Kun olen tänään miettinyt tuota asiaa olen tullut siihen tulokseen että pommi on räjähtänyt vahingossa, ilmeisesti pojan oli tarkoitus mennä sitä johonkin syrjäiseen paikkaan kokeilemaan mutta se jostain syystä esim staattinen sähkö, kännykkä ym. laukaisi sen.
Eipä noin fiksu poika olisi viitsinyt lupaavaa uraa tuolla tavalla päättää.
Asia varmasti vahvistetaan lähipäivinä jahka tutkimukset ovat valmiita.
Joku oli muka nähnyt pojan jossain psykoosissa tuolla ostarilla aijemmin, paskapuhetta minäkin olen tänään nähnyt monta tyyppiä jotka ovat puhuneet itsekseen enkä ole siihen sen enempi huomiota kiinnittänyt. Joku vanha mummo nyt on jonkun saattanut nähdä ja tietenkin se on yhdistetty heti tuohon poikaan
Poika on varmasti syytön, rauha hänen sielulleen ja voimia kaikille tämän stragedian uhreille ja omaisille.
pidän pete gerdtiä syyttömänä.
100
24523
Vastaukset
- Totuus
Poliisi on juuri vahvistanut tiedon, että PG kärsi mielenterveydellisistä ongelmista. Että se siitä teoriasta.
- terapiassa traumojen takia
En epäile PG:n mielenterveysongelmia.
Oma isäni todettiin 16-vuotiaana matemaattisesti "huippulahjakkaaksi" ja hän eteni erityisen nopeasti Teknilliseen korkeakouluun ja saavutti siellä huippuarvosanoja nopeassa tahdissa. 19-vuotiaana vintti kuitenkin pimeni ja opinnon jäivät. Diagnoosi on hebefreeninen skitsofrenia.
Jossain vaiheessa minä sain kuitenkin alkuni ja elämäni on ollut kyllä kaikkea muuta kuin helppoa. Isäni on väkivaltainen fyysisesti, henkisesti ja seksuaalisesti. Myös äitini on psykiatrisessa hoidossa.
Tällä hetkellä opiskelen yliopistossa - myös minä olen älykkyystestien mukaan keskimääräistä älykkäämpi. Onneksi en kuitenkaan yllä isäni ÄO:än. Joudun elämään niin, ettei kumpikaan vanhemmistani tiedä yhteystietoja. Isälläni on lähetysmiskielto minuun, mutta mitäpä se auttaa, jos hän on psykoosissa. Onneksi isäni tosin viettääkin suurimman osan elämästään suljetulla osastolla. Käyn neljättä vuotta intensiivisessä terapiassa ja yritän selvitä kammottavasta lapsuudesta. Koko ajan myös pelkään sitä, että milloin minä itse "pimahdan". Siihenhän minulla on erittäin hyvät geneettiset ja lapsuuden sekä nuoruuden aikaiset ympäristötekijät.
Eli hoitoon vaan kaikki sitä tarvitsevat, vaikka väkisin. On hyvä, että yksilön (tässä tapauksessa potilaan) yksityisyyttä ja ihmisyyttä kunnioitetaan, mutta Suomen pakkohoitolaki on aivan liian löyhä. MIKÄ LAKI SUOJELEE POTILAIDEN OMAISIA SEKÄ SATUNNAISIA OHIKULKIJOITA?
Suurin osa psykiatrisesti sairaista on mukavia ihmisiä ja parannettavissa ainakin osittain, mutta akuutissa tilassa olevat ja vaikeasti kroonikot tarvitsisivat voimakkaampia ja johdonmukaisempia hoitotoimia.
- Vähemmän fiksua
Fiksuus, älykkyys, ja mielen sairaus eivät ole keskenään verrannollisia asioita.
Karmeimmat sairaat massamurhaajat ovat olleet äärimmäisen älykkäitä, Mensan mittarien tuolla puolen.- L-L-A
Älä usko mitä näissä Hollywoodin Hannibaleissa väitetään. Totuus ja kaupunkitarinat ovat eri asia.
- siis
L-L-A kirjoitti:
Älä usko mitä näissä Hollywoodin Hannibaleissa väitetään. Totuus ja kaupunkitarinat ovat eri asia.
Kaikki mielisairaat ovat tyhmiä ja kaikki mieletään terveet fiksuja?
- löpö
L-L-A kirjoitti:
On muuten tilastollinen fakta, että massamurhaajissa on reilusti enemmän huippuälykkäitä (ÄÖ > 130) kuin väestössä keskimäärin. Jos vähän viitsit perhetyä niin netistäkin löytyy kasapäin aineistoa mistä asian voi todeta.
Jostain ne hyvät fiktiotkin ammentavat.
- UAZman
Tottakai!! Ja Osama Bin Ladenin piti vaa hivotella WTC torneja!!
- syytön on
Hullu on syyntakeeton. Yhteiskunnan vika kun karsii mielenterveyden rahoja.
- know how
kyseinen pg on voitu pakoittaa viemään reppu myyrmanniin häntä on voitu kiristää?? mutta epäilen että petri on ottanut raha summan vastaan paketista mikä hänen on pitänyt viedä myyrmanniin.jolloin itse pommi iskun tekijään ei saada minkään laista johtolankaa...mieleltään sairas tai paljon kiusattu on erittäin helppo suostutella asioihin...
- Lehtori
know how kirjoitti:
kyseinen pg on voitu pakoittaa viemään reppu myyrmanniin häntä on voitu kiristää?? mutta epäilen että petri on ottanut raha summan vastaan paketista mikä hänen on pitänyt viedä myyrmanniin.jolloin itse pommi iskun tekijään ei saada minkään laista johtolankaa...mieleltään sairas tai paljon kiusattu on erittäin helppo suostutella asioihin...
Lisääntyviin tuntimääriin ja suhteessa pieneneviin palkkoihin kypsynyt mielipuoli pakotti PG:n asialle!
Lähde: http://www.edu.keminmaa.fi/keskuskoulu/herox/juhlaherox.pdf
sivu 10 - abba
http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1511
Toimittaja: Aarre Kanth
Naapurimaassamme Ruotsissa on kuitenkin tehty yksitoista joukkomurhaa runsaan kahdenkymmenen vuoden aikana, viimeksi vime vuonna keskellä Tukholmaa. Toimittaja Aarre Kanth otti selvää millainen on silmittömän tappajan sielunelämä.
Ajankohtaisen kakkosen jutussa haastateltu tukholmalainen oikeuspsykiatrian professori, Lars Lidberg kertoo, että massamurhaajat ovat olleet ennestään psykiatrien tuttuja, heidän luonteensa on ollut omalaatuinen ja usein heillä on ollut aseita kotona . He eivät kuitenkaan ole kuuluneet metsästysseuroihin.
"Taustalla on hyvin syvä loukkaus. Psykologisesti sitä voidaan sanoa narsistiseksi häpeäksi, jolla on tekemistä itsetunnon kanssa. Ei siedetä sitä, että itsetuntoa loukataan. Sellaisella ihmisellä on ylisuuri itsetunto, joka ei sovi yhteen ihmisen tilanteen kanssa yhteiskunnassa ja todellisessa maailmassa. Siitä syntyy ristiriitoja, eikä niitä enää siedetä. Silloin on rangaistava niitä, jotka tekevät "minulle" väärin."
Vallanhimo ja alistaminen yhdessä seksuaaliongelmien ja aseiden ihannoimisen kanssa saattaa tehdä miehestä sokean massamurhaajan. Mitä tällaiset tappajat ajattelevat surmatyötä tehdessään? Lars Lidberg vastaa:
- " Vaikea sanoa, koska he eivät itse sitä muista. Se on niin uskomattoman voimakas kiihkotila, että he eivät muista muuta kuin, että se on kiihkeä tunne. Ihmisellä on silloin eräänlainen tunnelimuisti, joka kattaa hyvin pienen osuuden todellisuudesta."
- " Psykiatriassa on aiemmin sanottu, että vaarallisia ihmisiä ei ole. Eikä kovin monia vaarallisia olekaan mutta joitakin on. Se on tiedettävä, eikä sitä saa väheksyä."
Professori Lars Lidberg on tutkinut myös aivojen signaalijärjestelmää. Järjestelmän heikentyminen saattaa ilmetä eri tavoin. Esimerkiksi päähänsä haavoittuneet invalidit saattavat käyttäytyä impulsiivisesti ja arvaamattomasti. Murhaajalla rikoksen kautta purkautuva impulssi on valtavan voimakas, sillä ei ole mitään loppua, toteaa Lidberg.
Vakavien murhien määrät saattavat lisääntyä, koska yhteiskunta säästää psykiatrista apua tarvitsevien hoitomenoissa. Potilaat ovat vapaalla jalalla silloinkin, kun tarvitsisivat laitoshoitoa. Esimerkiksi Åmselen kolmoismurhaaja Juha Valjakkala ei saanut varsinaista psykiatrista hoitoa ennen verityötä, vaikka Lars Lidberg kertoo tavanneensa miehen ennen ja jälkeen surmien. Professorilla on kuitenkin näin jälkikäteen näkemys Valjakkalan päätymisestä massamurhaajaksi.
- " Hän on yrittänyt hirttää itsensä monta kertaa sekä Ruotsissa että Suomessa, aina uudestaan ja uudestaan. Ja tiedetään, että on olemassa yhteys sisäänpäin suuntautuneen aggression, itsemurhavietin, ja ulospäin suuntautuvan aggressiivisuuden välillä. Se on hyvin voimakas. Jos esimerkiksi uhkailen toista tappamisella, on viisinkertainen mahdollisuus, että otan hengen itseltäni. Ne asiat liittyvät kiinteästi yhteen. Ennen Åmselen murhia Juha Valjakkala tunsi itsensä surkeaksi raukaksi ja sitten hänestä tuli sankari niiden murhien ansiosta." - hullu
Oikeassa olet. Kerro tuo myös Itälän Villelle, joka on suuna päänä äänessä, mutta missä on sosiaali- ja terveysministeri?
- petrin paras kaveri
Lehtori kirjoitti:
Lisääntyviin tuntimääriin ja suhteessa pieneneviin palkkoihin kypsynyt mielipuoli pakotti PG:n asialle!
Lähde: http://www.edu.keminmaa.fi/keskuskoulu/herox/juhlaherox.pdf
sivu 10voi petri sinnuu, ku teit vähä ilkiän kepposen.
miks siä sen teit miä kysy vaa. sen miä vaa sanon et jos mie siun jäännöksiä nään miä paskon niitten päälle.
- samaa linjaa
uskon samaan kuin sinä...tosin vaikka mielenterveydellisiä ongelmia onkin poliisin mukaan ollut, niin uskon/toivon/haluan, että kyseessä olisi ollut vahinko, silkka huonotuurisuus. sen sitten joskus tietää, jos sittenkään...
ja näille jotka tuota mielen älykkyyttä miettivät, niin eikös sitä aina sanota, että "nerouden ja hulluuden raja on olematon."?!- uskovaiset
...aina vaan jaksatte.
- ~~~~~~
mun mielestä jotku älykkäät ihmiset on helposti sisäänpäin kääntyneitä, koska musta tuntuu et varsinkin nykyään tavallista älykkäämpiä haukutaan koulussa hikareiks ym, ei huolita joukkoon, ku esim. puheen aiheet voi olla erilaisia. Esim. seiskassa oli pari viikkoa sitten juttu pikkupojasta, joka oli huippulahjakas ja yritti tappaa itsensä koska oli liian älykäs. Petrikin saatto olla koulussa hiljanen just tuosta syystä. No tämä nyt ei liity asiaan oikeastaan mitenkään, mutta jossain oli tutkittu, että maanis-depressiiviset on tavallista lahjakkaampia taiteilijoita, että nuo sanonnat ``nerouden ja hulluuden raja on olematon´´ ja ´`luovaa hulluutta´´ voi olla ihan paikkaansa pitäviä
- ihmettelee
Jos haluaisi mennä syrjäiseen paikkaan, miksi vahingossa eksyikin ostoskeskukseen??? Kuljeskeleeko kemian opiskelijat pommit taskussa ihan yleisestikin, kun puolustelet tuolla lailla. Voihan se räjähtää vahingossa, mutta kai tuollaisen pommiasiantuntijan olisi pitänyt tietää nekin riskit! Omaisille tietenkin helpottaisi tuskaa, ettei olisi tahallaan viattomia sivullisia tappanut.
- me vaan...
olemme kanssasi samaa mieltä!!!!!
hän oli todella fiksu ja filmaattinen poika...ei olisi koskaan tehnyt tommosta tahallaan!!!!me sen tiedämme jos jotkut...
kaikkia sitä kuuleekin!!!!
olemme samalla puolella joten kaikkea hyvää sinulle!!!! - Olipa mauton provo
missä sellaista olisi voinut kokeilla niin ettei tule haulit silmille?
Kelaa vähän
Se whiggeri teki sen tahallaan
Palakoon helvetissä- Sääli
Kaveri olisi saanut koko Myyrmannin maan tasalle, jos olisi halunnut. Pommin tehottomuus, pienuus, sijainti ja palonopeus viittaavat kyllä vahinkoon. Tollanen määrä räjähteitähän nyt tarttuu jo jokaisen kemian opiskelijan kengän pohjiin.
Kun spekuloitte, niin älkää pitäkö Petriä yhtä tyhmänä, mitä itse olette. Myyrmannissa on rautakauppaa ja apteekkia yms. jossa voi käydä ostelelmassa pommitarvikkeita tuollaiseen pikkupommiin.
Jos taas olisi halunnut vahingoittaa suurta ihmisjoukkoa:
Kellonaika oli väärä.
Pommi oli selkärepussa - olisi pitänyt olla kaksosten rattaat tai auto.
Sijainti oli täysin väärä. Ei missään tapauksessa ainakaan lattiatasossa.
VoD liian suuri. Tappaa lähietäisyydellä muutaman ihmisen, mutta ei vahingoita kantavia rakenteita. Hitaampi aine oikein sijoitettuna olisi romahduttanut rakennuksia. Tiettyyn kellonaikaan olisi kyseessä ollut tuhansia uhreja.
En viitsi tässä kertoa tarkkoja ohjeita, kuinka kauppakeskus räjäytetään maan tasalle, mutta voin vakuuttaa, että RC tiesi senkin, jos minäkin kerran tiedän, enkä ole yhdessäkään pommifoorumissa roikkunut, enkä ole tietojani netistä saanut, enkä siellä viljellyt.
Maailma on täynnä ihmisiä, joilla on riittävästi yleissivistystä ja tietoa ja älyä, jonka voi valjastaa yhteiskunnan eduksi tai sitä vastaan. Yleensä palvelemme rattaina oranpyörässä.
Nyt jos olet jaksanut lukea tähän asti, niin toivon vielä, ettei kaveri joutuisi sinne helvettiin palamaan, mihin sinä sen toivotit. Vaikka olisi kuinka seonnut, niin en voi käsittää, miksi hän olisi itse siihen syypää ja siten siitä vastuussa. - Detritus
Sääli kirjoitti:
Kaveri olisi saanut koko Myyrmannin maan tasalle, jos olisi halunnut. Pommin tehottomuus, pienuus, sijainti ja palonopeus viittaavat kyllä vahinkoon. Tollanen määrä räjähteitähän nyt tarttuu jo jokaisen kemian opiskelijan kengän pohjiin.
Kun spekuloitte, niin älkää pitäkö Petriä yhtä tyhmänä, mitä itse olette. Myyrmannissa on rautakauppaa ja apteekkia yms. jossa voi käydä ostelelmassa pommitarvikkeita tuollaiseen pikkupommiin.
Kellonaika oli väärä.
VoD liian suuri. Tappaa lähietäisyydellä muutaman ihmisen, mutta ei vahingoita kantavia rakenteita. Hitaampi aine oikein sijoitettuna olisi romahduttanut rakennuksia. Tiettyyn kellonaikaan olisi kyseessä ollut tuhansia uhreja.
En viitsi tässä kertoa tarkkoja ohjeita, kuinka kauppakeskus räjäytetään maan tasalle, mutta voin vakuuttaa, että RC tiesi senkin, jos minäkin kerran tiedän, enkä ole yhdessäkään pommifoorumissa roikkunut, enkä ole tietojani netistä saanut, enkä siellä viljellyt.
Maailma on täynnä ihmisiä, joilla on riittävästi yleissivistystä ja tietoa ja älyä, jonka voi valjastaa yhteiskunnan eduksi tai sitä vastaan. Yleensä palvelemme rattaina oranpyörässä.
Nyt jos olet jaksanut lukea tähän asti, niin toivon vielä, ettei kaveri joutuisi sinne helvettiin palamaan, mihin sinä sen toivotit. Vaikka olisi kuinka seonnut, niin en voi käsittää, miksi hän olisi itse siihen syypää ja siten siitä vastuussa.En uskokaan että Petri oli tyhmänä. Hän varmaan oli älykäs (ei viisas) ja lisäksi mielenterveys ongelmainen, mutta ei tyhmä.
Ja ehkäpä hän ei suunnitellutkaan kauppakeskuksen purkamista, vaan oman elämänsä lopettamista mahdollisimman "näyttävästi". Samalla murhaten useita viattomia ihmisiä.
Minulla ei ole samanlaista tietämystä aiheesta kuin sinulla, mutta epäilen että on vähän eri asia tietää periaatteessa kuinka kauppakeskus räjäytetään maantasalle, kuin toteuttaa se käytännössä ihmisiä vilisevässä julkisessa tilassa. Ja tiettävästi Petri toimi yksin. Ei ollut muutamaa ihmistä sijoittelemassa sopivia räjähteitä kantaviin rakenteisiin. Lisäksi en tiedä sekoitatko kemian opiskelun ehkä pioneeri koulutukseen, mutta vahvasti epäilen ettei tavallisella kemian opiskelijalla ole taitoa/mahdollisuutta päästä käsiksi "parempiin" räjähteisiin, ilman ulkopuolista apua. Tai sitten olen pahasti ajastani jäljessä jos vuoden -pari kemiaa opiskelleet osaavat (yksin) tehdä kunnon räjähteitä kotikonstein. Ja tarkoitan nyt sellaista pommia joka on sekä tehokas, että kohtalaisen helppo kuljettaa vaikka repussa, ei minkään pakettiauton takaosassa.
Asioita on yleensä paljon helpompi toteuttaa teoriassa, kuin käytännössä.
Ja vaikka pommi olisikin räjähtänyt vahingossa, on Petri silti vastuussa teostaan. Ei kukaan normaali (vaarallinen termi) ihminen kanniskele räjähteitä väkijoukossa vaikka aikoisikin räjäyttää sen muualla. Jos sinä haluaisit kokeilla omatekoista rajähdettäsi jollain syrjäisellä paikalla, lähtisitkö ehkä pommisi kanssa hengailemaan kauppakeskukseen? Jos kuljetat ladattua (varmistamatonta?) asetta mukanasi ja se laukeaa, sinä olet vastuussa vaikkei teko olisikaan tahallinen.
Avaa jo silmäsi... - ~~~~~~
Sääli kirjoitti:
Kellonaika oli väärä.
Nyt jos olet jaksanut lukea tähän asti, niin toivon vielä, ettei kaveri joutuisi sinne helvettiin palamaan, mihin sinä sen toivotit. Vaikka olisi kuinka seonnut, niin en voi käsittää, miksi hän olisi itse siihen syypää ja siten siitä vastuussa.harmittava tapahtuma, mutta kuka tietää vaikka hän oli menossa räjäyttämään pommin johonkin syrjäiseen paikkaan ja kävi matkalla ostamassa esim.limsaa? seiskassa oli juttu jossa Petri kehuskeli itse tekemällään pommilla, joka oli räjähtänyt hyvin, joten jos hän aikoi tappaa mahdollisimman paljon ihmisiä kerralla ja siinä sivussa vielä itsensäkin, niin uskonpa että hän olisi tehnyt sen kunnolla! Muistaakseni hän olisi pystynyt tekemään tnt:tä voimakkaampaa räjähdettä, ja varmaankin jos hän aikoi vielä itsensäkin tappaa, hän olisi tehnyt sellaisen pommin että hänen lähtönsä olisi vaikuttava.
- Max
Vai vahingossa räjähtänyt pommi??? varmaan mennään syrjäiseen paikkaan testaamaan pommia, minkä tarkoitus on aiheuttaa mahdollisimman laajaa tuhoa(luetaan: pommi täynnä hauleja)! just joo...
- hohhoijaa
onpa selkeää tekstiä kun pitää liitteeksi laitta lukuohjeet
- GC
...on sanottu että haulit ovat olleet kiinitettynä pommiin? Varmistettujen tietojen mukaan pommia kuljetettiin repussa. Haulit ovat voineet olla repussa ilman että ne on tarkoitettu ko. räjähdyksen tehosteeksi. Pommi siis ei välttämättä ole kyhätty muiden ihmisten vahingoittamisaikeissa. Näin uskon kunnes toisin todistetaan.
- Teemu
Pommi täynnä hauleja ei tarkoita sitä, että hän olisi halunnut tappaa ihmisiä. Jos Petrillä oli tarkoitus mennä esimerkiksi metsään räjäyttää pommi niin näin hän olisi nähnyt puista kuinka voimakas pommi olisi ollu ja voinut käydä katsomassa kuinka pitkällä hauleja on puissa. Itse uskon, että on syytön.
- samaa mieltä
Teemu kirjoitti:
Pommi täynnä hauleja ei tarkoita sitä, että hän olisi halunnut tappaa ihmisiä. Jos Petrillä oli tarkoitus mennä esimerkiksi metsään räjäyttää pommi niin näin hän olisi nähnyt puista kuinka voimakas pommi olisi ollu ja voinut käydä katsomassa kuinka pitkällä hauleja on puissa. Itse uskon, että on syytön.
Vahinko se oli, luulisin
- 2 ystäväänsä menettänyt tyttö
samaa mieltä kirjoitti:
Vahinko se oli, luulisin
se on liian vähän petrille sille pitää antaaa viellä joku rangaistus KUOLEMA EI RIITÄ!!!!!!
menetin 2 ystävääni rakkaat ystäväni
VIHAAAN SITÄ IHMISTÄ NIIN MIELETTÖMÄSTI OLIN ITSE TAPAHTUMA PAIKALLA TUNTIA ENNEN KOHDASSA JOSSA YSTÄVÄNI KUOLIVAT JONKUN PPPSYKON TAKIA.....
SE EI SAA IKINÄ ANTEEKSI TÄTÄ KÄRSIKÖÖT TUSKISSSAAN SE POIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - jere
2 ystäväänsä menettänyt tyttö kirjoitti:
se on liian vähän petrille sille pitää antaaa viellä joku rangaistus KUOLEMA EI RIITÄ!!!!!!
VIHAAAN SITÄ IHMISTÄ NIIN MIELETTÖMÄSTI OLIN ITSE TAPAHTUMA PAIKALLA TUNTIA ENNEN KOHDASSA JOSSA YSTÄVÄNI KUOLIVAT JONKUN PPPSYKON TAKIA.....
SE EI SAA IKINÄ ANTEEKSI TÄTÄ KÄRSIKÖÖT TUSKISSSAAN SE POIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Saako nyt nauraa..? :D
- tietäjä
Tollasen tarkoitus ei ole aiheuttaa laajaa tuhoa vaan tappaa muutama ihminen lähietäisyydeltä. Muistuttaa lähinnä miinaa.
Jos kaveri olisi halunnut laajaa tuhoa, olisi hän siihenkin pystynyt. - psykiatri
SE EI SAA IKINÄ ANTEEKSI TÄTÄ KÄRSIKÖÖT TUSKISSSAAN SE POIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Olet järjiltäsi ja tarvitset kriisiapua. Todellisuudentajusi on merkittävästi hämärtynyt.
- Teemu
tietäjä kirjoitti:
Tollasen tarkoitus ei ole aiheuttaa laajaa tuhoa vaan tappaa muutama ihminen lähietäisyydeltä. Muistuttaa lähinnä miinaa.
Jos kaveri olisi halunnut laajaa tuhoa, olisi hän siihenkin pystynyt.Niin olisi menny esimerkiksi Jumboon joka olisi ollut kaikenlisäksi lähempänä. Toinen otollinen kohde olisi ollu Stockmannin hullut päivän vaikka Helsingin keskustassa. Tuolla olisi varmasti kuollut enemmän ihmsiä. Tottakai siis petri on syyllinen tuohon tapahtumaan, mutta en usko, että on tahalleen räjäyttänyt pommin. Todella idioottimaista kylläkin mennä ostoskeskukseen pommin kanssa.
- kusipää
kaikki te olette vahinkoja....idiootit.
SE EI SAA IKINÄ ANTEEKSI TÄTÄ KÄRSIKÖÖT TUSKISSSAAN SE POIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mä ymmärrän ihan helvetin hyvin et jollain on tosi paha olo ku on menettänyt 2 kaveriaan. mä oon menettänyt kans aikasemmin, mut vaan sairauteen jos olisi ollut tollanen tapahtuma niin kyllä mäkin ooisin raivoissani eikä yhenkään tarvitsisi tulla sanomaan mulle että tarvitsen kriisiapua tai että se olisi ollut vahinko!!! Jos sen vanhat luokkakaveritki oli varmoja siitä että "se oli petri" ennen ku pommin kantajaa edes kerrottiin ihmisille niin kuinka kaikki voi sanoa että petri ei ikinä tekisi sellasta?
- kohtuus
Oliko tässä väärämielisyys oikeamielisyyttä puolustamassa, vai onko oikeutta lainkaan? Jos ei ole, millä perusteella sotarikollisia yleensä tuomitaan? Jospa ei ole kyse oikeudesta lainkaan, vaan samasta propaganda-aseesta, jolla kaikkien aikojen massamurhaajat ja kiduttajat on lähetetty liikkeelle: Epämieluisan ihmisryhmän saatanallistamisesta, jotta väkivallan ja vastaväkivallan vuosituhantinen kierre ei koskaan katkeaisi, jotta oikeamielisten laumat eivät lakkaisi kannustamasta murhaajia.
- t.v
Ei se tarkoittanut sitä kajauttaa siellä vaan se oli menossa hiekkamontulle posauttaa sitä mutta koska se oli kemianopiskelija niin sen sähkökytkennät meni pieleen ja reppu kajahti ennen aikojaan. Aina reikäpäät ajattelee että itsari! ! ! Esim jos joku nukahtaa rattiin suoralla tiellä niin sanotaan aina ettää itsari selvä itsari. Pete on uhri siinä kuin muutkin....
- *tyhjä mieli*
no miksi hän ei jättänyt viestiä,
räjäyttäessään itsensä??? mutta paha oli mielessä mutta oliko juuri silloin illalla vai myöhemmin?? voihan jokainen ajatella räjäyttävänsä, but...
tämä on outo tapaus, ei ollu varmaan tarkoitus silloin koska ei ole jättänyt viestiä...
rauha kuolleille!
*?*- zeta
On toki yleistä, että itsarin tekijä jättää viestin, mutta ei sitä liene missään itsarin tekijän käsikirjassa ilmoitettu, että se on ihan pakko jättää...
Asiat voi tehdä toisinkin. - :(
Toiset jättävät viestin,toiset eivät,se ei ole mikään vakio.Viesti ei ole ratkaiseva,kokemuksesta tiedän.Useimpien itsemurhan tehneiden kohdalla ei saada selville koskaan mitä asianomainen on tekohetkellä ajatellut.
- Codeman
Eli jos pommin tarkoitus oliksi ollut saada mahdollisimman paljon tuhoa sekä kuolleita aikaan, niin miksi se räjäytetään illalla juuri ennen sulkemisaikaa? Eikö päiväsaikaan olisi enemmän väkeä ja paikkojakin parempia siihen tarkoitukseen? Ja eiköhän Pete olisi halunnut jäädä henkiin tarkastelemaan tulosta..
Pommi oli tehty tuhoa varten, mutta paikka ja aika väärä.
Jos taas pommin tarkoitus olisi ollut että se räjäytettäisiin myöhemmin, niin miksi se oli täynnä hauleja? Oliko niiden tarkoitus rikkoa mahdollisimman paljon liikkeitä ja ikkunoita? Se selittäisi miksi Pete liikkui keskuksessa juuri ennen sulkemisaikaa.
Pommi oli tarkoitettu keskukseen, koska miksi muuten Pete liikkuisi siellä räjähdysherkkä pommi mukanaan.- Kauppias
Räjähdys tapahtui 19.35, parhaaseen ostosaikaan. Päivällä normaalit ihmiset ovat töissä ja koulussa yms.
Kaupat menevät kiinni klo 21.00.
Parhaalla hetkellä täräytti maksimaalista tuhoa ajatellen, lapsetkin sai vielä olla valveilla ja liikkeellä tuohon aikaan. - Teemu
Kauppias kirjoitti:
Räjähdys tapahtui 19.35, parhaaseen ostosaikaan. Päivällä normaalit ihmiset ovat töissä ja koulussa yms.
Kaupat menevät kiinni klo 21.00.
Parhaalla hetkellä täräytti maksimaalista tuhoa ajatellen, lapsetkin sai vielä olla valveilla ja liikkeellä tuohon aikaan.Tutkitusti 1/5 osaa suomen kansalaisista katsoo salattuja elämiä, itsekkin olin Jumbossa samanapäivänä ja ajoitin kotiinmenoni siten, että ehdin katsoa salatut elämät joten jos spekuloidaan niin periaatteessahan uhreja olisi voinut olla enemmän jos pommi olisi räjähtänyt esimerkiksi ½-tuntia aikaisemmin....spekulointia, spekulointia....
- Selvä juttu
Niitä tyrkytetään nuorelle miehelle. Pää sekoaa niistä. Pommi räjähtää. Syyllinen oli valtio, asia on aivan selvä.
- Sairas
Kyllä psyykelääkkeitä täytyy määrätä niitä tarvitsevalle.Ei ole mikään selitys,että lääkkeet sekoitti pään.Valtio on syytön.Käyttikö hän edes lääkkeitä???
- ja niin on aina
Sairas kirjoitti:
Kyllä psyykelääkkeitä täytyy määrätä niitä tarvitsevalle.Ei ole mikään selitys,että lääkkeet sekoitti pään.Valtio on syytön.Käyttikö hän edes lääkkeitä???
Harvempi murha tehdään sellaisen toimesta joka ei ensin olisi syönyt sellaisia.
- Sade
ja niin on aina kirjoitti:
Harvempi murha tehdään sellaisen toimesta joka ei ensin olisi syönyt sellaisia.
yleisesti kaikkia psyykelääkkeiden syöjiä. Lääkkeitäkin on moneen vaivaan ja kyllä se lääkäri tarkkaan miettii ja tutkii, että sopiiko kyseiselle henkilölle sellaiset lääkkeet. On kuule kokemusta tästäkin!!!
- aivan
Sairas kirjoitti:
Niinpä niin - mielenterveysongelmaiseksi on esitetty, mutta mihin perustuen? Missään ei ole sanottu että olisi käynyt hoidossa tms. Jos hiljaisuus lasketaan mielenterveysongelmaksi, niin aika moni kuuluu siihen porukkaan...Tietenkin tekonsa puolesta voidaan nyt leimata vaikka miksi, mutta...
- käytäntö
Sade kirjoitti:
yleisesti kaikkia psyykelääkkeiden syöjiä. Lääkkeitäkin on moneen vaivaan ja kyllä se lääkäri tarkkaan miettii ja tutkii, että sopiiko kyseiselle henkilölle sellaiset lääkkeet. On kuule kokemusta tästäkin!!!
vaan määrää lisää ja lisää.
- Sade
käytäntö kirjoitti:
vaan määrää lisää ja lisää.
On asiat menny justiin niinku kirjotinki! Ei todellakaan oo juttu niinku sinä väität! Lääkäri määrää lisää lääkkeitä, jos niille on tarvetta, mutta meillä lääkäri ainaki on tutkinu tosi tarkkaan kaikki vaihtoehot ennen ku mitään lääkkeitä määräsi.. Että silleen!!!
- pöö
haista home, ei kuljettelisi pommeja mukana!!!!!!
- isi
Ei ole normaalia poikamaista kujeilua rakennella pommeja, ei kulkea sellaisen kanssa ostarissa.
Tuossa vaiheessa ollaan otettu raskaiseva askel seurauksen toteutumisen mahdollisuuteen.
Vahingossa ei tehdä pommia, eikä vahingossa mennä sen kanssa ostariin.
Pianonsoittto ja taitoluitelu harastusta, pomminrakentelu, edes ajatuksissa, sairaan ihmisen tuotetta.
Se missä oli tarkoitus posauttaa on yhdentekevää. Siellä se tahallisesti tehty, ja tahallisesti mukana kuljeteltu sairaan mielen tuote nyt kuitenkin räjähti.
Osalta vei elämän, joka oli vasta alullaan. Joku katsoo pyörätuolistaa ainoaa jäljelle jäänyttä vanhempaansa. Toinen ei enää edes voi katsoa.
Katsoa ainoaa perheensä jäljelle jäänyttä henkilöä itseänsä peilistä. Pommin repimiä itkuisia kasvoja.
Mikä ihmeen vahinko!!!?!!- Simo
yki harrastaa seksiä,toinen pommeja.
molemmissa riskinsä.. - extreme
Kirjoittanut: isi:"Pianonsoitto ja taitoluistelu harrastusta, pomminrakentelu, edes ajatuksissa, sairaan ihmisen tuotetta."
Tämä on sinun nössö mielipiteesi.
Onko Iiro Seppänen sairas, kun harrastaa base-hyppyjä ja muita hassuja extreme-lajeja, joissa vaarantaa oman henkensä. Onko vuorikiipeilevä yh-äiti sairas, kun vaarantaa henkensä ja lapsensa äidin hengen. EI! He ovat sankareita. Miksi?
Koska heille ei ole sattunut tällaista vahinkoa.
Olet täynnä vihaa, mutta toivottavasti se ei sairastuta sinun mieltäsi tuon enempää. Käytä kriisiryhmän palvelua. Se saattaa palauttaa todellisuudentajusi.
Pommeja voi rakentaa sekä terveet, että sairaat.
Molemmissa tapauksissa kaveri on syyntakeeton.
Terveenä kyseessä on ollut silkka vahinko. Mielenhäiriössä kyseessä on syyntakeettomuus.
Siinä tapauksessa syyllinen on yhteiskunta, joka karsii mielenterveystyön määrärahoja. Katso ylempää poimimani linkki:
http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1511 - isi
extreme kirjoitti:
Kirjoittanut: isi:"Pianonsoitto ja taitoluistelu harrastusta, pomminrakentelu, edes ajatuksissa, sairaan ihmisen tuotetta."
Tämä on sinun nössö mielipiteesi.
Onko Iiro Seppänen sairas, kun harrastaa base-hyppyjä ja muita hassuja extreme-lajeja, joissa vaarantaa oman henkensä. Onko vuorikiipeilevä yh-äiti sairas, kun vaarantaa henkensä ja lapsensa äidin hengen. EI! He ovat sankareita. Miksi?
Koska heille ei ole sattunut tällaista vahinkoa.
Olet täynnä vihaa, mutta toivottavasti se ei sairastuta sinun mieltäsi tuon enempää. Käytä kriisiryhmän palvelua. Se saattaa palauttaa todellisuudentajusi.
Pommeja voi rakentaa sekä terveet, että sairaat.
Molemmissa tapauksissa kaveri on syyntakeeton.
Terveenä kyseessä on ollut silkka vahinko. Mielenhäiriössä kyseessä on syyntakeettomuus.
Siinä tapauksessa syyllinen on yhteiskunta, joka karsii mielenterveystyön määrärahoja. Katso ylempää poimimani linkki:
http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1511Taitaa olla minun valistunut mielipiteeni. Ehkä olen sen verran monessa liemessä keitetty, että osaan sanoa omanarvon tunnon kasvavan aivan muista asioista. Voit uskoa, että näin myös on.
Base-hypyissä ja vuorikiipeilyissä ymmärrän täysin kaiken. Itse harrastan hyppimistä vuoren/kallionkielekkeiltä uimaan (mereen). Siinä on sellainen ero, että satuttaa voi vain itsensä (no henkisesti muitakin, jos pahasti käy). Sankareita? Kyllä pomminrakentelijaa nimittäisin paskahousuksi enemmän kuin sankariksi. Kun ei uskallusta riitä muuhun kuin kemikaalien kanssa lotrailuun ja mielettömiin unelmointiin lentävistä päistä, niin mieli on pahasti sairas.
Eikä pommia edelleenkään rakenneta ja kuljetella vahingossa. Kompastua voi, kolarinkin ajaa vahingossa. Tällaisesta sen väittäminen osoittaa arvostelukyvyn vajavaisuutta.
Syyntakeettomuudesta et tiedä mitään, sen huomaan. Terveydenhuollon oikeusturvakeskus päättää sen tapauskohtaisesti jokaisen rikoksentekijän kohdalta tutkimuksen perusteeella, edellyttäen, että tekijä olisi tietty hengissä itse.
Pääsääntönä voidaan pitää, että syyntakeeton on skitsofreenikko. Yli 80%:ssa näin on. Loput tapaukset ovat lähinnä syvästi vajaamielisiä tai mielisairaita, eivät henkilöitä, joilla on mielenterveydellisiä "ongelmia", tai "mielenterveys on järkkynyt". Esim. psykopaatit jäävät määritelmän ulkoupuolelle.
Ns. varttihullun paperit saakin sitten herkemmin, ja siihen tälläkin tekijällä olisi ollut mahdollisuudet. Alentuneesti syyntakeinen saa tuomiostaan 1/4 vähennyksen, tässä tapauksessahan sillä ei ole merkitystä. Tällöinkin henkilön katsotaan kykenevän siis itse vastaamaan teostaan.
Ja kyllä mielenterveysmäärärahat ovat korotuksen tarpeessa, jotta kaikki pomminrakentejat yms. harrastajat saataisiin tahdosta riippumattomaan hoitoon. - Irmeli
normaalia pikkupoikien puuhastelua rakennella pommeja ja räjäytellä niitä. Niin on tehnyt jo mun isäni nuorena poikana, räjäytellen naapurien postilaatikoita jne. Siskon kundikaveri räjäytti teininä autoa dynamiitilla. Ei noi koltiaiset edes tajunneet minkä kanssa leikkivät... ennenkuin jotain sattui tai kasvoi tarpeeksi järkeä päähän.
Että älkää tulko esittämään mikä on "normaalia" ja mikä ei.
PG:n normaaliuteen tai epänormaaliuteen en ota kantaa. En ole psykiatri enkä ajatusten lukija, en tuntenut koko henkilöä joten spekulaationi siitä asiasta on turhaa leukojen venyttelyä. Kuitenkaan en usko että henkilöllä oli aikomusta räjäyttää itseään.
Toivon voimia uhrien ja Petrin omaisille ja ystäville. - ?
isi kirjoitti:
Taitaa olla minun valistunut mielipiteeni. Ehkä olen sen verran monessa liemessä keitetty, että osaan sanoa omanarvon tunnon kasvavan aivan muista asioista. Voit uskoa, että näin myös on.
Base-hypyissä ja vuorikiipeilyissä ymmärrän täysin kaiken. Itse harrastan hyppimistä vuoren/kallionkielekkeiltä uimaan (mereen). Siinä on sellainen ero, että satuttaa voi vain itsensä (no henkisesti muitakin, jos pahasti käy). Sankareita? Kyllä pomminrakentelijaa nimittäisin paskahousuksi enemmän kuin sankariksi. Kun ei uskallusta riitä muuhun kuin kemikaalien kanssa lotrailuun ja mielettömiin unelmointiin lentävistä päistä, niin mieli on pahasti sairas.
Eikä pommia edelleenkään rakenneta ja kuljetella vahingossa. Kompastua voi, kolarinkin ajaa vahingossa. Tällaisesta sen väittäminen osoittaa arvostelukyvyn vajavaisuutta.
Syyntakeettomuudesta et tiedä mitään, sen huomaan. Terveydenhuollon oikeusturvakeskus päättää sen tapauskohtaisesti jokaisen rikoksentekijän kohdalta tutkimuksen perusteeella, edellyttäen, että tekijä olisi tietty hengissä itse.
Pääsääntönä voidaan pitää, että syyntakeeton on skitsofreenikko. Yli 80%:ssa näin on. Loput tapaukset ovat lähinnä syvästi vajaamielisiä tai mielisairaita, eivät henkilöitä, joilla on mielenterveydellisiä "ongelmia", tai "mielenterveys on järkkynyt". Esim. psykopaatit jäävät määritelmän ulkoupuolelle.
Ns. varttihullun paperit saakin sitten herkemmin, ja siihen tälläkin tekijällä olisi ollut mahdollisuudet. Alentuneesti syyntakeinen saa tuomiostaan 1/4 vähennyksen, tässä tapauksessahan sillä ei ole merkitystä. Tällöinkin henkilön katsotaan kykenevän siis itse vastaamaan teostaan.
Ja kyllä mielenterveysmäärärahat ovat korotuksen tarpeessa, jotta kaikki pomminrakentejat yms. harrastajat saataisiin tahdosta riippumattomaan hoitoon.Syyntakeeton taitaa olla isompi alue kun pelkästään skitsofreenikot.
Ja suomen oikeusturvamikälie, on ilmeisesti hoitanut hommansa tosi hyvin kun kaikenlaisia hulluja liikkuu vapaana, niin kutsuttuina avohoitopotilaina. - isi
? kirjoitti:
Syyntakeeton taitaa olla isompi alue kun pelkästään skitsofreenikot.
Ja suomen oikeusturvamikälie, on ilmeisesti hoitanut hommansa tosi hyvin kun kaikenlaisia hulluja liikkuu vapaana, niin kutsuttuina avohoitopotilaina.Niin kerroin tasan tarkalleen miten se menee. 80% on skitsofreenikkoja. Loput 20% on vaikeasti mielisairaita tai vajaamielisiä: Tässä ryhmässä syvästi vajaamielisiä ja vaikeasti mielisairaita. Nämä ovat lähes jokainen tapauksia, jotka eivät avohoidossa ole, tai eivät kykenisi tulemaan itse toimeen (syvä vajaamielisyys, ei ymmärrä edes tekevänsä oikeutettua/väärää).
Ja säästökuuri sen avoihoidon on tänne tuonut, ei todellakaan oikeusturva. Hallituksemme viisautta.
isi (pro)
- paskapuhetta...
Ok, ehkä olet oikeassa osaksi, mutta en kyllä ymmärtänyt yhtään sitä kun kirjoitit, että pojalla olisi ollut tarkoitus mennä testaamaan sitä johonki SYRJÄISEEN paikkaan. No mitä helvettiä se sitte siellä tavaratalossa teki sen pommin kanssa???
- PYHÄ OSKARI
VESSAHAN ON AIKA SYRJÄINEN PAIKKA...
- JR
Varmaankin, syrjäiseen metsäpaikkaan mennessä poikkesi ostamaan muutaman oluen Myyrmannista, jotta olisi vieläkin kivempaa...
Ihan tahallinen teko se oli - Ruben
Oli irvokasta nähdä pääministerin krokotiilin kyyneleet lehdissä Vantaan jumalanpalveluksessa. Suomen nykyinen hallitus ja pari sitä edeltävääkin hallitusta on tehnyt pyyteetöntä työtä sen eteen, että jotain tämän kaltaista tapahtuisi. Eli köyhät kyykkyyn, mielisairaat avohoitoon jota ei ole olemassakaan. Luulisi ministereiden nyt hyppivän riemusta, eikä itkevän vaalikyyneleitä jumalanpalveluksissa.
- Erggi
Vai syytön. Vittu räjähti vahingossa tai ei niin täys psyko, tietokonerunkkari, jolla ei oo muuta elämää. Tuli kovalevyyn lievä katko ja päätti rakennella pommin ja pistää muutaman VIATTOMAN Pietarin porteille.
Kemian opettajan paikka on saunan takana ja niskalaukaus ja paskakasa päälle.
Ja opettele ääliö kirjoittamaan: stragedian, kirjoitetaan sitten TRAGEDIA!!!!!- Jere
Sinä se pelle kyllä olet... Petri oli syytön ja harmiton nuori mies, sillä oli vain huono tsägä...
- ~~~~~~
JUMALAUTA,HAASTA NYT KAIKKI KEMIAN OPETTAJAT OPISKELIJAT JA KIRJOJEN TEKIJÄT OIKEUTEEN! TIESITKÖ ETTÄ KEMISTIT TEKEE MUUTAKIN KUIN POMMEJA? ESIMERKIKSI LÄÄKKEITÄ? VITTU, MUUN MUUASSA MINÄ EN JUURI MUUTA TEE KUIN PELAAN TIETOKONETTA; TULEEKO MINUSTAKIN JOKU POMMIN POSAUTTELIJA????!!!!!
- tarvitsette apua
mikä saa teidät tuleen tänne ja alkaa spekuloimaan asiaa jonka kaikki haluais unohtaa ja sulkee pois mielestään luulis olevan parempaakin tekemistä kuin olla tääl keskustelemas asiasta joka on koskettanut koko maata*!rauha heidän sieluille jotka menehtyi tässä traakises tapahtumas en kanna kaunaa petrille koska en tuntenut kyseistä ihmistä mut vahinko tai ei niin väärin joka tapauksessa mennä pommin kanssa kauppaan sen siitä saa kun ei tiedä mitä tekee.kasvakaa ja lopettakaa nää jutut olette *(sekaisin)*
- Asiaa
Erittäin asiallisesti kirjoitettu. Kaikki on mahdollista. Joko poika on ollut syyllinen tekoon tai ei. Jätettäköön se poliisin tutkittavaksi. Emme voi alkaa esittämään tuomioita se perusteella mitä lehdissä lukee ja tv ja radio syöltää yltpäänsä koko ajan. Tietenkin jokaisella on omat mielipiteensä, mutta esim. se joka kirjoitti "vitun ääliö" otsikolla ei ollut kyllä ajatellut asiaa nyt laisinkaan. Spontaaninen reaktio joka oli kylläkin vihan purkaus ja aiheeton selllainen. Emme voi tietää mitä Myyrmanissa tapahtui, emme voi tietää kuinka pahasti ahdistunut poika oli ja emmekä voi todellakaan tuomita ketään UHRIA! Emme myöskään poikaa. Ne jotka eivät ole kokeneet umpikujaa (masennusta tai siiheen viittaavaa) eivät voi tietää mistä on kyse. Olen samaa mieltä alkuperäisen viestin kirjoittajan kanssa, että rauha kaikille uhreille ja heidän omaisilleen. Myös pojan perheelle joka on kärsinyt tilanteesta aivan varmasti. Osittain voimme syyttää yhteiskuntaa koska kaikille ei anneta heidän tarvitsemaa apua enään. Ei ole rahaa!? Tästä hyvä esimerkki HUS:n hallituksen matka Pariisiin. Näilläkin rahoilla olisi kyetty auttamaan ihmisiä eikä tarvitsi raha pulan takia nostaa hintoja tai sulkea osastoja sairaaloissa.
- Levoton Tuhkimo
tuskin se nyt vahinko oli. Sehän oli sanonu siellä nettisivuilla ,että "kun poliisi tulee paikalle minä leijun pois"Toi on jo aika selvä viesti. Sehän oli sitäpaitsi aikasemmin kokeillu kotitalonsa lähellä jotain pommia.Kyllä,sillä oli selkeet tarkotukset ja aikeet.Sitäpaitsi kukaan selväjärkinen ei mene edes kävellen vaarallisen pommin kanssa jonku ostokeskuksen läpi missä on tuhansia ihmisiä Sehän vois pamahtaa jo jonkun toisen tönäisystä. Vahinko se ei oo voinu olla.
- Anne
Toi "kun poliisi tulee paikalle minä leijun pois"-juttu oli uni, ei siis todista mitään.
- Levoton tuhkimo
Anne kirjoitti:
Toi "kun poliisi tulee paikalle minä leijun pois"-juttu oli uni, ei siis todista mitään.
Miten niin uni?Toi ainaki "ku poliisit tulee paikalle mä leijun pois" juttu oli aika selvä itsemurhaviesti.Tai luulen et sen oli tarkotuskin mennä räjähdyksen mukana.Tai sit ei....tuskin kukaan saa koskaan tietää miks se sen teki.
- Jere
Levoton tuhkimo kirjoitti:
Miten niin uni?Toi ainaki "ku poliisit tulee paikalle mä leijun pois" juttu oli aika selvä itsemurhaviesti.Tai luulen et sen oli tarkotuskin mennä räjähdyksen mukana.Tai sit ei....tuskin kukaan saa koskaan tietää miks se sen teki.
Voihan vitun erkki, toi leijumisjuttu oli sen uni.. Mikään itsemurhaviesti ollu... Kusipää olet.
- Anne
Levoton tuhkimo kirjoitti:
Siinä ei lukenut noin, olet käsittänyt aika pahoin väärin. Gerdt kertoi sielä kotikemia-foorumissa että oli nähnyt unta siitä, että pommi oli räjähtänyt ja hän oli leijunut jo pois kun poliisi tuli paikalle. Se siis oli UNI. Ei todellakaan mikää itsemurhaviesti.
- Minä
niin just... jätkä vaan niinku ihan syyttömästi kaniiskelee pommia jossain ostoskeskuksessa ...! jos se on niin viisas niin eiköhän sen pitäs tietää miten se voi myös räjähtää!!!!
- TA
Se oli sen kirjotusten perusteella aika fiksu jätkä, joten kyllä se varmaa osas suunnitella sen pommin sillei, ettei se vahingossa räjähdä. Kytätkin on sanonu, että se räjähdysaine mitä siinä pommissa oli, ei helposti itsekseen tai vahingossa räjähdä. Nyt joku pommimiehen kaveri? on kertonu että se Petri ois suunnitellu sitä jo pidemmän aikaa. En tosta tiiä pitääkö paikkansa.
- Analysaattori
TA kirjoitti:
Se oli sen kirjotusten perusteella aika fiksu jätkä, joten kyllä se varmaa osas suunnitella sen pommin sillei, ettei se vahingossa räjähdä. Kytätkin on sanonu, että se räjähdysaine mitä siinä pommissa oli, ei helposti itsekseen tai vahingossa räjähdä. Nyt joku pommimiehen kaveri? on kertonu että se Petri ois suunnitellu sitä jo pidemmän aikaa. En tosta tiiä pitääkö paikkansa.
Saattoi olla esim. matkalla testimontulle ja päätti ostaa kaupasta karkkia tai pientä välipalaa. Mutta kovin huolimatonta todellakin, ei olisi saanut tehdä sellaista virhettä.
- Usko
Tapaus oli todella ikävä, mutta uskon että se oli kuitenkin yhden miehen yksittäinen teko.
Luottamusta kotimaisiin kaupparyhmittymien käyttöön ja puhtaiden kotimaisten elintarvikkeiden ostamiseen myös jatkossa Myyrmannin tapaisista suurista liikkeistä ei epätoivon hetkelläkään tule mielestäni menettää. Yhtä hyvin pommi olisi voinut iskeä pienemmässä ja ulkomaisessa liikkeessä, tekopaikka oli varmaankin melko satunnaisesti valittu. - Kris Kelvin
Mikäli olet tosissasi, olen sinulle vilpittömän kateellinen. Olisi hauskaa asua sillä vaaleanpunaisella pilvihötteröplaneetalla, jolla sinä vietät aikaasi. Ehkäpä tiettyjä reaktansseja kannattaisi käsitellä ainoastaan tuulikaapissa...
Haluaisin kuitenkin kuulla perusteluja väitteellesi. Siis muitakin kuin tämän patanaivin ’eihän Petri voi sellaista tehdä’.
Pari kysymystä nousee myös mieleen ilman tekijän tuttavien lausuntojakin:
1. Gerdt oli terästänyt pommiaan tuhansilla lyijy-ja teräshauleilla. Miksi, jos tarkoituksena oli pelkkä ilotulitus?
2. Gerdtin rakentama pommi oli tarkoitettu ihmisten tapaamiseen. Tästä kertoo jo se, että hän halusi nimenomaisesti mahdollisimman suuren lähtönopeuden (yli 9000 m/s) antavia räjähteitä.
3. Viimeisimpien tietojen mukaan Gerdt seisoi avarassa tilassa kohti uhrejaan pidellen pommireppua sylissään sen räjähtäessä (optimikorkeus ja hajonta).
4. Hänen viimeinen viestinsä RC:nä oli se, jossa hän kertoo nähneensä unta poliisien saapumisesta räjähdyspaikalle, mutta leijailleensa jo siinä vaiheessa ’toiseen suuntaan’.
5. Gerdt oli tuhonnut sähköpostinsa ja jättänyt jälkeensä viestin, jossa kertoo tehneensä sen suojellakseen ’sivullisia’.
6. Miksi Gerdt roikkui pommeineen Myyrmannin ostoskeskuksessa jos oli menossa sitä ’ johonkin syrjäiseen paikkaan kokeilemaan’? Hän selvästi tiesi räjähteistä enemmän kuin mitä tavalliselle ihmiselle on tarpeen ja silti hän matkusti reppuineen täydessä linja-autossa ostoskeskukseen, jossa pyöri 20 minuuttia ennen räjähdystä. Puhumattakaan siitä, että liikenteeseen hän lähti jo kello 12.12. - seitsemän tuntia ja 26 minuuttia ennen räjähdystä.- penskat opetelkaa olemaan
Tyyppi kulkee ihan onnessaan pommi repussa ihmisten ilmoilla? Ja sitten syytön muka!!! Mikä ihme teitä nuoria vaivaa! Taidatte olla päivät tietokoneiden ja tv-pelien ääressä niin että jää kokonaan nää elämän realiteetit kokematta ja näkemättä. Toivottavasti kukaan idioottikakara ei matki sitä hullua! Taas nähtiin mitä tulee kun kasvetaan rikkaassa ja niin pirun "hyvässä" perheessä; täysin empatiakyvyttömiä hirviöitä. No, onhan se vanhemmille helppoa, laitetaan vaan tietokone tyypin iloksi ja riemuksi, niin ei tarvitse olla antamassa omaa niin kortilla olevaa aikaa lapselle.
- panu
penskat opetelkaa olemaan kirjoitti:
Tyyppi kulkee ihan onnessaan pommi repussa ihmisten ilmoilla? Ja sitten syytön muka!!! Mikä ihme teitä nuoria vaivaa! Taidatte olla päivät tietokoneiden ja tv-pelien ääressä niin että jää kokonaan nää elämän realiteetit kokematta ja näkemättä. Toivottavasti kukaan idioottikakara ei matki sitä hullua! Taas nähtiin mitä tulee kun kasvetaan rikkaassa ja niin pirun "hyvässä" perheessä; täysin empatiakyvyttömiä hirviöitä. No, onhan se vanhemmille helppoa, laitetaan vaan tietokone tyypin iloksi ja riemuksi, niin ei tarvitse olla antamassa omaa niin kortilla olevaa aikaa lapselle.
"Mikä ihme teitä nuoria vaivaa!"
Syö omaa paskaas helvetin yleistäjä... "Kaikki nuoret, jotka käyttää intternettiä on Petri Gerdtejä!" Haista oma kullis. - ilkiö
1. Se, että suhtaudut halveksivasti nuoriin ja nimittelet heitä penskoiksi, ei varmasti paranna tätä maailmaa eikä tee kenestäkään ihmisestä tai nuoresta sen parempaa.
2. Yleistäminen on typerää. Olet pahasti hakoteillä, jos leimaat kaikki Suomen nuoret yhden pommimiehen takia.
3. Yleensäkään ottaen, muutaman nuoren tekemien veritekojen takia ei voi leimata kaikkia nuoria. Nuorten tekemät raakuudet saavat usein enemmän huomiota kuin aikuisten tekemät. Joka päivä voi lukea lehdistä, kuinka jotkut aikuiset ihmiset tappavat, raiskaavat ja ryöstävät ja tekevät muuta pahaa. Pitäisikö joidenkin aikuisten pahaa tekevien aikuisten takia leimata kaikki aikuiset samanlaisiksi? Suurin osa uutisissa kerrotuista kauheuksista on nimenomaan aikuisten tekemiä, sekä Suomessa että muualla.
4. Suurin osa nuorista ei istu kaiket päivät tietokoneiden ja tv:n ääressä. Etkö todella ole koskaan nähnyt nuoria harrastustensa ja kavereidensa parissa?
5. Hyvin pieni osa niistäkään, jotka istuvat kaiket päivät tv:n ja tietokoneen ääressä, tekee samanlaisia tekoja kuin Petri Gerdt.
6. Ei tarvita tietokonetta ja tv:tä siihen, että jostakin henkilöstä tulee pommittaja tai massamurhaaja. Maailma on aina ollut raaka paikka ja himomurhaajia vailla motiivia on aina ollut, siinä ei ole mitään uutta.
7. Mitkähän ovat sinun mielestäsi ne elämän realiteetit, jotka pitäisi kokea ja näkeä? Joistakin on tullut raakoja murhaajia siksi, että he ovat nähneet ja kokeneet liikaa niitä ns. elämän realiteetteja.
8. Millä perusteella rikkaan perheen lapsista tulee empatiakyvyttömiä hirviöitä? Väitätkö tosissasi, että köyhästä perheestä tulee vain kunnollisia ja hyviä kansalaisia?
9. Perheen ei tarvitse olla rikas, että lapsi saa tietokoneen.
10. Suurimmassa osassa niistä perheistä, joissa on tietokone, se on käyttöesine, työväline, ja hauskanpitoväline järjellisissä rajoissa, ei mikään lapselle ostettu lelu.
11. Ja mitä muuten itse täällä netissä hengailet ja aikaasi kulutat, jos kerran suurin osa koneenkyttääjistä on hulluja pommimiehiä? Mikset sinä ole viettämässä laatuaikaa lapsesi kanssa (jos sinulla sellainen/sellaisia on)? - SAMAA MIELTÄ
NIIN JUST PENSKAT TAJUTKAA JO EIPÄ JOO PETRI HALUNNE KENELLEKKÄÄ MITÄÄ IHA MUUTE VAAN SE POMMI REPUS VTU TAJUTKAA ASIAN TODELLISUUS 1.SE EI OLLUT VAHINKO HAULEJA MIKSI HALULEJA TARKOTUS PETRILLÄ OLI RÄJÄYTÄÄ ((((KOK)))) MANNI POMMIN SUUNNITTELUSSA JOTAIN EPÄMÄÄRÄSTÄ PETRI OLI SOPINUT VALMENTAJAN KANSSA SUNNUNTAIN PELISTÄ TARKOITUS OLI SELVITÄ ITSE HENGISSÄ MUILLE VAHINKO EIKÖHÄN TÄMÄ KERSKUJA OLISI PALJASTUNUT MUUTENKIN POLIISI OSAA HOMMANSA!!!!!!!!!!
MULTA KUOLI 2.RAKASTA KAVERIA SIINÄ EI OLE MITÄÄN SYYTÖNTÄ TEKIIJÄN KANNALTA kukaan järkipäivänen ihminen ei mene ostoskeskukseen pommi repussa syytön muka pitäkää noi paskapuheenne ass..hän aiheutti muille ((((VIATTOMILLE)))) tuskaa ja vihaa!!!!!mulle ja moooonelle muullle ei tarvitse mitään eduskunnan päätöksiä vaan enemmän aikaa lapselleen rakkautta.. tyhmäkin sen tietää että ihmisen elämä muuttuu virtuaaalia todellisuuteen elokuvassa näkyy että joku kuoleee ja seuraavana päivänä sama ihminen on ilmielävänä keskustelu ohjelmassa eikä tappaja saanut ankaraa tuomiota no mieleen tulee tistysti *eNHÄN SITTEN MINÄKÄÄN* - -
SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
NIIN JUST PENSKAT TAJUTKAA JO EIPÄ JOO PETRI HALUNNE KENELLEKKÄÄ MITÄÄ IHA MUUTE VAAN SE POMMI REPUS VTU TAJUTKAA ASIAN TODELLISUUS 1.SE EI OLLUT VAHINKO HAULEJA MIKSI HALULEJA TARKOTUS PETRILLÄ OLI RÄJÄYTÄÄ ((((KOK)))) MANNI POMMIN SUUNNITTELUSSA JOTAIN EPÄMÄÄRÄSTÄ PETRI OLI SOPINUT VALMENTAJAN KANSSA SUNNUNTAIN PELISTÄ TARKOITUS OLI SELVITÄ ITSE HENGISSÄ MUILLE VAHINKO EIKÖHÄN TÄMÄ KERSKUJA OLISI PALJASTUNUT MUUTENKIN POLIISI OSAA HOMMANSA!!!!!!!!!!
MULTA KUOLI 2.RAKASTA KAVERIA SIINÄ EI OLE MITÄÄN SYYTÖNTÄ TEKIIJÄN KANNALTA kukaan järkipäivänen ihminen ei mene ostoskeskukseen pommi repussa syytön muka pitäkää noi paskapuheenne ass..hän aiheutti muille ((((VIATTOMILLE)))) tuskaa ja vihaa!!!!!mulle ja moooonelle muullle ei tarvitse mitään eduskunnan päätöksiä vaan enemmän aikaa lapselleen rakkautta.. tyhmäkin sen tietää että ihmisen elämä muuttuu virtuaaalia todellisuuteen elokuvassa näkyy että joku kuoleee ja seuraavana päivänä sama ihminen on ilmielävänä keskustelu ohjelmassa eikä tappaja saanut ankaraa tuomiota no mieleen tulee tistysti *eNHÄN SITTEN MINÄKÄÄN*Ja multa kuoli 100 parasta kaveria myyrmannissa..
- susse
mistä joku voi ihan oikeesti tietää et se oli just pete??? mäki uskoisin et se oli vahinko et se pommi räjähti... mut oli toi juttu aika järkyttävä... ihan itelläki tuli tippa linssiin ku ajattelee vaik sitää viis vuotiasta tyttöä joka menetti äitinsä...
- -
Jotenkin olisin myöskin taipuvainen uskomaan vahinkoon. Se ei kuitenkaan lievennä sitä tosiseikkaa, että kaveri ramppaa julkisilla paikoilla pommi plakkarissa. Ihan sama mitä metsän keskellä tapahtuu, mutta tuo oli anteeksiantamattoman vastuutonta. Rangaistushan siitä tuli, vaan aiheuttajalle loppuljenlopuksi kaikkein pienin mahdollinen.
- tutkija
Petri Gerd räjäytti pommin tahallaan, koska pommi oli kemiallinen eli siinä ei käytetty nallia tai muuta sähköistäsytytintä vaan kaksi kemiallista ainetta sekoittaen syntyi kemiallinenreaktio josta aiheuti valtava pamaus.
- kolmen tähden persereikä ¤¤¤
Kiva,kiva lisää tämmöisiä tapauksia.Saa työtönkin vähä viihdykettä.Sori,mutta en pysty osallistumaan empatialla.Enemmän ulkomaalaisia olisi voinut olla uhreissa.
- kolmen tähden persereikä ¤¤¤
Kiva,kiva lisää tämmöisiä tapauksia.Saa työtönkin vähä viihdykettä.Sori,mutta en pysty osallistumaan empatialla.Enemmän ulkomaalaisia olisi voinut olla uhreissa.
- OSAMA BIN LADEN
TERVEISET TÄÄLTÄ RIKKAASTA PAKISTANISTA.
POIKA OLI LOISTAVA KORAANIN TULKITSIJA JA TODELLINEN JUMALA. TOISTA HÄNEN LAISTAA MARTTYYRIÄ EI LÖYDY MAAILMASTA.
KUNNIOITTAKAA MUISTOA JA RUKOILKAA MUSLIMIEN SUURELLE VOIMALLE, TE ALHAISET KRISTINUSKOISET, VÄÄRÄUSKOISET ÄPÄRÄT...
SAATTE TUTA UUDEN, VOIMAKKAAN AALLON LÄHIPÄIVÄNÄ, NÄIN ON TODISTETTU. - OSAMA BIN LADEN
TERVEISET TÄÄLTÄ RIKKAASTA PAKISTANISTA.
POIKA OLI LOISTAVA KORAANIN TULKITSIJA JA TODELLINEN JUMALA. TOISTA HÄNEN LAISTAA MARTTYYRIÄ EI LÖYDY MAAILMASTA.
KUNNIOITTAKAA MUISTOA JA RUKOILKAA MUSLIMIEN SUURELLE VOIMALLE, TE ALHAISET KRISTINUSKOISET, VÄÄRÄUSKOISET ÄPÄRÄT...
SAATTE TUTA UUDEN, VOIMAKKAAN AALLON LÄHIPÄIVÄNÄ, NÄIN ON TODISTETTU.- Iniguitous
PG ei ollut OBL-fani vaan Che:n...
- h
Kylläpäs kaveri joka vie pommin lähelle pelleä joka jakaa lapsille ilmapalloja onkin todella syytön...? no hei haloo...?
- mä
Uskon, että jokainen ihminen on syytön syntyessään. Viha, joka patoutuu sydämiimme vuosien varrella on maailman tuomaa pahaa.
- dada
Oli tietenki joku koulukiusattu sun muuta....
sehän kävelikin niin oudosti, jossain lehtijutussa sanottiin!! hiljanene hissukka... ehkäpä kaltoin kohdeltu, muuta ollu elämässä ku opiskelu ja toi pommi oli sen taidon näyte..!- Oooo
Sehän ratkaiseekin kaiken. Käveli hassusti..
- Erkki
Oooo kirjoitti:
Sehän ratkaiseekin kaiken. Käveli hassusti..
Syytön... syytön mihin? Eiköhän asia ole niin että ko. henkilöllä viirasi päästä aika pahasti. Hänhän ei kuitenkaan ollut ainoa pommihullu. Eikös tähän pommi rinkiin kuulunut muitakin runkkareita? Joukossamme on vaikka minkälaista pipopäätä. Petri Gerd päätti tehdä itsemurhan, ja viedä mahdollisimman monta mukanaan. Ehkäpä Petri nyt on helvetissä demoneiden kidutettavana. Ainakin toivon niin.
- *
Erkki kirjoitti:
Syytön... syytön mihin? Eiköhän asia ole niin että ko. henkilöllä viirasi päästä aika pahasti. Hänhän ei kuitenkaan ollut ainoa pommihullu. Eikös tähän pommi rinkiin kuulunut muitakin runkkareita? Joukossamme on vaikka minkälaista pipopäätä. Petri Gerd päätti tehdä itsemurhan, ja viedä mahdollisimman monta mukanaan. Ehkäpä Petri nyt on helvetissä demoneiden kidutettavana. Ainakin toivon niin.
Juttelitko henk.kohtaisesti Petrin kanssa kun noin hyvin tiedät sen suunnitelmat?
Tosi asia on se että et sinä eikä kukaan muukaan tiedä eikä tule koskaan tietämään mitä Petri suunnitteli tai ajatteli. Paitsi tietenkin Petri itse ja hän ei ole sitä kertomassa.
- Lilith
Voi sinua kemian opettaja. Kuulutko mahdollisesti tähän samaan pommirinkiin kuin Petri Gerd? Ehkäpä sinä neuvoit häntä, miten murhata mahdollisimman monta ihmistä. Mitenkäs on, kuinkahan pahasti sinulla viiraa päästä? Tuskinpa olet täysin järjissäsi. Suunnitteletko vielä suurempaa pommia, jolla murhata vielä enemmän ihmisiä? Toivottavasti pommisi räjähtää omiin käsiisi niin, ettet kuole, vaan sokeudut ja menetät raajasi. Se olisi sinulle, runkkari, aivan oikein!
- mie1
...on tumputtamisessa. Se kai ainakin yleensä tehdään yksikseen tai ainakin pienessä piirissä ja piilossa aiheuttamatta suurempaa pahaa kenellekkään.
Jos on pakko leikkiä hengellään sen voipi tehdä asianosaisten kesken ja 'näyttävästi' vaikka jossain soramontussa. - ~~~~~~
Ai jaa, no ite taidat olla joku ennakko-ja harhaluulonen paska. Nyt sitten tästä eteenpäin tietenkin kaikki kemian opettajat on mielenvikasia pommin posauttelijoita, joiden ainoa ajatus on tappaa mahdollisimman monta ihmistä. Alkaa mietityttämään, että oletko itsekään aivan täysijärkinen. Mietipä aivoillasi (jos sinulla sellaisia on), että mitä kaikkea kemistit ovat tehneet tämän planeetan hyväksi.
- netmission
Natri tekee hyvää työtä. Työtä johon meistä muista ei taitaisi oikein olla. Hän totuttaa uskollisesti sitä taivallista näkyä, jonka on Jumalalta saanut. Jos yksikään täällä rakastaisi lähimmäistään edes hitusen yhtä paljon kun Natri niin asiat olisivat toisella tolalla. Mutta kun ei, niin ei.
Sana synti, on kirosana näiden usonnollisten mielissä varsinkin jos se sanotaan liian suureen ääneen. Ne puolustavat syntiä jotak haluavat siinä ola kiinni. Näinhän se on. Mutta ne jotka haluavat synnin tuomita omassa ja läheisten elämässä, iankaikkiseksi elämäksi, tuomitaan oikopäätä häiriköiksi ja henkilöiksi jotka häiritsevät rauhallista uskonnollista elämää.
No jokainen vastaa kerran asioista Herran edessä. Sama tili tule aikanaan homouden harjoittajille ja sen puoltajille. HOMOUS ON KAMALA SYNTI!
Kehoitan sinua Natri jatkamaan työtä lannistumatta. Tämän maan tulee tietää että Jeesus on edelleen Herra ja hänellä on kaikki valta myös tässä maassa!! Vastustajia riittää, niitä on kun maan mutaa. Mutta Herra voi heidänkin mielensä vielä kääntää!
Siunusta työhösi! ReijOR"
www.netmission.fi - Anonyymi
Mitenkäs sitten selität sen, että kuinka Israelin tiedustelupalvelu MOSSAD
osasi varoittaa n. 2 viikkoa ennen Myyrmannin räjähdystä Suomessa asuvia
agenttejaan.
mm. Zysselle kerrottiin tästä etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658