkin jos olisi invertteri. Ja kaasuu systeemeihin tarvitsee olla jonkun caravan liikkeen tarkistus/hyväksyntä laput...
Millaisia olette OIKEASTI katsastaneet/missä ja ovatko säännöt hiljattain muuttuneet??
Kiitos vastauksista.
Retkeilyauton makuupaikka vaatimukset
10
5708
Vastaukset
- epätietoinenko
Eikö niissä aken säännöissä sanota että vuode olisi
synnättävä istuimista eikä kiinteistä lavereista
keitin on varmaan kutakuikin noin.ja vaatimushan oli
myös pöytä ja kaappi- istuimista
ilman irtovanereita.
- haisuli
istuimista kirjoitti:
ilman irtovanereita.
Mutta kuitenkin esim. jos poydän laskee penkkien väliin niin se käy, kuten yleensä vaunuissa toteutettu. Minulle sanottiin että kyllä vaneri kävisi jos vain on kiinteästi asennettu= saranoilla seinään????
- retkeilyauton
haisuli kirjoitti:
Mutta kuitenkin esim. jos poydän laskee penkkien väliin niin se käy, kuten yleensä vaunuissa toteutettu. Minulle sanottiin että kyllä vaneri kävisi jos vain on kiinteästi asennettu= saranoilla seinään????
ilman lisä ongelmia ja käyntiä katsastussetien luona.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000042&posting=22000000014323706
- Joo.
Kaasuhella vaatii hyväksytyt asennukset ja hyväksytyn asentajan.
Vene-tai retkeilyliikkeestä spriikeitin(tai petrooli),ruuveilla kiinni pöytään ja se on siinä,jos sillä tarvitsee jotain oikeasti keittää kannattaa ottaa kalliimpi painekeitin,halpa paineeton on pirun hidas.- jaska
itse kävin tänään tekemässä muutoskatsastuksen transportter bussiin.tein uuden pöydän jonka saranoin ja sen kun kaataa penkkien väliin se jatkuu 120cm mikä pitääkin olla,penkit kun kaataa tulee lainsallima 180cm lisäksi tein takatilaan laatikon 70*50*26cm sinne ostin halpahallin kaasu retkikeittimen 16.50€ bilteman jauhesammutin 29€ kaikki pitää olla kiinteästi ruuvattu.muutoskatsastus oli helppo ainakin kempeleen katsastusasemalla 60€ aikaa meni 10 min.
- epätitonenko
jaska kirjoitti:
itse kävin tänään tekemässä muutoskatsastuksen transportter bussiin.tein uuden pöydän jonka saranoin ja sen kun kaataa penkkien väliin se jatkuu 120cm mikä pitääkin olla,penkit kun kaataa tulee lainsallima 180cm lisäksi tein takatilaan laatikon 70*50*26cm sinne ostin halpahallin kaasu retkikeittimen 16.50€ bilteman jauhesammutin 29€ kaikki pitää olla kiinteästi ruuvattu.muutoskatsastus oli helppo ainakin kempeleen katsastusasemalla 60€ aikaa meni 10 min.
oliko se keiti ihan oikea irtopullolla vai niillä
spraypullon kokoisilla - jaska
epätitonenko kirjoitti:
spraypullon kokoisillatässä tapauksessa käytin spreipullon kokoisia kaasuja koska tarkoitus oli saada muutoskatsastus suoritettua.ja siitä saatava hyöty.
- jaska
epätitonenko kirjoitti:
spraypullon kokoisillapidin paripäivää laadukasta ja säädettävää sprii keitintä imetettynä marinolilla auton takaosassa haju oli hirveä.ehkä on olemassa hajuttomia nesteitä,joka tietää kokemuksista,ei mainoksista niin kommentoikaa,
- retkeilyauto
Katsastin Hiacen ongelmitta, seuraavana vuonna eri konttorilla piti vaihtaa spriikeitin sähkölevyyn (ei tarvinnu edes kokeilla toimiiko), yksi istuin pois (9 -1=8) ja tilalle laatikko vaikka toinen laatikko oli jo olemassa. Päästään keksivät näitä sääntöjä vissiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574