jälkiehkäisystä toipuminen

Kuinkahan kauan kestää ennen kuin jälkiehkäisypillerien hormonimäärät poistuvat elimistöstä?
Noissa pillereissä kun on 10x määrä hormoneja tavallisiin yhdistelmäehkäisypillereihin, ja niitä kun otetaan vielä kaksi kappaletta niin sehän tekee 20x hormoneja tavalliseen pilleriin verrattuna. HUH HUH...

Jouduin itse ottamaan reilu viikko sitten jälkiehkäisypillerit, ensimmäistä kertaa elämässäni. Odottelin kamalia sivuoireita, mutta yhtään mitään ei tullut ensimmäisten 48h aikana, niin kuin pakkauksessa jo "lupailtiin" eikä sitten seuraavien päivienkään aikana ollut mitään oireita.
Mutta nyt tosiaan reilu viikko pillerien ottamisesta on tullut mahakipuja, kamalaa turvotusta, ja väsyttää koko ajan niin että ellen olisi töissä nukkuisin 12h/vuorokaudessa... Tuntuu siltä että en jaksa mitään ja kehoni on varmasti ihan sekaisin.

Mites muilla jälkiehkäisyyn turvautuneilla? Tuliko ikäviä oireita vielä pitkään pillerien otosta?
6736
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Mulla oli eka kerta nyt viime viikolla kun jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn. Tällä viikolla alkoi menkat ja oli niin kipeä maha yhden päivän ettei koskaan. En voinut muuta kuin märistä, huutaa ja kieriskellä sängyssä. No muutaman älyttömän vahvan särkylääkkeen jälkeen palasin taas elävien kirjoihin..

Äänestä

Muutama päivä ennen kuin kuukautiset alkoi, oli ihan kamala olo: hikoilutti hirveästi, en nukkunut kunnolla, heräilin yöllä monta kertaa, oli pahoinvointia, yms.

Nyt on mennyt 3 viikkoa pillereiden ottamisesta, enkä huomaa mitään outoa olossani enää.
Todennäköisesti kestää kyllä kauan, ennenkuin hormonit tasapainottuvat, eihän niitä pillereitä saa ottaakaan kuin max. 3 kertaa vuodessa.

Äänestä

Älkää hyvät naiset paljaalla antako naida! Siitä ei hyvä seuraa kummallekkaan teistä ;)

Äänestä
  • Itse jouduin ottamaan joulukuun puolessa välissä jälkiehkäisypillerit.
    Silloin ei ollut mitään oireita, menkat alkoivat alle viikon päästä ja olivat normaalit.
    Nyt sitten on ollut muutamat menkat todella niukkaa vuotoa.
    Onneksi pari erimerkkistä raskaustestiä näytti sentään negatiivista tulosta.

    Äänestä

Oletko sulkenut pois mahdollisen raskauden? Ei viikko jälkiehkäisyn jälkeen pitäisi enää tulla mitään oireita jälkiehkäisyyn liittyen. Rupesin vaan miettimään, että oireesi kuulostavat hyvin paljolti myös raskausoireilta.

Senpä takia tähän vastaan, koska itselläni jälkiehkäisy ei toiminut ja nyt olen raskaana viikolla 36. Eli jos et ole vielä raskaustestiä tehnyt, niin kipin kapin apteekkiin.

Äänestä
  • En usko raskauden mahdollisuuteen siksi, että harrastin seksiä kuukautisteni 5. päivänä. Turvauduin jälkiehkäisyyteen ihan vaan varmistaakseni 100% ettei vahinkoa käynyt. Lisäksi yhdyntä oli vielä keskeytetty. Jälkiehkäisyn otin 2 tuntia yhdynnän jälkeen. Joten jos tästä olisin tullut raskaaksi niin olisinpa hedelmällistä sorttia. ;-)
    Huimausoireet ovat onneksi alkamassa helpottaa, samoin pääkipu ja väsymys. Taitaa olla vaan ollut henkisiä jälkioireita ja stressiä. Ei silti, jälkiehkäisy kokemuksena oli aika masentava, joten ei ihme että en ole ihan ollut oma itseni.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


kohta kehäraakki? kirjoitti:

Kuinkahan kauan kestää ennen kuin jälkiehkäisypillerien hormonimäärät poistuvat elimistöstä?
Noissa pillereissä kun on 10x määrä hormoneja tavallisiin yhdistelmäehkäisypillereihin, ja niitä kun otetaan vielä kaksi kappaletta niin sehän tekee 20x hormoneja tavalliseen pilleriin verrattuna. HUH HUH...

Jouduin itse ottamaan reilu viikko sitten jälkiehkäisypillerit, ensimmäistä kertaa elämässäni. Odottelin kamalia sivuoireita, mutta yhtään mitään ei tullut ensimmäisten 48h aikana, niin kuin pakkauksessa jo "lupailtiin" eikä sitten seuraavien päivienkään aikana ollut mitään oireita.
Mutta nyt tosiaan reilu viikko pillerien ottamisesta on tullut mahakipuja, kamalaa turvotusta, ja väsyttää koko ajan niin että ellen olisi töissä nukkuisin 12h/vuorokaudessa... Tuntuu siltä että en jaksa mitään ja kehoni on varmasti ihan sekaisin.

Mites muilla jälkiehkäisyyn turvautuneilla? Tuliko ikäviä oireita vielä pitkään pillerien otosta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu