Ateismin kirous

Anna anteeksi

Ateistit eivät ymmärrä uskonnon tuomaa hyvää. Se on rakkaus ja rauha.

Toki Raamatussa on paljon höpinää jos jonkinlaista, mutta se olikin sen ajan ihmisille tarkoitettua. Nykyihminen pystyy näkemään Jumalan sanan tuosta seka sotkusta ja se on rauha ja rakkaus.

21

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso osa uskovaisista on hyviä ihmisiä ihmisiä, jotka yleensä ovat juuri näitä tapauskovaisia, ja ymmärtävät raamatussakin olevia hyviä asioita paremmin kuin fundamelisti uskovaiset.

      Fundikset taas ovat näitä ongelmien aiheuttajia...

      • harmi ettei

        kukaan noista fiksuista ja mukavista uskovista kirjoittele tälle palstalle, vaan ainoastaan se porukka joka ei osaa kirjoittaa edes yhdyssanoja ja manaa tulta ja tulikiviä jumalattomille ateistiperkeleille...


    • Atte Ateisti

      Olemme samaa mieltä.

      Minäkin siivilöin Raamatusta roskan pois ja jäljelle jäi vain rauha ja rakkaus.

      Ja se löytyi jopa Raamatun ulkopuolelta. Ennen kaikkea: se ei vaatinut kirkon jäsenyyttä.

      Montako sivua muuten jouduit Raamatustasi "höpinänä" poistamaan? (Olenhan jo aiemmin esittänyt ajatuksen copypaste-raamatusta)

    • Jos uskonnoissa on rakkaus ja rauha, niin miksi uskonnot ovat täysin kykenemättömiä elämään rinnakkain?

      • Raamatun asiantuntia

        Rauhallinen yhteiselo ei ole mahdollista, koska toinen osapuoli ei hyväksy kristittyjen rauhaa ja rakkautta.

        Se on siis toisten vika.


      • cmos

        uskonnolla on erilainen "rauha ja rakkaus" ja kaikkien on se ainoa oikea.


    • Elli

      ymmärtää uskonnon tuovan rauhaa ja rakkautta, jos se rauha ja rakkaus olisi havaittavissa.

    • kun minunkin

      elämässäni on rauha ja rakkaus - ja löysin ne ihan ilman raamattua ja kristinuskoa. Ihminen kun tajuaa yksinkertaiset perusasiat ilman noita uskontojakin. Ja uskontojen esittämä rauha ja rakkaus on näköjään hyvin valikoivaa sorttia, se kun kuuluu vain "meidän oikealle" uskonnolle, eikä missään nimessä niille vääräuskoisille penteleille! Homoista ja lesboista nyt puhumattakaan, joille ei kuulu edes mitkään ihmisoikeudet. Aika säälittävän kaposeksi se tuppaa jäämään tuo raamatun rauha ja rakkaus...

    • Alex

      Moi !

      Tuotoksistaan aatteet tunnetaan.

      Uskonnot ovat aiheuttaneet kautta aikojen eniten kärsimystä, sortoa ja kurjuutta.

      Mikään muu ei pääse edes lähelle samaa. Kokonaisia kulttuureja on hävitetty uskon nimissä.

      "Imagine there is no religion!"

      --

    • JJKK

      Ole hyvä.

    • M@k3

      Onhan se kiva kun pystyy näkemään negatiivisessä kokonaisuudessa positiivisia yksityiskohtia.

      • hattiwatti

        Tuo on uskisten ydin. Katselin joku päivä tölsystä hurrikaaniohjelmaa Usasta. Hurrikaani oli juuri pyyhkinyt kaupungin sileäksi ja muutama vaivainen eloonjäänyt toitotteli kiitoksia jumalalle että olen elossa. Mikseivät he koskaan sano vaikkapa "tekipäs jumala kummallisen tempun kun noin monta tappoi ja talotkin lakaisi mennessään".

        Kristinusko on itsekkäiden kusipäiden uskonto.


    • uupo

      Missä se Jumalan sana tarkalleen ottaen on? Anna sivunumerot ja jakeet.

      Vai onko se ns. rivien välissä? Äh, minä en pidä arvoituksista. Jos ei osaa suoraan sanoa asioita, niin pitäköön omana tietonaan.

    • Kaaleppi

      uskovaiset ovat keskenään rauhassa ja rakkaudessa niin minäkin ehkä alan uskomaan että uskonnossa on jotain oikeaa sanomaa.

      Mutta sitä hetkeä odotellessa minä pysyttelen ateistina.

      • BillYard

        >>>Sitten kun uskovaiset ovat keskenään rauhassa ja rakkaudessa niin minäkin ehkä alan uskomaan että uskonnossa on jotain oikeaa sanomaa.>>>

        Tällöinhän antaisit meidän erehtyväisten ihmisten vaikuttaa omaan henkilökohtaiseen uskoosi! Olisiko hullu ajatus (kun kerran Jumalasta puhumme), että Hän voisi olla olemassa näistä keskenään taistelevista uskovaisista huolimatta?? Kukaan ei ole karsinut tai "työhaastatellut" uskovia, jotka näilläkin palstoilla ovat päättäneet edustaa Jumalaa. Aivan kuten täällä pauhaavia ateistejakaan ei ole kukaan valinnut; he puhuvat toisinaan päättömyyksiä hekin. Se ei kuitenkaan vielä sinänsä tarkoita, että koko ateistinen (tai teistinen) maailmankuva olisi jotenkin väärässä. Se miten asiat OVAT, ei ratkea sillä, mitä me ihmiset olemme niistä mieltä. Me emme aina ymmärrä mitä teemme ja sanomme. Älkäämme siis tuomitko Jumalaakaan vain Hänen erehtyväisyyteen kykenevien edustajiensa mukaan.


      • BillYard kirjoitti:

        >>>Sitten kun uskovaiset ovat keskenään rauhassa ja rakkaudessa niin minäkin ehkä alan uskomaan että uskonnossa on jotain oikeaa sanomaa.>>>

        Tällöinhän antaisit meidän erehtyväisten ihmisten vaikuttaa omaan henkilökohtaiseen uskoosi! Olisiko hullu ajatus (kun kerran Jumalasta puhumme), että Hän voisi olla olemassa näistä keskenään taistelevista uskovaisista huolimatta?? Kukaan ei ole karsinut tai "työhaastatellut" uskovia, jotka näilläkin palstoilla ovat päättäneet edustaa Jumalaa. Aivan kuten täällä pauhaavia ateistejakaan ei ole kukaan valinnut; he puhuvat toisinaan päättömyyksiä hekin. Se ei kuitenkaan vielä sinänsä tarkoita, että koko ateistinen (tai teistinen) maailmankuva olisi jotenkin väärässä. Se miten asiat OVAT, ei ratkea sillä, mitä me ihmiset olemme niistä mieltä. Me emme aina ymmärrä mitä teemme ja sanomme. Älkäämme siis tuomitko Jumalaakaan vain Hänen erehtyväisyyteen kykenevien edustajiensa mukaan.

        "Olisiko hullu ajatus (kun kerran Jumalasta puhumme), että Hän voisi olla olemassa näistä keskenään taistelevista uskovaisista huolimatta??"

        Oikeastaan, puhe oli uskonnoista ja niiden rauhanomaisuudesta ja rakkaudesta.

        "Kukaan ei ole karsinut tai "työhaastatellut" uskovia, jotka näilläkin palstoilla ovat päättäneet edustaa Jumalaa."

        Kaksi asiaa:
        1. Kun katsoo teitä uskovia, niin karsinta tekisi enemmän kuin hyvää teidän imagolle.
        2. Uskovat eivät edusta jumalaa, vaan omaa uskontoaan.

        "Älkäämme siis tuomitko Jumalaakaan vain Hänen erehtyväisyyteen kykenevien edustajiensa mukaan."

        Jumalaa kukaan ei ole tuomitsemassakaan. Uskontoja kyllä tuomitaan ja niitä pitäisikin tuomita seuraajien mukaan.


      • agnostikkopoika
        jason_dax kirjoitti:

        "Olisiko hullu ajatus (kun kerran Jumalasta puhumme), että Hän voisi olla olemassa näistä keskenään taistelevista uskovaisista huolimatta??"

        Oikeastaan, puhe oli uskonnoista ja niiden rauhanomaisuudesta ja rakkaudesta.

        "Kukaan ei ole karsinut tai "työhaastatellut" uskovia, jotka näilläkin palstoilla ovat päättäneet edustaa Jumalaa."

        Kaksi asiaa:
        1. Kun katsoo teitä uskovia, niin karsinta tekisi enemmän kuin hyvää teidän imagolle.
        2. Uskovat eivät edusta jumalaa, vaan omaa uskontoaan.

        "Älkäämme siis tuomitko Jumalaakaan vain Hänen erehtyväisyyteen kykenevien edustajiensa mukaan."

        Jumalaa kukaan ei ole tuomitsemassakaan. Uskontoja kyllä tuomitaan ja niitä pitäisikin tuomita seuraajien mukaan.

        Lue uudelleen tekstit joita kritisoit. Lapsuutesi ei ollut ruusuinen joten muutkin kärsikööt!


    • tuo mitään

      hyvää, vaan ihmiset. Kyllä se rauha ja rakkaus tulee ihmisistä. Kuin myös sota ja viha, usein uskonnon tai aatteen innoittamana ja valtuuttamana.

    • kaunista
    • hattiwatti

      ..kyse on siitä että...

      Ateistit eivät ymmärrä uskonnon tuomaa pahaa. Se on suvaitsemattomuus ja sota.

      Toki Raamatussa on paljon höpinää jos jonkinlaista, mutta se olikin sen ajan ihmisille tarkoitettua. Nykyihminen pystyy näkemään kristinuskon aikaansaannokset tuosta seka sotkusta ja se on sota ja suvaitsemattomuus.

    • Mageling

      Kumpikaan ei ole uskosta tai uskonnosta riippuvaista. Molemmat ovat osa ihmistä itseään. Rauhan itse kukin löytää omalla tavallaan, jos on löytääkseen, ja rakkautta kukin tuntee jollakin tasolla, ellei ole pershäiriöinen. Ei siihen Jumalaa tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe