Mikä 80-luvun kotim. sarja?

Niiskuneiti80

Tarina kertoi punkkaritytöstä ja hänen elämästään, kavereistaan ja perheestään. Muistan, että hänen isäänsä esitti Markku Huhtamo, ja isällä oli sarjassa rautakauppa.

Tyttö (punkkari) tutustui johonkin poikaan, he kävivät jossain hylätyssä junassa jne.

Muistaako kukaan ylipäätään sarjasta mitään? Taisi olla kolmiosainen, ja pyöriä maikkarilla.

24

5892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaa ko.

      sarjan, mutta nimeä en saa mieleeni. Sorim eipä tästä tainnut mitään hyötyä olla, kun en muista edes nimeä. Katsoin kuitenkin jokaisen osan, ja muistaakseni se oli tavallista parempi ja realistinenkin sarja.

      • A.II

        Pitääpä koittaa katsella kokoelmista jos sarja sattuisi silmään. Hyvä sarja oli aikanaan!


    • vastaus..
      • Niiskuneiti80

        ..vaikka katsoin sieltä. Markku Huhtamon nimellä löytyi joku ohjelma, jossa hän esitti rautrakauppiasta, mutta kyseessä ei ollut sama ohjelma. Jatketaan etsiskelyä :)


    • Sarja oli nimeltään Kasvu. Se on kerran uusittukin.

      Sarja oli ihan hyvä, mutta jotenkin tönkösti näyteltyä draamaa. Teinien kieli oli jotenkin kankeaa, nuoren suuhun sopimatonta. Käsikirjoittaja taisi olla vanhempi henkilö ja käytti oman nuoruutensa termejä tai jotain.

      Punkkaritytöt taisivat sotkeutua hämärähommiinkin ja lopussa muistaakseni kelmit tulivat vierailemaan päähenkilölikan kotiin.

      Oliko Huhtamolla rautakauppa? Miten mä muistin, että se piti sarjassa divaria? Tytön äitiä taisi esittää Hellevi Seiro.

      • Sen oli ohjannut muistaakseni joku Apajalahti ja jos en ihan pieleen muista, niin sitä punkkarityttöä esitti hänen tyttärensä. Imdb.comista löytyy muutama Apajalahti, esim Asko Apajalahti ja Hanna Apajalahti... Mutta Kasvua ei ole merkitty kenenkään meriitteihin.


      • A.II
        j.ellroy kirjoitti:

        Sen oli ohjannut muistaakseni joku Apajalahti ja jos en ihan pieleen muista, niin sitä punkkarityttöä esitti hänen tyttärensä. Imdb.comista löytyy muutama Apajalahti, esim Asko Apajalahti ja Hanna Apajalahti... Mutta Kasvua ei ole merkitty kenenkään meriitteihin.

        Tuosta uusinnasta ei ole kovinkaan montaa vuotta aikaa kun jopa minä muistan sarjan =D

        Vaikka tuo imdb loistava paikka hakea onkin niin aina siellä näyttää puutteita olevan...


      • A.II kirjoitti:

        Tuosta uusinnasta ei ole kovinkaan montaa vuotta aikaa kun jopa minä muistan sarjan =D

        Vaikka tuo imdb loistava paikka hakea onkin niin aina siellä näyttää puutteita olevan...

        En nyt ole ihan varma milloin tuo uusitiin, mutta taitaa siitä kuitenkin yli viisi vuotta olla. Ensimmäisen kerranhan se esitettiin joskus 1980-luvun puolivälin jälkeen. Kokeilin googlellakin, mutta eipä tuosta sarjasta tunnu netistä infoa löytyvän.

        Hassua sinänsä, sillä se oli aikoinaan aika suosittu sarja ainakin omassa kaveripiirissäni.


      • Jape
        j.ellroy kirjoitti:

        En nyt ole ihan varma milloin tuo uusitiin, mutta taitaa siitä kuitenkin yli viisi vuotta olla. Ensimmäisen kerranhan se esitettiin joskus 1980-luvun puolivälin jälkeen. Kokeilin googlellakin, mutta eipä tuosta sarjasta tunnu netistä infoa löytyvän.

        Hassua sinänsä, sillä se oli aikoinaan aika suosittu sarja ainakin omassa kaveripiirissäni.

        Sarjan nimi oli Kasvu. Sen ohjasi Tapio Suominen, tuottajana oli Asko Apajalahti/Fantasiafilmi ja toista pääosaa esitti hänen tyttärensä Hanna Apajalahti.


    • epävarma oon

      Oisko ollu Julian totuudet tai jotain sinne päin. Tai sit sotken sarjoja keskenään...

    • philadelphia

      Ihanaa huomata, että joku muukin muistaa Kasvu-ohjelman. Itse asiassa minulla on ohjelman viimeinen jakso nauhalla. Uusintana se tuli jo mielestäni 10 vuotta sitten (1996) ja taisi tulla kesällä. Olin itse vasta 9v. tuolloin mutta sarja kiinnosti jo silloin. Vaikka nauhotin yhden jakson sillon uusintakierroksella, vasta viime viikon torstaina (11.5.), katsoin sen nauhalta ensimmäistä kertaa! En ymmärrä, miksi en ollut katsonut sitä aikaisemmin. Ainut hyvä puoli siinä on se, että kun en ole sitä aiemmin katsonut, niin kasetti ei ole vielä kulunut, äänen- ja kuvanlaatu on hyvä. Nyt sitä onneksi voi vielä katsoa.Sitä en muistanut, että sarjan nimi on Kasvu, ennenkuin nyt kun katsoin sen yhden jakson nauhalta. Olen kuitenkin aina muistanut, että sarjan päähenkilö oli nimeltään Nina ja sillä oli ongelmia vanhempien kanssa.Sarjahan oli 12-osainen. Aina on tullut mieleen, kun olen huomannut kasetin meidän olohuoneen videokaapissa, jossa tämä yksi jakso on, että siinähän on sen "yhden" sarjan jakso ja että siinä on joku Nina-niminen tyyppi, joka on kovaluonteinen ja on vaikeuksia kotona. Ensin en edes ajatellut katsoa sitä jaksoa kasetilta. Pengoin meidän olohuoneen videokaappia ja mietin,että katson hetken jotain ohjelmaa tai elokuvaa nauhalta. Ajattelin, että katsonpa nyt sen ohjelman, että minkälainen se olikaan.Kun katsoin sitä, olin ihan "myyty". Se sarjahan oli aivan uskomattoman hyvä!!! Tuli sellainen tunne, että on pakko nähdä sarja uusintana. Olen reilun viikon ajan miettinyt, että miten voisin nähdä Kasvu-sarjan uudestaan. Nyt te kaikki, jotka luette tätä viestiä, voisitte laittaa MTV3:n sivuille palautetta/viestiä, että näyttäisivät Kasvu-sarjan uusintana. Ehkä ne voisi näyttää sarjan uudestaan, jos useampia henkilöitä laittaa ohjelmasta palautetta. MTV3:han tämän sarjan näytti.

      • Tyttö-vm83

        Itekin oon nähny kyseisen sarjan uusintakierroksella. Oon niin nostalgiannälkäinen, et ihan jo ajankuvan takia pidin sitä hyvänä. Näyttelijäsuorituksista en niinkään muista, joten paha arvioida. Jostain mielen sopukoista muistelisin sarjan olevan vuodelta 1987. Korjatkaa jos olen väärässä.:)


    • Ikuinen nuori

      Ikivanha ketju, eikä muuten vieläkään mistään löydy tuota.
      Jotain tietoasarjasta löytyy elonetistä: http://www.elonet.fi/fi/elokuva/208395

      Itse haluisin nähdä tuon jo siksi, että tunsin huovattavan monet sarjassa esiintyneistä punkkareista kun tuli liikuttua vähän samoissa piireissä aina Stadissa käydessäni.

      • Anonyymi

        Kasvu
        Kasvun hinta (työnimi)

        Esitystiedot
        Televisioesitykset

        10.09.1987 TV3
        03.06.1996 MTV3 [3.6.- ]


      • Anonyymi

    • Elsa-Pekka

      Mustan sarjan. Movie Databaseen ei ole merkitty kaikkia mahdollisia ohjelmia.

    • Elsa-Pekka

      Näyttää siltä, että kyseistä tv-sarjaa esitettiin myös vuonna 1988.

      Helsingin Sanomat 22. 2. 1988, sivu 53.

    • television_katsoja

      Muistan Asko Apajalahden haastattelun Ilta-Sanomista silloin ensiesityksen aikoihin, oliko se sitten tosiaan 1988. Hänen tyttärensä Hanna oli sarjan kuvausten ja ensiesityksen aikoihinkin vielä alaikäinen, jotain 15- tai 16-vuotias ja ilmeisesti ihan oikeassa elämässäkin liikkui noissa punkkariporukoissa ja tietysti asianmukaisiin vaatteisiin ja meikkeihin tälläytyneenäkin.

      Haastattelussa pisti silmään se, kun Asko Apajalahti kertoi että "tiedän että Hanna käyttää päihteitä ja harrastaa seksiä satunnaisten kumppanien kanssa". Ja puhutaan tosiaan 15- tai 16-vuotiaasta naisenalusta. Ei taitaisi moinen lausahdus isän suusta enää nykypäivänä mennä läpi yhtä vähällä huomiolla kuin silloin, kun ei ollut nykyistä somea eikä mitään muutakaan.

      Silloin 1988 kun se ensi kerran tuli, olin armeijassa enkä kiinnittänyt sarjaan juurikaan huomiota. En katsonut varmaan yhtään jaksoa, mutta kun se sitten 90-luvulla tuli kesäuusintana, katsoin kaikki jaksot ja olihan se jo siihen maailman aikaan hyvin tökeröä näyttelemistä.

      Huvittavaa oli se, että niin vuonna 1988 kuin 1996:kin uusinnan aikaan sanomalehtien tv-ohjelmatiedoissa selostettiin lähes alusta loppuun mitä jaksossa tapahtuu. Eräänkin jakson kuvauksessa sanottiin että (en muista roolihahmojen nimiä) "isä kannustaa poikaa (päähenkilön pikkuveli) jääkiekkoharrastuksen pariin" ja sitten tosiaan se jääkiekkoharrastuksen pariin kannustaminen oli sitä että isä ja poika katsoivat telkkarista kun Neuvostoliitto ja Ruotsi pelasivat Izvestija-turnauksessa...

      Niinikään eräässä jaksossa, kun perheen kotona tunnelma kiristyi punkkaritytön ollessa taas teillä tietymättömillä, perheenisän kerrottiin "hakevan lohtua entisen naisystävänsä luota" ja tosiaan, niinhän se tekikin, jutteli hetken aikaa sen naisystävän kotiovella kunnes hyppäsi Talbotiinsa ja ajoi kotiin.

    • EIKÖ TÄÄ TULLU JOSKUS 90-L PUOLIVÄLISSÄ

    • Pitkätukka-68

      Jahas, joku ylläpidon älykääpiö poisti mun viestin mukamas sääntöjen vastaisena.
      Ois kiva tietää perustelut?

      Onko tänne sääntöjen vastaista laittaa kysytyn ohjelman ohjelmatiedot vai aiheeseen liittyvät youtubelinkit? Mistä tuollaiset säännöt löytyy?


      Oli miten oli, Youtubesta löytyy tuo sarja lähes kokonaisuudessaan. Kolme jaksoa kahdestatoista puutuu.

      • kasvu

        mistakohan noi 3 puuttuvaa jaksoa mahtaisi loytya?


    • Vahvistan_väitteen

      television_katsoja kirjoitti 28.10.2016 16:42

      Muistan Asko Apajalahden haastattelun Ilta-Sanomista silloin ensiesityksen aikoihin, oliko se sitten tosiaan 1988. Hänen tyttärensä Hanna oli sarjan kuvausten ja ensiesityksen aikoihinkin vielä alaikäinen, jotain 15- tai 16-vuotias ja ilmeisesti ihan oikeassa elämässäkin liikkui noissa punkkariporukoissa ja tietysti asianmukaisiin vaatteisiin ja meikkeihin tälläytyneenäkin.

      Haastattelussa pisti silmään se, kun Asko Apajalahti kertoi että "tiedän että Hanna käyttää päihteitä ja harrastaa seksiä satunnaisten kumppanien kanssa".


      Tuo pitää täysin paikkansa, voin vahvistaa tuon väitteen.
      Samoissa piireissä pyörittiin nuorena...

    • Anonyymi

      Muistaako joku sellaista suomalaista sarjaa/ohjelmaa 80-luvun loppupuolelta, jossa oli joku videopeli tavaratalossa ja jonkun pojan pää meni sekaisin sen lähettämästä signaalista, jolloin hän törmäsi ostoskeskuksen naistenvaateosastolla vaatetelineeseen päänsä lyöden. Tämä saattoi olla itsenäinen jakso jossakin ohjelmassa tai sitten jatkuvajuoninen/teemainen tarina.

      • Anonyymi

        "Kuka uskoo haikaraa"! Siinä oli Vihreä haikara.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe