River srk, mistä kyse?

Teija

Kävin River seurakunnassa. Jäin ihmettelemään niitä ilmiöitä mitä siellä esiintyi. Hillitöntä naurua ja hekotusta. Tuli epävarma ja ristiriitainen olo. Onko kenelläkään kokemusta River seurakunnasta?

27

1614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta
      • se siitä

sitten

• mutta
        se siitä kirjoitti:

sitten

saastaisille on kaikki saastaista

• olisi
        mutta kirjoitti:

saastaisille on kaikki saastaista

Pyhän Hengen aikaansaannosta. nimittäin tuollainen hillitön nauraminen jne. olen itse helluntailainen ja uskon Jumalan Sanan mukaan Pyhän Hengen armolahjoihin ja Pyhän Hengen toimintaan. ja minulla on kielilläpuhumisen armolahja.

Kuitenkin Jeesus ei nauranut vaan Jeesus itki.

Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa Pyhä Henki olisi saanut ihmiset hillittömästi nauramaan. ja sitäpaitsi Jumala on järjestyksen Jumala.

Pyhää Henkeä ei tule koroittaa vaan Jeesusta! Pyhä Henki koroittaa aina Jeesusta! kannattaa olla varovainen noiden ns. uusien seurakuntien suhteen.

• srk
    • srk
    • saarna

Eräs silmiä avaava saarna

Juhani Aitomaan kirjassa Uusi viini juovuttaa (167-169) on amerikkalaisen David Wilkersonin saarna. Wilkerson tuli aikoinaan tunnetuksi työstään huumenuorten parissa. Wilkerson on ollut jo vuosikymmeniä erittäin arvostettu saarnaaja Helluntailiikkeen ja Vapaaseurakuntien keskuudessa. Suomeenkin hänet on kutsuttu puhumaan lukuisia kertoja. Hän sanoo tuossa saarnassaan mm:

”Mitä häpeällistä ja pahaa tapahtuu tämän päivän seurakunnassa? Tämä tunnetaan menestysevankeliumin nimellä ja se on yksi suurimmista häväistyksistä Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa vastaan kautta aikojen. Tämä vääristynyt evankeliumi myrkyttää ihmisjoukkoja kaikkialla maailmassa, jopa Kiinassa ja Afrikassa. Se on amerikkalainen evankeliumi, keksitty ja levitetty rikkaiden amerikkalaisten evankelistojen ja saarnaajien kautta – rikkaiden!

Menneellä viikolla minulle annettiin Kenneth Copelandin kokouksesta taltioitu video. Kun kuuntelin puhujaa olin ällistynyt. Ensinnäkin, puhujat eivät ehtineet kunnolla asettua aloilleen kun ihmiset tungeksivat heidän ympärilleen tunkien rahaa heidän taskuihinsa. Syy moiseen on hiljattain esitetty uusi oppi, jonka mukaan, jos haluat tulla siunatuksi sinun pitää löytää mahdollisimman paljon siunattu julistaja koska "sille, jolle on paljon annettu saa paljon, sille jolla on vähän otetaan pois sekin vähä, joka hänellä on". Joten etsit käsiisi eniten siunatun ja menestyneen julistajan, annat hänelle rahaa ja saat siunauksen. Mitä enemmän tuo julistaja on siunattu sitä suuremman siunauksen saat itsekin. Idea on siis antaa sille, joka on eniten siunattu...

Kuuntele mitä opetettiin: " Köyhä toimeentulon rajalla oleva leski antaa sinulle viisi dollaria. Ota se. Elia otti lesken viimeisen ruuan. Sinä olet voideltu. Ansaitset sen. Ota se..."

Ja sama puhuja jatkoi: "Asun 800 m2 talossa ja rakennan isompaa. Sellaista, josta kuningas Salomokin olisi ylpeä. Maksoin juuri 15 000 dollaria koirasta (n.90 000 mk). Näettekö tämän loisteliaan sormuksen? Ostin sen Jamaikalla käydessäni ja maksoin siitä 32 000 dollaria (n.190 000 mk). Haluan teidän tietävän, että kun kaupunkini ihmiset kulkevat taloni ohitse ja näkevät Rolls Royce autoni ajotiellä silloin he tietävät, että on Jumala taivaassa."

Yksi julistajista nousi ylös ja sanoi: "Teimme liiton veli Copelandin kanssa seuraavan vuoden ajaksi, 365 päivän varalle. Yksikään meistä ei tule kärsimään yhtenäkään päivänä. Emme koe hetkenkään epätoivoa. Emme koskaan sairasta emmekä koe puutetta. Nautimme kaikista siunauksista. Hylkäämme kaiken kärsimyksen, kivun ja taloushuolet."

Tämä murehduttaa minua eniten, näin julistettiin – "Pyhä Henki ei voi tulla yllemme ennen kuin olemme rahavirrassa. Ennen kuin rikastumme Pyhä Henki ei voi tehdä työtään."
      Kuinka tämä vaikuttaa sinuun?

Ihmiset kiemurtelevat kuin käärmeet istuimiltaan lattialle ja julistaja sihisee käärmeen lailla.

Tuhannet ihmiset menevät suuriin parantamiskokouksiin ja ristiretkiin ja he näkevät asioita, jotka luullaan Pyhän Hengen toiminnaksi. Ylistäessään ja palvoessaan he eivät tiedä, että julistaja pilkkaa ja häpäisee Pyhää Henkeä. He eivät tajua sitä. Kokonaiset karismaattiset seurakunnat, helluntailiike, on hajallaan – kirjaimellisesti rikki revittynä valheherätysten takia.
      Mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä Kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta pitää heti hylätä – täysin hylätä.

Itken kun katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen – ja sitten meillä on julistaja, joka puhaltaa ihmisten ylle ja saa heidät kaatumaan ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä. Tämä henkilö heittää takkinsa ihmisten ylle ja sanoo, "Tämä on Herran käsi".

Tämä on hyvin julmaa mutta minun pitää puhua tästä uusimmasta. Kun joudut tällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta sanot vain: "Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan." Jos se ei ole Sanassa sinun pitää olla sitä vastaan!

Tämä uusi asia on, että et voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ellet tule pieneksi lapseksi jälleen. Tämän opin mukaan ihmiset tulevat kokoukseen vaipat päällysvaatteidensa alla ja ulostavat ja virtsaavat niihin kokouksen aikana. Tämä on "uutta". Mihin kaikki johtaa?

Yksi evankelista kutsuu itseään "Pyhän Hengen baarimikoksi". Hän sanoo, "Tule baariin ja ota Pyhän Hengen drinkki". He kutsuvat tätä uudeksi viiniksi. Jeesus saapuu ja lukuisat ihmiset ovat vailla pelastusta. Samalla näen kristittyjen vellovan, kuten sanotaan "Pyhän Hengen baariin" ja he hoippuvat kuin juopuneet. Jooelin kirja sanoo kovaa ja selvästi: "Herätkää te juopuneet ja itkekää, valittakaa, kaikki viininjuojat...sillä vilja on hävitetty, viinistä on tullut kato" Jooel 1:5,10.

Uskosta on tullut spektaakkeli, aikana jolloin olemme lähellä Herran tulemusta ja meidän tulisi odottaa siellä, missä Jumalan voi löytää – omassa salaisessa rukouskammiossamme. Siellä tulisi olla murhe hukkuvista sieluista, halu seurata Jeesusta. Siellä ei pitäisi ajatella rahaa, joka on Amerikan jumala, Amerikan epäjumala.

Maailma katsoo tätä hulluutta ja tiedät mitä he ajattelevat – se on sirkus, Pyhä Henki on sirkuksen johtaja, se on karismaattinen sirkus. Sinun pitää ottaa kantaa. Meidän tulee yhdessä ja yksittäin ottaa vastuu. Jokaisen Jumalan lapsen pitäisi rukoilla tällaista vastaan – että Jumala ensin avaisi meidän silmämme huomaamaan väärät profeetat, jotta heidän silmänsä avautuisivat ja Jumala armollisesti päästäisi heidätkin ansasta samoin kuin jokaisen siihen joutuneen. Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähellä. Jätä se, sillä se voi niellä sinut jos et ole vahva Herrassa. Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä mikä on mieluista lihan mielelle. Kunnes opit erottamaan lihan mielen ja Pyhän Hengen mielen pysy tästä erossa!

He (väärät julistajat) kuulostavat kovin rakkaudellisilta sanoen: "Me rakastamme kaikkia, ei ole väliä mitä opetat. Ei ole väliä jos se on menestystä – tai mitä tahansa. Jumala on rakkaus. Tullaan kaikki yhteen ja halataan toisiamme." Mutta Jumalan mukaan kuinka kaksi voi käydä yhdessä jos eivät ole keskenään sopineet? Kuinka voit olla yhtä kun et voi olla samaa mieltä heidän epäraamatullisen käytäntönsä takia? Et voi. Se on rakkausansa.

He sanovat, "Älä tuomitse ketään". Raamattu ei sano näin. Se kehottaa antamaan oikeamielisen tuomion, nuhtelemaan, arvostelemaan kaikessa kärsivällisyydessä. En seiso saippuan vaan kiven päällä. Jumala pelastaa seurakuntansa.

Mitkä ovat Jumalan rikkaudet Kristuksessa? Jumalan rauha, Jumalan viisaus, Kristuksen läheisyys, kaikki mitä on Kristuksessa on meidän. Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin älä mene vaan sano, "Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..."

• täyttyneen

kristityn hälytyskelloja, Jumala ei yhdy hänen valhejuttuihinsa.

• todé

sekin porukka...kun hellarikirkossa hillitön nauru ja hekotus ei onnistunut, perustetiin oma "seurakunta".

• ja perustelu

vai on vanhoillisten hengettömien tapaista yleisesti vainota eläviä uusia seurakuntia?

• Heh heh...

Seurakunnan nimi River ei ilmeisesti tulekaan englannista, vaan ruotsista. 'River' tarkoittaa ruotsin kielessä 'repii', ja repiihän tuo seurakunta rikki uskovien joukkoa.

• todé
        ja perustelu kirjoitti:

vai on vanhoillisten hengettömien tapaista yleisesti vainota eläviä uusia seurakuntia?

vielä ilmaisun "lihallinen" arvioosi minusta, niin vot.
        anteeksi vain, hyvä ystävä, mutta en yksinkertaisesti mahda mitään sille, että suhtaudun erittäin negatiivisesti mennari-"seurakuntien" elämään. ja olen hyvin kiitollinen siitä, että suomen helluntaiherätyksessä ollaan havahduttu niistä samaan totemukseen.

• käypäs
        todé kirjoitti:

vielä ilmaisun "lihallinen" arvioosi minusta, niin vot.
        anteeksi vain, hyvä ystävä, mutta en yksinkertaisesti mahda mitään sille, että suhtaudun erittäin negatiivisesti mennari-"seurakuntien" elämään. ja olen hyvin kiitollinen siitä, että suomen helluntaiherätyksessä ollaan havahduttu niistä samaan totemukseen.

Nokian herätyksen tilaisuudessa ja opi Jumalasta jotain....

• se on oikein
        Heh heh... kirjoitti:

Seurakunnan nimi River ei ilmeisesti tulekaan englannista, vaan ruotsista. 'River' tarkoittaa ruotsin kielessä 'repii', ja repiihän tuo seurakunta rikki uskovien joukkoa.

kuollut helluntailainen fariseus saa kyytiä! Ja alkaa sitten itkeen, kun oma porukka on ahdistaa. Uudistu tai kuole on kehoitus kirjanoppineille hengettömille hellareille!

• siitä, ettemme

vain nousisi Jumalaa vastaan, joten emme uskalla arvostella edes terveesti asioita. Mitäs, jos se onkin Jumalasta, ja minä arvostelen? Jumala on järjestyksen Jumala. Näyttääkö, että raamatussa on annettu suuntaa tällaiseen käyttäytymiseen?
      Samoin myös mennarit: Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen kirkkauttaan, niin kaikki teille sen ohessa annetaan. Ei meidän tarvitse tehdä siitä eri oppia, kun se näyttää olevan sivutuote Jumalan etsimisen rinnalla. Olen ollut itse mukana kaikissa näissä tilaisuuksissa USAssa ja on minullakin hälytyskello soinut sisällä.. Jumala ei toimi omaa sanaansa vastaan. Jos julistus on sanan linjalla,on se Jumalasta.
      Toivoo niinku täältä kauempaa Ykä

• DoctorT

River srkt ovat SUUREN EKSYTTÄJÄN RODNEY HOWARD BROWNEN Suomen päätepisteitä!

Ovat olemassa olevien seurakuntien repijöitä ja suuren harhaopin edistäjiä täällä Suomessa.

"Veda henkeä" on heidän slogan joka iljettävyydessään on yksi kamalampia Jumalan pyhyyden halveksuntoja!

En ihmettele ollenkaan jos terveellä asenteella oletkin kokenut outoja! Kannattaa välttää heidän hulinoitaan, kuten muitakin sen kaltaisia; Nokia Mission, citysrkt, Hgin uudet hell srkt. Palatsi Treella jne!

• SYDÄNLIHASTAAN

RASITTAMAAN KIIHKOILULLAAN, ÄLÄ NYT PAKAHDU ETTET SITTEN SAATANALLE SELITÄ KARISMAATIKKOJEN TAPPANEEN SINUT, KUN TAPAAT PAHAN HELVETISSÄ.

• DoctorT
        SYDÄNLIHASTAAN kirjoitti:

RASITTAMAAN KIIHKOILULLAAN, ÄLÄ NYT PAKAHDU ETTET SITTEN SAATANALLE SELITÄ KARISMAATIKKOJEN TAPPANEEN SINUT, KUN TAPAAT PAHAN HELVETISSÄ.

Mun ei ole tarvinnut kiihkoilla koskaan mistään, mutta on asioita, joista olen ENEMMÄN perillä kuin kaltaisesi eksytetyt ja harhaanjohdetut. Arviointiin kykenemättömät, kuoliaaksi säikytetyt HARHAOPETTAJIEN toimesta!

MINÄ EN PELKÄÄ ARVIOIDA ENKÄ ARVOSTELLA, SIIHEN ANTAA VÄÄRENTÄMÄTÖN JUMALAN SANA MINULLE OIKEUDEN JA TURVAN!

Et voi uhkailla miten lystää, ei vapise täällä!

• Ykä-Puska
        DoctorT kirjoitti:

Mun ei ole tarvinnut kiihkoilla koskaan mistään, mutta on asioita, joista olen ENEMMÄN perillä kuin kaltaisesi eksytetyt ja harhaanjohdetut. Arviointiin kykenemättömät, kuoliaaksi säikytetyt HARHAOPETTAJIEN toimesta!

MINÄ EN PELKÄÄ ARVIOIDA ENKÄ ARVOSTELLA, SIIHEN ANTAA VÄÄRENTÄMÄTÖN JUMALAN SANA MINULLE OIKEUDEN JA TURVAN!

Et voi uhkailla miten lystää, ei vapise täällä!

Nokia missioon ja em.? Oletko sitä mieltä, että helluntaiseurakunnat yleisesti ovat tänään Jumalan tahdossa ja palavia? Kirjoituksestasi ei käy ilmi, kuinka läheisessä yhteydessä kuljet Jumalan kanssa. Lakipuoli näyttää olevan sinulle selvää.
        Ei kannata arvostella liikaa muita Jumalaa pelastajanaan tunnustavia kristityitä, koska he ovat osa Kristuksen ruumista, kuten mekin. Minä olen tehnyt sitä myös ja huomasin, että omat siunaukset kaikkos pois. Kun me noustaan ainoastaan tiedon turvin ojentamaan, silloin tulee kommentteja "ei vapise täällä". Ennemminkin täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa.. Ei silvota korvia toisiltamme..

• 2.tess.

Ihmisen ei tarvitse olla edes uskossa, kun jo aistii, että sellainen lahkotouhu on villitsevien oppien ja henkien aikaansaamaa väkevää eksytystä. Kannattaa pysyä kaukana kaikista amerikan suunnasta tulevista uskolahkoista.
      Kritinusko tuli Suomeen ihan eri reittejä ja paljon aikaisemmin. Jo 1000-luvulla rakennettiin oikeita kirkkoja, joissa saarnataan oikein sanaa ja jaetaan armoväleiden kautta Kristuksen armoa, kaste ja ehtoollinen on kirkoissa vielä alkuperäisessä merkityksessään.

• vedä Amerikkaa

tähän. Muista, että Helluntailaisuus alkoi myös sieltä. Ei näitä asioita puntaroida maan mukaan, vaan on verrattava Sanaan. (edellyttäen, että tunnemme Sanan ja Kristuksen mielen). Ykä Puska

• asiassa

jo se, että sinulle tuli epävarma ja ristiriitainen olo asiasta, osoittaa, ettei kaikki välttämättä ollut siellä kohdallaan...

Pyhä Henki voi varoittaa meitä antamalla sisälle levottomuuden tunteen silloin, kun jokin asia ei ole Jumalasta.

ja sitä paitsi Jumalan Sana on kokonansa Totuus ja "tulessa koeteltu". en muista yhdenkään Herran omista nauraneen hillittömästi Pyhän Hengen vaikutuksesta. ja meidän Herramme Jeesuskin itki.

• Raamatulla

Perustelepa vielä Raamatulla, miten Pyhä Henki voi antaa MU-TU-tietoa. Veikkaan, että ei anna.

• jostain mu-tu tiedosta
        Raamatulla kirjoitti:

Perustelepa vielä Raamatulla, miten Pyhä Henki voi antaa MU-TU-tietoa. Veikkaan, että ei anna.

vaan Pyhä Henki voi puhua Herran omille antamalla syvän rauhan sisälle ja sydämeen, silloin kun jokin asia on Herrasta. ja taas rauhattomuuden varoittaakseen, ettei jokin asia ole Herrasta.

1.Kor. 14:33
        sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.
        ja tuossa kohdassa puhutaan juuri seurakunnan kokouksista. (sitten esim. Rauhan Jumala olkoon kaikkien teidän kanssanne Room. 15:33)

Jeesus eikä kukaan Hänen seuraajistaan nauranut.

tosin minulla ei ole mitään huumorintajua vastaan. eikä myöskään Herran ylistämistä tai Herran antamaa iloa vastaan. mutta Pyhä Henki tuskin saa ihmisiä holtittomasti nauruskelemaan. Jumalahan on järjestyksen Jumala. päinvastoin kun Pyhä Henki koskettaa ihmistä, ihminen voi itkeä. itku on tuolloin parantavaa ja vapauttavaa. itkihän Jeesuskin kun tuli kosketetuksi Pyhässä Hengessä.

ihmettelen vain, miten ihmiset voivat uskoa esim. jonkin nauruherätyksen olevan Jumalasta...eiköhän herätys alkane niin, että uskovat alkavat tekemään parannusta Herran edessä ja kokevat oman syntisyytensä. uskovana eläminen on jokapäiväisen parannuksen tekoa ja oman tilansa valvomista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe