KIMPPA KARAVAANARI

HARRASTUS

Onko karavaanareissa sellaisia kimppa omistuksesta kiinnostuneita?

JUTTUTUPA keskustelu asiasta mahdolisesti kiinnostuneille:
http://web.comhem.se/~u18518585/
Sivun alaosassa linkki: JUTTUTUPA

9

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihje

kannattee olla parinton jäsen määrä (3,5,7 jne) kun äänestää yhteisistä asioista niin on enemmistö kun sopii että kantaa pitää ottaa joko KYLLÄ tai EI äänellä.

• kansalaisilla

Kimppavaunuina isä-poika periaatteella toimivat ovat yleisiä, mutta en muista tavanneeni työkavereiden tms. yhteisön kimppavehkeitä.
        Tämähän on loistava idea varsinkin sellaisille, jotka käyttävät vaunua vähän per vuosi. Ei tule hukkainvestointia. Lomat kun porrastaa sopivasti niin saa maksimaaalisen hyödyn.
        Erinomainen tapa päästä harrastuksen alkuun.

• ja............
        kansalaisilla kirjoitti:

Kimppavaunuina isä-poika periaatteella toimivat ovat yleisiä, mutta en muista tavanneeni työkavereiden tms. yhteisön kimppavehkeitä.
        Tämähän on loistava idea varsinkin sellaisille, jotka käyttävät vaunua vähän per vuosi. Ei tule hukkainvestointia. Lomat kun porrastaa sopivasti niin saa maksimaaalisen hyödyn.

ja onhan tyhmää sijoittaa rahaa vaunuun joka seisoo käyttämättömänä 11 kk vuodessa!

• ImpiKanerva
        kansalaisilla kirjoitti:

Kimppamatkailuauto/-vaunu (työ)kavereiden kanssa on hyvä idea. Mutta pitkällä tähtäyksellä lomien toteuttamine ja niiden onnistuminen kaikkien mielen mukaan on jo toinen juttu. Sillä jo perhepiirissä tahtoo olla hankaluuksia porrastaa lomia niin, ettei ajat mene päällekkäin. Puhumattakaan sanomista joita tulee siitä, että toisella loma sattui kauniimpaan - / lämpimämpään aikaan kuin toisella tai toinen on saanut olla reissussa pitempään kuin toinen. Elikkä tyypillinen juupas - eipäs väittely lasten kesken.

Seuraavia asioita kimppaporkkaan kannattaa miettiä etukäteen. Miten porukka jakaa/hoitaa matkakodin suursiivoukset ja huollot sekä kaikki pikkuremontti ja niistä aiheutuvat kustannukset. Sillä iän myötä jokaiseen kulkupeliin tulee kaikennäköisiä pikku hommia/korjauksia ja tekijöitä tarvitaan. Jo perhekimpassa vapaehtoista ”remontti Reiskaa” ei löydy, joten isä joutuu hoitamaan homman. Uskoakseni harvassa (työ)kaveriporukassa löytyy vapaehtoinen ”isää” hoitamaan hommia.

• ohhoh
        kansalaisilla kirjoitti:

Kokemukset ovat kaksijakoisia. Erikoistyökalukimppa kaverin kanssa on toiminut hyvin jo yli 40 vuotta, ja toimii edelleen loistavasti.

Tästä hyvästä kokemuksesta johtuen olin kiinnostunut kun sukulaismies aikoinaan ehdotti matkailuauton ostoa kimpassa. Tiesin kokemuksesta miehen pitävän omasta kalustostaan hyvää huolta, joka vielä helpotti suostumista yhteisomistukseen.

Ostettava auto valittiin sukulaisen käyttötarpeiden mukaan, koska heillä oli isompi perhe, ja muitakin erityistarpeita. Auton säilytysongelmien ratkaisemiseksi jouduimme sijoittamaan sen minun hoitooni. Sukulaisperhe käytti autoa yhdestä kahteen pidempään reissuun kesässä, ja lisäksi parina viikonloppuna vuodessa. Muun ajan auto oli vapaasti meidän käytössä. Reilusti enemmän meillä olikin autossa yöpymisiä vuosittain.

Vaikka auton käytön pelisäännöt, ja kustannusten jakautuminen oli sovittu hyvässä yhteishengessä, ei edes ensimmäinen vuosi mennyt sopimusten mukaan. Autoon hankitut astiastot ja muu irtotavara tuntui katoavan aina silloin kun se oli sukulaisten käytössä. Vaikka auto oli sovitusti annettu käyttöön polttoainetankki ja kaasupullot täytenä, palautui se takaisin kuitenkin usein tanki ja pullot tyhjinä (kun ei keritty tankata ja vaihtaa tyhjentynyttä pulloa). Kiinteät kustannuksetkin tahtoivat kasaantua minun kontolleni. Viiden käyttövuoden jälkeen oli auton vaihto tullut ajankohtaiseksi. Siinä vaihessa kerroin, että harrastusteni painopiste on muuttunut toiseen suuntaan niin paljon, että en tule enään uuden auton ostoon mukaan. Auto myytiin, ja kimppa purettiin sopuisasti. Viisi vuotta sitä kimppaa kesti. Minä olin jo täysin kypsynyt koko kimppa touhuun sukulaisten kanssa. Sukulaisperhe osti itselleen käytetyn uudemman auton, ja minä olin lähemmäs 10 vuotta muiden harrastusten parissa, ennenkuin hommasin oman matkailuauton.

Kokemuksieni perusteella en voi varauksettomasti suositella kimpparatkaisua kenellekään.
        Parhaimmillaan se toimii loistavasti, kuten meidän erikoistyökalukimppa, joka toimii edelleen.

Autokimpaan osallistuvien perheiden täytyisi olla käyttötottumuksiltaan sellaisia, että hankittu auto soveltuisi kaikkien käyttöön vaivatta. Kaikista asioista pitää sopia kirjallisesti, ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti, jo etukäteen. Talletettava tuntuvat takuusummat jokaiselta mahdollisten lipeämisten, ja tahallisten vahinkojen korvaamiseen (mallia takuuvuokra, asuntoa vuokratessa). Toimisiko kimppa sittenkään ilman eripuraa?

• alasampuja

Ei toimi ei

• .............

Siitä, ettei yhteistyötä voida tehdä vaikkapa 3 talouden välillä hyötyy eniten myyjät ja häviää eniten kuluttajat.
      Suomalaisilla on kyllä edelleen vanhoolliset tavat yhteisten välineiden hankinnassa. Vuosi kymmeniä on vain HANKKIJA hankkinut siitä ettei kaksi maanviljelijää voi yhteistä auraa ostaa!
      Kaurahattuilu jatkuu!

• karavaanari90

EI ONNISTU, varsinaiseen kysymykseen.Ennen löytyi kimppa vaunuilijoita (Vuokraajat)nykyisin vähemmän.Pitäisikö ensimmäisen vauniljan maksaa vaunu, vai osallistua vain pisneksen tuottamiin kustannuksiin (vaunun vaihtoväli).Vai mistä johtuu kiinnostuksen puute vaunujen vuokraukseen pisneksenä,(vaujen myyjät).Vuokraajat? kertokaa vaikka Caravaanarissa,mistä löytyy ja mihin hintaan,minkä tasoisia,vaunuja vuokrattavaksi,jos vuokraajia yleensä löytyy? Tarve vaunuiluun joka toinen vuosi sorsa-
      jahti aikaan itäSuomessa.

• ajatus_

Olishan se jos ostas 6000 €uron vaunun kolmen hyvän kaverin kans niin jäis 4000 €uroa kontolle. Asia on todella mettimien arvoinen kun vaunua tarvii vain muutaman viikon kesässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe