Yasmin-pillerit ja välivuoto

Aloitin pillerien käytön kuukausi sitten, kun menkat alkoivat. Nyt koko kuukauden on tullut tiputteluvuotoa, ei runsaasti mutta häiritsevästi. Etenkin yhdynnän aikana ja jälkeen verenvuoto alkaa. Kiusallista sekä minulle että kumppanille. Kuinkahan kauan nämä välivuodot voi pahimmillaan kestää? Kokemuksia muuten Yasmin-pillereistä? Onko haittavaikutuksia?

Sitten toinen kysymys.
Olen ottanut pillerin aina klo 8 aamulla, mutta nyt haluaisinkin siirtää tätä aikaa illemmalle. Onko siitä jotain haittaa jos seuraavan pillerin otan 7.taukopäivän jälkeen esim. klo 18? Kokemuksia?
2312
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kuinkahan kauan nämä välivuodot voi pahimmillaan kestää?
- Aloittamiseen liittyvät oireet ja ongelmat katoavat yleensä viimeistään 3 kuukauden kuluttua. Jos näin ei käy, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin.

Kokemuksia muuten Yasmin-pillereistä?
- Ei ole.

Onko haittavaikutuksia?
- Niistä voit lukea enemmän käyttöohjeista.

Onko siitä jotain haittaa jos seuraavan pillerin otan 7.taukopäivän jälkeen esim. klo 18? Kokemuksia?
- Äläpä ihan noin tee. Ota ensimmäinen pilleri tauon jälkeen jo 7. päivän iltana EI siis kahdeksantena päivänä (illalla). Aloitat siis jo edeltävänä iltana kuin normaalisti tekisit. Näin taukoviikko ei pitene liiaksi.

Äänestä

olen syönyt 2kk yasmineita.. yhdynnän jälkeen kirvelyä ja veren vuotoa. olen jopa joutunut yhden antibioottikuurin siihen syömään. sillä ei vaikutusta jos otat sen klo 18 koska pillereissähän on 12 tunnin varmuus aika että pilerin ottamis aikaa voi siirtää max 12 h.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ikuisuusmenkat kirjoitti:

Aloitin pillerien käytön kuukausi sitten, kun menkat alkoivat. Nyt koko kuukauden on tullut tiputteluvuotoa, ei runsaasti mutta häiritsevästi. Etenkin yhdynnän aikana ja jälkeen verenvuoto alkaa. Kiusallista sekä minulle että kumppanille. Kuinkahan kauan nämä välivuodot voi pahimmillaan kestää? Kokemuksia muuten Yasmin-pillereistä? Onko haittavaikutuksia?

Sitten toinen kysymys.
Olen ottanut pillerin aina klo 8 aamulla, mutta nyt haluaisinkin siirtää tätä aikaa illemmalle. Onko siitä jotain haittaa jos seuraavan pillerin otan 7.taukopäivän jälkeen esim. klo 18? Kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu