penkkipaita

gubben

penkkipaidat pitäis kieltää. on väärin että joillekin se auttaa 100kg ja itselleni ei yhtään. nostan jopa huonommin penkkipaidalla kuin ilman. nykyään mitataan vaan kenellä on paras penkkipaita eikä kuka on vahvin mies.

54

16363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ktadktday

      Voiko niin paljon olla hyötyä? Se näyttää tosiaan aivan sairaan tiukalta ja epämukavalta.

      • gubben

        se on vitun epämukava. ja joillekin se autta tosiaan 100kg


    • koska minä tiedän

      Minulla on penkkipaita,eikä se todellakaan tuo yhtään kiloa lisää tuloksiin.Penkkipaitani ostin tarjoustallista,niitä sai kympillä kolme,kaikki erivärisiä.Eikä toimi yhtään.Ehkä vihreä toi 23,5 kiloa lisää,mutta siitäkään en ole varma.Huonoja nämä penkkipaidat.Kysyin kyllä myyjältä,voiko näillä tehdä penkkiä,niin myyjä sanoi niiden tuovan kiloja lisään.Toi ne kiloja,mutta ainoastaan mahaan,ei penkkiin.Merkki luki korissa,olikohan varmasti penkkipaitoja?Kaikki t-paidat 10e kolme.Täytyy vissiin palauttaa,ei nää mulla ainakaan toiminut.

      • åprtyire

        miten kukaan voi luulla t-paitoja penkkipaidoiksi!!?


      • wrpuwu
        åprtyire kirjoitti:

        miten kukaan voi luulla t-paitoja penkkipaidoiksi!!?

        miten kukaan voi ottaa hyvän vitsin noin tosissaan, vai meninkö nyt itse samaan ansaan ;)


      • ole pelkästään T-paitoja
        wrpuwu kirjoitti:

        miten kukaan voi ottaa hyvän vitsin noin tosissaan, vai meninkö nyt itse samaan ansaan ;)

        vaan myös hihattomina löytyy. Omalla salilla kaikki käyttävät revittyjä versioita, luultavasti lihasten pursumisen takia vrt. S-mies kasvaa XXL mieheksi.

        Paras penkkipaita on tietysti se S-merkitty Supermiehen mukaan!


      • awrtpar
        ole pelkästään T-paitoja kirjoitti:

        vaan myös hihattomina löytyy. Omalla salilla kaikki käyttävät revittyjä versioita, luultavasti lihasten pursumisen takia vrt. S-mies kasvaa XXL mieheksi.

        Paras penkkipaita on tietysti se S-merkitty Supermiehen mukaan!

        oon kuullu et davidin penkkipaidat on monesti sellasia et ne nostaa vähän penkkaajan persettä irti penkistä ja tuo tätäkautta jopa 20 kg lisää. tosin yks kaveri otti kerran puuhelmillä ja fruittaripaidalla 5 kg enemmän ku edellinen maksi. kaikki riippuu kaikesta. kyllä penkki on sitten vaativa laji ja tosimiehen mitta!


      • 12341234
        awrtpar kirjoitti:

        oon kuullu et davidin penkkipaidat on monesti sellasia et ne nostaa vähän penkkaajan persettä irti penkistä ja tuo tätäkautta jopa 20 kg lisää. tosin yks kaveri otti kerran puuhelmillä ja fruittaripaidalla 5 kg enemmän ku edellinen maksi. kaikki riippuu kaikesta. kyllä penkki on sitten vaativa laji ja tosimiehen mitta!

        Ite oon kuullu, että David Hasselhoffin paita päällä nousee melkein 2kg pottua pellosta.
        Tämä on tosi.


      • sfsdfsdf

        vai että kympillä sait kolme penkkipaitaa?:D kerro mist niit saa? mäki haluun ton vihreen mil sait 23kg lisää penkkiin!!


    • T-shirt 222.5

      Totta, tosi voimailijat nostavat t-paidalla ja magnesiumia kourissa, perät penkissä, kotiruoalla ja kevyt maidolla. Ja ovat kunnossa kaiken ikää! Itsensä pettäjät on luusereita.

    • ------------

      voima katotaan siinä että kuka nostaa eniten ilman mitään apu välinetä aivan tyhmää käyttää jotaki paitoja jotka auttaa suorituksessa ne on vasta kovia ja oikeasti voimakkaita jätkiä jotka ei käytä mitään apu välineitä...

    • Penkkaaja

      ..ihmisiä jotka osaavat nostaa penkkipaidalla ja sitten on olemassa ihmisiä jotka eivät osaa kuten sinä..

    • olen kova

      älä valita,

      • punttiipunttii

        Kyllä siis jos osaa penkkipaitaa käyttää, se tuo helposti sen 20kg penkkimaksimiin. Mutta kyllä näillä vielä isommilla miehillä, jotka nykii normaalisti 250kg se penkkipaita tuo viel siihen melkein sen 100kg lisää.

        Eli teille, jotka nostatte sen 50kg penkistä, niin älkää turhaan odottako, että paidan kans lähtee helposti se 100kg :)


      • 1111332
        punttiipunttii kirjoitti:

        Kyllä siis jos osaa penkkipaitaa käyttää, se tuo helposti sen 20kg penkkimaksimiin. Mutta kyllä näillä vielä isommilla miehillä, jotka nykii normaalisti 250kg se penkkipaita tuo viel siihen melkein sen 100kg lisää.

        Eli teille, jotka nostatte sen 50kg penkistä, niin älkää turhaan odottako, että paidan kans lähtee helposti se 100kg :)

        Olen varma että mulla nousee pankista enemmän kun kellään teistä puuhelmi pennuista


      • Puolijumala
        1111332 kirjoitti:

        Olen varma että mulla nousee pankista enemmän kun kellään teistä puuhelmi pennuista

        Kyllähän pankista aina lainaa saa, joskus ihan liikaakin.


      • jotka..
        punttiipunttii kirjoitti:

        Kyllä siis jos osaa penkkipaitaa käyttää, se tuo helposti sen 20kg penkkimaksimiin. Mutta kyllä näillä vielä isommilla miehillä, jotka nykii normaalisti 250kg se penkkipaita tuo viel siihen melkein sen 100kg lisää.

        Eli teille, jotka nostatte sen 50kg penkistä, niin älkää turhaan odottako, että paidan kans lähtee helposti se 100kg :)

        jotka nostaa 270kiloa paita antaa niin paljon apuja että nousee peräti yli 400kiloa penkistä. kyllä tavallista kaveria naurattaa kun 400kilon kaveri on huijannut sitä yli 130kilolla.


      • turde
        1111332 kirjoitti:

        Olen varma että mulla nousee pankista enemmän kun kellään teistä puuhelmi pennuista

        puhuu, ammattikoulunkäynyt mustat 501- ja rännilakilla varustettu ketjuhirviö, jolla on tapana hakata tyttöystävää ja näyttää kuin vahva on. saunassa sitten poikien kans puhutaan kuutiotuumista ja siitä miten musta savuu on voiman väri ja et on kova jätkä ku tekee 5 pv viikos 10h/päiväs töitä. sit viikonloppuna mennään baariin iskee naisii ja jätetään oma muija kotio ku ei se kuitenkaan viihtyis poikien kanssa. sit ku ne puuhelmi pellet saa ne katottavan näköset muijat ku mustat farkut kettingillä ja buutseil ei toimi ni vitsi,hitsi alotan tappelun... te ootte niin vitun tyhmiä!


    • Total-lifter

      Eli jos sää et osaa nostaa sillä, muutkaan ei saa? Älä kitise, vaan ala treenata. Ei ne kilot tule, kuin Manulle illallinen, mää olen eläissäni nähnyt ties kuinka monta urpoa, jotka 150 raakapenkin saatuaan uhoaa 200 raudoilla, ja itkee sitten, kun 180 kiloo valuu navalle, kun yläselässä ei ole voimaa.

      "Joillakin se auttaa 100kg"...sanos yksikin IPF-puolen heppu, joka saa tollaset hyödyt paidastaan, ja nimenomaan kisassa siis? Salipenkkejä ei lasketa...

    • VoimaKari

      IPF:n hyväksymillä paidoilla veikkaan että joku max 60kg lisää tulokseen.. mutta nää pro-kamat on sitte asia erikseen.. kolmikerroksinen paita saattaa joillaki tuoda jopa yli 100 kg lisää penkkitulokseen, mutta kyllä saa olla kohtuu voimakkaat ojentajat jotta punnertaa sen 300kg, koska ei paita auta enää loppunostossa, ainakaan kovin paljoa.

      • sdasdsaddsa

        Ei tarvita mitään erityisvoimakkaita ojentajia paidan kanssa, jos rinnaltalähtö on se kovin. Yleensä näillä irtoaa sen verran voimakkaasti rinnalta että tuntuu auttavan paita melkein koko matkan.Ojennuksen lopussa vedetään monesti jo rumasti takaisin telineeseen. Eli vajaita loppuojennuksia on tästä syytä paljon ja monesti vielä hyväksytään.


      • teitäjä itämaan
        sdasdsaddsa kirjoitti:

        Ei tarvita mitään erityisvoimakkaita ojentajia paidan kanssa, jos rinnaltalähtö on se kovin. Yleensä näillä irtoaa sen verran voimakkaasti rinnalta että tuntuu auttavan paita melkein koko matkan.Ojennuksen lopussa vedetään monesti jo rumasti takaisin telineeseen. Eli vajaita loppuojennuksia on tästä syytä paljon ja monesti vielä hyväksytään.

        Paidalla nostaessa treenin oltava ojentajapainoteista harjoittelu hieman erilaista kuin raw nostajalla.


      • epäreilua
        teitäjä itämaan kirjoitti:

        Paidalla nostaessa treenin oltava ojentajapainoteista harjoittelu hieman erilaista kuin raw nostajalla.

        penkkipaidan käyttö. samantien jouset tankoon. en kyl paskaakaan arvosta vippaskonsteja ja penkkipaita on just sellainen.


      • Pikku-A
        epäreilua kirjoitti:

        penkkipaidan käyttö. samantien jouset tankoon. en kyl paskaakaan arvosta vippaskonsteja ja penkkipaita on just sellainen.

        Asia kun kylmästi on niin, että omat kisat löytyy niin IPF-nostajille, raakanostajille, kuin pro-nostajille...ei selittelyjä, kisoihin vain.


    • turde

      niin se on henkilöstä kiinni ja taidostakin.

      • huh huh

        mikä helvetti kaikilla on penkkipaitoja vastaan? ne kuuluu penkkipunnerrukseen jos niitä ei haluu käyttää ei oo pakko mutta turha ruikuttaa että joku saa 100kg irti paidasta kun itte saa 10kg. et vaan oo yhtä fiksu.

        onkohan esim. seiväshyppääjien teknisten hiilikuitu seipäiden vastustajia näin paljon ja onko ne näin pirun katkeria...

        -.-


      • Nostaja
        huh huh kirjoitti:

        mikä helvetti kaikilla on penkkipaitoja vastaan? ne kuuluu penkkipunnerrukseen jos niitä ei haluu käyttää ei oo pakko mutta turha ruikuttaa että joku saa 100kg irti paidasta kun itte saa 10kg. et vaan oo yhtä fiksu.

        onkohan esim. seiväshyppääjien teknisten hiilikuitu seipäiden vastustajia näin paljon ja onko ne näin pirun katkeria...

        -.-

        totta! paidalla täytyy osata nostaa, tarvii vuoden päivät ennenkun paidalla oppii nostamaan kerran kahteen viikkoon paita reeniä. Ja paita voi auttaa jopa 100 kiloa, paitoja on niin paljon erimallia että täytyy miettiä mikä itelle sopii.


      • ff
        Nostaja kirjoitti:

        totta! paidalla täytyy osata nostaa, tarvii vuoden päivät ennenkun paidalla oppii nostamaan kerran kahteen viikkoon paita reeniä. Ja paita voi auttaa jopa 100 kiloa, paitoja on niin paljon erimallia että täytyy miettiä mikä itelle sopii.

        Näissä hevosvoimia vaatisissa lajeissa oli tulokset kovempia 10 -20 vuotta sitten ja nyt kun jätkät ovat heikompia niin on keksitty penkkipaidan käyttö etteivät nämä nykytulokset näyttäisin niin noloilta vanhojen tulosten rinnalla.


      • Pikku-A
        ff kirjoitti:

        Näissä hevosvoimia vaatisissa lajeissa oli tulokset kovempia 10 -20 vuotta sitten ja nyt kun jätkät ovat heikompia niin on keksitty penkkipaidan käyttö etteivät nämä nykytulokset näyttäisin niin noloilta vanhojen tulosten rinnalla.

        Minäpä sanon myös sen, että voimanoston harrastajamäärät ovat tippuneet niin rajusti alkuajoista, että ei ole ihmekään, ettei taso voi ollakaan kovin leveä...kun on PALJON harrastajia, löytyy ENEMMÄN potentiaalisia nostajia, ja ENEMMÄN valmennustietouttakin on jaossa...

        Nyt ei puhuta dopingista, vaan lajista yleensä. Laji on kuolemassa suoranaiseen sukupuuttoon. Ja osasyy lienee se, että kynnys aloittaa kisaaminen riippuu täysin kyvystä sijoittaa rahaa varusteisiin...

        Ps.Ja jos rehellisiä ollaan, niin mikäli nykyajan kunnollisia nostovermeitä olisi ollut käytössä 70/80-luvulla, olisi niitä varmasti käytetty...ei kahta sanaa.


    • Pikku-A

      Ja kun oikein vittumaiseksi vedetään, niin raakapenkki-kisassakaan ei ratkaise se, kuka on vahvin, vaan se, kuka on paras raakapenkkaaja!!!

      Sikäli vähän omituinen asenne sinulla..jos toinen hyötyy paidasta 50kg, ja sinä 0kg, niin vika on kyllä sinussa...hanki voimaa, ja opettele nostamaan paidalla, suosittelen KÄYTETYN paidan ostamista..

    • hohohohoh

      kyllähän tuo penkkipaita sen hyvän edun alussa antaa että voi totutella raskaisiin painoihin uskaliaammin,itsellä paita vaikuttaa noin 20kg ja penkki on paidalla 155kg

    • ÖNN ÖNN ÖNN ÖNN ÖNN

      Minullakin alimitoitettu armastelugummi ÖNN. Sillä rajummat oikosulut saan.

      • Musklefoorumi rulez

        Mitäs vittua?

        Nyt takaisin Musklelle heti paikalla.


    • kjasuia
      • ei toimi

        Huono.


    • afsa mw<m

      Mulla on auton tunkit piilotettu penkki paidan sisälle nosto kyky 1kpl 1500kg 2kpl 3000kg .Tnko ei kestäny.

    • Tyhmä

      PAIDAT ON TERVEISIÄ SELÄNPÄÄSTÄ.

    • rawpower43

      tunnen yhden sällin joska raaka penkkin on 285 ja paidalla salilla nostettuna 410 jos ei enempikin...

      • ihanaa aah

        Minä tunnen käteni hyväilevän peenistäni tällä hetkellä.


    • KÄYTÄNTÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

      V....ako nostatte ? Voimamieskisoissa se voima pannaan käytäntöön ei missää v...n trikoo homoilussa ! Käytäntöö poijjaat käytäntöööööö !!!!

    • Typerä laite

      Penkkipaidat ovat kyllä naurettavaa huijaamista. Vaikka sen kanssa nostaisi 200kg, niin ei voi sanoa nostavansa niin paljon, koska ei pysty siihen ilman penkkipaitaa.

      Penkkipaidan käyttäminen on kuin pituushyppääjä käyttäisi jotain jousia kengissään ja tekisi niillä sitten "ennätyksiä". Tulokset eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. Kieltää tuo pitäisi kisoissa.

    • ari_zwag

      Onhan se vähän nurinkurista, että kun painot käyvät raskaiksi eikä jaksa nostaa, niin laitetaan päälle paita jolloin taas jaksaa nostaa, jolloin lisätään taas painoja kunnes ei enää jaksa nostaa.

    • Kyllähän se paitanostaminenkin on nostamista. Ei mikään väline tai varuste itessään nosta mitään, vaan nostajan se nostaminen pitää ihan ite tehdä.

    • raakaavoimaa

      Onhan tuo nykyään mennyt melkoiseksi pelleilyksi. Olen melko uusi lajin parissa. Onneksi on netti. Katselin jotain 90luvun pätkää ja siinä heput pyöritteli käsiään penkkipaita päällä. Ei onnistu nykyisillä paidoilla.

      Ja nyt kun lukee esitelyjä niin käy selväksi että oman voiman merkitys pienenee jatkuvasti. Puhutaan siitä kuinka paita toimii alhaalla ja nyt jopa ylhäällä.
      Hihoja kääntämällä saadaan useampi kilo lisää nostoon. Samoin kaulusta siirtämällä.

      Olen nostanut paidalla, olen seurannut kun paidalla nostetaan. Olen todennut että paitapenkin tulos on yhtä kuin nolla. Onneksi raakanosto tuli takaisin.

      Varustenostajat aina puolustelee mutta he tekevät itsestään vain pellen.

    • paitaju

      Kyl se sillee niinu vaikuttaa sillee jos onse paita nii saas satakiloa

    • Anonyymi

      Niin typerää hommaa nuo penkkipaidat, että ukolta voima loppuu kesken niin tarvitaan lisävarusteita nostoon että saadaan enempi romua tankoon.
      Lähinnä aina naurattaneet nuo apuvälineiden käyttäjät, jotka käyttää erinäisiä vippaskonsteja isoihin rautoihin.
      Normi varusteet jotka ehkäisee loukkaantumista niin vielä ymmärrän ja on suotava käyttääkkin. ;)

      Kohta varmaan saa kytkeä nosturin tankoon kiinni ja painaa varpaan päällä nappia syyllä "että nostajahan se nostaa kun painaa nappia". :D :D :D

    • Anonyymi

      Varustepenkki punnerrus on oma lajinsa. Joillekkin varustepenkkaaminen toimii. Jos vaikka ajatellaan kahta nostajaa jotka nostavat kumpikin raakana 200kg. sitten kavereille laitetaan penkkipaidat päälle ja lähdetään nostamaan niin toinen voi voittaa 20kglla. mistä tämä sitten johtuu? Itse ajattelisin näin, että toinen on nostanut enemmän paidalla, eli tutkinut paidankäyttäytymistä noston aikan, vedetään saumoja sinne ja tänne. sitten nostajilla voi olla mittasuhde eroja toisella voi olla esim paksummat olkavarret olkapäänseutu, laajempi rintakehä, jolloin penkki paita tukee voimakkaammin noston aikana. yleisesti myös paidan istuvuus joka suhteessa antaa lisää nostokykyä. elikä nostajat olivat samanpainoisia ja käyttivät samaa penkkipaitaa ja he olivat nostaneet raakana saman tuloksen, silti erot voivat olla suuret. Varustevoimanosto on mielestäni laji muiden joukossa, joka vaatii kovaa harjoittelua ja varusteihin perehtyneisyyttä.

    • Anonyymi

      Penkkipaita tulosta ja raakapenkki tulosta ei voi vertailla. penkkipaita ja penkkipaita tulosta voi vertailla ja raakapenkki ja raakapenkki tulosta voi vertailla.

      • Anonyymi

        Penkkipaita ja penkkipaita tulosta ei voi vertailla.
        Erilaiset leikkaukset ja ompeleet vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Homot käyttävät penkkipaitoja. Sama kuin korkeushyppääjillä olisi jouset jaloissa ,,jne..

      • Anonyymi

        Homot hyppää seipäällä


    • Anonyymi

      Penkkipaita parantaa noin 30% tulosta (siis jos osaa sitä hyödyntää). Itse nostin aikoinaan 160kg sarjaan 75 kg, joten jos silloin olis penkkipaitoja ollut, niin 200 kg olis varmaankin menny rikki! Ei tosin harmita yhtään..

      • Anonyymi

        En usko että olisit saanut 200kg.
        En usko edes 160kg tulokseesi.
        Tuskin oma painokaan on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että olisit saanut 200kg.
        En usko edes 160kg tulokseesi.
        Tuskin oma painokaan on oikein.

        uskokoon ken tahtoo, mutta näin kuitenkin nostin...kilpailussakin 155kg


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe