ducaton 5-vaihde

vaihtoonko

eli ducaton 5-vaihde ei pysy päällä. Onko kuinka kallis remontti? Riittääkö et vaihtaa pelkän vaihteen siirtäjän vai pittääkö uusia samalla hammasrattaat? Onko tuohon 2.8td saatava sitä tiheämpää 5-vaihdetta? Ja hinnat ois kiva tietää

18

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelles

      Provo varmaan, mutta vastaan kumminkin, että.

      Ei tiheämpää 5:sta 2.8 idTD:hen.

      Vitosen rattaat vaihtoon, hinta noin 500 euroo huoltoliikkeessä.

      Ja osaavat tämän remontin kyllä kaikissa Suomen korjaamoissa, joissa on matkailuautolle sopiva nostin.

    • Vitonen

      Ei mene vitonen kun et pane sitä alle 120 nopeudessa päälle.

      • mä vaan

        nelosella yli satasta vitosella ehkä just sen 120kmh


    • Tiheämpi

      Tiheämmällä 5 vaihteella ajaessani on kierroksia noin 2200 ajonoupeuden ollessa 80 kilometriä tunnissa mittarinäytön mukaan. Kun nostan nopeutta 90 on kierroksia noin 2500 ja se onkin ihan mukava matkanopeus Suomen teillä. 90 nopeudella kone vääntää hyvin eikä ylämäessä hidasta. Koneena on 2,8. Suosittelen tiheämpää ratasta. Ratas on helppo vaihtaa kun vaihtotyön voi suorittaa luukusta, eikä ole kallis.

      • mä vaan

        ei taida saada lyhyempää välitystä. Onko autosi minkä ikäinen luultavasti 02uudempi minulla vm.99


      • Vastaus 1
        mä vaan kirjoitti:

        ei taida saada lyhyempää välitystä. Onko autosi minkä ikäinen luultavasti 02uudempi minulla vm.99

        autoni on 05 ja tämä on jo riittävän tiheä


      • hymer1

        Itselle vaihdettiin juuri äsken Jyväscaravanissa 19% tiheämpi vitonen. Kaikki kulut 561 euroa ratas asennettuna sekä uudet öljyt laatikkoon, aikaa meni reilu pari tuntia. kierrokset nousi juuri em. tavalla, ajomukavuus parani, jaksaa vääntää kevyesti 5:lla mäen päälle


      • neil.
        hymer1 kirjoitti:

        Itselle vaihdettiin juuri äsken Jyväscaravanissa 19% tiheämpi vitonen. Kaikki kulut 561 euroa ratas asennettuna sekä uudet öljyt laatikkoon, aikaa meni reilu pari tuntia. kierrokset nousi juuri em. tavalla, ajomukavuus parani, jaksaa vääntää kevyesti 5:lla mäen päälle

        Muuttuiko muiden vaihteiden välitykset lainkaan vai tuliko muutos ainoastaan nimenomaan tuohon vitoseen?


      • Tehty on.
        hymer1 kirjoitti:

        Itselle vaihdettiin juuri äsken Jyväscaravanissa 19% tiheämpi vitonen. Kaikki kulut 561 euroa ratas asennettuna sekä uudet öljyt laatikkoon, aikaa meni reilu pari tuntia. kierrokset nousi juuri em. tavalla, ajomukavuus parani, jaksaa vääntää kevyesti 5:lla mäen päälle

        Kannattaisi päivittää kone, niin tulisi vääntöä myös pienemmillä kierroksilla ja polttoaineen kulutus laskisi.


    • vaihtoonko

      kuulosta olevan fiat korjaamolla vasta kolmen viikon päähän sais ajan korjaukseen ja kahden viikon päästä pitäs lähteä reissuun ei hyvältä kuulosta hintaa tulee remontille noin 1000eur merkkiliikkeessä et halpaa on

      • höh

        Kysy Peugeot ja Citroen korjaamoilta sopiiko heidän jonoihinsa. Samat varaosat heilläkin on. Yleensä siellä on varaosatkin hinnoiteltu edullisimmiksi. Oman ducatoni olen huollattanut Citroen korjaamolla. On paljon edullisempi kuin Delta-auto. Työn laatukin on ollut parempi.


    • Jep jep.

      alkaa yötkin valostua ei kehtaa edes yöllä ajella.

      • höh

        Vakiohäirikön -omaperäinen??? kommentti.


      • Tahvo Niuvasta
        höh kirjoitti:

        Vakiohäirikön -omaperäinen??? kommentti.

        Minulla on Fiatin reuhussa ropottivaihteet. Toimii hyvin, kun ei aja sateella metriäkään


      • Asiaa
        Tahvo Niuvasta kirjoitti:

        Minulla on Fiatin reuhussa ropottivaihteet. Toimii hyvin, kun ei aja sateella metriäkään

        Jopas taas oli reinolla tärkeä tiedotus! Mitähän uutta asiaa reinolta tulee seuraavaksi?


      • On se vaan Tahvo
        Asiaa kirjoitti:

        Jopas taas oli reinolla tärkeä tiedotus! Mitähän uutta asiaa reinolta tulee seuraavaksi?

        Pusi pusi Tahvoni !! Liikuta nahkaasi taas joutuisasti !


      • No niin
        On se vaan Tahvo kirjoitti:

        Pusi pusi Tahvoni !! Liikuta nahkaasi taas joutuisasti !

        Tulihan sieltä pöpireinolta taas asiaa!


    • vetelin kuivat

      oisko liikaa pyydetty, jos tahtois kireämmän kakkosen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe