Hei,
Olin muinoin paneelikeskustelusta jossa tutkimusyritys palkitsi meidät 40 euron Stockmann lahjakorteilla kiitoksena osallistumisesta.
Kysymys kuuluukin, voinko antaa yritystoimintaa edistäneille (esimerkiksi uuden asiakkaan hankkineille) ihmisille lahjakortteja palkkioksi näkemästään vaivasta. (olettaen tietysti että mitään virallista työsopimusta ei heidän kanssaan ole.)
En antaisi lahjakortteja omaan liikkeeseeni, vaan johonkin valtakunnalliseen ketjuun. Jos esim annan 40 euron lahjakortin "myynninedistäjälle", onko se vähennettävissä verotuksessa. (Maksetaanko lahjakorteista alvi jo silloin kuin ne ostetaan, eli voisiko myös alvin osuuden laittaa verotukseen)
Kiitos jo etukäteen!
Lahjakortit ja verotus? APUA KAIVATAAN
4
4104
Vastaukset
- on käsiteltävä
Palkkana pitäisi käsitellä. Tällöin on vähennyskelpoinen yritykselle, mutta sivukulut on myös hoidettava.
Voithan kirjata markkinointikuluihin, mutta ei se verottajan kantaa muuta mihinkään; palkka mikä palkka tehdystä työstä.
Lahjakortti ei sisällä alvia.- ...
Pieniä tavara- tms. suorituksia on pidetty verottomina saajilleen. Kirjakerhot ja vastaavat maksavat tavarapalkintoja uuden asiakkaan hankkimisesta, eikä noista kukaan ole tuloveroja joutunut maksamaan. Kannattaa pyytää verottajalta ennakkotieto (vai oliko se nyt ennakkoratkaisu).
- kyselevä
... kirjoitti:
Pieniä tavara- tms. suorituksia on pidetty verottomina saajilleen. Kirjakerhot ja vastaavat maksavat tavarapalkintoja uuden asiakkaan hankkimisesta, eikä noista kukaan ole tuloveroja joutunut maksamaan. Kannattaa pyytää verottajalta ennakkotieto (vai oliko se nyt ennakkoratkaisu).
Kuinka liikkeet voivat jakaa 100 euron arvoisia lahjakortteja liittymän avaamisesta. Eikö säännöt päde suuryrityksiin?
- ...
kyselevä kirjoitti:
Kuinka liikkeet voivat jakaa 100 euron arvoisia lahjakortteja liittymän avaamisesta. Eikö säännöt päde suuryrityksiin?
Liittymälahja on hieman eri asia. Olet itse ostanut palveluntarjoajalta jotain rahaa vastaan, ja alennuksen sijasta saat kaupanpäällisen. Annetaanpa alennus tai kaupanpäällinen etu- tai jälkikäteen, se ei ole veronalaista tuloa saajalleen. Ihan samalla tavalla tuloveroa ei tarvitse maksaa Keskon Plussaseteleistä tai muista vastaavista järjestelmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213