Valkuaisruoka ja pieriminen

KalleJ.

Aiheuttavatko valkuaispitoiset ruuat bodarin ruokavaliossa vatsavaivoja eli pierimistä ja ummetusta ym?

Olen alottanut bodauksen ja tarkoitus on laittaa ravintopuoli kuntoon mm. lisäämällä valkuaisten osuutta proteiinilisän, maitorahkan, kananmunien, raejuuston, soijatuotteiden(rae,jauho ym.), papujen ja herneiden muodossa. Tuleko tästä ongelmia vatsavaivojen muodossa vai toimiiko bodarin ruokavalio ilman niitä, ehkä jopa paremmin ja vähemmin pierimättä kuin tavallisella ruokavaliolla, jossa syödään melkein mitä vaan ja kaikkea turhaa?
Vaikuttaako se että ruuan jakaa useisiin pieniin aterioihin: aamupala, aamun välipala, lounas, iltapäivän välipala, päivällinen, treeniprotskut, iltapala?

Olen kuullut nimen pieruhera, mistä on kyse heraproteiinistako, pierettääkö se tai aiheuttaa muita vatsavaivoja (turpoamista jne.)? Onko sama ongelma muiden proteiinien kanssa?

7

899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyllisiä

Pieruheran nimi tulee siitä että kyse on ns halpisjauhoissa joissa toki itse proteiini on suht laadukasta (mikrofraktioista nyt ei kannata puhua silti) mutta halpuus tule siitä että valmistusmenetelmässä "tingitään" jolloin usein laktoosi- ja/tai rasvapitoisuudet jää korkeiksi. Markkinoilla on ollut jopa 10% laktoosilla olleita herajauhoja. Selvää on että tällainen määrä vähänkään enemmän käytettynä aiheuttaa sulatusvaivoja. Jo perusruuasta tulee laktoosia paljon maitotuotteita käyttäessä.

Vältä siis halpisheroja jos niissä on laktoosia ja/tai rasvaa kokonaisuutena huonoja määriä. Yksi parhaimmista halpisheroista on UFS:n myymä UFS Wjey, laktoosia 5g ja rasvaa 7g. Esim. FASTilla rasvaa on 9g ja Bodyboostilla taasen laktoosia 8,5%. Ja nuo kaksi muuta eivät silti pääse hinnassa UFS:ää halvemmaksi ;-)

• "kysyjä"

voi jättää tämän UFS-mainoksen omaan arvoonsa. Pieremistä aiheuttaa nimen omaan liiallinen proteiinin nauttiminen, ei laktoosi eikä rasva.

UFS myy juuri tätä mainitsemaasi pieruheraa. Halpaa on, ja pierut raikaavat.

• sdfsdfsa
        "kysyjä" kirjoitti:

voi jättää tämän UFS-mainoksen omaan arvoonsa. Pieremistä aiheuttaa nimen omaan liiallinen proteiinin nauttiminen, ei laktoosi eikä rasva.

UFS myy juuri tätä mainitsemaasi pieruheraa. Halpaa on, ja pierut raikaavat.

UFS:n hera on todellakin halpaa, mutta laktoosia siinä on vain 5g. Noissa monissa muissa halpaheroissa sitä on lähemmäs 10g! Joten UFS halpaheraa ei voi sanoa pieruheraksi. Kyllä se isompikin määrä heraa menee piereskelemättä jos on laadukasta. Usein noissa oikeaasti laaduttomaissa halpiksissa on juuri rasvaa ja laktoosia niin että imeytyminen on heikkoa - > pieruja.

• Hera 80:ssa
        sdfsdfsa kirjoitti:

UFS:n hera on todellakin halpaa, mutta laktoosia siinä on vain 5g. Noissa monissa muissa halpaheroissa sitä on lähemmäs 10g! Joten UFS halpaheraa ei voi sanoa pieruheraksi. Kyllä se isompikin määrä heraa menee piereskelemättä jos on laadukasta. Usein noissa oikeaasti laaduttomaissa halpiksissa on juuri rasvaa ja laktoosia niin että imeytyminen on heikkoa - > pieruja.

on laktoosia vain 3,5 grammaa sadassa grammassa. Eikös tätä sitten kannata ottaa, jos se laktoosi kerran tujppaa pierettämään. Rasva nyt ei ainakaan ketään voi pierettää, siitä ei mitään kaasuja synny.

Aikamoinen laktoosipommi tuo UFS:n pieruhera näyttäisi tosiaan olevan. Kenenkään vatsavaivaisen ei sitä ainakaan kannata ostaa.

• trollille
        Hera 80:ssa kirjoitti:

on laktoosia vain 3,5 grammaa sadassa grammassa. Eikös tätä sitten kannata ottaa, jos se laktoosi kerran tujppaa pierettämään. Rasva nyt ei ainakaan ketään voi pierettää, siitä ei mitään kaasuja synny.

Aikamoinen laktoosipommi tuo UFS:n pieruhera näyttäisi tosiaan olevan. Kenenkään vatsavaivaisen ei sitä ainakaan kannata ostaa.

Kehno trolli, mutta ketä mä olen muita syyttämään aiheesta :-)

UFS:n herassa on 5g laktoosia, eli 1,5g enemmän mitä FASTin. RASVAA FASTin herassa on kuitenkin vajaat 30% enemmän. Rasva on yksi ravinoaineista jotka myös hidastaa sulamista. Tämäm nyt tietää kaikki...Joten kokonaisuutena UFS:n hera on parempi, varsinkin kun katsotaan tuotteuden hintaa. FAST on kolmanneksen kalliimpaa...

• tuotteet
        trollille kirjoitti:

Kehno trolli, mutta ketä mä olen muita syyttämään aiheesta :-)

UFS:n herassa on 5g laktoosia, eli 1,5g enemmän mitä FASTin. RASVAA FASTin herassa on kuitenkin vajaat 30% enemmän. Rasva on yksi ravinoaineista jotka myös hidastaa sulamista. Tämäm nyt tietää kaikki...Joten kokonaisuutena UFS:n hera on parempi, varsinkin kun katsotaan tuotteuden hintaa. FAST on kolmanneksen kalliimpaa...

ovat superhyviä. Niissä on juuri sopiva määrä laktoosia ja rasvaa proteiinista puhumattakaan. Proteiini on paljon parempaa kuin muiden valmistajien tuotteissa, ainoastaan UFS:n tuotteilla lihakset kasvavat. Muiden tuotteita nauttimalla lihakset sen sijaan jopa pienenevät. Myös UFS:n tuotteiden laktoosi, rasva ja mikrikset ovat ehdottomia, jokaisen bodarin on niitä nautittava.

Kynäniska-Sammy pystyy todistamaan tämän tieteellisesti kaikille UFS-kaupassa käyville. Hänellä on siitä sertifikaatti. Hänellä on sertifikaatti kaikesta. Ette pysty kysymään häneltä mitään, mistä hänellä ei olisi sertifikaattia. Sana luotettavuus on määritelty hänen puheidensa mukaan.

Entä tuotteiden valmistaja. Hän ei ole enää edes oikein ihminen, vaan lähellä jumalolentoa. Hän on nimittäin tuonut valon Suomen katajaiselle kansalle. Hän on tuonut meille mikrikset, nuo kaiken parantavat ja valtavat lihakset kehittävät ihmeaineet. UFS rules!

• farto-arto

pierettää kaikki proteiinit suunnilleen samalla lailla, olipa ne sitten tavan ruoasta taikka halvasta tai kalliista proteiinista. kehoruokavaliolla kyllä pieru raikaa pitkin päivää joka tapauksessa. ja mikäs siinä, kun on pieruhuumorin ystävä :)

käytän laadukkaampia proteiineja (isolaattia ja kaseiinia) siksi, että ne maistuvat paremmalle, sekoittuvat paremmin ja uskon niiden toimivan tehokkaammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe