Työtön mies.

M135

Työtön mies

Vielä 80-luvulla oli sellainen asenne työttömiä miehiä kohtaan, että he ovat laiskoja.

Mutta nyt, tänä päivänä, vuonna 2006 on eri meininki.

Ei ole häpeä olla työtön mies enää.

Työtä ei ole noin vain tarjolla.

Tekniikka on tullut, aivan kuin on tarkoituskin, helpottamaan miehen fyysistä taakkaa. Mies itse on tehnyt näin. Siinä on ollut jalot periaatteet takana, ja tämän pitäisi jakautua tasaisesti joka miehen kesken.



Tämän kaiken todistaa juuri se, että kyllä täällä leipää riittää aina roskalavoille asti. Täällä riittää sähköä ja lämpöä. Taloja täällä riittää, katto jokaisen pään päälle.



Tämä maa pyörii.



Mutta ei ole hyvinvointi jakautunut tasaisesti.

Moni mies kärsii, kun ei ole työtä. Mies kyllä tahtoisi työtä, mutta työtä ei ole tarjolla. Elintaso on heikkoa. Miten perheen voi elättää. On vaarallisia kierteitä elämässä.

Toisin on monella muulla. Työtä on joka perheen jäsenellä. Elintaso on moninkertainen.




Tänä päivänä puhutaan, että on lottovoitto saada työtä.



Tuuristako tämä kaikki on kiinni?


No ei ole miehen omasta ammattitaidosta tai halusta kiinni. Tehtaalla oppii työt kolmessa kuukaudessa.

Tämän päivän mies voi olla kateellinen 50-60- luvun miehelle, jolla oli vakituinen työpaikka eläke-ikään saakka.

Kyllä silloin oli elämä helpompaa. Kyllä perhe-elämääkin voi suunnitella aivan eritavalla.


Eikä ollut tuurista kiinni silloinkaan.





Kyllä tänä päivänä rehellistä työmiestä harmittaa, kun kaveri on työttömänä.




Vai, kyllä rehellistä työmiestä hävettää, kun kaveri on työttömänä.

Siellä perkele johtajien palkkoja nostetaan, kun potkitaan miehiä pihalle samaan aikaan. Ei näytä paljon hävettävän.

Kyllä pitäisi hävettää.

3

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • filosifin nimmarilla kirjoi...

      Hyvä teksti siinä mielessä että mietti oliko ennen todella asiat paremmin kuin nyt.

      • M135

        "Hyvä teksti siinä mielessä että mietti oliko ennen todella asiat paremmin kuin nyt."


        - Asiat ovat nyt huonommin, koska työtön mies elää perheensä kanssa köyhyyskuopassa.


        Se on vaikea tilanne miehelle. Se on vaikea tilanne koko perheelle.


        Joka kerta kun miehiä heitetään pihalle se on aina lopulta vain huono asia.


        Siinä mielessä puolestaan ollaan paremmassa asemassa, että tekniikka on helpottanut monia töitä.

        Töitä ei tykätä tehdä, eikä niitä tahdota tehdä, eikä niitä aina koneiden tähden tarvitse tehdä niin paljon, mutta työnteko on surullinen pakko kumminkin.

        Jos mies ei sitä tee, niin kukaan ei sitä tee.





        Ollaan huonommassa asemassa nyt, koska hyvinvointi on jakautunut epätasaisesti.

        Se ei ole työttömän miehen syy, sitä tahdoin sanoa.

        Mutta moni mies ottaa syyn harteilleen ja elää itseään vähätellen.

        Mutta se ei ole miehen oma syy.









        On törkeää ja epätasa-arvoista miehien kesken, jos 40-kymppinen mies joutuu työttömäksi ja muka koulunpenkille uudestaan. Kyllä mies on jo koulunsa käynyt tuossa iässä.

        40-kymppisellä miehellä on ammattitaito omaan työhönsä, ja varmasti ala ei ole hävinnyt kokonaan maasta ja jotkut edelleen harrastavat samaa alaa joka on edes vähän samankaltainen. Ei voi olla niin, että mies joutuu vielä kouluttautumaan ja menettämään työvuosiaan 40 -iässä. Se kaikki on poissa perheeltä ja lapsilta.


        Emme voi rakentaa yhteiskuntaa noin epävakaaksi.


        Tehtaan työt oppii puolessa vuodessa kouluja-käymätön mies. Ei tarvita muuta kuin kutsu.

        Työhön kutsu puuttuu nyt.



        Ja huonosti on asiat, jos viimeistään 30 -vuotiaalla miehellä ei ole vakituista työpaikkaa.

        25 -vuotiaallakin pitäisi jo olla.

        Jotkut sanovat että se on miehistä itsistään kiinni.




        Minä sanon että se ei ole.




        (mutta miehistä se kyllä on kiinni, emme voi rasittaa nais-sukupuolta näillä asioilla, mutta mies joka on kouluttautunut tietylle alalle, niin töitä täytyy löytyä tuolle alalle, jos ei löydy, niin pistetään löytymään, kaikki tuollainen on vain järjestely-kysymys, jos ei ole yrityksiä, niin perustetaan niitä ja tehdään niistä vakaita


        emme voi huijata miestä pitämällä joutavia koulutuspaikkoja, jotka eivät anna työpaikkaa. ei ole mitään järkeä siinä että kouluttaudutaan työttömiksi. ei ole mitään järkeä siinä. koulun jälkeen on miehelle löydyttävä työpaikka siltä alalta miltä on koulutuksen saanut. miestä ei saa pompotella koulusta toiseen

        mies tahtoo vakautta ja perhe-onnea. minä tiedän, koska itse olen mies)


      • M135
        M135 kirjoitti:

        "Hyvä teksti siinä mielessä että mietti oliko ennen todella asiat paremmin kuin nyt."


        - Asiat ovat nyt huonommin, koska työtön mies elää perheensä kanssa köyhyyskuopassa.


        Se on vaikea tilanne miehelle. Se on vaikea tilanne koko perheelle.


        Joka kerta kun miehiä heitetään pihalle se on aina lopulta vain huono asia.


        Siinä mielessä puolestaan ollaan paremmassa asemassa, että tekniikka on helpottanut monia töitä.

        Töitä ei tykätä tehdä, eikä niitä tahdota tehdä, eikä niitä aina koneiden tähden tarvitse tehdä niin paljon, mutta työnteko on surullinen pakko kumminkin.

        Jos mies ei sitä tee, niin kukaan ei sitä tee.





        Ollaan huonommassa asemassa nyt, koska hyvinvointi on jakautunut epätasaisesti.

        Se ei ole työttömän miehen syy, sitä tahdoin sanoa.

        Mutta moni mies ottaa syyn harteilleen ja elää itseään vähätellen.

        Mutta se ei ole miehen oma syy.









        On törkeää ja epätasa-arvoista miehien kesken, jos 40-kymppinen mies joutuu työttömäksi ja muka koulunpenkille uudestaan. Kyllä mies on jo koulunsa käynyt tuossa iässä.

        40-kymppisellä miehellä on ammattitaito omaan työhönsä, ja varmasti ala ei ole hävinnyt kokonaan maasta ja jotkut edelleen harrastavat samaa alaa joka on edes vähän samankaltainen. Ei voi olla niin, että mies joutuu vielä kouluttautumaan ja menettämään työvuosiaan 40 -iässä. Se kaikki on poissa perheeltä ja lapsilta.


        Emme voi rakentaa yhteiskuntaa noin epävakaaksi.


        Tehtaan työt oppii puolessa vuodessa kouluja-käymätön mies. Ei tarvita muuta kuin kutsu.

        Työhön kutsu puuttuu nyt.



        Ja huonosti on asiat, jos viimeistään 30 -vuotiaalla miehellä ei ole vakituista työpaikkaa.

        25 -vuotiaallakin pitäisi jo olla.

        Jotkut sanovat että se on miehistä itsistään kiinni.




        Minä sanon että se ei ole.




        (mutta miehistä se kyllä on kiinni, emme voi rasittaa nais-sukupuolta näillä asioilla, mutta mies joka on kouluttautunut tietylle alalle, niin töitä täytyy löytyä tuolle alalle, jos ei löydy, niin pistetään löytymään, kaikki tuollainen on vain järjestely-kysymys, jos ei ole yrityksiä, niin perustetaan niitä ja tehdään niistä vakaita


        emme voi huijata miestä pitämällä joutavia koulutuspaikkoja, jotka eivät anna työpaikkaa. ei ole mitään järkeä siinä että kouluttaudutaan työttömiksi. ei ole mitään järkeä siinä. koulun jälkeen on miehelle löydyttävä työpaikka siltä alalta miltä on koulutuksen saanut. miestä ei saa pompotella koulusta toiseen

        mies tahtoo vakautta ja perhe-onnea. minä tiedän, koska itse olen mies)

        [40-kymppisellä miehellä on ammattitaito omaan työhönsä, ja varmasti ala ei ole hävinnyt kokonaan maasta ja jotkut edelleen harrastavat samaa alaa joka on edes vähän samankaltainen. Ei voi olla niin, että mies joutuu vielä kouluttautumaan ja menettämään työvuosiaan 40 -iässä. Se kaikki on poissa perheeltä ja lapsilta.]

        Työvuosi = ansiotulovuosi nyky-yhteiskunnassa.

        Jos tuota ei ole, niin se on pois perheeltä ja lapsilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe