Pieniä lainauksia Uskontojenuhrit ry:n sivuilta:
"Lahko on uskovien yhteisö, joka korostaa yksipuolisesti jotakin opin kohtaa. Kaikille lahkoille näyttää olevan tyypillistä luja vakaumus, etteivät ne ole lahkoja"
"Jäseneltä edellytetään tunteenomaista sitoutumista ja yhdenmukaisuutta. Häntä valvotaan ja ohjataan takaisin "oikealle tielle", mikäli hän poikkeaa yhdenmukaisuuden vaatimuksesta"
"Opit tulkitaan usein fundamentalistisesti. Pyhien kirjoituksien historiallista taustaa ei ymmärretä, vaan niiden katsotaan sopivan sellaisenaan nykyaikaan. Kaikenlainen arvostelu on kiellettyä. Tieteellistä tutkimusta ei käytetä apuna. Lahkot luovat itse omat opinmuotoilunsa, joista ne pitävät tiukasti kiinni"
"Historia voidaan myös työntää kokonaan syrjään. Esimerkiksi monet kristilliset lahkot katsovat voivansa jatkaa suoraan raamatun pohjalta ikään kuin parituhatvuotinen kirkkohistoria ei merkitsisi mitään. Historia voidaan myös kahlehtia apokalyptisiin visioihin"
Mielestäni sopivat hyvin helluntailaisuuteen...
Saako lahkoja arvostella?
" Jokaisen julkisuuteen astuvan ryhmän on myös siedettävä arvostelua. Ilman sananvapautta demokratia ei voisi toimia. Asiallinen kritiikki on paikallaan varsinkin silloin, kun uskomuksilla perustellaan ihmisoikeuksien loukkaamista"
Ajatuksia lahkolaisuudesta
21
396
Vastaukset
- gee ou dee
vaikka en ihan kaikissa pointeissa ole kanssasi samaa mieltä (olen kasvatettu helluntailaisessa perheessä) niin helluntailainen voisi sanoa, että sittenpähän ovat lahko. so what? Ei ne sanat ketään pahenna ja pieni on se joukko joka pelastuu jne...
- tarkoitti
Niitä 11 opetuslasta,jolle Jeesus luovutti vallan tehdä hänelle uusia seuraajia ja opetuslapsia kastamalla ja opettamalla heitä pitämään käskyt
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jumalan valtakuntaa verrataan kuitenkin sinapinsiemeneen, joka on alussa pieni, mutta lopulta on kaikkein suurin puu.
Ilmestyskirjan mukaan viimeisellä tuomiolla on paljon valkupukuisia Kristukseen puettuja.
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, - Kaaleb
tarkoitti kirjoitti:
Niitä 11 opetuslasta,jolle Jeesus luovutti vallan tehdä hänelle uusia seuraajia ja opetuslapsia kastamalla ja opettamalla heitä pitämään käskyt
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jumalan valtakuntaa verrataan kuitenkin sinapinsiemeneen, joka on alussa pieni, mutta lopulta on kaikkein suurin puu.
Ilmestyskirjan mukaan viimeisellä tuomiolla on paljon valkupukuisia Kristukseen puettuja.
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,Halventavaksi niille Uskovien ihmisten ryhmille
jotka tahtovat olla Kristuksen seuraajia ja jotka poikkeavat vallitsevien kirkkojen opetuksesta perustellusti .
Uskontojenuhrit Ry syyllistyy ihmisarvon loukkauseen joka kerta kun se halventaa ihmisten
vakaumusta kutsumalla heitä LAHKOLAISEKSI.
Kun suomeen tuli vapaita suuntia vuosisadan vaihtessa ,ne ylätti yksivaltiian Ev.lut:kirkon.
Se alkoi vastatoimiin ja alkoi käyttämään vapaista suunnista lahkolaisnimeä harhaoppisten
leimalla.1927 tuli suomessa uskonnon vapauslaki voimaan ,mutta se oli sisällöltään luterilainen
ja uskononvapautta rajoittava.Ja kaiken lisäsksi kukaan ei ole valvonut ,eikä tänäkään päivänä valvo että uskonnonvapaus toteutuisi.
Luterilainen kirkko kastaa lapsia ja liittää
heidät yhteyteensä ilman että lapsi voisi siitä päättää haluaako hän sitä ,eli näiltä lapsilta riistetään uskonoonvapaus,he saa itse päättää
hengellisestä kodistaan .Luterilaisen kirkon toiminta on perustuslain vastainen .
Uskontojenuhrit Ry;n toiminta on oikei silloin kunsa autta niitä jotka ovat tulleet väärin kohdelluksi ,mutta kun suomessa voi erota vapaasti ns: vapaista suunnista,siellä ei ole kenekään pakko olla vastentahtoisesti .Ihinsten tulisi itse kantaa vastuu omasta vapaa ehtoisesta valinnastaan johonkin hengelliseen yhteisöön .On tärkeää liittyessään ottaa selville opit ja säännöt jottei tarvitsisi katua ,ja sen jälkeen parjata yhteisä johon on kuulunut.
Lahkolainen nimitys löytyy Raamatusta myönteisessä mielessä ,Apt:24:14-16.
"Muut sen minä sinulle tunnustan,että minä sitä tietä vaeltaen,jota HE lahkoksi sanovat, niin
palvelen isieni Jumalaa,että minä uskon kaiken,mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,ja pidän sen toivon Jumalaa,että on oleva ylösnoisemus,jota nämä itsekkin odottavat,sekä vanhurskasten,että vääräin.
Sen tähden minä myös ahkeroitsen,että minulla aina olisi loukkaantumaton omatunto Jumalan ja Ihmisten edessä ." - määritelmä
Kaaleb kirjoitti:
Halventavaksi niille Uskovien ihmisten ryhmille
jotka tahtovat olla Kristuksen seuraajia ja jotka poikkeavat vallitsevien kirkkojen opetuksesta perustellusti .
Uskontojenuhrit Ry syyllistyy ihmisarvon loukkauseen joka kerta kun se halventaa ihmisten
Kun suomeen tuli vapaita suuntia vuosisadan vaihtessa ,ne ylätti yksivaltiian Ev.lut:kirkon.
Se alkoi vastatoimiin ja alkoi käyttämään vapaista suunnista lahkolaisnimeä harhaoppisten
leimalla.1927 tuli suomessa uskonnon vapauslaki voimaan ,mutta se oli sisällöltään luterilainen
ja uskononvapautta rajoittava.Ja kaiken lisäsksi kukaan ei ole valvonut ,eikä tänäkään päivänä valvo että uskonnonvapaus toteutuisi.
heidät yhteyteensä ilman että lapsi voisi siitä päättää haluaako hän sitä ,eli näiltä lapsilta riistetään uskonoonvapaus,he saa itse päättää
hengellisestä kodistaan .Luterilaisen kirkon toiminta on perustuslain vastainen .
Uskontojenuhrit Ry;n toiminta on oikei silloin kunsa autta niitä jotka ovat tulleet väärin kohdelluksi ,mutta kun suomessa voi erota vapaasti ns: vapaista suunnista,siellä ei ole kenekään pakko olla vastentahtoisesti .Ihinsten tulisi itse kantaa vastuu omasta vapaa ehtoisesta valinnastaan johonkin hengelliseen yhteisöön .On tärkeää liittyessään ottaa selville opit ja säännöt jottei tarvitsisi katua ,ja sen jälkeen parjata yhteisä johon on kuulunut.
"Muut sen minä sinulle tunnustan,että minä sitä tietä vaeltaen,jota HE lahkoksi sanovat, niin
palvelen isieni Jumalaa,että minä uskon kaiken,mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,ja pidän sen toivon Jumalaa,että on oleva ylösnoisemus,jota nämä itsekkin odottavat,sekä vanhurskasten,että vääräin.
Sen tähden minä myös ahkeroitsen,että minulla aina olisi loukkaantumaton omatunto Jumalan ja Ihmisten edessä ."-- kirkko, denominaatio, lahko, kultti --
- Anonyymi00010
tarkoitti kirjoitti:
Matt.28
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,12 opetuslasta
12 sukua joiden kesken Israel jaetiin
Syntyi 12 maakuntaa
Paavalin työalue oli kreikkalaiset ja muut.
Menikö se noin? - Anonyymi00013
Kaaleb kirjoitti:
Sen tähden minä myös ahkeroitsen,että minulla aina olisi loukkaantumaton omatunto Jumalan ja Ihmisten edessä ."https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)
Tuosssa sinulle lahkon määritelmä wikipedian mukaan - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)
Tuosssa sinulle lahkon määritelmä wikipedian mukaanVaan ei taida olla yhtään sellaista ihmistä joka olisi kääntynyt uskontojenuhrit Ry:n puoleen sen takia, että heidät on lapsikastettu. Vai onko? Tai ylipäätänsä, että heidän minuutta olisi rikottu luterilaisen uskon takia.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)
Tuosssa sinulle lahkon määritelmä wikipedian mukaanhttps://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
lisää lahkoista - Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
12 opetuslasta
12 sukua joiden kesken Israel jaetiin
Syntyi 12 maakuntaa
Paavalin työalue oli kreikkalaiset ja muut.
Menikö se noin?Ne kiinalaiset, mitä sukua he ovat?
- Anonyymi00020
Kaaleb kirjoitti:
Sen tähden minä myös ahkeroitsen,että minulla aina olisi loukkaantumaton omatunto Jumalan ja Ihmisten edessä ."Luterilainen kirkko kastaa lapsia ja liittää
hengellisestä kodistaan .Luterilaisen kirkon toiminta on perustuslain vastainen
Suurimmassa osassa maailman uskonnoissa lapsi liitetään automaattisesti vanhempien uskontoon ja seurakuntaan. Juutalaiset, katolilaiset, ortodoksit, islam ym. Ja sinun vihasi kohdistuu vain luterilaisiin ja lapsikasteeseen. Toivottavasti sinäkin jossakin vaiheessa löydät rauhan ja rakkauden vihasi tilalle.
- hellarin tytär
olen saanut itse paljon apua sieltä.olen soittanut monia kertoja sinne.ja he ovat saaneet minut järkiini.sekä myös tällä palstalla kirjoittelu on avannut sokeita silmiäni.suosittelen kaikille jotka ovat olleet uskonnon painostuksen alla:uskonnon uhrit ry:n apua ja tukea,rohkaisua.
itse en olisi selvinnyt ilman heidän apuaan.minut oli niin lain alle ajettu.näkymättömästi.ja olin heikkona ja hauraana antanut vallan väärille opetuksille koska olen saanut tuntea vain Jumalan tuomiota,en rakkautta.
Nyt olen antanut luvan itselleni olla juuri se mikä olen.En tarvitse ihmisten tekemiä vääristyneitä lakeja joilla vaan tuomiota julistetaan.
Ei enää.- Anonyymi00012
Se on rakkauden evankeliumi minkä jeesus toi mukanaan, lahkot elävät lain alla ja pitävät muita syntisinä. Hienoa, että olet saanut avun ja päässyt pois lahkojen vaikutuksen alaisuudesta. Olet mikä olet ja toivon, että olet löytänyt Jumalan rakkauden etkä enää elä vihan ja pelon alla.
Siunausta.
- Anonyymi00008
Onko lestadiolaisuus lahko?
- Anonyymi00009
Mielestäni sopivat hyvin helluntailaisuuteen...
Täysin totta, olen samaa mieltä kanssasi. nyt päästään asian ytimeen. Ja kaikki tämä on luterilaisten syytä koska he hyväksyvät lapsikasteen. harhaan johtajat on muuten myös hyvä kirja mikä kertoo harhaan johtajista, lahkoista, heidän tavoista ja johtajista. - Anonyymi00011
Jeesustakin pidettiin aikanaan lahkolaisena ja häntä pilkattiin sekä uskonnollisten että poliittisten valtarakenteiden taholta. Uskovien leimaaminen ei ole uusi ilmiö, vaan toistuu eri aikakausina. Historia toistaa itseään.
- Anonyymi00017
Samoin Paavali pidettiin lahkolaisena: Juutalaisten johtajat syyttivät Paavalia asianajajan Terulluksen välityksellä: Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,
- Anonyymi00018
Lahko on sellainen emoseurakunnasta omaksi yhteisökseen eronnut pieni joukkue, jossa johtajana toimii yleensä yksi itsekäs henkilö, jonka sana on aina ja poikkeuksetta ns 'jumalan tahto' yhteisössä. Seurakuntalaisten ei ole lupa arvostella tuota 'jumalan tahtoa' millään tavalla, vaan sen hyväksyttävä mukisematta johtajan tekemät päätökset. Kyseinen lahko on siis ns. yhden miehen orkesteri, jonka kapellimestarina toimii itsekkäät tavoitteet. Mutta sellainen lahko tuhoutuu johtajan itsekkyyden seurauksena ja ajanoloon lakkautetaan kannattamattomana, johtajan lähtiessä esim. parempipalkkaiseen mediatyöhön, tms.
Noita kertomani kaltaisia lahkoja on eronnut ja eroaa edelleenkin, niin helluntai-, kuin vapaakirkollisista seurakunnista, mutta enimmäkseen vapaakirkollisista. - Anonyymi00019
Jakomielisyys on yleistä uskonnossa ja politiikassa. Se johtuu siitä mitä opetetaan ja mitä luvataan. Niin syntyy puolueita ja lahkoja. Mitään niistä ei oikeasti ole olemassakaan.
- Anonyymi00021
Lahkolainen tai ei mutta kukaan ei pelastu ilman uudestisyntymistä.
Johanneksen evankeliumi:
3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - Anonyymi00022
"Lahko on uskovien yhteisö, joka korostaa yksipuolisesti jotakin opin kohtaa"
Miten se Uskovien kaste ja Pyhän Hengen kaste sopii siihen veren puhdistavaan voimaan?
Kielilläpuhumisen pakko?
Jumalan armo on kuitenkin se tärkein asia.- Anonyymi00023
Lahko on tuohiperseuskovien yhteisö, joka korostaa yksipuolisesti johtajan auktoriteettia kaikissa asioissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3584255Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1403723Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92411KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti812395Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112234Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511897Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181798- 1181796
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241399Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551085