Inttiin hajoamisesta

Aliluutnantti

On kiistaton tosiasia, että kaikkein pahimpia armeijaintoilijoita ovat ne, jotka ovat pahimmin hajonneet ja ryytyneet armeijaan. Tai laivastoon/ilmavoimiin. Juuri tällaiset ihmiset, joille oma palvelus on ollut tuskien taival, puhuvat kaikkein fanaattisimmin armeijasta ja vihaavat kaikkein eniten sivareja. Juuri he korostavat eniten omaa sotilasarvoaan, puhuvat eniten inttijuttuja, painottavat kritiikittömästi asevelvollisuutta ja vaativat sivareita kuopan reunalle. Heidän puheessaan kuultaa myös kaksijakoinen suhtautuminen naisiin; toisaalta he ovat ylikohteliaita ja löysät housuissa naisen edessä, ja toisaalta he suhtautuvat naisiin hyvin sovinistisesti ja vanhakantaisesti.

Olen tavannut elämässäni monenlaisia ihmisiä aina intinkäyneistä sivareihin. Jotkut heistä ovat fiksuja, toiset ääliöitä, eikä se kysy sotilasarvoa tai sen puutetta. Minä kävin itse laivaston, mutta jos joku haluaa mennä sivariin, se on hänen ratkaisunsa. En minä laivalleni kuitenkaan haluaisi ketään sinne väkisin tuotua.

17

3509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häh_

      eikö laivasto ja ilmavoimat kuulu armeijaan vai miksi kirjoitit "On kiistaton tosiasia, että kaikkein pahimpia armeijaintoilijoita ovat ne, jotka ovat pahimmin hajonneet ja ryytyneet armeijaan. Tai laivastoon/ilmavoimiin."

      • kuulu armeijaan

        Se kuuluu merivoimiin, jotka kuuluvat puolustusvoimiin, "inttiin". Puolustusvoimien osat ovat armeija, merivoimat ja ilmavoimat.

        Armeija jaetaan edelleen jalkaväkeen, kenttätykistöön, ilmatorjuntatykistöön, viestiin, pioneereihin sekä huoltoon.

        Merivoimien osat ovat laivasto, meripataljoonat ja rannikkotykistö.

        Ilmavoimien osat ovat lennostot, lennonjohto ja lentohuolto.


      • typerä olet
        kuulu armeijaan kirjoitti:

        Se kuuluu merivoimiin, jotka kuuluvat puolustusvoimiin, "inttiin". Puolustusvoimien osat ovat armeija, merivoimat ja ilmavoimat.

        Armeija jaetaan edelleen jalkaväkeen, kenttätykistöön, ilmatorjuntatykistöön, viestiin, pioneereihin sekä huoltoon.

        Merivoimien osat ovat laivasto, meripataljoonat ja rannikkotykistö.

        Ilmavoimien osat ovat lennostot, lennonjohto ja lentohuolto.

        Maavoimat, merivoimat ja ilmavoimat. Taitaa olla aliluutnantilla itsellään tarve korostaa sotilasarvoaan ja alustaan. Muutenkin täyttä paskaa tuo teoriasi.


      • typerä olet
        typerä olet kirjoitti:

        Maavoimat, merivoimat ja ilmavoimat. Taitaa olla aliluutnantilla itsellään tarve korostaa sotilasarvoaan ja alustaan. Muutenkin täyttä paskaa tuo teoriasi.

        Ei ole mitään ilmatorjuntatykistö-aselajia, vaan pelkkä ilmatorjunta, joka jaetaan ammusilmatorjuntaan ja ohjusilmatorjuntaan.
        Ps. tuskin aliluutnantin arvolla vielä omaa alusta saa.


      • Opettelesotilasarvot
        typerä olet kirjoitti:

        Maavoimat, merivoimat ja ilmavoimat. Taitaa olla aliluutnantilla itsellään tarve korostaa sotilasarvoaan ja alustaan. Muutenkin täyttä paskaa tuo teoriasi.

        "Aliluutnantti" :DDDDD


    • Vänrikki

      Heti ensimmäisillä sosiaalikuraattorin oppitunneilla sanottiin meille että ei itseään hajottaa kannata armeijan takia. Siis se ei ole todellakaan tarkoituksenmukaista. Ihme käsityksiä, että armeija olisi jotenkin ikävää tai sinne hajoaisi henkisesti.

      Armeijassa voi olla todella kivaakin ja kokemuksia muistelee lämmöllä jälkeenpäin. Tai sitten siellä ei ole erityisen kivaa muttei erityisen ikävääkään, samanlaista kuin vaikkapa peruskoulussa.

      Jos oikeasti on mielenterveysongelmia, niin niistähän saa lykkäystä terveydellisistä syistä 0,5-2v kerrallaan että voi hoitaa itsensä kuntoon ja palata palvelukseen terveenä.

      • edes itsekään?

        Laivaston kaveri keräsi nyt pisteet kotiin. Et tainnut itsekään huomata, että hän viittasi juuri sinuun ja muutamaan muuhun tänne kirjoittelevaan sota- ja teloitusintoilijaan.

        Yleensä ne, jotka armeijaan hajoavat, eivät huomaa sitä itse mitenkään. Muut ihmiset heidän ympärillään kyllä huomaavat.

        Ei millään pahalla, mutta kirjoituksillasi teet enemmän vahinkoa kuin plussaa Puolustusvoimille. Annat itsestäsi juuri sellaisen armeijaan hajonneen sotahullun imagon, josta nimimerkki aliluutnantti puhui. Ikäänkuin sinulla ei olisi omia mielipiteitä lainkaan etkä osaisi ajatella omilla aivoillasi, vaan toistelet vain iskulauseita ja copy-pastaat muiden ajatuksia. Se ei anna sinusta kovin hyvää kuvaa.


      • Vänrikki
        edes itsekään? kirjoitti:

        Laivaston kaveri keräsi nyt pisteet kotiin. Et tainnut itsekään huomata, että hän viittasi juuri sinuun ja muutamaan muuhun tänne kirjoittelevaan sota- ja teloitusintoilijaan.

        Yleensä ne, jotka armeijaan hajoavat, eivät huomaa sitä itse mitenkään. Muut ihmiset heidän ympärillään kyllä huomaavat.

        Ei millään pahalla, mutta kirjoituksillasi teet enemmän vahinkoa kuin plussaa Puolustusvoimille. Annat itsestäsi juuri sellaisen armeijaan hajonneen sotahullun imagon, josta nimimerkki aliluutnantti puhui. Ikäänkuin sinulla ei olisi omia mielipiteitä lainkaan etkä osaisi ajatella omilla aivoillasi, vaan toistelet vain iskulauseita ja copy-pastaat muiden ajatuksia. Se ei anna sinusta kovin hyvää kuvaa.

        Mutta mitä tuollaiseen mielipiteeseen voi vastata? Että mielipiteesi on väärä? Kannattaa erottaa fakta ja mielipide toisistaan jälleen. Aliluutnantti on tuota mieltä, eihän tuo perustu mihinkään tosiasioihin eli ei ole faktaa joka on osoitettavissa. Mielipide ja makuasioista ei voi kiistellä. Jos minusta punainen auto on kivemman värinen kuin sininen, niin eihän siihen kukaan voi sanoa, että "olet väärässä".

        Siis eihän tuo aliluutnantin näkemys perustunut mihinkään tutkimukseen tai mitenkään muutenkaan hänellä ei ollut esittää mitään näyttöä tai perusteluja väitteelleen. Jos olisi niin laittaisi sitten lähteen vaikkapa "Annales Medicinae Militaria Fenniae 2002;23:11" tai vastaavaa eli julkaisun mistä tuo näyttöön perustuva tutkimus löytyy. Tai kertoisi jos kyseessä on julkaisematon tiedonanto.


      • jokru

        Joo, mutta luuletko että mielenterveysongelmat ovat helposti hoidettavissa kuntoon?
        Ei sitä tiedä milloin taas alkaa ongelmat. Se on kuin vuoristorataa. Vuoden päästä voi olla hyvin asiat, ja sitten taas ongelmia. Armeijassahan ongelmat voisivat olla vielä pahemmat tuolloin.


      • Reservisti
        jokru kirjoitti:

        Joo, mutta luuletko että mielenterveysongelmat ovat helposti hoidettavissa kuntoon?
        Ei sitä tiedä milloin taas alkaa ongelmat. Se on kuin vuoristorataa. Vuoden päästä voi olla hyvin asiat, ja sitten taas ongelmia. Armeijassahan ongelmat voisivat olla vielä pahemmat tuolloin.

        ITE OLEN RES.VÄNRIKKI JA TÖISSÄ MIELENTERVEYSPUOLEN HOMMISSA MIELESTÄNI EI KANNATA MENNÄ ARMEIJAAN JOS KÄRSII MIELENTERVEYDELLISISTÄ ONGELMISTÄ.Pois lukien lievä masennus


      • jokru
        Reservisti kirjoitti:

        ITE OLEN RES.VÄNRIKKI JA TÖISSÄ MIELENTERVEYSPUOLEN HOMMISSA MIELESTÄNI EI KANNATA MENNÄ ARMEIJAAN JOS KÄRSII MIELENTERVEYDELLISISTÄ ONGELMISTÄ.Pois lukien lievä masennus

        Näin se on.


    • res ylil

      Enpäs ole ennen noin paksua potaskaa kuullutkaan. Minäkin olen monenlaisia ihmisiä tavannut niin siviilissä kuin kertausharjoituksissa, ja kyllä ne jotka ovat inttiin hajonneet muistelevat jälkeenpäin koko armeijaa kitkerällä äänensävyllä.
      Itse tykkään jutella inttijuttuja, enkä juuri arvosta sivareita (mutta en toisaalta vihaakkaan). Silti voin rehellisesti sanoa, etten ole hajonnut intissä. Olihan siellä huonoja päiviä, niinkuin täällä reservissäkin, mutta kokonaisuutena varusmiesaika oli myönteinen kokemus. Kannatan asevelvollisuutta, mutta sen perusteella sinun on turha minua sotahulluksi leimata. En toivo sotaa, mutta mielestäni meidän pitää olla valmiita pahimman varalle.
      Olen lueskellut sinun kommenttejasi ja pannut merkille että siellä toistuu koko ajan sama kaava; "minä en käynyt inttiä ja merisotakoulua siksi että... ja ...pysyköön poissa MINUN alukseltani.." Anteeksi vain, mutta mielestäni olet joko lapsellinen tai ääliö. Nuolet täällä sivarien persettä (mikä on oma valintasi, enkä siihen sen kummemmin puutu) ja kuitenkin korostat koko ajan omaa sotilasarvoasi ja "alustasi", joka tuskin on komennossasi, niinkuin tuossa toinen kirjoittaja jo totesi.
      Ja jos sinulla oma alus on, niin sinun sotilasarvollasi ei kummoisesta purkista voi olla kyse. Joten lopeta tuo lapsellinen jankutus, äläkä tee itsestäsi pelleä.

      • vally

        Noh noh, älkääpäs nyt ruvetko kinaamaan. Meneppäs mieluummin ulos kauniiseen ulkoilmaan, se on paljon kehittävämpää kuin tällänen turhanpäiväinen netissä uhoaminen ;)


      • res ylil
        vally kirjoitti:

        Noh noh, älkääpäs nyt ruvetko kinaamaan. Meneppäs mieluummin ulos kauniiseen ulkoilmaan, se on paljon kehittävämpää kuin tällänen turhanpäiväinen netissä uhoaminen ;)

        Vatsataudin kourissa on ollut tekeminen vähissä. Äsken kolasin pihan ja pistin moottorisahan lyöntiin, ja pian lähdetäänkin appivaarin kanssa puusavottaan. Saa vaihteeksi raitista ilmaa, eikä vain oksennuksen ja pierun käryä:)


    • TAVALLINEN TALLAAJA

      LAIVASTON SOTILAITA ARVOSTAN MINÄ IHAN IHMISINÄ JA VARSINKIN NIITÄ KETÄ OVAT SINNE MENNEET SUOMESSA LAIVASTOSTA ON TULLUT LIIAN ALIARVOSTETTUA KAIKKI MENEVÄT MAAVOIMIIN < MUN MIELESTÄ LAIVASTOSTA PÄÄSTYÄ VOISI OLLA SELLAINEN MAHDOLLISUUS PÄÄSTÄ TÖIHIIN LAIVAYHTIÖLLE TAI IHAN MUUHUNKIN ARVOSTAN MYÖS MUITAKIN KUTEN PAROLAA JA NIINISALO < UKKOJA

      • "MUN MIELESTÄ LAIVASTOSTA PÄÄSTYÄ VOISI OLLA SELLAINEN MAHDOLLISUUS PÄÄSTÄ TÖIHIIN"

        Miksi laivastoon tulisi huolia laivaston käynyt tai ylipäätänsä armeijan käyneitä?


    • "En minä laivalleni kuitenkaan haluaisi ketään sinne väkisin tuotua."

      Luultavammin sellainen henkilö joka ei ole halunnutkaan tai ole motivoitunut sotimiseen...olisi riskinä vain muille, jotka jotakin sattuvat osaamaan. Mahtaakohan tuo koskaan mennä sivareita haukkuvien kaaliin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe