Hyvä patja selälle

Lisa

Mikähän mahtaa olla hyvä patjamerkki ja malli? Nykyinen patja on alkanut osoittaa vaihtamisen merkkejä. Mitään monen tonnin luxus-patjaa en ole etsimässä vaan sellaista missä hinta & laatu ovat ok. Löytyykö miten paljon nukkujan painolle sovitettuja patjoja?

14

28745

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkumatti

      Meillä vaihdoimme runkopatjat Jyskin tukevimpaan superlonpatjaan ja sen päälle lämmön mukaan muotoutuva petari. Myös Jyskistä.

      • Tremppa

        selviää sopivin patja. Se on niin yksilöllistä. Sitten kun löytyy sopiva niin kannattaa etsiä netistä halvin hinta
        http://www.patjat.info


    • voi suositella

      Meillä on Futon-patjat (patja ja petauspatja) ollut jo vuosia. Olemme erittäin tytyväisiä. Maksoivat kyllä aika paljon, mutta se oli kannattava investointi. Netistä löytyy lisätietoja www.futon.fi

      • NASASSA

        Itselläni on TEMPUR-tyyny, enkä voisi enää kuvitellakaan nukkuvani millään muulla tyynyllä. Kuljetan Tempur-tyynyä matkoillakin mukana. Niskakipuni hävisivät kyseisellä tyynyllä. Jos minulla olisi rahaa ostaisin varmasti Tempur-patjankin. Tempurin idea on siinä, että se muotuotuu nukkujan "mutkien" mukaiseksi noin puolessa minuutissa. Mutta samalla se tukee täydellisesti niskaa, koska se ei anna yhtään periksi. Materiaali on yhtä aikaa hyvin kova ja myötäämätön mutta pinnalta pehmeä. Minun pitäisi varmasti alkaa pyytää provisiota Tempur jälleenmyyjiltä, koska suosittelen tyynyä melkein jokaiselle vastaantulijalle, mutta kun se paransi omat niskavaivani haluan jakaa tätä Tempur ilosanomaa muillekin. Suosittelen lämpimästi! Muuten tyynyliikkeessä olen tavannut noin 3-4 ihmistä, jotka kehuivat minulle kovasti kyseistä tyynyä. Kyseisen tyynyn suurin vika tuntuukin olevan se, että siitä tulee riippuvaiseksi eikä millään muulla tyynyllä enää halua nukkua Tempurin jälkeen. Ja tyynyt ja patjat ovat tosi kalliita (se on huono asia).


      • Jamppa
        NASASSA kirjoitti:

        Itselläni on TEMPUR-tyyny, enkä voisi enää kuvitellakaan nukkuvani millään muulla tyynyllä. Kuljetan Tempur-tyynyä matkoillakin mukana. Niskakipuni hävisivät kyseisellä tyynyllä. Jos minulla olisi rahaa ostaisin varmasti Tempur-patjankin. Tempurin idea on siinä, että se muotuotuu nukkujan "mutkien" mukaiseksi noin puolessa minuutissa. Mutta samalla se tukee täydellisesti niskaa, koska se ei anna yhtään periksi. Materiaali on yhtä aikaa hyvin kova ja myötäämätön mutta pinnalta pehmeä. Minun pitäisi varmasti alkaa pyytää provisiota Tempur jälleenmyyjiltä, koska suosittelen tyynyä melkein jokaiselle vastaantulijalle, mutta kun se paransi omat niskavaivani haluan jakaa tätä Tempur ilosanomaa muillekin. Suosittelen lämpimästi! Muuten tyynyliikkeessä olen tavannut noin 3-4 ihmistä, jotka kehuivat minulle kovasti kyseistä tyynyä. Kyseisen tyynyn suurin vika tuntuukin olevan se, että siitä tulee riippuvaiseksi eikä millään muulla tyynyllä enää halua nukkua Tempurin jälkeen. Ja tyynyt ja patjat ovat tosi kalliita (se on huono asia).

        Joo toi tempurin tyyny pelasti mun niskan tossa vuos sitten. Tuntuu vaan mun kokoselle (pituutta 197 ja painoo 110 kiloo) äijjälle olevan pikkasen liian matala tosta keskeltä vaikka on XL-malli, mutta tilanne voi muuttua kun hommaa uuden patjan. Noi vanhat (ei oo tempuria) on siinä kunnossa, että nukkuu mieluummin sohvalla.

        Toi tempurin materiaali reagoi lämmön kanssa. Sen takia se antaa periks vaan sun kurvien kohdalta. Hassuu on se et jos tyyny on vaik vähän aikaa pakkasessa, se on aivan kivikova. Pitäis koeajaa noi patjatkin. Niitä saa kuulemma kokeiluun jollain pienellä summalla instrusta ja sit jos sen ostaa ni kokeilusta maksettu summa hyvitetään.


      • kullervo
        NASASSA kirjoitti:

        Itselläni on TEMPUR-tyyny, enkä voisi enää kuvitellakaan nukkuvani millään muulla tyynyllä. Kuljetan Tempur-tyynyä matkoillakin mukana. Niskakipuni hävisivät kyseisellä tyynyllä. Jos minulla olisi rahaa ostaisin varmasti Tempur-patjankin. Tempurin idea on siinä, että se muotuotuu nukkujan "mutkien" mukaiseksi noin puolessa minuutissa. Mutta samalla se tukee täydellisesti niskaa, koska se ei anna yhtään periksi. Materiaali on yhtä aikaa hyvin kova ja myötäämätön mutta pinnalta pehmeä. Minun pitäisi varmasti alkaa pyytää provisiota Tempur jälleenmyyjiltä, koska suosittelen tyynyä melkein jokaiselle vastaantulijalle, mutta kun se paransi omat niskavaivani haluan jakaa tätä Tempur ilosanomaa muillekin. Suosittelen lämpimästi! Muuten tyynyliikkeessä olen tavannut noin 3-4 ihmistä, jotka kehuivat minulle kovasti kyseistä tyynyä. Kyseisen tyynyn suurin vika tuntuukin olevan se, että siitä tulee riippuvaiseksi eikä millään muulla tyynyllä enää halua nukkua Tempurin jälkeen. Ja tyynyt ja patjat ovat tosi kalliita (se on huono asia).

        Tempur on vain tuotemerkki. Kyseinen materiaali on viskoosia ja sitä tarjoavat muutkin valmistajat. Mieleeni tulee heti tällaisista muummuassa suomaiset unia ja familon. Familoinin viskoosi tyynyihin en ole törmännyt mutta patjoja heiltä ainakin näyttää löytyvän. Unian valikoimiin kuuluvat molemmat.


      • kullervo
        kullervo kirjoitti:

        Tempur on vain tuotemerkki. Kyseinen materiaali on viskoosia ja sitä tarjoavat muutkin valmistajat. Mieleeni tulee heti tällaisista muummuassa suomaiset unia ja familon. Familoinin viskoosi tyynyihin en ole törmännyt mutta patjoja heiltä ainakin näyttää löytyvän. Unian valikoimiin kuuluvat molemmat.

        siis visco-elastinen... ei viskoosi


      • HarriH
        kullervo kirjoitti:

        siis visco-elastinen... ei viskoosi

        Saman haasteen edessä eli patja etsintä käynnissä kun on noita selkäkipuja ollut ja olkapäät puutuu.
        Itse olen hakemassa kun on suht hyvät joustinpatjat, kuten Tempurilla suositellaan jotain lämmön ja painon mukaan muovautuvaa petauspatjaa, joka on väh. 7 cm paksuinen.
        Tempurin oma tuote 80x200x7 on hinnaltaan "vain" 624€/kpl, mutta Unian uusi vastaava tuote (8 cm) on tulossa lokakuun puolessa välissä esim. Maskuihin hintaan n. 450 € (edelleen suolainen, mutta 15 vuoden takuu, kuten Tempurissa eli tekee enint. 30€/v). Edellämainittujen hyvä ominaisuus on, että niiden tiheys on 85 kg/m³ ja vastaavia käytetään myös sairaaloissa makuuhaavojen estämiseen. Familonin vastaavat tuotteet ovat Formax vaahtoa, jonka tiheys on vain 65 kg/m³ eli menee herkemmin lyttyyn.
        Olen tällä hetkellä ehkä päätymässä Uniaan, jos saa vielä hivenen tingattua.


      • Fyssäri
        HarriH kirjoitti:

        Saman haasteen edessä eli patja etsintä käynnissä kun on noita selkäkipuja ollut ja olkapäät puutuu.
        Itse olen hakemassa kun on suht hyvät joustinpatjat, kuten Tempurilla suositellaan jotain lämmön ja painon mukaan muovautuvaa petauspatjaa, joka on väh. 7 cm paksuinen.
        Tempurin oma tuote 80x200x7 on hinnaltaan "vain" 624€/kpl, mutta Unian uusi vastaava tuote (8 cm) on tulossa lokakuun puolessa välissä esim. Maskuihin hintaan n. 450 € (edelleen suolainen, mutta 15 vuoden takuu, kuten Tempurissa eli tekee enint. 30€/v). Edellämainittujen hyvä ominaisuus on, että niiden tiheys on 85 kg/m³ ja vastaavia käytetään myös sairaaloissa makuuhaavojen estämiseen. Familonin vastaavat tuotteet ovat Formax vaahtoa, jonka tiheys on vain 65 kg/m³ eli menee herkemmin lyttyyn.
        Olen tällä hetkellä ehkä päätymässä Uniaan, jos saa vielä hivenen tingattua.

        Kokemuksesta tiedän että UNIA ja Tempur ovat suomessa omassa sarjassaan viskoelastisissa tuotteissa. Monen asian johdosta suosin ehdottomasti UNIAN tuotteita. Tiedän myös että ne toimivat käytännössä. Ollaan kuitenkin yksilöitä joten näin arvokas tuote tulee testata ennen osto päätöstä.


      • nukkuja1
        Fyssäri kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän että UNIA ja Tempur ovat suomessa omassa sarjassaan viskoelastisissa tuotteissa. Monen asian johdosta suosin ehdottomasti UNIAN tuotteita. Tiedän myös että ne toimivat käytännössä. Ollaan kuitenkin yksilöitä joten näin arvokas tuote tulee testata ennen osto päätöstä.

        Ostin Unia Pocket viskoelastisen sängyn Maskusta, ovh noin 4000 eur, alessa vajaat 2000 eur. Tuntui ylivoimaisesti parhaalta sängyltä. Kokeilin myös muita, Tempur, Hästens ja IKEAn Sultan. Toiseksi paras oli selkeästi IKEA sultan patjat. Pitkään mietin, kumman ostan Unia vai Sultan. Hintero noin 3 kertainen, mutta suomalainen voitti tällä kertaa.


    • Anonyymi

      Ostin Unia100-patjan, jota suositeltiin 60-110 kg painaville. Ilmoituksessa sitä kehuttiin jämäkäksi. Olisi pitänyt jättää ostamatta. Kun aloin patjalla nukkua, minulla alkoivat joka aamuiset selkäkivut, jotka muutamassa kuukaudessa pahenivat siten, ettei selkä enää vertynyt päivän aikana, vaan kipuili koko päivän.

      En tiedä, sopiiko patja kyljellään nukkuvalla, mutta ainakin se on aivan liian painuva ja pehmeä selällään nukkuvalle. Painan 45 kg. Nyt pitäisi löytää uusi kovempi patja. Kunpa vain tietäisi, minkä ostaisi. No ainakin tiedän, että jos istun huonekaluliikkeessä patjalle, joka tuntuu samalla tavalla upottavalta kuin tuo Unia100, niin siihen on turha kellahtaa edes kokeilemaan. Sen kangaskin on niin joustava ja ohut, että jouset tuntuivat läpi, vaikka on ollut 7 cm petari patjan päällä. Harmittaa, kun meni n. 200 euroa hukkaan.

    • Anonyymi

      Petauspatjoja lienee erilaisia; mulla toinen puoli on pehmeämpi. Kovempi voi olla selälle parempi?

    • Anonyymi

      Tosimies nukkuu maassa kivi tyynynä.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Räsy matto ja paljaalla peitto päälle &tyyny valot pois muutama kalja vatta täyteen kotiruokaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7721
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3744
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      1005
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      708
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe