Minä korjasin tänään astianpesukoneemme, toissapäivänä tyhjensin tälon katon jiireistä lumet..hmmm....mihis mie miestä tarvihen..ihan hukkainvestointi.. * :) *
Olen hyvä!
36
2263
Vastaukset
- Taikis
taasko sä härnäät palstan uljaita uroksia :)
ja minkäs minä mahdan jos joku provosoituu..:)
ps. pitäisiköhän minun poistaa tämä tärkeä aloitus..:)) ?- Taikis
Pirrejuupas kirjoitti:
ja minkäs minä mahdan jos joku provosoituu..:)
ps. pitäisiköhän minun poistaa tämä tärkeä aloitus..:)) ?ei tietenkää pidä poistaa....minkäpä sille voi, jos on hyvä niin on hyvä. :))
Taikis kirjoitti:
ei tietenkää pidä poistaa....minkäpä sille voi, jos on hyvä niin on hyvä. :))
meidän olevan alemmuudentuntoinen kansa..emme muka osaa kehua itseämme.
Työhallinto järjestää itsekehu -kursseja työttömille - minä kokeilen miltä tämä tuntuu ja kuinka retostamiseeni suhtaudutaan..:)
- lassiiihhh
No mies laittaa kulkuset juhlarekkeen,
kun joulukirkkoon lähetään. noi vielä sängyn lämmittimeks talvipakkasilla...;))
Pirrejuupas kirjoitti:
maskotiksiko..:)) ?
ja senhän voi sit vaihtaa ku käy liian nukkavieruks..;)
- Ansku
että nuo työt on naisten hommia.
Miehethän lähtee aamulla esson baariin parantamaan maailmaa, se jos mikä on tärkeää.vaan toteutuu pikkuhiljaa meidänkin perheessä - ennen oli miesten- ja naisten töitä (kuulemma), ja nyt olen ilonseni huomannut, että on vain naisten töitä..:)
Seuraavaksi saamme vapaat kaljaillat..- Ansku
Pirrejuupas kirjoitti:
vaan toteutuu pikkuhiljaa meidänkin perheessä - ennen oli miesten- ja naisten töitä (kuulemma), ja nyt olen ilonseni huomannut, että on vain naisten töitä..:)
Seuraavaksi saamme vapaat kaljaillat..naisilla on ollut jo kauan kaljaillat.
Meillä oli työporukan kanssa paljon pakollisia kaljailtoja tuossa helmikuussa ja kuinka sitten sattui vielä samaan syssyyn pitkä viikonloppu lapissa palaverien merkeissä, erään työkaverin mies sanoi että jos sinne lähdet saat muuttaa kokonaan, me ei lasten kanssa nähdä sua muutenkaan.
Hän valitsi kotiviikonlopun.
Näin ne ajat muuttuu. Naisten on kuitenkin helpompi lepyttää mies halutessaan niin tehdä.
- Miestä
Eihä sitä rahan tautta miestä kukkaa,vua outko
miettinä oiskoon siitä miehestäs appuu siun
hekumallisen himon tyytyttäjänä:)- Miestä
Pirrejuupas kirjoitti:
onko se ruokaa?
se on ja himmoosa erräät naiset sitä ahnaasti mutustellootkin,minoon nähny telekkarissa.
Tarkotan nyt sitä yhtä juttuu,mikä ei oo
ruokoo, niinku tiijät;) - Pirre*
Miestä kirjoitti:
se on ja himmoosa erräät naiset sitä ahnaasti mutustellootkin,minoon nähny telekkarissa.
Tarkotan nyt sitä yhtä juttuu,mikä ei oo
ruokoo, niinku tiijät;)vaan nyt ymmärrä, hampurilaistako?
sinäkin ne kaikki arjen ilosi sitten jakaisit?
On se vaan niin ylellistä, että sinulla on varaa jättää miettimättä tosi tarpeita investointeja tehdessäsi. Monet joutuvat aina arvioimaan asioita tarvelähtöisesti eikä jää mitään sinne ylellisyysosastolle.
Ihailtavan rikas nainen! Ja hyvä tietysti myös!oisihan se tietysti yksinään riitely ikävääkin.. -pian rähjäisin täällä palstoilla...:)
Kuhan ei vain itserakas..ja siinä hyvä..:)
- Ihanainen
Kysymykseesi vastauksena ehdotan: Meillä päin asusteli muinoin mies, joka jo hyvät ajat yksin vanhanapoikana asusteltuaan,kyläläisten yllätykseksi haki itselleen vaimon naapuripitäjästä.
Naapurit siitä kyselemään, että mitä sinä vaimolla teet, taitava mies niin maa-kun huushollihommissa. Aikansa juttuja kuunneltuaan vastasi mies kyselijöille: "No, ohan vähä edes naimises apuna". - miestä
tarvita enään, ei edes aijan seipääksi.
Tiellä ovat vain mokomatkin kutaleet.- menossa
Pirrejuupas kirjoitti:
aina menossa...vai? :)
kun ovat tiellä = haittana = esteenä
menossa kirjoitti:
kun ovat tiellä = haittana = esteenä
ymmärsin, kuhan venkoilin - sorry..:)
Ettäkö ulkoistettava oisi ukko..?
- Ruma mies
Mummo olet täytyy myöntää,Selvästi Remontti Reiskan sukua.
Muuten paljos niitä osia jäikään tähteeksi:))- Pirre*
meinasi...onneksi sain veljeltäni puhelimessa neuvoja ja niin vain osalle löytyi paikka..:)
- miesvieläkurja
Hyvä Sinä!
Asenteesi on oikea. Nainen pystyy moneen, mitä tavallisesti pidetään "miehen tehtävänä". Nainen osaa olla kekseliäs ja näppärä ja useimpiin töihin riittävän vahva. Moni mies sitäpaitsi on tumpelo - tai laiska.
Melkein kaiken nainen omin käsin tekee ainakin yhtä hyvin kuin mies sen tekisi. Tärkeintä on uskoa siihen, uskoa omiin kykyihin, uskoa onnistumiseen, vaikka ei olisi ennen koskaan pitänyt kädessään ruuvitalttaa tai vasaraa tai sivellintä tai ristikkoavainta.
Melkein kaiken mies omin käsin myös pystyy tekemään lähes yhtä hyvin kuin nainen. Vaikka ei olisi koskaan ottanut neulaa ja lankaa käteensä, ei keittänyt edes perunoita, ei pannut laastaria sormeen. Mies myös pystyy, kun uskoo ja yrittää, silloin kun on pakko.- celine3
En olisi koskaan uskonut, että joku melko tarpeeton kapine saa noin paljon mielipiteitä esiin naisilta :D
Eikö hyödytön esine yleensä heitetä menemään ja todeta vain, että heitin pois ja vaihdoin toiseen merkkiin...parempaan :=D - miesvieläkurja
celine3 kirjoitti:
En olisi koskaan uskonut, että joku melko tarpeeton kapine saa noin paljon mielipiteitä esiin naisilta :D
Eikö hyödytön esine yleensä heitetä menemään ja todeta vain, että heitin pois ja vaihdoin toiseen merkkiin...parempaan :=Dettä tavaroita heitetään pois, vaikka ne voisi korjata. Myös silloin, kun niitä ei tarvitse korjata, koska ostaminen ja uuden saaminen on kivaa.
Tapa myös on, että ihmisiä hylätään, vaikka sopimalla ristiriidat suhteen voisi korjata. Myös silloin, kun ei tarvitse korjata, koska uuden löytäminen ja valloittaminen on kivaa. - celine3
miesvieläkurja kirjoitti:
että tavaroita heitetään pois, vaikka ne voisi korjata. Myös silloin, kun niitä ei tarvitse korjata, koska ostaminen ja uuden saaminen on kivaa.
Tapa myös on, että ihmisiä hylätään, vaikka sopimalla ristiriidat suhteen voisi korjata. Myös silloin, kun ei tarvitse korjata, koska uuden löytäminen ja valloittaminen on kivaa.tämän aikamme kertakäyttösysteemi, että ihminenkin esineellistetään. Minä kyllä tarkoitin tuossa pieni pilke silmäkulmassa sitä, kun miehiä pantiin pikkuisen halvalla, mutta teemasta, ettei miestä tarvita paljon mihinkään, ei päästy eteenpäin, vaan jäi vaikutelma, että kyseessä on sellainen viha/rakkaus ajattelu.
"Viha", joka kohdistui osaksi omaan itseen, sillä se "tarpeeton" tuntui saavan tuhlaamaan kohtuuttoman paljon ajatusenergiaa.
Eli taitaa meillä olla käyttöä sille miehelle muuhunkin kuin tukkiutuneen viemärin avaamisseen:D - miesvieläkurja
celine3 kirjoitti:
tämän aikamme kertakäyttösysteemi, että ihminenkin esineellistetään. Minä kyllä tarkoitin tuossa pieni pilke silmäkulmassa sitä, kun miehiä pantiin pikkuisen halvalla, mutta teemasta, ettei miestä tarvita paljon mihinkään, ei päästy eteenpäin, vaan jäi vaikutelma, että kyseessä on sellainen viha/rakkaus ajattelu.
"Viha", joka kohdistui osaksi omaan itseen, sillä se "tarpeeton" tuntui saavan tuhlaamaan kohtuuttoman paljon ajatusenergiaa.
Eli taitaa meillä olla käyttöä sille miehelle muuhunkin kuin tukkiutuneen viemärin avaamisseen:DEikö se viemäri ole mennyt tukkoon juuri miehen takia?
- celine3
Eikö se viemäri ole mennyt tukkoon juuri miehen takia?
mennäkin juuri siksi, kun ei ole ollut miestä, joka....siis nyt en löydä oikeaa sanaa, anteeksi!
- miesvieläkurja
celine3 kirjoitti:
mennäkin juuri siksi, kun ei ole ollut miestä, joka....siis nyt en löydä oikeaa sanaa, anteeksi!
Viemäri tukossa - miehen takia. Nainen osaa fiksata.
Viemäri tukossa - miehen puutteen takia. Talonmies/huoltomies osaa fiksata. - celine3
Viemäri tukossa - miehen takia. Nainen osaa fiksata.
Viemäri tukossa - miehen puutteen takia. Talonmies/huoltomies osaa fiksata.mutta fiksata oli se sana, jota hain.
Mies fiksaa paikat kuntoon, talonmies vaikka sitten.
Talonmies on yleensä mies - voi olla nainenkin, mutta kun kaiki tuon tyyppiset sanat ovat jotain mies loppuisia: lautamies, puhemies, nimismies jne. - Pirre*
jotenkin vain niin, että synnytään miehiksi, ja naisiksi - olen huomannut kuinka lelutraktori kiinnostaa enemmän sitä pikkuista pojan naskalia, ja pian kuuluu pärinää...se mies on valmiina jo perimässä, olen siitä aivan varma..ympäröivän yhteisön asenteet eivät vielä silloin ole voineet vaikuttaa mieltymyksiin, ei isän eikä äidinkään.
Tämä seikka taas ei estä oppimasta töitä jotka ovat epätyypilliä naiselle tai miehelle - onneksi vapautuneet asenteet ovat jo apuna..
Tässä tapauksessani astianpesukone oli melko uusi, ja olen senverran saita, etten osta uutta konetta, jos entisestä saa korjaamalla ehjän - on suorastaan hullua viskata melkein uusi kone jos siinä on vain kalkkia painekammiossa..eikä edes yhtään osaakaan rikki, vain putsaus ja osat takaisin kuvan mukkaan...ja se toimii sittenkin.
Voihan se olla, että jos asuisin kaupungissa, olisin kutsunut huoltomiehen paikalle, mutta täällä on niin pitkät välimatkat, että remonttikuluissa matkakulujen osuus muodostuu suhteettoman isoiksi...olen kitupiikki.:)
Minä en ole ennakkoluuloinen ja enkä luutunut joihinkin sukupuolirooleihin, vain siksi että olen keski ikäinen ja nainen...olen ihan varma, että esteet toimia yli sukupuoliroolien ovat vain yksilöiden korvien välissä.
Niinkuin sanoit jos on pakko, niin ihminen oppii tekemään melkein mitä vaan sukupuolestaan huolimatta - tietysti fysiikka tuo joitain esteitä, mutta monesti sekin on vain hidaste, ei este.
- gemmi
Heja itsenäinen Suomi-nainen!
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5331753Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84853
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2687- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65608- 65533