Zajukan ketjussa eläkkeelle siirtynyt ex-tähtis ilmoitti lopettaneensa palstan törkylehden SumppiSanomat virallisesti. Ex-tilapäisapupaahtaja norMix kiittelee itsensä ja palstalaisten puolesta ex-tähtistä tästä ainutlaatuisesta oivalluksesta kiteyttää epämääräisistä palstaörvellyksistä lukukelpoinen ja hauka tiivistelmä, joka säännöllisen epäsäännöllisesti ihastutti ja vihastuttu meitä. Kiitos! *ojentaa virallisen kukkakimpun ja halaa*
Sumppiksen peijaisten kunniaksi palstan virallinen kaffettaja Taikis on pistänyt pöydän koreaksi. Olkaapa hyvä ja ottakaa!
PS Hämmästyttävää mutta totta, ainakaan laajalla haulla ei enään Sumppiksia löydy. Jos ex-tähtis on itse halunnut elämäntyönsä poistaa, niin OK. Jos taas joku muu taho on sen tehnyt, niin kyseessä on kulttuuriskandaali!
SumppiSanomat In Memoriam!
11
1636
Vastaukset
- sirkkux
Sumppareita oli ilo lueskella. Ilo se oli etenkin tällaiselle kirjoittelijalle kuin itse olen; jos aina en pysynyt palstan tapahtumissa mukana, Sumppareista löysin hauskan ja ytimekkään yhteenvedon palstan tapahtumista.
Tähtäri kirjoitti hyvin ja sujuvaa suomen kieltä käyttäen lähes kaiken oleellisen palstan tapahtumista. Joskus hän kirjoitti joistakin asioista jopa niin hyvin, että kirjoitusten hauskuudesta johtuen vedet silmistä valuen hänen kirjoituksiaan lueskelin. Luulen myös, etten ollut ainoa, joka nauroi ääneen hänen kirjoituksiaan lueskellessaan.
Aina jaksoin kuitenkin ihmetellä hänen uutteruuttaan. Kuinka paljon aikaa on täytynyt vaatia kaikkien niitten yhteenvetojen laatiminen, joita saimme iloksemme lukea! Säälittävää oli kieltämättä joskus, kun porukka täällä vaatimalla vaati Sumppareita luettavakseen - eikä ilmeisesti ajatellut hetkeäkään, että siellä yksi ja ainoa ahkera kirjoittaja meille lehteä luettavaksemme toimittaa. Porukka on näköjään kysellyt Sumppareita vieläkin, mutta niin mielelläni kuin itsekin niitä lueskelisin, ymmärrän Tähtärin päätöksen. Tai, oikeammin: en ymmärrä päätöstä lopettaa Sumppareitten toimittamista kokonaan, mutta päätöksen pitää taukoa toimittamisessa olisin ymmärtänyt täysin.
Kiitokseni siis minultakin Tähtärille uutterasta työskentelystä - meidän hauskuuttamiseksemme. Hän siis piti meidät myös ajan tasalla, jos olimme kiireisiä, emmekä kaikkia ketjuja itse ehtineet käymään läpi. Kiitos hänelle siitä ketjujen seuraamisesta - ja palstan tapahtumien uutisoinneista meille siis vielä kerran. Helppoa työ ei taatusti ole ollut. Tuolle työlle ainakin minä osaan arvoa antaa.
Kiitokseni vielä. Kiitokseni myös sinulle, norMix, upeasta aloituksesta. Koska näiltä näkymin olen huomisen pois, otan röyhkeästi välittömästi palan tuota valtavan suurta täytekakkua, jossa on niiiiin runsaasti kermavaahtoa päällä. Mistäköhän kermasta Taikis muuten sen vatkannut on...? Mistäs nuo rusinat tuohon päälle ovat ilmestyneet...? Entäs nuo taiteellisen näköiset piirrokset ja maalaukset...? Entäs nuo runot, jotka karamelliväreillä on kakun pinnalle kirjailtu...? Olisikohan loppujen lopuksi itse kullakin palstalaisella osuutensa tähän juhlakakkuun...? - Carmerita
Täysin mykistyneenä tämä asia on nyt todettava.
Pala Kaffeen historiaa on siirtynyt muistoihin.
Toivottavasti saamme me muutkin taletettavaksi Sumppikset omaan kansioomme.
Kaunis ja nöyrä kiitos loistokkaalle kirjoittajalle Tähtitoimittajalle bravoo huutojen kera tästä pitkäkestoisesta ,sekä ansiokkaasta työstä.
Kuten jo tuolla aiemassa komentissa ilmaisinkin, niin Sumpikset ovat olleet Kaffeen sielu.
Palstamme oma lehti teki tästä palstasta poikkeuksellisen omalla panoksellaan.
Toimittjamme huumori välittyi tekstin sisällöstä älykkään ja selkeän kielellisen ilmaisun kautta ,mitä kutkuttavimmalla tavalla.Olkoonkin,että lehden mielipide ja teema oli vain yhden persoonan varassa, muttei se silti sen arvoa pienentänyt---- päinvastoin.
Me kirjoittajat saimme paistatella lehden palstalla ja näin osaltaan myös lisääntyivät lukijat,sekä koko palstan mielenkiinto.
Lehden ilmestymistä odotti.Kuinka monesti se piristi päivän ja sai hymyn huulille. Kuinka monta riemukasta hetkeä sitä lukiessa saikaan.
Muutaman silakkakääreen ,sekä kyltyyri läpykän T.Tökerönä toimitettuani tajusin kuinka vaativaa oli yrittää lehti toimittaa. Tämä kokeilu vain lisäsi arvostustani Tähtitoimittajamme ammattitaitoiseen ja journallistiseen kyvykkyyteen.
Hän on memoria päivänsä ansainnut. Hän on ansainnut ihailumme ja kiitoksemme.
Ojentaa Tähtikselle suuren kimpun punaisia ruusuja ja kultaisen ansiomerkin.
Avatkaamme pullo sampanjaa ja juhlikaamme loistokasta toimittajaamme!
Bravoo,bravoo, bravoo!!! - Taikis
jäähyväiset lausun Sumppareille ja Tähtikselle vilpittömät lämpimät kiitokset noista lukuelämyksistä joista saimme nauttia niin monenmonta kertaa.Muistan kun tulin palstalle uutena kirjoittajana, ketään en "tuntenut" eikä kukaan minua. Tietysti moni luuli joksikin uusionikiksi, jota silloin ihmettelin. Nyt vain totean ykskantaan tuohon, että enpä ihmettele enää. Niin, kun tulin palstalle, niin luin aina lehden (joka tuolloin oli sättisanomat)huolelisesti ja sitä kautta opin tietämään nikkejä ja sain jonkinlaisen käsityksen mikä on meno ja meininki.
Lehdestä tuli minulle rakas ja jos ja kun tuli taukoja ilmestymiseen, eikä Tähtistä muutoinkaan näkynyt, niin oikeasti olin nuolissani onko hänelle sattunut jotain laiffissa. Vaikka täällä sanotaan ettei kukaan oikeasti välitä, niin on meitäkin jotka ajattelevat nikin takana olevan oikean elävän ihmisen.
Pahoittelut lehden toimittamisen lopettamisesta, mutta päätös on Tähtiksen, ei hän ole eikä ole ollut velvollinen toimittamaan meille lehteä, vaikka sellaistakin henkeä palstalla on joskus havainnut. Aikaa aikaa kutakin, ja jos ja kun lehti on tullut tiensä päähän, niin tähän on tyytyminen ja pulinat pois.
Sen sanon vielä lopuksi että palsta ei ole enää koskaan entisensä sen jälkeen kun sanomat ovat loppuneet. Mutta tästä on mentävä eteenpäin ja näin olen käsittänyt, ettei Tähtis hahmona meitä ole jättämässä ja näin ollen toivottavasti saamme sanansa säilästä nauttia muussa muodossa tulevaisuudessa.
Kaikkea hyvää sinulle Tähtis ja Kiitos monista riemastuttavista hetkistä lehtesi parissa.
*ojentaa kukkaset ja kapsahtaa kaulaan vesinorojen valuessa silmäkulmista* - turhaNtärkee
Tarkotan siis, että mä en ala silleen tunteileen tässä mitään tai muutakaan. *ojentaa kukkakaupasta varastamansa keltaisen ruusun tähtikselle*
No okei, emmä sitä oikeesti pölliny, mutta emmä ala tässä lässyttämäänkään. Sehän on tietysti selvä, että sua parempaa toimittajaa ei ole olemassakaan, ainakaan täällä, tai jotain. Thänkiy very mats. :)- turhaNtärkee
Niin, pieni lisäys tuohon viimoseen kappaleeseen, että tuolla toimittajalla todellakin tähtiksentätiä...
- kutakin
sanoi Ludvig XVIkin ennen kuin pää koppaan kolahti.
Kohti uusia haasteita kuten yrityksensä ennen konkurssiaaltoa realisoineet it-miljonäärit.- Puskish
Mitä ovat uudet haasteet, jotka kutsuvat?
- pitkiä
Puskish kirjoitti:
Mitä ovat uudet haasteet, jotka kutsuvat?
korviasi ja kuuntele.
- Puskish
pitkiä kirjoitti:
korviasi ja kuuntele.
Joillekuille sitä pitää aina olla uutta.
- jokinen
Hitto, täällähän on fiilikset kuin hautajaisissa. Eikä syyttä.
Sumppareita ei ole. Ilman palstalaisia ja ilman Tähtistä Sumppareita ei olisi koskaan ollutkaan. Me palstapörrääjät voimme syyttää itseämme, emme kyenneet pitämään Sumppareita elossa sen pitempää aikaa.
*katsoo monttuun*
Paljon meiltä jäi Tähtikselle sanomatta; pidimme lehteä automaattina joka tulee, joka luetaan ja liian usein kiittämättä matkaa jatketaan.
Onneksi norMix avasi paikan missä voimme sanoa kaiken mikä on jäänyt sanomatta.
Sumpparit elää muistoissamme.
Kiitos Tähtis! ex-tähtitoimittajalle. Kiitos mittavasta työstäsi paahtimossa/lataamossa, että saatiin päivänpolttavat aiheet luettavaksi, ja lisäksi vielä uutiset tapahtumista muilla palstoilla.
Uskomattoman mahtavaa työtä meidän palstalaisten riemuksi.
*ojentaa konkkapullon*
Jaa, kun kerran tarjoiluakin on järjestetty, juodaanpa sitten samalla päiväkahvit. Kenenkäs pöytään saan istuutua?
Kiitos tarjoilusta. Nyt tekee mieli tuonne lumipyryyn. Mukavaa päivän jatkoa.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784