Remeronin lopettaminen

Onko teillä jollain kokemuksia Remeron-lääkityksen lopettamisesta. Lääkärille pääsen vasta kahden kk:n päästä ja olen kurkkuani myöten täynnä tätä makean himoa, joka ei mene pois vaikka söisin mitä. Lääkityksen aikana paino on noussut 12 kiloa. Aamuisin olen ihan jumissa nivelistä, niin ettei meinaa käveleen päästä. Olen kyllä lääkärille puhunut, että tällasta on, mutta se vaan kehottaa, että jos vielä hetken söisit... Otan iltaisin yhden 45 mg, ja nyt olen puolittanu sitä muutaman viikon ja sitten otan puolikkaan vain joka toinen päivä. Katotaan miten menee... Millasii vierotusoireita muilla on? Ja muita kokemuksii ko. lääkkeestä? Unettomuus ei ainakaan vielä ole tullut takasin, hyvä hyvä!
145282
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

kyseisen lääkkeen juuri painonnousun takia. Syömishimo oli mieletön, lihoin aika lailla.

Äänestä

lääkkeestä ei pitäisi tulla vieroitus oireta,muuta kun henkisiä hetkeksi.
On totta että kyseinen lääke turvottaa,ensin se kerää kroppaan mielettömän määrän nestettä ja siitä vasta se pysyvä painonnousu voi alkaa.
onneksi remeron on ´niin "mieto"lääke,että uskallan sanoa,että voit jättää sen vain pois.
ekax puolet ja muutama päivä sit loput,loput.loppu siitä eteenpäin on omissa kätösisänne.
Jokatapauksessa hyviä jatkoja

Äänestä

...olet keskustellut lopettamisesta hoitavan lääkärisi kanssa? Ja saanut toimintaohjeet?

Äänestä

Kiitos teille kaikille vastanneille. Aion nyt lopettaa lääkityksen ilman keskustelua lääkärin kanssa. Kyllhän sitä sitten voi vaikka uudestaan alkaa napsia. Ja nyt innolla odottamaan, että syömis/makeanhimo häipyy! Ja tulee joskus kylläseks ruuasta. Aurinkoista kevättä kaikille lukijoille!

Äänestä

remeroni on joidenkin lääkäreiden mielestä se ainut ja oikea?itse jouduin todella vääntämään kovastikin että ei!vaan joku muu.
asia sitten kyllä ymmärrettiin ja sain tilalle muut lääkkeet.Mikähän tässä remeronin tuputuksessa on?
alkuperäiseltä kysyisin että eikö lääkäri ole esittänyt muita lääkevaihtoehtoja?

Äänestä
  • Sanoppa muuta... Mutta samaa voisi sanoa muittenkin lääkkeiden kohdalla, joilla on "hyvät vaikutukset". Itse kokeilin muutaman viikon Remeronia, ja sivuvaikutukset vain paheni.

    Äänestä

miksi usein kuulee remoronista jota potilaalle kirjoitettu ja käyttäjä tyytymätön.Onhan varmasti jokin muukin vastaava lääke kuin remeron.mitä siis tilalle on kirjoitettu jos remeronia ei tahdo?
itse sain opamoxin ja zopinozin unettomuuteen kun remeronista kieltäydyin.

Äänestä
  • väsyttäviä masennuslääkkeitä kuin Remeron, jos nukkumisvaikeuksiin apua niistä hakee.

    Äänestä

Itse lopetin käytön, kun huomasin sivuvaikutksia [nenän tukkeutuminen ja unelaisuus].
Lopetin kerta heitolla eikä mitään tullut. Hiukan oli vaikee vain ruveta nukkumaan muutamana yönä, mutta ne johtui ihan jostain muusta.

Jos muistan oikein, vielä sitä olisi lääkekaapissa, mutta en taida ottaa, kun lääkekkin vaihdettiin jo Efexor Depot 75mg:een.
Toivottavasti tämä toimii paremmin.

Äänestä

Itse lopetin annosta pienentämällä.Painoni olen saanut putoamaan vasta vuoden kuluttua, mietipä lopettamista ja vaihda valmistetta.

Äänestä

ei siitä vierotusoireita tule..
en suosittele ollenkaan ominpäin lääkityksen lopettamista..
jatkohoito hoitajalla ja lääkärillä kannattaa sopia säännölliseksi, edellisellä kerralla sopia uusi aika valmiiksi..
masennuslääkkeitä on monenlaisia, toinen sopii toiselle, toinen taas toiselle.. vain kokeilemalla tietää..kärsivällisyyttä masennuslääkkeiden kanssa.. vie viikkoja vähintään, yleensä kuukausia ennenkuin tietää mikä todella sopii mikä ei..
sivuvaikutukset yleensä ilmenee kahden ensimmäisen vkon aikana, sitten menevät ohi.. aina ei niin kuiten ole..
koska remeron annoksesi on ollut 45 mg, kyseessä ilmeisestikkin vakava masennus..
oletko todellakin sitä mieltä että ei mitään remeronin tilalle??
masennus uusii aika usein, lääke toimii estolääkityksenä myös, pitäisi syödä pitkään oireiden poistumisen jälkeenkin..

Äänestä

Mirtazapiinin voi lopettaa kertaheitolla. Itse käytin vielä viikko sitten 60mg annosta (pari vuotta) eikä minkäänlaisia vieroitusoireita ole tullut.

Toisin kävi Seronilin kanssa, mutta pahimmat vieroitusoireet tulivat Cipramilista, järjetöntä "sähköiskua" ja masennusta..

Tämä vastaus niille, ketkä sattuvat vielä tämän vanhan threadin googlettamaan.

Äänestä

Olen noin vuosi sitten vieroittautunut (bentsoista) ja uni vaikeuksien vuoksi olen ottanut illalla puolikkaan 15mg mirtatsapiinia, eli olen käyttänyt lääkettä noin vuoden. Koska pyrin täysi lääkkeettömyyteen halusin jätää tämänkin lääkityksen, Myös yli 10kg painonlisäys on motiivina lääkkeettömyyteen, on järkkyä huomata että tämäkin lääke, pienellä annoksella ja vain vuoden käytöllä aiheuttaa vieroitus oireita, Aivan kuin bentsotkin, Vieroitusaika oli itselläni pitkä ja tapahtui lääkärin kanssa yhteistyössä (bentsot)
Nyt tuntuu ettei enää jaksa viedä läpi -lääke vieroitusta-
Mutta jos pääsin bentsoista, pääsen tästäkin ja varon lopun ikääni kaikkia lääkkeitä, niin kauan kuin saan itse päättää mitä syön. pari viikkoa on mennyt ja pää on kuin turvoksissa, ikäänkuin ajatukset ei mahtuisi kulkemaan. On myös epämääräistä kuvotusta, suussa on kielelle liian vähän tilaa, Tuntuu kuin olisi flunnssa, väsyttää, mikään ei kiinnosta, tekis mieli levätä, mutta siihen olen liian levoton. Mulle on turha sanoa etteikö vieroitusoireita tästä lääkkeestä tule. Kyllä jokainen itsessään tuntee tuntemuksensa, mielummin olen uneton tai vähä uninen kuin tälläinen uunopöljä.

Äänestä

Kokeileppas Cymbaltaa, lähtee ruokahalut

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Noona kirjoitti:

Onko teillä jollain kokemuksia Remeron-lääkityksen lopettamisesta. Lääkärille pääsen vasta kahden kk:n päästä ja olen kurkkuani myöten täynnä tätä makean himoa, joka ei mene pois vaikka söisin mitä. Lääkityksen aikana paino on noussut 12 kiloa. Aamuisin olen ihan jumissa nivelistä, niin ettei meinaa käveleen päästä. Olen kyllä lääkärille puhunut, että tällasta on, mutta se vaan kehottaa, että jos vielä hetken söisit... Otan iltaisin yhden 45 mg, ja nyt olen puolittanu sitä muutaman viikon ja sitten otan puolikkaan vain joka toinen päivä. Katotaan miten menee... Millasii vierotusoireita muilla on? Ja muita kokemuksii ko. lääkkeestä? Unettomuus ei ainakaan vielä ole tullut takasin, hyvä hyvä!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu