Onko teillä kokemuksia LT:n moottorien kestävyydestä kun toiset kehuu ja toiset haukkuu aivan surkeaksi ( kyseessä siis vanhemman mallin LT).Kuulemma golffin koneesta isonnettu lisäämällä pari sylinteriä...
VW LT:n moottorit huonojako?
25
18414
Vastaukset
- esa
kyllä kestää jos et keitä konetta, aikanaan kyseiseen koneeseen sai markanaikana 3 eri kansipahvia halvin n 270mk jokin 400mk ja kallein 700 mk kumpikaan halvempi ei kestäny puoltavuotta kauempaa. kyllä kone kestää oikeenkäytettynä isältä pojalle...
- löytyy
Minulla on ollut monta vanhaa LT:tä. Yksi tarvitsi lohkolämppäriä kesälläkin käynnistyäkseen. Yksi päästi jotain takaisinkierrätyskautta (???) välillä jonkun satsin imusarjaan ja kone ryntäsi hetken omia aikojaan. En koskaan korjauttanut sitä joten tarkempi analyysi jäi tekemättä vian syystä.
Yleensä moottorit ovat toimineet mutta kylmänä pöllyttelevät. Rempatut koneet maksoivat toistakymmentä vuotta sitten jotain 4000 euroa ja niillä ajoi tuollaisen satatuhatta kilsaa. - Rallattelija
Joo itsellä on ollut vuodesta 1997 VW LT28 vm. 1990 6:s koneella jolla oli ajettu 218 000 km kun ostin sen ja nyt on kilometrejä 320 000, eikä vokkelossa oo ollut mitään. Ressukka joutuu talvetkin seisomaan pakkasessa mutta aina kevään tullen on valmiina palvelukseen!!
- savustaja..
Äänekäs ja mustaa savua työntävä.
Turbokone kestää 300 tkm. Vapaastihengittävä 500 tkm.- naurattaa
Jaaha. siinä taas yksi tietäjä, joka ilmeenkään värähtämättä esittää täällä faktatietoja. :-)))
Iskäkö sulle tollasta kerto vai mistä kekkasit noi luvut? - joopajooo
Kerrotko tuossa itsestäsi?? Volkkarin kuutosdieseli on kyllä yksi varmimpia ja yksinkertaisimpia koneita joita yleensä ko. kokoluokkaan on tehty. Käyttö edellyttää tietysti asiantuntevan huollon silloin tällöin. Kaiken pilannut kroposnikkari on tässäkin tapauksessa auton pahin vihollinen. Naurettavat kilometriarviosi kertovat sinun olevan selvästi jokin hiasemies vailla vertaa. Ei voi hiasemies käsittää että nuo kilometrit ovat oikealla moottorilla vasta sisäänajoa. Taitaa muuten olla VW:n kone kokoluokkansa ainoa jolla on dokumentoidusti ajettu (tosin Volvossa) ilman remonttia lähes 900 tuhatta. Revi siitä!
- Peltsi
Onko tätä konetta käytetty myös volvossa? kaverin 940 volvossa on kuulemmma volkkarin dieselkone ja kyllä se kehuu sitä. Menee kuulemma 6,5litralla ja on 120heppaa. onko se 2.4litrainen 6sylinterinen vai? Entäs se 850 volvossa oleva 2.5litrainen, onko se enää volkkarin kone
mistä löytyisi tarkempia tietoja koneesta?- etrt45rt334t
850:sten ja V70:sten 2.5tdi on tosiaankin volkkarin kone. Sama kone kuin Audeissa ole AEL-tyyppinen moottori. 5-sylinterinen. Kova kone.
- Sulo
Oman kokemuksen perusteella en voi suositella ko. moottoria kenellekkään. Joskus erehdyin ostamaan LT:n ja kaksi moottoria mossahti aivan yllättäen. Ensin vapari ja sitten turbo malli. Jakohihna tiputteli hampaintaan reilun 20t:n jälkeen ja seurauksen voi vaan kuvitella. Moottorissa on 2 kpl hammashihnoja joten vaihto ja säätö vaatii muutaman erikoistyökalun. Turbo-mallissa lisäksi kansi alkaa halkeilemaan ajan myötä. Kannen tiiviste oli turboon aivan sikakallis.
Vanhemmissa diesel volvoissa ( ainakin 200 ja 700 sarjassa)käytettiin samaa moottoria ja niissä se toimi paremmin kun ei ollut ajossa niin tiukilla kuin pakussa tai kevytkuorma-autossa.- Leijona45/48
Myytävänä vw 2,4D rempattu motti. Hoonattu uudet laakerit ja männän renkaat. Kansi ok. Sisältää suuttimet ja ruiskutuspumpun. Koeaettu rempan jälkeen. Toimiva tasakätntinen motti. H 450€ Nyt on paikalla volvo740 öljypohja
- Jamppa1
Leijona45/48 kirjoitti:
Myytävänä vw 2,4D rempattu motti. Hoonattu uudet laakerit ja männän renkaat. Kansi ok. Sisältää suuttimet ja ruiskutuspumpun. Koeaettu rempan jälkeen. Toimiva tasakätntinen motti. H 450€ Nyt on paikalla volvo740 öljypohja
vaan myy tuolle kaverille, saat ikiaikaisen riesan. Kaverihan on tosiaan ottanut joka palstalla asiakseen satuilla noista LT:istä joita epäilen hänen edes omistaneen. Noista jutuista haisee bullshitti aika pahasti rivien välistä.
Totuushan on että nuo kuusimukiset, kuten saman ikäiset viitoset ja nelosetkin ovat huippukoneita ja kestävät kukin käyttökohteessaan, lukuunottamatta transporteriin tungettua nelimukista. Niissä ei kannet kestä kuin puolet siitä mitä henkilöpeleissä. - Leijona45/48
Jamppa1 kirjoitti:
vaan myy tuolle kaverille, saat ikiaikaisen riesan. Kaverihan on tosiaan ottanut joka palstalla asiakseen satuilla noista LT:istä joita epäilen hänen edes omistaneen. Noista jutuista haisee bullshitti aika pahasti rivien välistä.
Totuushan on että nuo kuusimukiset, kuten saman ikäiset viitoset ja nelosetkin ovat huippukoneita ja kestävät kukin käyttökohteessaan, lukuunottamatta transporteriin tungettua nelimukista. Niissä ei kannet kestä kuin puolet siitä mitä henkilöpeleissä.Meidän perheen kalustoon kuuluu noin kaikki moottrityypit 4-syl TD 5-syl vapati ja myös 6.
jokaisella on ajettu yli 300 000km ennen ekaa kansiremppaa. Tohon 4-syl jouduin vaihtaaan kannentiivisteen kun sillä oli ajettu 320 000 km kun öljyt vuosivat kannentiivisteen välistä ulos. Itse kannelle ei siinä vaiheessa tehty mitään.
Kelpo moottoreita noin on kaikki. - måndag
Leijona45/48 kirjoitti:
Meidän perheen kalustoon kuuluu noin kaikki moottrityypit 4-syl TD 5-syl vapati ja myös 6.
jokaisella on ajettu yli 300 000km ennen ekaa kansiremppaa. Tohon 4-syl jouduin vaihtaaan kannentiivisteen kun sillä oli ajettu 320 000 km kun öljyt vuosivat kannentiivisteen välistä ulos. Itse kannelle ei siinä vaiheessa tehty mitään.
Kelpo moottoreita noin on kaikki.Ostin 2001 110000 ajetun LT.n ,johon kuittien mukaan oli 84000km:ssä tehty 3000mk:n moottoriremontti.155000km jakopää petti kesken ajon,auto ns.levisi tielle.Autoa tutkittiin korjaamossa ja sanottiin että vaihtomoottori olisi halvin vaihtoehto.Myin koko pirun vehkeen lähes romuauton hinnalla seuraavana päivänä kätevän tuntuiselle nuorelle miehelle.
En tiedä oliko ns maanantaikappale,mutta ei meikäläinen päässyt kokemaan satojatuhansia kilometrejä volkkarin koneilla - Jamppa1
måndag kirjoitti:
Ostin 2001 110000 ajetun LT.n ,johon kuittien mukaan oli 84000km:ssä tehty 3000mk:n moottoriremontti.155000km jakopää petti kesken ajon,auto ns.levisi tielle.Autoa tutkittiin korjaamossa ja sanottiin että vaihtomoottori olisi halvin vaihtoehto.Myin koko pirun vehkeen lähes romuauton hinnalla seuraavana päivänä kätevän tuntuiselle nuorelle miehelle.
En tiedä oliko ns maanantaikappale,mutta ei meikäläinen päässyt kokemaan satojatuhansia kilometrejä volkkarin koneillavoin kertoa että moottorikorjaamo ei sano edes päivää sulle 500 eurolla. Pelkkä remminvaihto maksaa sen verran tai enemmänkin. Mitä siellä "rempassa" on tehty ja kuinka pahasti väärin, on aika oleellinen kysymys. Jakoremmien katkeamiset oikein huolletuissa koneissa on todella harvinaisia.
- oikein käytettynä
Itselläni ollut 5 1/2 vuotta 740 TD (VW). Moottorilla oli ajettu 490 tkm, kun kansi väsyi (kylmäkäynnistys vaikeaa ylipainetta kertyi jäähdytysjärjestelmään). Nyt matkaa kaikkinensa taitettu 525 tkm. Sylinterinkansi on tunnetusti akileen kantapäänä tässä moottorissa. Oikein käytettynä kestää kyllä pitkään. Kylmänä moottoria ei pidä rääkätä. Reippaantyylisen ajon jälkeen on syytä ajaa pari minuuttia hissukseen/käyttää jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ennen moottorin sammuttamista, jotta lämpökuormitus tasoittuu. Tuttavalla kesti vapaastihengittävä malli noin 700 tkm. ennen kuin kansi alkoi halkeilla häiritsevästi. Vapari on niin laiska kuin olla voi - TD/TDIC sitävastoin paljon ripeämpi.
- Mika1234
Minullakin oli tuollainen. Jos yritti ajaa kovaa (yli 80 km/h) niin lämmöt alkoivat nousta liian korkealle. Tein ns. kesätermarin, johon porasin 8 mm poralla laippaan reiän. Siitä vesi kiersi koko ajan vähän. Pystyi ajamaan kovaa ja lämmöt pysyi normaalissa. Talveksi vaihdoin alkuperäisen termarin. Ei mitään ongelmia lämpöjen eikä kannen tiivisteen kanssa, kun viitsi nähdä vähän vaivaa.
- LT DObbelcabiin
Mika1234 kirjoitti:
Minullakin oli tuollainen. Jos yritti ajaa kovaa (yli 80 km/h) niin lämmöt alkoivat nousta liian korkealle. Tein ns. kesätermarin, johon porasin 8 mm poralla laippaan reiän. Siitä vesi kiersi koko ajan vähän. Pystyi ajamaan kovaa ja lämmöt pysyi normaalissa. Talveksi vaihdoin alkuperäisen termarin. Ei mitään ongelmia lämpöjen eikä kannen tiivisteen kanssa, kun viitsi nähdä vähän vaivaa.
Onko turbo ja vaparikoneidessa eroja? ei ainakaan ulkoisia näytä olevan.
On tossa busassa keitellyt turbokone kiinni ja olis vapari voimalähde irrallaan, jos naittas vaan turbon imu ja pakosarjan vapari mosaan. kestääköhän?
Vai puuttuuko vaparikoneesta öljysyihkut männille? - jj
LT DObbelcabiin kirjoitti:
Onko turbo ja vaparikoneidessa eroja? ei ainakaan ulkoisia näytä olevan.
On tossa busassa keitellyt turbokone kiinni ja olis vapari voimalähde irrallaan, jos naittas vaan turbon imu ja pakosarjan vapari mosaan. kestääköhän?
Vai puuttuuko vaparikoneesta öljysyihkut männille?Savukoneesta lensi jopa ilmanputsari vittuun, kun päästi paineet.. olihan laatukoneella ajettu jo yli 100tkm.
Volkkarin tavaramerkki=järjetön rakenne takaa remonttien vittumaiseuuden.
Älä aja pakkaslumisella tiellä, remmin väliin menevä lumipöly heittää remmin ajotukset mettään...
Pohjolan oloihin tehty, täysin tehoton ja isokulutuksinen romu.
Uskomatonta kuinka kauan tuollaista romua tehtiin... - nymmääenkäsitä
jj kirjoitti:
Savukoneesta lensi jopa ilmanputsari vittuun, kun päästi paineet.. olihan laatukoneella ajettu jo yli 100tkm.
Volkkarin tavaramerkki=järjetön rakenne takaa remonttien vittumaiseuuden.
Älä aja pakkaslumisella tiellä, remmin väliin menevä lumipöly heittää remmin ajotukset mettään...
Pohjolan oloihin tehty, täysin tehoton ja isokulutuksinen romu.
Uskomatonta kuinka kauan tuollaista romua tehtiin...Oletkos paljonkin korjaillut Volkkarin moottoreita?? Taidat olla juuri se kaiken pilaava kroposnikkari joka luulee tietävänsä kaiken mutta sormi menee suuhun kun osia jääkin yli. Kerrohan mikä dieselkone on VW:n kutosta yksinkertaisempi rakenteeltaan?? Eipä taida montaa löytyä edes noin ylivoimaiselta asiantuntijalta. Heh-heh.
- Vode 666
nymmääenkäsitä kirjoitti:
Oletkos paljonkin korjaillut Volkkarin moottoreita?? Taidat olla juuri se kaiken pilaava kroposnikkari joka luulee tietävänsä kaiken mutta sormi menee suuhun kun osia jääkin yli. Kerrohan mikä dieselkone on VW:n kutosta yksinkertaisempi rakenteeltaan?? Eipä taida montaa löytyä edes noin ylivoimaiselta asiantuntijalta. Heh-heh.
Olipa se itelläki LT28 pohjainen matkailuauto, ja koneen puolesta oli hyvä tasaisesti raksuttava 6-kone. Jäähdytyskäyttöhän se noissa se ratkaiseva asia on, veden kierto kun on kannessa nurinperin.
Eikä laiska ollu missään nimessä, katsuriki väitti koejaon aikana että turbo on... Savumittauksessa tuo sitten selvisi, oli joku aiempi omistaja säätäny syötöt juuri sopivan isolle, meni rimaa hipoen läpi. Sen verran oli syöttöä lisätty että tyhjäkäynti ruuvi oli menettänyt merkityksensä.
Hihnan kun vaihtaa ajallaan ja jäähdytyskäytön muistaa ni pitkään kestää.
- volvoville
Moi, itselläni volvo 940, missä on vw LT :n Tdic ja olen ollut moottoriin hyvin tyytyväinen, olen ajanut välin 277000- 416500 km ja matka jatkuu,,,
Moottorissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa,lukuunottamatta hieman huonoa kylmäkäynnistyvyyttä, mutta siitä selviää lohkolämmittimellä ja tuplahehkutuksella kovillakin pakkasilla lähtee käyntiin näin toimien.
Ja siitä kulutuksesta, volvoni vie n.6-8l sadalla ajoi miten vain ilman kuormaa tai vaunu perässä,olen ollut tyytyväinen. - LT Fan Club?
On ollut pari vanhaa LT 28:a usean vuoden hallussa. On tehty pitkiäkin matkoja. Pari kertaa on jääty tielle, kun ei ensi alkuun osattu tai tiedetty huoltaa herkkiä kohtia
Nokkahihnan vaihtoväli taisi olla (muistaakseni) 60 000km ja ko. koneen tunteva ammattilainen vaihtanee sen jopa tunnissa, harrastelijalla voi mennä päiväkin. Samalla saattaa kannattaa vaihtaa öljypumpun paperitiiviste, kun on helpohko silloin vaihtaa, kuitenkin noin 200 000tkm välein tai jos öljynkierto heikkenee.
Huollot kun saa tehtyä oikeaan aikaan niin huolettomampaa on - kuten jokaisella autolla.
Miinuksena on nyt tullut korkea verotus viime maaliskuusta alkaen, kun valtiolla ei ole päästötietoja moottorista, tai siis LT:stä, mutta se nyt ei moottorin vika ole...- Antti autolija
pumpun hinanvaihtoväli on 60 000 ja jakopäänhihnanvaihto on 120 00 tai 4 vuotta.kun vaihtaa korjaamolla kaikki osat tulee TAKUU.ainaskii volvo 940 :ssä
- von Lagerbom
Minulla olisi myynnissä 740 Td 2,4 kutosen kone. Nakkilassa. [email protected] Myyn tarjousten perusteella.
Vaihde vipu pyörii laatikon perässä holtittomasti 28 vaihteet eitoimi oisko siirtäjä vai mikä rikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583939- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162073- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141887Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3561480Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581187