hengitys haisee!!!!!!

nielussa "proppuja"

auttakaa!!!!!! Miten pääsen eroon tästä vaivasta joka on ollut minulla koko ikäni eli 27 vuotta? Hengitys haisee todella pahalta! Huomaan jo vältteleväni ihmisiä tämän takia! Suun puhtauden pitämisestä tämä ei johdu. Pesen joka päivä ainakin kaksi kertaa hampaat, putsaan kielen kielenputsarilla ja käytän päivittäin hammastikkuja joskus vielä käytän suuvettäkin. Hampaat ovat muutenkin hyvässä kunnossa, ei ainuttakaan reikää ja saan aina todella paljon kehuja hammaslääkäriltä lähes täydellisestä hammasrivistäni. Hajun takiakin olen käynyt lääkärissä ja hän sanoi että minulla on ilm. nielurisoissa sellaisia ns. proppuja (sellaisia valkoisia palloja jotka jossain vaiheessa irtoaa ja ne haisee tod. pahalle).

Eli millä ihmeen konstilla pääsen niistä eroon, kun mikään ei tunnu auttavan???? Minkätakia minulle tulee niitä??? Onko muilla samaa ongelmaa??? On vaan niin arka aihekin että oikein hävettää ja inhottaa!!! Auttakaa, tuun kohta hulluksi tän kanssa kun oon tapellut koko ikäni!

37

27502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hönkä

Mee poistattamaan ne nielurisat jos uskallat.
      Mullaki ollu koko nuoren ikäni kurkkukipua herkästi ja angiinoita..ne kuulemma arpeuttaa nielurisoja johon bakteerit pesiytyvät.

Just ku ajattelin, että meen terveyskeskukseen vaatimaan nielurisojen poistoa (HENGITYS, suuhengitys jne), niin alko sitte viisaudenhampaat kuoriutumaan!

Hammaslääkäriin ~6kk jono ja nielurisat voisi saada aikaisemmin pois, mutta kun en tiedä kummista tuo &¤#&":n haju on lähtöisin.

Puhkeavatko viisarit nopeasti, ja lähteekö haju pois sitten, vai kannattaisiko jo varata aika hammaslääkäriin niiden poistamiseksi, jolloin taas nielurisojen tutkiminen jäisi hamaan tulevaisuuteen.

Ala-asteella jo äiti totesi että hengitykseni haisee %&#"%:lle joten, eikö luulisi että syy on nielurisoissa. Mutta viimeisen vuoden aikana olen itse huomannut kyseisen hajun, joten ei mitään hajua mikä syynä, olisiko molemmat.

• Anonyymi

• Anonyymi

Minulla oli proput ja sitten puolittain puhjenneet viisaudenhampaat jotka tulehtuivat aika ajoin. Molemmat poistettu ja nyt on hyvä.

• Impaties

Olen itse yhdistänyt, siis omalla kohdallani, noiden proppujen ilmaantumisen stressiin. Mutta ne eivät ole olleet minulle koskaan ongelma. Niitä voi puhkaista esim. pumpulipuikolla. Jos saa ne näin väliaikaisesti poistettua, ongelma helpottaa ainakin hetkeksi. Myös vähäinen veden juonti edesauttaa hengen haisemista, samoin vähäkuituinen ruokavalio. Maitotuotteet myöskin saavat hengen haisemaan.

• Apotek

Onko nämä proput samoja kuin aftat? Jos näin on niin nythän apteekista saa lääkettä aftojen poistoon.

• Impaties
        Apotek kirjoitti:

Onko nämä proput samoja kuin aftat? Jos näin on niin nythän apteekista saa lääkettä aftojen poistoon.

eivät ole sama asia. Olen kuullut, että aftat ovat kipeitä näppylän tapaisia. Proput taas eivät ainakaan minulla ole oireilleet muulla tapaa, kuin hajulla ja ne voivat puhjeta myös itsekseen, jolloin suuhun tulee ikävän makuinen ja hajuinen kellertävä 'pala'. Olen myös ollut siinä luulossa, että aftat voivat ilmaantua kaikkialle suun limakalvoille, mutta proput ovat kai juuri tuolla nielurisojen poimuissa (näin ainakin omalla kohdallani).

• apua
        Impaties kirjoitti:

eivät ole sama asia. Olen kuullut, että aftat ovat kipeitä näppylän tapaisia. Proput taas eivät ainakaan minulla ole oireilleet muulla tapaa, kuin hajulla ja ne voivat puhjeta myös itsekseen, jolloin suuhun tulee ikävän makuinen ja hajuinen kellertävä 'pala'. Olen myös ollut siinä luulossa, että aftat voivat ilmaantua kaikkialle suun limakalvoille, mutta proput ovat kai juuri tuolla nielurisojen poimuissa (näin ainakin omalla kohdallani).

Itse kärsin noista ns. propuista pari vuotta. Eräältä palstalta löysin selitykseksi B-vitamiinin ja magnesiumin puutteen aiheuttavan tätä. Kun aloin popsia enemmän b-vitamiinia (tablettien muodossa) valkeat "jutut" hävisi sen sileän tien ja hengitys ei haise enää millekään.

• Impaties
        apua kirjoitti:

Itse kärsin noista ns. propuista pari vuotta. Eräältä palstalta löysin selitykseksi B-vitamiinin ja magnesiumin puutteen aiheuttavan tätä. Kun aloin popsia enemmän b-vitamiinia (tablettien muodossa) valkeat "jutut" hävisi sen sileän tien ja hengitys ei haise enää millekään.

vinkistä. Kertoisitko vielä mitä magnesium ja B-vitamiinivalmistetta syöt?

• niitä...
        Impaties kirjoitti:

mulla on nyt parin kuukauden sisään ruvennut tuleen aika tiheesti näitä kellertäviä TOSI pahanhajusia "pallukoita"(melkein päivittäin "yskäsen"sellasen)HYI!
        miten ihmeessä ne saa hoidettuu pois???
        siis onko nää "haju-pallukat" aftoja vai proppuja...
        et tietää sit lääkärille kertoo!!

• Proppusuu
        niitä... kirjoitti:

mulla on nyt parin kuukauden sisään ruvennut tuleen aika tiheesti näitä kellertäviä TOSI pahanhajusia "pallukoita"(melkein päivittäin "yskäsen"sellasen)HYI!
        miten ihmeessä ne saa hoidettuu pois???
        siis onko nää "haju-pallukat" aftoja vai proppuja...
        et tietää sit lääkärille kertoo!!

Kyllä ne on niitä proppuja! Proput on irtonaisia. Aftat on suun limakalvoilla "kiinni" ja kipeitä.

• proppuihin...
        Proppusuu kirjoitti:

Kyllä ne on niitä proppuja! Proput on irtonaisia. Aftat on suun limakalvoilla "kiinni" ja kipeitä.

miten kestän tän ongelman kans niin kauan ku pääsen lääkäriin???
        onko kellää mitää kotikonsti neuvoo että ne sais pois...
        illodinilla oon kurlutellu kurkkuu...mut ei auta :(
        helppii pliis!!

• juuno
        proppuihin... kirjoitti:

helppii pliis!!

neule puikolla olen kaivellut valkoisia haju möykkyjä pois,alkuun meinaa yököttää mut siihen tottuu ja onnistuu hyvin..

• -kukka-
        proppuihin... kirjoitti:

helppii pliis!!

mä ainaki kaivan ne ite pois kurkusta.. otan taskulampun, hammastikun ja tongin ne ulos.. ei sen kummempaa.

• Anonyymi
        proppuihin... kirjoitti:

helppii pliis!!

Taidat valehzella ikäsi!

• -on niitä muillaki :) -

puhuttii just kaverin kanssa kyseisestä aiheesta ku meillä on molemmilla niitä. mullaki haisee henki aika usein mut ei onneks aina kummiskaa vissii. jos haluut lukee lisää niistä propuista ni kirjota vaik googlee hauks et palloja kurkussa
      sieltä mäki löysin keskusteluja aiheesta ja helpotti paljo oloa ku huomas et seon ihan yleinen ongelma:) eli et oo yksin.

• Kyle5

Olen kärsinyt itsekin kuvottavan hajuisista propuista nielurisoissa. Proput voi suht helposti puristaa pois hammasharjan varrella, itse käytän sormiani. Finnin puristus -periaatteella toimii.

• hiukan hankalampi

tämä vaiva kun en pysty mitenkään sorkkimaan suutani TODELLA herkän yökkäysrefleksin takia.. ihan tosi, poskihampaitakin harjatessa yökkäilen mut minkäs teet..

• outo--

minulla on sama ongelma !!! enkä tiedä mistä se johtuu haluaisin itsekkin tietää !

• Tiedän tuskan
    • Epätoivoinen haisuli

Hei!Itse olen jo lähenpänä viittäkymppiä,siis koko ikäni kärsinyt samasta vaivasta.Minullakin hammaslääkärit aina kehuneet harvinaisen hyvin hoidettuja hampaita,ei reikiä eikä ientulehduksia.Pesen hampaani ainakin kahdesti päivässä,käytän apteekin kalliita suuvesiä ja muita raikastajia,nielurisat poistettu vaan mikään ei tunnu auttavan kuin hetkellisesti.Apteekista ostamaani suuvettä mainostetaan,että pitää hengityksen raikkaana 12 tuntia!!Ei todellakaan pidä kuin hetken.En uskalla hengittää,jos ihmiset ovat liian lähellä,enkä muutenkaan mene pieneen tilaan kuten hissiin kuin yksin.Ihmisläheinen työ ei tulisi kysymykseenkään vaivani kanssa.Asiaa voisi edes vähän helpottaa se kun itse voisi haistaa hengityksensä eli edes tietäisi milloin suu haisee.Olen todella kateellinen ihmisille,jotka eivät pese ja huolla hampaitaan yhtä hyvin ja silti voivat olla "vapaita"ja varmoja raikkaasta suustaan.Elämässä tulee jatkuvasti todella erikoisia, "kummallisia",epämiellyttäviä tilanteita kun joku liian lähellä oleva ihminen kysyy jotain,en saa suutani auki,sillä pelkään tyrmääväni lähelläolijat täysin.Ärsyttää ja suututtaa,kun kuulee sanottavan,että haju johtuisi huonosta suuhygieniasta.Lääkäreillä olen asian vuoksi erään kerran käynyt,mutta he eivät ole osanneet sanoa mitään muuta,mitä en jo ole kuullut ja mistä ei todellakaan ole ollut apua.Olen eristäytynyt,enkä pysty seurustelemaan syystä.Tuntuu todella kummalliselta tänä päivänä,ettei näin yksinkertaiselta kuulostavaan vaivaan löydy syytä.Vaivahan poistuu kyllä kun lopettaa hengittämisen.Jaksamisia asian kanssa!

• haisuliinipa hyvinkin

Tuntui kun olisin omaa tekstiäni lukenut, tosin ikää 10 vuotta vähemmän. Oon kärsinyt tästä asiasta samoin kuin sinä, koko elämäni. Ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat poppakonstit on tultu kokeiltua.

Nyt aion ottaa vielä selville, että josko saisin avun amalgaamipaikkojen poistosta, joku kun jossain kirjoitti että hajut olisivat siihen loppuneet. Peeveli, kun tuo amalgaamisaneeraus vain maksaa niin paljon, mutta pakkohan tuo vielä on kokeilla.

Jaksamisia täältäkin! Ja palaahan kertomaan palstalle, jos jostain ihan oikeasti avun saat.

Ps. täytyy vissiin mennä vielä hakemaan sitä uutta purkkaa mitä mainostetaan, vaikka se ei mitään autakaan.. hajun syytähän se ei poista.

• epätoivoinen haisuli
        haisuliinipa hyvinkin kirjoitti:

Tuntui kun olisin omaa tekstiäni lukenut, tosin ikää 10 vuotta vähemmän. Oon kärsinyt tästä asiasta samoin kuin sinä, koko elämäni. Ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat poppakonstit on tultu kokeiltua.

Nyt aion ottaa vielä selville, että josko saisin avun amalgaamipaikkojen poistosta, joku kun jossain kirjoitti että hajut olisivat siihen loppuneet. Peeveli, kun tuo amalgaamisaneeraus vain maksaa niin paljon, mutta pakkohan tuo vielä on kokeilla.

Jaksamisia täältäkin! Ja palaahan kertomaan palstalle, jos jostain ihan oikeasti avun saat.

Ps. täytyy vissiin mennä vielä hakemaan sitä uutta purkkaa mitä mainostetaan, vaikka se ei mitään autakaan.. hajun syytähän se ei poista.

Joopajoo!!Nää kaikki "ihmeaineet",joiden pitäs tai ainakin mainostetaan niin,auttaa eli postaa paha haju hengityksestä,maksavat aika mukavan summan.Luulenkin,et se on vaan mainosmiesten kikka myydä epätoivoisille ihmisille" tyhjää" kovaan hintaan.Itse kun en ole apua saanut.Onko kukaan??

• - lacto

Tämä keino ei tepsi nielurisaongelmaan mutta muuten kannattaa kokeilla. Englannissa tutkittiin hengityksen haisemista. Parhaaksi keinoksi todettiin seuraavaa.

- pese hampaat (tarvittaessa hammaslanka ja hammasväliharja)
        - putsaa kieli
        - sitten suuhun lisätään hajuttomia maitohappobakteereja (kuten Lacto Seven, 8 maitohappobakteerikantaa, pureskele tabletti suussasi ja jätä suuhun) jotka syrjäytävät suun haisevat bakteerit

Tuloksen huomaa etenkin kielessä jonka peite alkaa vähentyä ja samalla hengitys raikastuu. Desinfioifia suuvesiä kuten SB 12 tai Corsodyl ei pidä käyttää 2 viikkoa pidempään koska silloin suun mikrobitasapaino menee sekaisin ja tulos on huono.

• Ari 41v

Hei !

Jo lapsena myös sisarukseni kiusasivat minua hajuherneeksi. Ja hampaidenhoito oli hyvällä tasolla, joskus niitä proppuja putoili. Hengitys haisi kuitenkin paskalle, omaankin nenään. Sitten 2v sitten mulle tehtiin helikobakteeritutkimus (pos. tulos) ja sain 3x lääkekuurin. Yksi näistä oli happosalpaajalääke Zolt, muut antibiootteja. Hengitys raikastui 2 pv:ssä ja kuvitte,in et haju johtui helikosta. 2 vkoa kuurin jälkeen haku palasi, olin vihainen. Muita vatsavaivoja tutkittiin myös ja mulla todettiin refluksitauti: mahaportti fuskaa ja päästää tavaran ruokatorveen. Sain 2 kk Nexium-kuurin ja haju hävisi heti. Nyttemmin otan 1 Zoltin (halpa) kerran viikossa, pitää hajun poissa. Refluksitaudin hoitoa voi kokeilla lääkkeillä ilman ruokatorven, vatsan ja pohjukaissuolen tähystystä mikä minulle tehtiin.

• derdiedas

Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta juuri tuosta syystä??

• Anonyymi

Ne johtuu suurista nielurisoista, joiden väliin kertyy ruokaa ja vähitellen

• nettihammaslaakari.fi

Heipä taasen,
      www.nettihammaslaakari.fi iskee ja jos joku haluaa poistaa tämän niin siitä vain. Toivottavasti jokunen saa apua. Edessäni on uunituore kirja jossa on artikkeli pahanhajuisesta hengityksestä. Kirjan nimi on Terve suu ja sitä ei ole vielä julkaistu mutta markkinoille tulee varmasti kyllä.

" Pahanhajuisella hengityksellä tarkoitetaan epämiellyttävää hajua suus tai nenässä. Se ei ole sinänsä sairaus mutta voi joskus olla merkki myös sairaudesta. Se aiheuttaa epävarmuutta sosiaalisessa tilanteisssa...

Syyt löytyvät useimmiten suusta. Yleisin syy on huonosti puhdistetut hampaat,hammasvälit sekä proteesit tai suun alueen tulehdukset, kuten reikintyminen ja ientulehdus... Kielen pinnalle ja uurteisiin kertyy helposti bakteereita jotka tuottavat pahanhajuisia rikkiyhdisteitä. Lisäksi syitä voivat olla mm. antabus, muut lääkeet, valkosipuli,alkoholi...

Mikäli hampaat ja kieli on hyvin puhdistetttu eikä suusta löydy muitakaan syitä pahanhajuiselle hengitykselle, voi syy löytyä, nenästä,nielurisoista, tai vatsasta. Joissain tapauksissa se voi liittyä mm. diabetekseen (ketoasidoosi) tai hengityselinsairauksiin.
      Hoito: Hampaiston hammasvälien,kielen ja proteesin puhdistus 2 x päivässä. Vähentää bakteerien määrää ja rikkiyhdisteitä. Ksylitolipurukumi tai suun kostutus voi auttaa mikäli pahanhajuinen hengitys liittyy suun kuivuuteen. (Se muuten on yllättävän yleinen vaiva ja monesti se täytyy mitata..oma huomio) Rikkiyhdisteitä sitovat lääkkeet ovat parhaimpia itsehoidossa.

(SB12 on ihan jees- itse suosin AirLift-oliivöljykapseleita jotka liukenevat ruokatorveen ja sieltä asti sitovat noita yhdisteitä. Samanmerkkinen hammastahnakin löytyy apteekista. Saa jopa röyhtäisynkin maistumaan hyvälle..)

Jos ei tepsi niin sitten tarkempaan syyniin: Suu,nenä,nielu tutkitaan sekä ruokatorveen tai keuhkoputkiin liittyvät tulehdukset.

Tulipa muuten mieleen eräs vanhempi rouva vuosien takaa jolla oli sanojensa mukaan ollut pahanhajuinen hengitys jo 15 vuotta. Poistin häneltä juurihoidetun yläseiskan eli takaposkihampaan jonka juuret, kuten monesti, ovat lähellä poskionteloa tai sitten jopa poskiontelossa. 10% syistä poskiontelotulehdukseen tulee muuten hampaista. No, otin hampaan siististi pois ja tuli niin sanottu oroantraaliyhteys eli reikä poskionteloon. Tähän sitten asianmukainen operatiivinen hoito eli rehrmannin plastia jolla tämä pieni yhteys suljettiin ja kortisoninenäsuihke (Nasonex) käytöön sekä metronidatsoli yhdistettynä v-penisilliiniin kuurina. Viikon päästä nainen tuli vastaanotolle ja sanoi että ensimmäistä kertaa vuosiin tuntuu että ilma kulkee poskiontelossa ja kertoi että parin päivän jälkeen nenästä hän oli niistänyt ison haisevan märkämöykyn ja avot. Hengityskään ei enää haissut pahalle. Samalla kertaa siis hoidettiin hammas,vuosien krooninen poskiontelotulehdus ja pahanhajuinen hengitys. Emäntä oli tyytyväinen.
      Jos nuo kotikonstit eivät auta niin ei muuta kuin kunnon tutkimuksiin. Hyvälle hammaslääkärille tai sitten kurkku-nenä-korva-tohtorille.
      Tsemppiä ja älkäähän luovuttako helpolla!

• nettihammaslaakari.fi

Tuossa edellisissä puheenvuoroissa oli muuten hyvin faktaa. Kannattaa kokeilla tosiaan happosalpaajia. Monesti refluksitauti eli mahahapon nousu nieluun on oireiltaa todella sellainen ettei potilas itsekään sitä huomaa. Ainoa merkki voi olla esimerkiksi liiallinen yöhikoilu.. Kannattaa ostaa jotain käsikauppaapteekkilääkettä ja kokeilla että olisiko sillä vaikutusta. Omalla kohdallani syy oli refluksitauti johon lääkitys ja sitten tarpeen mukaan airlift-kapseli mutta harvoin.

• nettihammaslaakari.fi
        nettihammaslaakari.fi kirjoitti:

Tuossa edellisissä puheenvuoroissa oli muuten hyvin faktaa. Kannattaa kokeilla tosiaan happosalpaajia. Monesti refluksitauti eli mahahapon nousu nieluun on oireiltaa todella sellainen ettei potilas itsekään sitä huomaa. Ainoa merkki voi olla esimerkiksi liiallinen yöhikoilu.. Kannattaa ostaa jotain käsikauppaapteekkilääkettä ja kokeilla että olisiko sillä vaikutusta. Omalla kohdallani syy oli refluksitauti johon lääkitys ja sitten tarpeen mukaan airlift-kapseli mutta harvoin.

Ja anteeksi mörhöily: ilmainen vinkki amalgaamisaneerauksesta. Se ei auta. Ei elleivät paikat ole saumavuotoiset. Harvoin hyvä amalgaamipaikka on saumavuotoinen mutta mmonet muovipaikat ovat. Amalgaameissa on monesti ns. paikkaylimäärää eli pienen lipareen alle voi jäädä esimerkiksi ruokaa ientaskuun. Sen huomaa kun lankaa jotain väliä ja lanka rispaantuu/juuttuu. Amalgaami itsessään ei ole syy. Suuhygienistikin voi hioa huonoja paikkoja= edullisempi.

• paskapumppu
        nettihammaslaakari.fi kirjoitti:

Ja anteeksi mörhöily: ilmainen vinkki amalgaamisaneerauksesta. Se ei auta. Ei elleivät paikat ole saumavuotoiset. Harvoin hyvä amalgaamipaikka on saumavuotoinen mutta mmonet muovipaikat ovat. Amalgaameissa on monesti ns. paikkaylimäärää eli pienen lipareen alle voi jäädä esimerkiksi ruokaa ientaskuun. Sen huomaa kun lankaa jotain väliä ja lanka rispaantuu/juuttuu. Amalgaami itsessään ei ole syy. Suuhygienistikin voi hioa huonoja paikkoja= edullisempi.

Jos englanti taipuu niin kannattaa kokeilla tuota tekniikkaa mikä linkin takana on. Vaikkei englanti taipuiskaan niin kannattaa yrittää kääntää. Itsellä tuo auttoi ja tuo tunkkainen haju on todellakin selkeästi pienentynyt ellei jopa poistunut..Pitkä teksi mutta kannattaa lukea ja kokeilla. Itse olen jopa muutaman kerran uskaltanut jo hengittään normaalisti ruuhkabussissa eikä paska ole haissut ainakaan omaan nenään, tuskin muidenkaan. http://www.medhelp.org/user_journals/show/2322

• Vierailija1989

Kokeile Betadinea apteekista... Mulla ainakin auttoi pahinpaan... Ei noista perus suuvesistä ole mihinkään ne vaan raikastuttaa hengitystä... Sen täytyy olla antiseptinen aine... Kokeile, ei ole edes kallis :)
      Eikä tartte turhissa leikkauksissa käydä...

• pete tietää...

Ruokalusikallinen merisuolaa veteen ja purskuttelet sitä ja nielaset vähä, ni loppuu varmasti valkosten pallojen tulo.

• Muutamia ohjeita

Välttäkää myös vaalean leivän, pizzojen, pullien, vehnästä ja vaaleasta jauhosta tehtyjen ruokien syöntiä ja rajoittakaa maitotuotteiden syöntiä. Käyttäkää suuvettä päivittäin. Peskää parikertaa päivässä hampaat ja kieli. Syökää xyltolipurkkaa tai SB12 purkkaa.

• jjjjjj3

tämmösen fraasin löysin ku lueskelin aiheesta: "Chewing on garlic every night before sleeping also helps in curing tonsil stones and also from returning. This method is the best way to remove tonsil stones." Ymmärtäkööt ken ymmärtää.

• Anonyymi

Katso kurkkuuni leikin ja taskulampun avulla jos siellä on valkoisia proppuja jotka tarttuvat usein kurkun limakalvoille . Ne ne vasta haisevat hyvin pahalta ,
      Monella on niistä kova riesa

• Anonyymi

Hyvä ätmeröinen, kerkisit vastata omaan aloituksees!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ätmeröinen, kerkisit vastata omaan aloituksees!

Olet kyllä hieman vanhempi mies!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe