e-renkaan sivuvaikutuksista

Kiinnostaa tietää, onko mulla kohtalotovereita.
Eli oon käyttänyt Nuvaringia nyt 5kk ja ongelmana on se, että se on aiheuttanut mulle turvotusta ja muutoksia emättimen sisällä. Paikat tuntuu ihan erilaiselle kuin ennen rengasta, kudos on kauheen pehmeetä ja tosissaan paikat tuntuu ahtaalta. Sit ihan syvälle kun laittaa sormen, niin tuntuu joku suht kova pallukka. En sit tiedä, onko se se kohdunnapukka vai mikä, josta esim. papa-kokeessa otetaan näyte. Mut tuntuu, että sekin on turvoksissa.
Toisekseen tässä muutaman päivän on yhdynnässä sattunu just sinne syvälle tiettyyn kohtaan. Tuntuu että silmissä sumenee kivusta,jos poikakaveri unohtaa ottaa rauhallisesti. Tällastakaan ei oo tapahtunu ennen rengasta.

Kerroin gynelle tos kuukausi sitten tosta sisäisestä muutoksesta, mut se laitto kaiken luulottelun piikkiin! Ketutti.
Tarkastuksessa kaikki oli kunnossa, mut eihän se tiedä, mihin verrata kun ei se oo mua ennen käyttöö tutkinu.
Nyt vaan mietin, että onkohan toi ihan normaalia. Onko olemas mitään lääkärin nettipalstaa jossa vois kysyä asiasta ihan asiantuntijalta?
1286
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

ite oon käyttäny rengasta vuoden eikä oo ollu mitään sivuvaikutuksia..elikkä tuo kova pallukka on todellakin kohdun suuaukko ja sen raunat ovat aika paksut, että se ei välttämättä ole turvoksissa..mites, onko tuo kipu yhdynnän aikana lähellä sitä kun menkkasi pitäisi alkaa..? itselläni ainakin lähellä menkkoja kohdun suuaukko on arka jos sinne osuu kunnolla ja silloin todella saattaa tummua silmissä..uskon kyllä että kohdallasi kaikki on hyvin ja suuremmat muutokset olisi huomattu gynellä ja jos papa-koekin on otettu niin voit olla melko huoletta jos siinä ei mitään eroavaisuutta ollut, mutta jos asia sinua vaivaa kovastikin niin kannattaahan asiasta ottaa selvää mielenrauhasi takia..en osaa mitään sivustoa sanoa, mutta voithan kokeilla vaikka googlen kautta etsiä jotain lääkäripalstoja tai sitten vain soittaa jonnekin lääkärille tai gynelle..toivottavasti tästä oli edes jotakin apua..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


onko kellään muulla sama? kirjoitti:

Kiinnostaa tietää, onko mulla kohtalotovereita.
Eli oon käyttänyt Nuvaringia nyt 5kk ja ongelmana on se, että se on aiheuttanut mulle turvotusta ja muutoksia emättimen sisällä. Paikat tuntuu ihan erilaiselle kuin ennen rengasta, kudos on kauheen pehmeetä ja tosissaan paikat tuntuu ahtaalta. Sit ihan syvälle kun laittaa sormen, niin tuntuu joku suht kova pallukka. En sit tiedä, onko se se kohdunnapukka vai mikä, josta esim. papa-kokeessa otetaan näyte. Mut tuntuu, että sekin on turvoksissa.
Toisekseen tässä muutaman päivän on yhdynnässä sattunu just sinne syvälle tiettyyn kohtaan. Tuntuu että silmissä sumenee kivusta,jos poikakaveri unohtaa ottaa rauhallisesti. Tällastakaan ei oo tapahtunu ennen rengasta.

Kerroin gynelle tos kuukausi sitten tosta sisäisestä muutoksesta, mut se laitto kaiken luulottelun piikkiin! Ketutti.
Tarkastuksessa kaikki oli kunnossa, mut eihän se tiedä, mihin verrata kun ei se oo mua ennen käyttöö tutkinu.
Nyt vaan mietin, että onkohan toi ihan normaalia. Onko olemas mitään lääkärin nettipalstaa jossa vois kysyä asiasta ihan asiantuntijalta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu