Nenäleikkaus

Ella...

Olen haaveillut nenäleikkauksesta aika kauan. En tiedä paljon mitään kauneuskirurgiasta, sen riskeistä ja hinnoista ym. Opiskelijana ei sellaiseen kyllä olis varaakaan.
Ajattelin nyt lähinnä huvikseni kysyä, että missä kannattaisi leikkauttaa nenänsä ja paljonko nenäleikkaus yleensä maksaa? Tietysti se riippuu paikasta ja toimenpiteistä paljonkin, mutta jos joku osaisi sanoa kuvitellun hinnan.

20

18074

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mariela

Itse olen haaveillut toisenlaisesta nenästä jo useita vuosia. Haluaisin nenän pääni "hyppyrin" pois, ja haluaisin siitä suoremman ja naisellisemman. Onko tuollainen rustoalueen poistaminen halvempaa kuin joku luisen kyhmyn poistaminen?

• Subdum

...on halvempaa. Hinta kohoaa parhaimmillaan tonneja siinä vaiheessa kun kosketaan luuhun. Itse harkitsen myös leikkausta, yritän juuri kerätä rohkeutta konsultaatioon. ;)

• Sini_

Olen menossa nenäleikkaukseen ja minulta poistetaan juuri tuota nenän hyppyrimäisyyttä ja ja muutenkin muokataan vähän sirommaksi ja suoraksi.

• Joni

...tutkia netistä ensin. Esim. Googleen hakusanaksi plastiikkakirurgia, joka antaa heti alkuun kolme sponsoroitua linkkiä Suomen suurimpiin plastiikkakirurgisia operaatioita tekeviin sairaaloihin.

• ...

tutustumista alkuun eri sairaaloiden kotisivuille. Sieltä saa paljon tietoa toimenpiteestä ja hinnoista. Korjautin oman nenäni ja se oli paras päätökseni ikinä. Harmittelen vain sitä, että en tajunnut tehdä jotain jo vuosia sitten.

Mulla muotoiltiin sekä luuta että rustoa. Leikkaus maksoi 3000 euroa.

Ei se luun viilaaminen maksa sen enempää kuin rustonkaan. Nenän muodon isompi korjaaminen esim. kärjen nosto tuo lisää hintaa. Monesti nenän kärjen rustojen muotoilu on jopa kalliimpaa kuin vähäisen kyömyn viilaus.

• Subdum
        ... kirjoitti:

tutustumista alkuun eri sairaaloiden kotisivuille. Sieltä saa paljon tietoa toimenpiteestä ja hinnoista. Korjautin oman nenäni ja se oli paras päätökseni ikinä. Harmittelen vain sitä, että en tajunnut tehdä jotain jo vuosia sitten.

Ei se luun viilaaminen maksa sen enempää kuin rustonkaan. Nenän muodon isompi korjaaminen esim. kärjen nosto tuo lisää hintaa. Monesti nenän kärjen rustojen muotoilu on jopa kalliimpaa kuin vähäisen kyömyn viilaus.

Voisiko tiedustella missä operaatiosi suoritettiin? :)

• kyselevä
        ... kirjoitti:

Voisitko kiltti kertoa missä nenäsi leikattiin?

• ...
        kyselevä kirjoitti:

Voisitko kiltti kertoa missä nenäsi leikattiin?

Eiran sairaalassa. Sain asiantuntevaa palvelua alusta loppuun. Voin suositella oman kokemukseni perusteella. Kokemusta vain siis nenäleikkauksesta.

• heräsi
        ... kirjoitti:

Eiran sairaalassa. Sain asiantuntevaa palvelua alusta loppuun. Voin suositella oman kokemukseni perusteella. Kokemusta vain siis nenäleikkauksesta.

Voisitko kertoa, kuka heistä leikkasi?
        Jos menee liian henk. koht. niin ei tietysti tarvitse,

• kallista
        ... kirjoitti:

Kyllä luun korjaaminen usein lisää hintaa, koska se pitää tehdä nukutuksessa. Ja nukutus maksaa paljon.

• ...
        kallista kirjoitti:

Kyllä luun korjaaminen usein lisää hintaa, koska se pitää tehdä nukutuksessa. Ja nukutus maksaa paljon.

luun muotoileminen edellytä nukuttamista vaan sen voi tehdä myös sedaatiossa ja paikallispuudutuksella. Mun leikkaus tehtiin nimenomaan jälkimmäisellä tavalla.

Tylsää kun täällä kirjoittelee henkilöt, jotka eivät asioista tiedä.

• kallista
        ... kirjoitti:

luun muotoileminen edellytä nukuttamista vaan sen voi tehdä myös sedaatiossa ja paikallispuudutuksella. Mun leikkaus tehtiin nimenomaan jälkimmäisellä tavalla.

Tylsää kun täällä kirjoittelee henkilöt, jotka eivät asioista tiedä.

Minä kyllä tiedän mistä puhun, nenäni luuta ja rustoa on muotoiltu kolme kertaa. Olen aika hyvin perillä nenäleikkauksesta.

Nykyään luun korjausleikkauset suoritetaan yleensä nukutuksessa, koska luun hakkaaminen voi olla hyvin traumaattista puudutuksessa. Sitä voi miettiä kun taltalla hakataan luuta nenänvarressa, miltä se tuntuu. Itse en sitä edes haluaisi kokea, eikä kirurgini siihen olisi suostunutkaan. Kyseinen henkilö on Suomen kokeneimpia ellei kokenein nenäleikkaaja. Ihmettelen vain, että kuka kirurgi puudutuksessa luuta vielä korjailee tai sitten korjaus on ollut pieni tai siitä on aikaa. Tietoni asiasta olen saanut kahdelta eri plastiikkakirurgilta ja seuraamalla alan lehtiä.

"Tylsää kun täällä kirjoittelee henkilöt, jotka eivät asioista tiedä."

Niin, kannattaa miettiä kuinka hyvin on perillä asioista ennenkuin alkaa tänne kirjoitella.

• Edelliselle
        kallista kirjoitti:

Minä kyllä tiedän mistä puhun, nenäni luuta ja rustoa on muotoiltu kolme kertaa. Olen aika hyvin perillä nenäleikkauksesta.

Nykyään luun korjausleikkauset suoritetaan yleensä nukutuksessa, koska luun hakkaaminen voi olla hyvin traumaattista puudutuksessa. Sitä voi miettiä kun taltalla hakataan luuta nenänvarressa, miltä se tuntuu. Itse en sitä edes haluaisi kokea, eikä kirurgini siihen olisi suostunutkaan. Kyseinen henkilö on Suomen kokeneimpia ellei kokenein nenäleikkaaja. Ihmettelen vain, että kuka kirurgi puudutuksessa luuta vielä korjailee tai sitten korjaus on ollut pieni tai siitä on aikaa. Tietoni asiasta olen saanut kahdelta eri plastiikkakirurgilta ja seuraamalla alan lehtiä.

"Tylsää kun täällä kirjoittelee henkilöt, jotka eivät asioista tiedä."

Niin, kannattaa miettiä kuinka hyvin on perillä asioista ennenkuin alkaa tänne kirjoitella.

nenäni luuta ja rustoa on korjattu kaksi kertaa. Molemmat kerrat Suomessa, hyvällä kirurgilla ja paikallispuudutuksessa. Sedaatio vaikuttaa niin voimakkaasti, että olo oli kanttu vei molemmilla kerroilla.

Ei kannata kirjoittaa tänne, että luuta ei muovailla paikallispuudutuksessa jos niin kerran tehdään.

Jos toimenpide voidaan suorittaa sedaatiossa ja paikallispuudutuksessa, tulisi se tehdä siinä, sillä tällöin vältytään turhalta nukuttamiselta.

Toisaalta, kyllähän jotkut aatut vaativat nukutusta hammaslääkärikäynneilläkin...

• kallista
        Edelliselle kirjoitti:

nenäni luuta ja rustoa on korjattu kaksi kertaa. Molemmat kerrat Suomessa, hyvällä kirurgilla ja paikallispuudutuksessa. Sedaatio vaikuttaa niin voimakkaasti, että olo oli kanttu vei molemmilla kerroilla.

Ei kannata kirjoittaa tänne, että luuta ei muovailla paikallispuudutuksessa jos niin kerran tehdään.

Jos toimenpide voidaan suorittaa sedaatiossa ja paikallispuudutuksessa, tulisi se tehdä siinä, sillä tällöin vältytään turhalta nukuttamiselta.

Toisaalta, kyllähän jotkut aatut vaativat nukutusta hammaslääkärikäynneilläkin...

Milloin leikkauksesi on tehty ja minkä verran luutasi on korjattu? Kertoisitko vielä tämän hyvän kirurgisi nimen?

Kyse ei ole siitä, että olisin vaatinut mitään nukutusta, vaan siitä, että näin toimitaan.
        Itse en ota edes puudutusta hammaslääkärissä, koska se nyt on aivan turhaa.

Minulle on tehty paikallispuudutuksessa kyllä muita leikkauksia, eikä olo ole todellakaan ollut sellainen, etten olisi hyvin tajunnut mitä tapahtuu.

Kertoisitko vielä, miltä se tuntuu, kun tuossa silmien välissä hakataan luuta? Kirjoitustyylistä päätellen olet tuo ihminen, joka jo kommentoi edelliseen viestiini. Olet vain muuttanut nimmarisi. Ja tässäpä sinulle lainaus Siluetin nettisivuilta

"Nenäleikkaus on aina yksilöllistä mittatilauskirurgiaa, joka koostuu sarjasta useita pieniä toimenpiteitä. Nenäleikkaus kestää tavallisesti noin 2–3 tuntia ja potilas kotiutetaan joko samana tai seuraavana päivänä. Anestesia valitaan toimenpiteen laajuuden mukaan. Yleensä leikkaus tehdään nukutuksessa anestesialääkärin valvomana. Potilaan toivomuksesta leikkaus voidaan tehdä joissain tapauksissa paikallispuudutuksessa."

ja Nordströmin sivuilta:
        "Pelkästään rustoihin ja ihoon kohdistuvat leikkaukset tehdään yleensä paikallispuudutuksessa. Jos leikkauksessa muotoillaan myös luita tai potilas on muutoin kipuherkkä, hänet nukutetaan."

Kuten huomaat, tietosi eivät ole ihan ajan tasalla.

• ...
        kallista kirjoitti:

Milloin leikkauksesi on tehty ja minkä verran luutasi on korjattu? Kertoisitko vielä tämän hyvän kirurgisi nimen?

Kyse ei ole siitä, että olisin vaatinut mitään nukutusta, vaan siitä, että näin toimitaan.
        Itse en ota edes puudutusta hammaslääkärissä, koska se nyt on aivan turhaa.

Minulle on tehty paikallispuudutuksessa kyllä muita leikkauksia, eikä olo ole todellakaan ollut sellainen, etten olisi hyvin tajunnut mitä tapahtuu.

Kertoisitko vielä, miltä se tuntuu, kun tuossa silmien välissä hakataan luuta? Kirjoitustyylistä päätellen olet tuo ihminen, joka jo kommentoi edelliseen viestiini. Olet vain muuttanut nimmarisi. Ja tässäpä sinulle lainaus Siluetin nettisivuilta

"Nenäleikkaus on aina yksilöllistä mittatilauskirurgiaa, joka koostuu sarjasta useita pieniä toimenpiteitä. Nenäleikkaus kestää tavallisesti noin 2–3 tuntia ja potilas kotiutetaan joko samana tai seuraavana päivänä. Anestesia valitaan toimenpiteen laajuuden mukaan. Yleensä leikkaus tehdään nukutuksessa anestesialääkärin valvomana. Potilaan toivomuksesta leikkaus voidaan tehdä joissain tapauksissa paikallispuudutuksessa."

ja Nordströmin sivuilta:
        "Pelkästään rustoihin ja ihoon kohdistuvat leikkaukset tehdään yleensä paikallispuudutuksessa. Jos leikkauksessa muotoillaan myös luita tai potilas on muutoin kipuherkkä, hänet nukutetaan."

Kuten huomaat, tietosi eivät ole ihan ajan tasalla.

jo itsekin, että luuta muovaillaan myös paikallispuudutuksessa. Se riittää.

Korjasin vääräksi tietämäni väitteen, jota Sinun tuntuu olevan vaikea myöntää. Olisin itsekin halunnut tietää asioista niiden oikean laidan leikkausta harkitessani.

Onhan se selvää, että suuremmissa leikkauksissa käytetään nukutusta, mutta se, mistä sanoit luun muovailusta ja siihen "aina" liittyvästä nukutuksesta, ei ole totta. Mutta tämänhän korjasit seuraavassa viestissäsi.

• lopeta jo
        ... kirjoitti:

Korjasin vääräksi tietämäni väitteen, jota Sinun tuntuu olevan vaikea myöntää. Olisin itsekin halunnut tietää asioista niiden oikean laidan leikkausta harkitessani.

Onhan se selvää, että suuremmissa leikkauksissa käytetään nukutusta, mutta se, mistä sanoit luun muovailusta ja siihen "aina" liittyvästä nukutuksesta, ei ole totta. Mutta tämänhän korjasit seuraavassa viestissäsi.

Kylläpä joku viitsii nussia pilkkua. Hohoijaa.

• kallista
        ... kirjoitti:

Ei minun ole vaikea myöntää, että paikallispuudutuksessa tehdään nenäntrimmausta. Ja katsoin, että sinun leikkauksesi hintakin on ollut 3000euroa, mikä viittaa aika pieneen
        leikkaukseen (siis, jos se on tehty viime vuosina). En tarkoittanut alunperinkään, etteikö luuta joskus poikkeustapauksissa voida käsitellä puudutuksessa.

"Olisin itsekin halunnut tietää asioista niiden oikean laidan leikkausta harkitessani."

Sinulle ei siis kerrottu asioiden oikeaa laitaa leikkausta harkitessasi vai? Olisitko ehkä tehnyt jotain toisin?

Minulle kyllä kerrottiin mielestäni kaikki tarpeellinen, itse asiassa varmaan enemmänkin kuin oli tarpeen. Pystyin sillä tiedolla oikein hyvin tekemään päätökset leikkauksista.

• uusi nenä
        ... kirjoitti:

"Ei se luun viilaaminen maksa sen enempää kuin rustonkaan."

Kyllä luun muotoilu kyselyideni perusteella maksaa enemmän kuin ruston. Oon kysynyt hintoja sairaaloista ja sanoivat,että tätyy nukuttaa kun muotoilevat luuta ja tämä lisää hintaa tosi paljon. Mulla kun on hieman kyömyä ja vielä liian leveä rustokin kaupan päälle.

• uusi nenä
        uusi nenä kirjoitti:

"Ei se luun viilaaminen maksa sen enempää kuin rustonkaan."

Kyllä luun muotoilu kyselyideni perusteella maksaa enemmän kuin ruston. Oon kysynyt hintoja sairaaloista ja sanoivat,että tätyy nukuttaa kun muotoilevat luuta ja tämä lisää hintaa tosi paljon. Mulla kun on hieman kyömyä ja vielä liian leveä rustokin kaupan päälle.

kun luin viestit loppuun,että joku oli jo korjannut tietosi. Sorry,oon vähä hätäne,pitäs ekaks lukea viestit ja sitte vastata.

• viisasaikuinenneuvoo1903

Nenäleikkaus on todella vaikea operaatio niin kirurgin kuin paranemisprosessin kannalta.

Jos suunnittelet nenäleikkausta, mieti ensin olisiko jokin kevyempi vaihtoehto tilalle parempi, esim:
      - pieni leukaimplantti jolloin nenä jää vähemmän hallitsevammaksi kasvoissa
      - täyteainepistoksilla voi muovata nenää, esim. kyömy lähtee kun sen ylä- ja alapuolelle laitetaan hieman korotusta
      - meikkivarjostuksilla voi kaventaa ja muotoilla nenää edestäpäin katsottuna
      - korosta silmiä ja huulia vahvalla meikillä jolloin huomio kiinnittyy enemmän niihin
      - kokeile erilaista kulmakarvojen mallia
      - korkea ja tuuhea kampaus pienentää kasvoja
      - opettele näkemään nenäsi toisella tavalla, arvosta persoonallisuutta
      - tutustu videoita katsomalla, miten nenäleikkaus tehdään ja mitä siinä tapahtuu niin saatat muuttaa mielesi
      - terapia voi auttaa sinua hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet
      - mieti mitä kaikkea voisit saada tai minne voisit matkustaa sillä summalla, mitä nenäleikkaus maksaa

Nenäleukkauksen riskejä ja haittoja voivat olla mm.
      - hengitysvaikeudet nenän kautta
      - niistämisvaikeudet
      - tunto-ongelmat, tunnottomuus, hermokivut
      - nenän palelu kylmässä ulkoilmassa
      - tyytymättömyys lopputulokseen
      - epäsymmetrinen tai luonnoton nenä
      - arvet
      - nukutuksen tai leikkauksen aiheuttamat komplikaatiot

Muuta huomioitavaa liittyen nenäleikkaukseen
      - lastaa pidetään vähintään viikko
      - hengität ensimmäisten päivien ajan pelkästään suun kautta, mikä aiheuttaa suun ja huulien kuivumista sekä kurkkukipua
      - lasta voi aiheuttaa kutinaa ja ihomuutoksia
      - leikkaus aiheuttaa pitkäaikaista turvotusta koko kasvojen alueelle, ei ainoastaan nenään
      - silmäsi voivat pahimmillaan muurautua umpeen turvotuksesta ja silmään voi paineen vuoksi aiheutua punainen verihyytymä
      - yhdellä kerralla ei välttämättä ole mahdollista saada suurta lopputulosta
      - jokaisen ihmisen nenä on erilainen joten kirurgi ei voi etukäteen taata sinulle juuri sitä lopputulosta mitä on ajateltu
      - muut ihmiset voivat pitää sinua pinnallisena kauneusleikkauksesi takia
      - nenäleikkaus maksaa paljon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe