EU Suomelle elintärkeä.

Sekin on toisaalta totta, että omat EU:n lobbaajammekaan tuskin osasivat ennakoida
10.v sitten tämän päivän EU-todellisuutta.

Sitä että pieniä jäsenmaita kohdellaan
epäoikeudenmukaisesti.
Sitä, että ne saa nyrkit savessa tapella jo sovituistakin etuuksista.

Kuitenkin; tämän päivän maailmasta ja Euroopasta ei löydy pienelle Suomelle
muuta asiallista ja järjellistä yhteisöä, jossa voisimme toimia tulevaisuudessakin.

Meillä lopultakaan ei ole paljon eroa Baltian maiden tilanteeseen.
Oli uskomaton veto havaita Kremlin vanhoilta herroilta, elättely
jopa sotilaallisen voiman käyttämisestä ei Suomea kohtaan vaan lähinnä
Ukrainaa ja Valko.Venäjää ajatellen.(jos Nato käy niissä iholle)!

Yhä he käyvät surutyötään Suomen "menetyksestä lännelle"!
Juri Derjabin myönsi toivovansa, ettei Suomi liittyisi Natoon ikipäivinä.

Niin että turvallisuusnäkökohdat itsellä on niin EU kuin Natosympatioissakin.

Muina perusteluina on mm Suomen Pankin kyky
hoitaa rahapolitiikkaamme.
Sama ulkomaankaupan suhteen.

Kansamme enemmistö näkee oikeutuksen EU jäsenyydellemme sinnikkäistä
vastalauseista huolimatta. Huutoäänestys ei kuulu
länsimaiseen demokratiakehykseen.

13

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten vaan
      • capt.cöpenick evp

        Sano.


    • talollinen

      Muuten ihan hyvä kirjoitus, mutta saisit kiinnittää huomiota seuraaviin kohtiin:

      "Sitä että pieniä jäsenmaita kohdellaan
      epäoikeudenmukaisesti."

      Väärin. Kaikilla jäsenmailla on EU:ssa tasa-arvoiset päätöksentekomahdollisuudet.

      "Meillä lopultakaan ei ole paljon eroa Baltian maiden tilanteeseen. "

      Olisit saanut tarkentaa, miksi ei ole. Se johtuu nimittäin siitä, että olemme molemmat EU:n jäseniä.

      "Kansamme enemmistö näkee oikeutuksen EU jäsenyydellemme sinnikkäistä
      vastalauseista huolimatta."

      Siitä plussaa! Mitä useampi on korkeasti koulutettu, sitä vähemmän on kitiseviä maalaisänkyröitä.

      • ettei sinua Suomi

    • fin.

      "Muina perusteluina on mm Suomen Pankin kyky
      hoitaa rahapolitiikkaamme.
      Sama ulkomaankaupan suhteen."

      Tämä kohta jäi hieman epäselväksi. E Liikasen johtaman Suomen Pankin kykyä hoitaa rahapolitiikkaa on kyllä totisesti syytä epäillä, mutta jos tarkastelemme rahapolitiikkaamme vuosien 93 ja 99 välillä, niin en nyt siinä niin suurta vikaa näkisi.

      Viittauksesi ulkomaankauppaan tässä yhteydessä ei minulle avautunut ollenkaan.

      • capt.cöpenick evp

        Aattelepa niitä Suomen Pankin valuttakiemuroita.

        Valuttaa saattoi lähteä maasta kuin synnin sumua.
        Korko nous kerrankin 40%:n
        Ne ikuiset inflaatiokeinot tilanteen normalisoimiseksi.

        Nyt kun lainanotto on kait huipussaan ja ihmisillä lähes yläripaan suuria asuntolainoja.
        On hyvä, ettei tarvi henkikurkussa pelätä jyrkkiä koronnousuja.

        Ulkomaankaupassa nyt EU:n puolinen, upporikas Norjakin saa maksaa tullimaksuja EU kaupastaan.

        Emme ole Norja. Mut sekin on silti Nato jäsen.


      • fin.
        capt.cöpenick evp kirjoitti:

        Aattelepa niitä Suomen Pankin valuttakiemuroita.

        Valuttaa saattoi lähteä maasta kuin synnin sumua.
        Korko nous kerrankin 40%:n
        Ne ikuiset inflaatiokeinot tilanteen normalisoimiseksi.

        Nyt kun lainanotto on kait huipussaan ja ihmisillä lähes yläripaan suuria asuntolainoja.
        On hyvä, ettei tarvi henkikurkussa pelätä jyrkkiä koronnousuja.

        Ulkomaankaupassa nyt EU:n puolinen, upporikas Norjakin saa maksaa tullimaksuja EU kaupastaan.

        Emme ole Norja. Mut sekin on silti Nato jäsen.

        Eikös nämä SP:n valuuttakiemurat ja hurjat korkojen nousut olleet ajalta ennen kelluvaa markkaa? Ei pidä lukea EU:n ansioksi sellaista mikä ei ole EU:n ansiota.

        Mistä EU:n kaupasta Norja maksaa tullimaksuja? Aivan, kala- ja maataloustuotteiden kaupasta, koska ei halunnut EU:n kalastusalusten tulevan tyhjentämään aluevesiään.
        Tiedät oikein hyvin, että suomalainen teollisuus on käynyt tullivapaata kauppaa EEC/EY-alueella jo 70-luvulta lähtien. Siis pois lukien maataloustuotteiden kauppa.


    • Riitta S

      Olet kai pasifistina ottanut huomioon myös sen tosiseikan, että EU laajentuessaan joutuu Turkin kautta tekemisiin levottoman Aasian ja islamilaisten maiden kanssa? Luuletko todellakin, että EU:lla, USA:n tapaiseksi liittovaltioksi pyrkivällä suurvallalla, ei ole mitään taloudellisia pyrkimyksiä, joiden vuoksi se ei olisi valmis sotaan? Oletko todellakin noin yksisilmäinen ja naiivi?

      Toisin kuin Kremlin kanssa asioidessa, Suomi voikin olla seuraavaksi aloittamassa sotia ja joutumassa sen vastuun kannon vuoksi myös sotatoimien kohteeksi, vaikka sillä ei ole mitään omakohtaista hyötyä tilanteesta. Kuka kärsii? Suomen kansa. Kuka korjaa hyödyn? Ei ainakaan Suomi.

      Sen lisäksi eurooppalaisen "rauhan puolesta" syntynyt EU ei ollut valmis tekemään mitään Euroopan sydämmessä riehuneen sisällissodan vuoksi, minkä seurauksena yli 300 000 ihmistä kuoli ja joista monet olivat vielä syyttömiä siviilejä. Eiköhän se kerro jo ihan tarpeeksi, mistä tässä liittovaltiossa on oikeasti kysymys.

      Tarvitsemmeko siis yhteisöjä? Yhteisöjä, joista saatava taloudellinen hyöty on kansallisiin menetyksiin verrattuna minimaalinen? Emme. Ruotsissa ei ole euroa, Norja ei ole edes mukana EU:ssa. Koittakaapas nyt ajatella suomalaiset miehet järkevästi. Se ei ole ainakaan vielä myöhäistä.

      Tiesitkö muuten, että Venäjä on tarkkailijajäsenenä Suomen tapaan Natossa? Mihin Natoa edes tarvitaan, kun ei ole Varsovanliittoa? Ajamaan USA:n öljypolitiikkaa Irakissa?

      • capt.cöpenick evp

        Kun EU alueen ulkopuolinen maa, Puolaa liitettiin Unionin jäseneksi kyllä turbulenssia
        oli monella finskillä vatsanseudulla.

        Miten tämä katolinen, ansioitunut iltalypsäjä sopeutuisi sille asetettuihin ehtoihin.
        Kysyttiin miten tanakasti veli/sisko puolalainen asettuu suomalaiseen ruokapöytään?

        Jäsenmaitahan tuli puolet lisää. Jäsenmaksut meilläkin nousevat. Aina on kärsijöitä,
        joille se viimeinen lisäolki taittaa virtuaalisen kamelinselän.

        Turkki tulisi jäseneksi 2015, joten sopeutumisaikaa vielä on.
        Silti en käsitä sitä, että Turkin jäsenyys olisi EU:lle vahvuustekijä!

        Pitää luottaa, että "herrat tiennee". Ei ne yksilöinä suomalaisista eroa paljonkaan.
        Olemme tulleet Eurooppaan turkkilaisesten kansojen kautta.
        Meilläkin on siis geeneissämme turkkilaisverta, siellä täällä.

        Kait eurooppalaisten huono syntyvyys kohentuisi näin....
        -----------------------------------------------
        Pienellä Suomen kansalla ei ole perusedellytyksiä pärjätä yksinään.

        Jos kaikkien aikojen valtiomieslahjakkuus UKK eläisi hän olisi luullakseni ollut
        innolla mukana EU liittymisessä.

        Venäjän rikastuminen energiavaroillaan on tietysti hyvä ja paha asia.
        Hyvä niin kauan laajentumispyrmykset pysyvät nykyisella tolalla.


      • Siihen esimerkiksi

        Että venäjän kansallismielisyys pysyy jollain lailla aisoissa. Venäjä "suuri slaavilainen sielu" haluaa aina ja pysyvästi laajentua entisille rajoilleen, Baltiaan, Suomeen, Puolaan, Ukrainaan ym. Ei se haave minnekään ole hävinnyt. Se voi olla lyöty tilapäisesti, mutta ajatus palaa aina takaisin. Siihen me tarvitsemme vahvaa NATOA ja EU:ta


      • capt.cöpenick evp
        Siihen esimerkiksi kirjoitti:

        Että venäjän kansallismielisyys pysyy jollain lailla aisoissa. Venäjä "suuri slaavilainen sielu" haluaa aina ja pysyvästi laajentua entisille rajoilleen, Baltiaan, Suomeen, Puolaan, Ukrainaan ym. Ei se haave minnekään ole hävinnyt. Se voi olla lyöty tilapäisesti, mutta ajatus palaa aina takaisin. Siihen me tarvitsemme vahvaa NATOA ja EU:ta

        Isovenäläisyys tunnustaa vain kowaa woimaa.


      • kriittinen.
        Siihen esimerkiksi kirjoitti:

        Että venäjän kansallismielisyys pysyy jollain lailla aisoissa. Venäjä "suuri slaavilainen sielu" haluaa aina ja pysyvästi laajentua entisille rajoilleen, Baltiaan, Suomeen, Puolaan, Ukrainaan ym. Ei se haave minnekään ole hävinnyt. Se voi olla lyöty tilapäisesti, mutta ajatus palaa aina takaisin. Siihen me tarvitsemme vahvaa NATOA ja EU:ta

        "Tiesitkö muuten, että Venäjä on tarkkailijajäsenenä Suomen tapaan Natossa? Mihin Natoa edes tarvitaan, kun ei ole Varsovanliittoa? Ajamaan USA:n öljypolitiikkaa Irakissa?"

        Pitääkö tämä ta - va - ta teille vanhoille jästipäille, vai ettekö vain osaa lukea? Mitä ihmeen järkeä on roikkua NATO:ssa, jos se hyökkäävä osapuoli on siellä myös mukana. Arvatkaapas, paljonko tämä turha henkivakuutus tulee maksamaan vuosittain, kun puolusmäärärahoja pitää nostaa nykyisestä ja jos Suomi joutuisi ottamaan osaa sotatoimiin Irakissa ja tulevaisuudessa myös Iranissa? Haluatteko suurvenäläisyyden lisäksi olla tekemissä myös Osama Bin Ladenin ja Al Qaidan kanssa?


      • capt.cöpenick evp
        kriittinen. kirjoitti:

        "Tiesitkö muuten, että Venäjä on tarkkailijajäsenenä Suomen tapaan Natossa? Mihin Natoa edes tarvitaan, kun ei ole Varsovanliittoa? Ajamaan USA:n öljypolitiikkaa Irakissa?"

        Pitääkö tämä ta - va - ta teille vanhoille jästipäille, vai ettekö vain osaa lukea? Mitä ihmeen järkeä on roikkua NATO:ssa, jos se hyökkäävä osapuoli on siellä myös mukana. Arvatkaapas, paljonko tämä turha henkivakuutus tulee maksamaan vuosittain, kun puolusmäärärahoja pitää nostaa nykyisestä ja jos Suomi joutuisi ottamaan osaa sotatoimiin Irakissa ja tulevaisuudessa myös Iranissa? Haluatteko suurvenäläisyyden lisäksi olla tekemissä myös Osama Bin Ladenin ja Al Qaidan kanssa?

        Eihän sinne Natoon hyvä "kriittinen" olla vielä kuuteen vuoteen liittymässä.

        Ehdotan tuumaustaukoa yli seuraavien pressavaalien!!! Katellaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe