Kritiikki.

M135

Tähän kohtaan kritiikkiä. Sana vapaa.

2

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipaat ja miksi

      Sovinismi lienee hyväksyttyä, koska krittikkiä esiintyy lähinnä feminismi -palstalla.

      • M135

        "Mitä
        kaipaat ja miksi"

        - Yleisesti sanon. Kritisoikaa vaikka tätä kirjoitustani.

        "Sovinismi lienee hyväksyttyä, koska krittikkiä esiintyy lähinnä feminismi -palstalla."

        - On vaikeaa sanoa yleisesti, mitä on sovinismi, koska itseään sovinisteiksi kutsuvia miehiä ei paljonkaan ole.

        - Tuosta feminismi palstasta se, että jos minä kirjoittaisin sinne jotakin, niin saisin minä kritiikkiä. Miksi eivät feministit kritisoi kirjoituksiani täällä, en tiedä. Mutta toisaalta minä pidän sitä hyvänä asiana. Itse-asiassa se toteuttaa juuri sen mitä minä toivon. Vastapainoksi olen jättänyt feminismi palstan itsestäni rauhaan toistaiseksi. Tokihan tämä erottaa miehen ja naisen eri leireihin, mutta itseäni se ei haittaa.



        Itse pidän tätä palstaa hyvänä, koska täällä voin puhua rauhassa vain miehistä. Jotkut tahtoisivat, että änkäisin sanan-nainen kirjoituksieni keskelle myös siinä missä mies-sanakin on. Mutta tuolloin minä velvoittaisin naisen samaan mitä itsekin teen. Käytännössä se tarkoittaa, että velvoitan vaimoni samaan mitä itsekin teen.

        Yhteiskunta tekee juuri noin. Se änkää sanan-nainen joka paikkaan missä mies- sana on.

        Mielestäni tämä näkyy myös suurina avioerojen määrinä.



        Mutta sekö on sitä tasa-arvoa, mistä puhutaan, että minä miehenä kirjoitan mies-sanan viereen myös nais-sanan. Sekö sitä tasa-arvoa on. Mies näin pakotetaan kirjoittamaan vasten tahtoaan. Kun naisella olisi täysi oikeus ja vapaus kirjoittaa itse omat tekemisensä ja velvollisuutensa. On miehenkin paljon mukavampi lukea naisen itsensä kirjoittamia, ikään kuin, rakkauskirjeitä,

        kuin miehen omia kirjoituksia, joissa ei ole mitään uutta, on vain raskasta tekstiä miehen itse lukea omia.


        Monille kuitenkin sovinismi näyttää tarkoittavan eri-asioita, minulle se on sitä mitä minä kirjoitan.


        Olen miettinyt sovinismia, ja sitä voisiko nainen olla sovinisti. Olen tullut siihen tulokseen, että jos nainen olisi sovinisti, niin nainen toimisi täysin itsenäisesti, ei antaisi vastakkaisen sukupuolen määritellä omia velvollisuuksiaan, vaan määrittelisi itse omat velvollisuutensa yhteiseksi hyväksi. Tällöin kaikki tulisi naisen itsensä sisältä, kukaan ei voi sanoa tuollaiselle naiselle mitään vastaan, koska nainen määrittelisi vain omat tekonsa. Nainen tekee itsenäisesti asioita jonkun puolesta. Ja jos nainen olisi sovinisti, nainen määrittelisi itselleen jonkin muun ismin kuin sovinismin. Näin olen tuumaillut.

        Mutta onko se feminismi. Rehellisesti sanottuna minusta tuntuu ja näyttää, että feminismi kaappaa itselleen velvollisuudet yhteiskunnasta (joka oli aiemmin miehen määrittelemä ja rakentama!) ja näin velvollisuudet tulevat naiselle ulkoa päin, eikä naisen itsensä sisältä. Ja feministi vielä tämän jälkeen jakaa kaiken miehen kanssa (!). Eli ei tahdo ottaa vastuuta itsenäisesti.

        Ja mitenkä vaivautunut minäkin olen, kun tässä yleisesti kritisoin feminismiä, ja minä väitän että minä olen oikeassa. Että feministit kulkevat miesten jo kauan sitten tallaamia polkuja, ja kehotan tallaamaan jotakin itsenäistä ja risukkoista metsää jota kukaan ei ole ennen tallannut, tekemään itse omat polkunsa.

        Ja olen vaivautunut, koska tällöin tämäkään tieto feministille itselleen ei ole tullut feministin itsensä sisältä vaan miehen kehottamana ja ohjastamana, eli minun. Enkö olekin täysi paskiainen. Vien feministeiltä kaiken itsenäisyyden.


        Puhuin kuitenkin äsken vain feministeistä. Joten nais-sukupuolen kehitystä en ole oikea henkilö määrittelemään.






        Onneksi on naisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe